Теорія автомобілів і тракторів

Спеціальність: Галузеве машинобудування
Код дисципліни: 6.133.07.E.080
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Проектування машин та автомобільного інжинірингу
Лектор: Лектори к.т.н., доц. Віталій ПОПОВИЧ
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання «Теорія автомобілів і тракторів» є вивчення студентами експлуатаційних властивостей автомобілів і тракторів та методів їх оцінки, вивчення закономірностей руху самохідних машин, та роботи спеціальних механізмів і питань їх взаємодії з навколишнім середовищем, а також методів визначання конструктивних параметрів, виходячи із вимог забезпечення заданих експлуатаційних властивостей.
Завдання: Загальні компетенції: ЗК1. Здатність до абстрактного мислення. ЗК2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК4. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК5. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). ЗК6. Здатність проведення досліджень на певному рівні. Фахові компетенції: ФК1. Здатність застосовувати типові аналітичні методи та комп'ютерні програмні засоби для розв'язування інженерних завдань галузевого машинобудування, ефективні кількісні методи математики, фізики, інженерних наук, а також відповідне комп'ютерне програмне забезпечення для розв’язування інженерних задач галузевого машинобудування. ФК2. Здатність застосовувати фундаментальні наукові факти, концепції, теорії, принципи для розв’язування професійних задач і практичних проблем галузевого машинобудування. ФКС1.5. Здатність застосовувати наукові факти, концепції, теорії, принципи для розв’язування професійних задач і практичних проблем колісних і гусеничних транспортних засобів.
Результати навчання: Програмні результати навчання: РН1. Знання і розуміння засад технологічних, фундаментальних та інженерних наук, що лежать в основі галузевого машинобудування відповідної галузі. РН2. Знання та розуміння механіки і машинобудування та перспектив їхнього розвитку. РН6. Відшуковувати потрібну наукову і технічну інформацію в доступних джерелах, зокрема, іноземною мовою, аналізувати і оцінювати її. РН15.5. Застосовувати наукові факти, концепції, теорії, принципи для розв’язування професійних задач і практичних проблем галузевого машинобудування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Конструкція автомобілів і тракторів; Конструювання і розрахунок автомобілів і тракторів; Ергономіка та дизайн автомобілів і тракторів.
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних знань та практичних умінь дослідження експлуатаційних властивостей автотранспортних засобів.
Опис: Основи теорії руху колісного і гусеничного рушіїв. Сили та моменти, які діють на автомобілі і трактори при прямолінійному русі. Вимоги до джерел механічної енергії для автомобіля. Тягово-швидкісні властивості автомобілів. Тягово-швидкісні властивості автомобілів з гідродинамічною трансмісією. Тяговий розрахунок автомобіля і трактора. Паливна ощадність та екологічність автомобілів і тракторів. Гальмівні властивості автомобілів і тракторів. Керованість автомобіля і трактора. Стійкість автомобіля і трактора. Маневровість та прохідність автомобіля і трактора. Плавність руху автомобілів і тракторів.
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань у здобувачів освіти відбувається за такими методами: 1. Захист звітів до лабораторних робіт та практичних робіт в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу за темою роботи та методикою проведення досліджень. 2. Проведення письмового екзамену за результатами вивчення дисципліни, який складається з тестових завдань. 3. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену, питання якої ґрунтуються на змісті практичних завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: • письмові звіти з практичних робіт, усне опитування (15%); • звіти з лабораторних робіт, усне опитування(15%); • підсумковий контроль - екзамен у письмовій формі (60%); • усна компонента за результатами написання екзамену (10%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Автомобілі. Теорія : навчальний посібник / В. П. Сахно, В. І. Сирота, В. М. Поляков. Одеса: Військова академія, 2017. - 414 с. 2. Грубель М.Г., Назаркевич С.М., Зіркевич В.М. Автомобілі. Теорія експлуатаційних властивостей автомобіля. Курс лекцій. – Львів: Вид-во Академії сухопутних військ, 2011. –153 с. 3. Reza N. Jazar. Vehicle dynamics theory and applications. New York : Springer Science+Business Media, LLC, 2014.- 1074 p. 4. Робочі процеси автомобілів : навч. посіб. / О. М. Артюх, О. В. Дуда¬рен¬ко, В. В. Кузьмін та ін. Запоріжжя : НУ «Запорізька політехніка», 2021. – 492 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Теорія автомобілів і тракторів (курсова робота)

Спеціальність: Галузеве машинобудування
Код дисципліни: 6.133.07.E.082
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Проектування машин та автомобільного інжинірингу
Лектор: к.т.н., доц. Віталій ПОПОВИЧ
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання «Теорія автомобілів і тракторів» є вивчення студентами експлуатаційних властивостей автомобілів і тракторів та методів їх оцінки, вивчення закономірностей руху самохідних машин, та роботи спеціальних механізмів і питань їх взаємодії з навколишнім середовищем, а також методів визначання конструктивних параметрів, виходячи із вимог забезпечення заданих експлуатаційних властивостей.
Завдання: Загальні компетенції: ЗК1. Здатність до абстрактного мислення. ЗК2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК4. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК5. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). ЗК6. Здатність проведення досліджень на певному рівні. Фахові компетенції: ФК1. Здатність застосовувати типові аналітичні методи та комп'ютерні програмні засоби для розв'язування інженерних завдань галузевого машинобудування, ефективні кількісні методи математики, фізики, інженерних наук, а також відповідне комп'ютерне програмне забезпечення для розв’язування інженерних задач галузевого машинобудування. ФК2. Здатність застосовувати фундаментальні наукові факти, концепції, теорії, принципи для розв’язування професійних задач і практичних проблем галузевого машинобудування. ФКС1.5. Здатність застосовувати наукові факти, концепції, теорії, принципи для розв’язування професійних задач і практичних проблем колісних і гусеничних транспортних засобів.
Результати навчання: Програмні результати навчання: РН1. Знання і розуміння засад технологічних, фундаментальних та інженерних наук, що лежать в основі галузевого машинобудування відповідної галузі. РН2. Знання та розуміння механіки і машинобудування та перспектив їхнього розвитку. РН6. Відшуковувати потрібну наукову і технічну інформацію в доступних джерелах, зокрема, іноземною мовою, аналізувати і оцінювати її. РН15.5. Застосовувати наукові факти, концепції, теорії, принципи для розв’язування професійних задач і практичних проблем галузевого машинобудування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Конструкція автомобілів і тракторів; Конструювання і розрахунок автомобілів і тракторів; Ергономіка та дизайн автомобілів і тракторів.
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних знань та практичних умінь дослідження експлуатаційних властивостей автотранспортних засобів.
Опис: Основи теорії руху колісного і гусеничного рушіїв. Сили та моменти, які діють на автомобілі і трактори при прямолінійному русі. Вимоги до джерел механічної енергії для автомобіля. Тягово-швидкісні властивості автомобілів. Тягово-швидкісні властивості автомобілів з гідродинамічною трансмісією. Тяговий розрахунок автомобіля і трактора. Паливна ощадність та екологічність автомобілів і тракторів. Гальмівні властивості автомобілів і тракторів. Керованість автомобіля і трактора. Стійкість автомобіля і трактора. Маневровість та прохідність автомобіля і трактора. Плавність руху автомобілів і тракторів.
Методи та критерії оцінювання: Захист курсової роботи.
Критерії оцінювання результатів навчання: Курсова робота (100%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Автомобілі. Теорія : навчальний посібник / В. П. Сахно, В. І. Сирота, В. М. Поляков. Одеса: Військова академія, 2017. - 414 с. 2. Грубель М.Г., Назаркевич С.М., Зіркевич В.М. Автомобілі. Теорія експлуатаційних властивостей автомобіля. Курс лекцій. – Львів: Вид-во Академії сухопутних військ, 2011. –153 с. 3. Reza N. Jazar. Vehicle dynamics theory and applications. New York : Springer Science+Business Media, LLC, 2014.- 1074 p. 4. Робочі процеси автомобілів : навч. посіб. / О. М. Артюх, О. В. Дуда¬рен¬ко, В. В. Кузьмін та ін. Запоріжжя : НУ «Запорізька політехніка», 2021. – 492 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).