Комп'ютерний дизайн автомобілів і тракторів
Спеціальність: Галузеве машинобудування
Код дисципліни: 6.133.07.E.077
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Проектування машин та автомобільного інжинірингу
Лектор: к.т.н., доц. Віталій ПОПОВИЧ
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
Загальних:
1. ЗК1. Здатність до абстрактного мислення.
2. ЗК2. Здатність застосовувати знання у практичних цілях.
3. ЗК4. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
4. ЗК5. Здатність генерувати ідеї (креативність).
Фахових:
1. ФК1. Здатність застосовувати типові аналітичні методи та комп’ютерні програмні засоби для розв’язування інженерних завдань галузевого машинобудування, ефективні кількісні методи математики, фізики інженерних наук, а також відповідне комп’ютерне програмне забезпечення для розв’язування
Інженерних задач галузевого машинобудування.
2. ФК4. Здатність втілювати інженерні розробки в галузевому машинобудуванні з урахуванням технічних, організаційних, правових, економічних та екологічних аспектів за усім життєвим циклом машин: від проектування, конструювання, експлуатації, підтримування працездатності , діагностики та утилізації.
4. ФК7. Здатність приймати ефективні рішення щодо вибору конструкційних матеріалів, обладнання, процесів та поєднувати теорію і практику для розв’язування інженерного завдання.
5. ФКС1.8. Здатність використовувати системи об’ємного моделювання вузлів колісних та гусеничних транспортних засобів та автоматизованого виготовлення робочих креслень деталей на основі створених моделей.
Результати навчання: Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання:
1. РН6. Відшуковувати потрібну наукову і технічну інформацію в доступних джерелах, зокрема іноземною мовою, аналізувати і оцінювати її.
2. РН14. Розробляти деталі та вузли машин із застосуванням систем автоматизованого проектування.
3. РН15.8. Використовувати системи об’ємного моделювання вузлів колісних та гусеничних транспортних засобів та автоматизованого виготовлення робочих креслень деталей на основі створених моделей.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни:
Конструкція автомобілів і тракторів;
Теорія автомобілів і тракторів.
Супутні і наступні навчальні дисципліни:
Конструювання і розрахунок автомобілів і тракторів;
Ергономіка та дизайн автомобілів і тракторів.
Короткий зміст навчальної програми: Знання набуті під час вивчення дисципліни дозволять студентові, як майбутньому спеціалістові, створювати естетично привабливі вироби, які задовольняють сучасні ергономічні вимоги.
В результаті вивчення дисципліни студент повинен:
• знати апаратне та програмне забезпечення проектувальних робіт в автомобілебудуванні, методи проектування вузлів та агрегатів автомобілів і тракторів;
• вміти створювати моделі деталей автомобіля за допомогою програм тривимірного моделювання та виконувати креслення за цими моделями.
Опис: • Використання засобів 3D моделювання для створення кузова автомобіля. Типове планування інженерної діяльності при створенні нової моделі автомобіля. Логічна схема основних фаз створення автомобіля по місяцях. Зв’язок між розробкою продукції та різними видами САПРу.
• Робота над дизайном кузова автомобіля. CAS автоматизований стиль. Створення дизайну кузова автомобіля. Ескізне компонування кузова автомобіля.
• Створення математичної моделі кузова автомобіля. Оцифрування ескізів та перетворення їх у просторові поверхні за допомогою спеціальних програмних засобів. САПР і автоматизований стиль. Моделювання кузова автомобіля. Кінематичний аналіз. Оцінювання складання та розбирання.
• Використання технологій віртуальної та доповненої реальності в автомобілебудуванні. Віртуальна реальність та інженерія кузова автомобіля. Проектування у віртуальній реальності. Вхідні сигнали.
• Використання команд поверхневого моделювання для проектування кузова автомобіля. Плоска поверхня. Поверхня обертання. Витягнута поверхня. Поверхня по траєкторії. Поверхня по перетинах. Поверхня рознімання. Еквідистантна поверхня.
• Створення моделі легкового автомобіля. Створення видових ескізів проектованого автомобіля. Підготовка вихідних матеріалів для майбутньої моделі. Створення видових ескізів проектованого автомобіля. Підготовка вихідних матеріалів для майбутньої моделі. Проектування елементів моделі кузова автомобіля методом поверхневого моделювання.
• Аеродинамічні дослідження моделі автомобіля. Початкове налаштування Flow Simulation. Створення нового проекту. Налаштування середовища потоку. За-дання роздільної здатності сітки. Аналіз графічних ре¬зуль-татів дослідження отриманої 3D-моделі. Визна¬чення коефіцієнта аеродинамічного опору Сx. Залежність коефіцієнта Сх від рівня подрібнення сітки поверхні автомобіля.
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань у здобувачів освіти відбувається за такими методами:
1. Захист звітів до лабораторних робіт в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу за темою роботи та методикою проведення досліджень.
2. Виконання контрольної роботи.
3. Тест у ВНС.
Критерії оцінювання результатів навчання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, розрахунково-графічна робота (40%)
• контрольна робота (20%);
• тест у тест у віртуальному навчальному середовищі (40%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Mario Hirz, Wilhelm Dietrich, Anton Gfrerrer, Johann Lang. Integrated Computer-Aided Design in Automotive Development Springer; 2013 - 485p.
2. Richard Stone, Jeffrey K. Ball. Automotive engineering fundamentals. Warrendale: SAE International, 2004. - 637 p.
3. Joseph Katz. Race car aerodynamics designing for speed (engineering and performance). Cambridge : Robert Bentley Inc., 1995. - 279 p.
4. Топільницький В. Г. Основи автоматизованого проектування в AUTODESK INVENTOR PROFESSIONAL. Частина 1: навчальний посібник / В. Г. Топільницький, Д. П. Ребот. – Львів: «Сполом», 2022. – 188 c.
5. Дмитрів В. Системи автоматизованого проектування. AUTODESK INVENTOR: навчальний посібник / В. Дмитрів, І. Дмитрів, Р. Городняк, М. Карп, Е. Клімов. – Львів: «Сполом», 2022. – 284 c.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).