Обладнання переробних і харчових виробництв
Спеціальність: Галузеве машинобудування
Код дисципліни: 6.133.03.E.042
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Проектування машин та автомобільного інжинірингу
Лектор: Ребот Д.П.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: В результаті вивчення дисципліни фахівець повинен знати методи
розрахунку:
1. - принципових схем технологічного обладнання;
2. - функціональних пристроїв і механізмів;
Підготовлений фахівець повинен вміти:
- читати і складати структурні, принципові та монтажні схеми
технологічного обладнання;
- розраховувати кінематичні схеми технологічного обладнання;
- розраховувати число позицій технологічних машин;
- розраховувати і конструювати типові механізми і пристрої
технологічних машин;
- розробляти креслення принципових схем, загальних видів і складальних
одиниць;
- розробляти робочі креслення деталей;
- оформляти технічну документацію.
Результати навчання: • знати призначення, принципи побудови і функціонування технологічного обладнання для обробки харчових продуктів;
• знати типові робочі органи технологічного обладнання для обробки харчових продуктів, їх конструктивні особливості та технологічні можливості;
• знати методики розрахунків кінематики технологічного обладнання та вибору їх елементів;
• вміти читати, складати та розраховувати кінематичні схеми технологічного обладнання;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Деталі машин
• Розрахунок і проектування машин
• Процеси та апарати харчових виробництв
Короткий зміст навчальної програми: Загальні відомості про кінематику машин. Елементи приводів машин. Кінематичні схеми. Типові робочі органи для обробки харчових продуктів. Методи розрахунку типових робочих органів. Технологічне обладнання хлібопекарного виробництва. Обладнання для замісу, ділення, формування і вистоювання тіста. Хлібопекарні печі. Технологічне обладнання для виготовлення макаронних виробів. Технологічне обладнання кондитерського виробництва. Обладнання для теплової обробки сировини. Обладнання для виробництва карамелі. Обладнання для виробництва цукерок. Обладнання для виробництва шоколаду та какао порошку.
Опис: Технологічні машини харчової промисловості. Кінематика машин. Робочі органи для транспортування, подрібнення та перемішування сировини. Технологічне обладнання хлібопекарного виробництва. Класифікація технологічного обладнання хлібопекарного виробництва. Заводський транспорт. Технологічне обладнання для підготовки та дозування сировини. Технологічне обладнання для приготування тіста. Обладнання для замісу, ділення, формування і розстойки тіста. Хлібопекарні печі. Класифікація. Основні агрегати печей. Тепловий розрахунок печей. Виробництво макаронних виробів. Технологічна схема виробництва. Обладнання для замісу, формування, термічної обробки макаронних виробів. Обладнання для кондитерського виробництва. Обладнання для підготовки сировини. Технологічні насоси кондитерського виробництва. Обладнання для виробництва карамельних виробів. Обладнання для виробництва цукерок та ірису. Обладнання для сортування, очищення та переробки какаобобів. Обладнання для виробництва шоколадних цукерок. Організація виробництва плодоовочевої продукції. Обладнання для миття, подрібнення, теплової обробки та переробки плодоовочевої продукції. Обладнання для переробки та зберігання м’яса та риби. Призначення, класифікація, будова технологічного обладнання м’ясопереробної промисловості. Обладнання для переробки молока та виробництва молочних продуктів. Класифікація, характеристики, будова та принцип дії. Обладнання для дозування, фасування, зберігання та транспортування продукції і напівфабрикатів на підприємствах харчової промисловості.
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань у здобувачів освіти відбувається за такими методами:
1. Захист звітів до лабораторних робіт та практичних робіт в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу за темою роботи та методикою проведення досліджень.
2. Проведення письмового екзамену за результатами вивчення дисципліни, який складається з тестових завдань.
3. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену, питання якої ґрунтуються на змісті практичних завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: • письмові звіти з практичних робіт, усне опитування, контрольна робота (40%)
• підсумковий контроль (60 %, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (60%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Гулий І.С. та ін. Обладнання підприємств переробної та харчової промисловості. – Вінниця: Нова книга, 2001, - 576 с.
2. Технологічне обладнання хлібопекарських і макаронних виробництв. За ред. О.Т.Лісовенка. – Київ.: Наукова думка”, 2000. 282 с.
3. Лунин О.Г., Драгилев А.И., Черноиванник А.Я. Технологическое оборудование предприятий кондитерской промышленнсти. – М., " Легкая и пищевая промышленность", 1984.
4. Устройство и эксплуатация оборудования предприятий пищевой промышленности/ Под ред. А.И. Драгилева:, -М.: - М.: Агропромиздат, 1988. – 399 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).