Тривимірне комп'ютерне конструювання
Спеціальність: Галузеве машинобудування
Код дисципліни: 6.133.00.O.038
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Проектування машин та автомобільного інжинірингу
Лектор: доцент Майструк Володимир Володимирович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ЗК1. Здатність до абстрактного мислення.
ЗК2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК4. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК10. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
ФК1. Здатність застосовувати типові аналітичні методи та комп'ютерні програмні засоби для розв'язування інженерних завдань галузевого машинобудування, ефективні кількісні методи математики, фізики, інженерних наук, а також відповідне комп'ютерне програмне забезпечення для розв’язування інженерних задач галузевого машинобудування..
ФК5. Здатність застосовувати комп’ютеризовані системи проектування та спеціалізоване прикладне програмне забезпечення для вирішення інженерних завдань в галузі машинобудування.
ФК8. Здатність реалізовувати творчий та інноваційний потенціал у проектних розробках в сфері галузевого машинобудування.
ФКС6.2. Здатність конструювати нескладні (типові) деталі, механізми, вузли технологічного обладнання, із проведенням відповідних розрахунків та моделювання на комп‘ютері.
Результати навчання: РН3. Знати і розуміти системи автоматичного керування об'єктами та процесами галузевого машинобудування, мати навички їх практичного використання.
РН4. Здійснювати інженерні розрахунки для вирішення складних задач і практичних проблем у галузевому машинобудуванні.
РН8. Розуміти відповідні методи та мати навички конструювання типових вузлів та механізмів відповідно до поставленого завдання.
РН9. Обирати і застосовувати потрібне обладнання, інструменти та методи.
РН14. Розробляти деталі та вузли машин із застосуванням систем автоматизованого проектування.
РН20.8. Уміти використовувати системи об’ємного моделювання вузлів машинобудівного обладнання та автоматизованого виготовлення робочих креслень деталей на основі створених моделей.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Основи автоматизованого проектування.
Комп‘ютерна інженерія обладнання галузевого машинобудування.
Короткий зміст навчальної програми: В даному курсі вивчається функціональність пакета програми Autodesk Inventor, принципи та правила тривимірного моделювання деталей та складальних конструкцій, набуваються практичні навички створення тривимірних моделей деталей та механізмів середньої складності в Autodesk Inventor 3D CAD.
Опис: Основні поняття побудови проєктів в Autodesk Inventor. Активізація проєктів. Налаштування проєктів. Структура тек проєктів. Створення проєктів. Редагування проєктів
Автоматизація процесу проєктування. Створення параметричних компонентів. Створення адаптивних деталей. Адаптивні елементи. Рекомендації щодо використання адаптивних моделей. Завдання адаптивності. Обмеження адаптивної геометрії. Створення адаптивного зв'язку між деталями. Створення деталей з листового матеріалу. Стилі листового матеріалу. Створення елементів листових деталей. Багатотільні деталі з листового металу. Створення пластмасових виробів. Створення елементів пластмасової деталі. Розробка пластмасових форм. Проєктування пресформ. Створення та робота зі збірками та її частинами. Проєктування і розрахунок рамних конструкцій. Створення металевих рам. Редагування металевих рам. Вставка профілю по траєкторії. Створення власного профілю. Аналіз рам. Проєктування зварних деталей і збірок. Конвертування збирання. Розрахунок кутового зварного шва. Підготовка до додавання зварних швів. Додавання зварних швів. Додавання елементів обробки у зварювальну конструкцію. Документування зварних швів та конструкцій.
Проєктування елементів механічних систем. Використання генератора компонентів валів, генератора компонентів циліндричного зубчатого зачеплення, генератора підшипників. Використання генератора пружин. Розрахунок і вставка пружин. Розрахунок кулачків. Робота з кріпильними елементами. Використання генератора елементів болтового з’єднання. Вставка елементів з бібліотек компонентів. Створення і керування бібліотеками. Оптимізація конструкції. Використання генератора форм. Розрахунок деталей на міцність. Аналіз монтажного кронштейна методом скінчених елементів. Аналіз напружень в складальній одиниці. Основи динамічного моделювання. Проєктування трубопроводів. Використання iLogic.
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань у здобувачів освіти відбувається за такими методами:
1. Захист звітів до лабораторних робіт в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу за темою роботи та методикою проведення досліджень.
2. Проведення письмового екзамену за результатами вивчення дисципліни, який складається з тестових завдань.
3. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену, питання якої ґрунтуються на змісті практичних завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль:
Лабораторні роботи - max 20 балів;
Тести ВНС - max 10 балів;
Екзаменаційний контроль:
Письмова компонента - max 60 балів;
Усна компонента - max 10 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Системи 3D моделювання: Навчальний посібник/ Пальчевський Б.О., Валецький, Б.П., Вараніцький Т.Л. / Луцьк:, 2016 – 176с.
2. Комп‘ютерна графіка. Вступ до Autodesk Inventor: навч. посібн./І.В.Дмитрів, Р.В. Городняк,М.А. Карп; ВСП «Львівський фаховий коледж харчової і переробної промисловості національного університету харчових технологій». – Львів: СПОЛОМ, 2021. – 196с.
3.Системи автоматизованого проектування. Autodesk Inventor: навч. посібн./Дмитрів В.Т., Дмитрів І.В., Городняк Р.В., Карп М.А., Клімов Е.С.; Національний університет «Львівська політехніка». – Львів: СПОЛОМ, 2022. – 288с.
4. Сайт кампанії Autodesk. http://www. autodesk.com.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).