Комп'ютерне проєктування технологічного оснащення
Спеціальність: Галузеве машинобудування
Код дисципліни: 6.133.06.E.059
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Проектування машин та автомобільного інжинірингу
Лектор: старший викладач Бойко М.В.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтегральна компетентність:
Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми галузевого машинобудування, що передбачає дослідження та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог.
Загальні компетентності:
ЗК1. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.
ЗК2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК4. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК6. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності (СК):
СК1. Здатність створювати, удосконалювати та застосовувати кількісні математичні, наукові й технічні методи та комп’ютерні програмні засоби, застосовувати системний підхід для розв’язування інженерних задач галузевого машинобудування, зокрема, в умовах технічної невизначеності.
СК2. Критичне осмислення передових для галузевого машинобудування наукових фактів, концепцій, теорій, принципів та здатність їх застосовувати для розв’язання складних задач галузевого машинобудування і забезпечення сталого розвитку.
СК4. Усвідомлення перспективних завдань сучасного виробництва, спрямованих на задоволення потреб споживачів, володіння тенденціями інноваційного розвитку технологій галузі.
Результати навчання: РН1. Знання і розуміння засад технологічних, фундаментальних та інженерних наук, що лежать в основі галузевого машинобудування відповідної галузі.
РН2. Знання та розуміння механіки і машинобудування та перспектив їхнього розвитку.
РНЗ. Знати і розуміти процеси галузевого машинобудування, мати навички їх практичного використання.
РН4. Здійснювати інженерні розрахунки для вирішення складних задач і практичних проблем у галузевому машинобудуванні.
РН5. Аналізувати інженерні об’єкти, процеси та методи.
РН6. Відшуковувати потрібну наукову і технічну інформацію в доступних джерелах, зокрема, іноземною мовою, аналізувати і оцінювати її.
РН7. Готувати виробництво та експлуатувати вироби галузевого машинобудування протягом життєвого циклу.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Автоматизовані технологічні комплекси
Комп'ютерний інжиніринг технологічних машин та обладнання
Короткий зміст навчальної програми: Програма навчальної дисципліни «Комп’ютерне проектування технологічного оснащенн.» включає розгляд та класифікацію методів проектування технологічного оснащення, а також числових методів, які забезпечують наукові дослідження в галузі. Дана дисципліна забезпечує вивчення студентами наступних тем: Загальні вимоги до конструювання виробів. Форма деталі, технологічні ухили, товщина стінок. Технологічні властивості пластмас. Матеріали для виготовлення деталей прес-форми, термічна обробка. Точність і шорсткість поверхонь деталей прес-форми. Способи одержання виробів. Технологічне обладнання. Розрахунок гніздності прес-форм, підбір термопластавтоматів. (ТПА). Типи ливникових систем. Розрахунок ливникової системи. Розрахунок деталей прес-форми на міцність та жорсткість. Розрахунок виконавчих розмірів формуючих деталей. Розрахунок деталей переміщення і центрування знаків, частин матриці, різьбознаків при розкриванні прес-форми. Системи видалення виробів із прес-форми. Сучасні САПР проектування оснастки. Підготовка завдання на проектування пресформ
Опис: Програма навчальної дисципліни «Комп’ютерне проектування технологічного оснащенн.» включає розгляд та класифікацію методів проектування технологічного оснащення, а також числових методів, які забезпечують наукові дослідження в галузі. Дана дисципліна забезпечує вивчення студентами наступних тем: Загальні вимоги до конструювання виробів. Форма деталі, технологічні ухили, товщина стінок. Технологічні властивості пластмас. Матеріали для виготовлення деталей прес-форми, термічна обробка. Точність і шорсткість поверхонь деталей прес-форми. Способи одержання виробів. Технологічне обладнання. Розрахунок гніздності прес-форм, підбір термопластавтоматів. (ТПА). Типи ливникових систем. Розрахунок ливникової системи. Розрахунок деталей прес-форми на міцність та жорсткість. Розрахунок виконавчих розмірів формуючих деталей. Розрахунок деталей переміщення і центрування знаків, частин матриці, різьбознаків при розкриванні прес-форми. Системи видалення виробів із прес-форми. Сучасні САПР проектування оснастки. Підготовка завдання на проектування пресформ
Методи та критерії оцінювання: 1. Захист звітів до лабораторних робіт в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу за темою роботи та методикою проведення досліджень.
2. Проведення письмового екзамену за результатами вивчення дисципліни, який складається з тестових завдань.
3. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену.
Критерії оцінювання результатів навчання: Захист звітів до лабораторних робіт (40 балів)
Екзаменаційний контроль
письмова компонента 30 балів
усна компонента 30 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Суберляк О.В., Скорохода В.Й., Семенюк Н.Б. Теоретичні основи хімії та технології полімерів: Навчальний посібник. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. – 344 с.
2. Суберляк О.В., Баштаник П.І. Технологія переробки полімерних та композиційних матеріалів: Підручник. – Львів : Растр-7, 2015. – 456 с.
3. Мельник Л.І. Хімія і фізика полімерів: Навчальний посібник – Київ: НТУУ “КПІ” 2016. – 161 с.
4. Левицький В.Є., Гуменецький Т.В. Методологія дослідження властивостей полімерних матеріалів: Навчальний посібник. – Львів: Растр-7, 2021. – 312 с.
5. Скорохода В.Й., Семенюк Н.Б., Мельник Ю.Я. Основи технології еластомерів і формування з них виробів: Навчальний посібник – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2021. – 284 с.
6. Скорохода В.Й., Семенюк Н.Б., Мельник Ю.Я., Братичак М.М. Хімії та технології полімерів у прикладах і задачах: Навчальний посібник. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2022. – 200 с
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Комп'ютерне проєктування технологічного оснащення (курсова робота)
Спеціальність: Галузеве машинобудування
Код дисципліни: 6.133.06.E.060
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Проектування машин та автомобільного інжинірингу
Лектор: старший викладач Бойко М.В.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтегральна компетентність:
Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми галузевого машинобудування, що передбачає дослідження та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог.
Загальні компетентності:
ЗК1. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.
ЗК2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК4. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК6. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності (СК):
СК1. Здатність створювати, удосконалювати та застосовувати кількісні математичні, наукові й технічні методи та комп’ютерні програмні засоби, застосовувати системний підхід для розв’язування інженерних задач галузевого машинобудування, зокрема, в умовах технічної невизначеності.
СК2. Критичне осмислення передових для галузевого машинобудування наукових фактів, концепцій, теорій, принципів та здатність їх застосовувати для розв’язання складних задач галузевого машинобудування і забезпечення сталого розвитку.
СК4. Усвідомлення перспективних завдань сучасного виробництва, спрямованих на задоволення потреб споживачів, володіння тенденціями інноваційного розвитку технологій галузі.
Результати навчання: РН1. Знання і розуміння засад технологічних, фундаментальних та інженерних наук, що лежать в основі галузевого машинобудування відповідної галузі.
РН2. Знання та розуміння механіки і машинобудування та перспектив їхнього розвитку.
РНЗ. Знати і розуміти процеси галузевого машинобудування, мати навички їх практичного використання.
РН4. Здійснювати інженерні розрахунки для вирішення складних задач і практичних проблем у галузевому машинобудуванні.
РН5. Аналізувати інженерні об’єкти, процеси та методи.
РН6. Відшуковувати потрібну наукову і технічну інформацію в доступних джерелах, зокрема, іноземною мовою, аналізувати і оцінювати її.
РН7. Готувати виробництво та експлуатувати вироби галузевого машинобудування протягом життєвого циклу.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Автоматизовані технологічні комплекси
Комп'ютерний інжиніринг технологічних машин та обладнання
Короткий зміст навчальної програми: Програма навчальної дисципліни «Комп’ютерне проектування технологічного оснащенн.» включає розгляд та класифікацію методів проектування технологічного оснащення, а також числових методів, які забезпечують наукові дослідження в галузі. Дана дисципліна забезпечує вивчення студентами наступних тем: Загальні вимоги до конструювання виробів. Форма деталі, технологічні ухили, товщина стінок. Технологічні властивості пластмас. Матеріали для виготовлення деталей прес-форми, термічна обробка. Точність і шорсткість поверхонь деталей прес-форми. Способи одержання виробів. Технологічне обладнання. Розрахунок гніздності прес-форм, підбір термопластавтоматів. (ТПА). Типи ливникових систем. Розрахунок ливникової системи. Розрахунок деталей прес-форми на міцність та жорсткість. Розрахунок виконавчих розмірів формуючих деталей. Розрахунок деталей переміщення і центрування знаків, частин матриці, різьбознаків при розкриванні прес-форми. Системи видалення виробів із прес-форми. Сучасні САПР проектування оснастки. Підготовка завдання на проектування пресформ
Опис: Програма навчальної дисципліни «Комп’ютерне проектування технологічного оснащенн.» включає розгляд та класифікацію методів проектування технологічного оснащення, а також числових методів, які забезпечують наукові дослідження в галузі. Дана дисципліна забезпечує вивчення студентами наступних тем: Загальні вимоги до конструювання виробів. Форма деталі, технологічні ухили, товщина стінок. Технологічні властивості пластмас. Матеріали для виготовлення деталей прес-форми, термічна обробка. Точність і шорсткість поверхонь деталей прес-форми. Способи одержання виробів. Технологічне обладнання. Розрахунок гніздності прес-форм, підбір термопластавтоматів. (ТПА). Типи ливникових систем. Розрахунок ливникової системи. Розрахунок деталей прес-форми на міцність та жорсткість. Розрахунок виконавчих розмірів формуючих деталей. Розрахунок деталей переміщення і центрування знаків, частин матриці, різьбознаків при розкриванні прес-форми. Системи видалення виробів із прес-форми. Сучасні САПР проектування оснастки. Підготовка завдання на проектування пресформ
Методи та критерії оцінювання: 1. Захист звітів до лабораторних робіт в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу за темою роботи та методикою проведення досліджень.
2. Проведення письмового екзамену за результатами вивчення дисципліни, який складається з тестових завдань.
3. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену.
Критерії оцінювання результатів навчання: курсовий робота (письмово-усна форма 100%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Суберляк О.В., Скорохода В.Й., Семенюк Н.Б. Теоретичні основи хімії та технології полімерів: Навчальний посібник. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. – 344 с.
2. Суберляк О.В., Баштаник П.І. Технологія переробки полімерних та композиційних матеріалів: Підручник. – Львів : Растр-7, 2015. – 456 с.
3. Мельник Л.І. Хімія і фізика полімерів: Навчальний посібник – Київ: НТУУ “КПІ” 2016. – 161 с.
4. Левицький В.Є., Гуменецький Т.В. Методологія дослідження властивостей полімерних матеріалів: Навчальний посібник. – Львів: Растр-7, 2021. – 312 с.
5. Скорохода В.Й., Семенюк Н.Б., Мельник Ю.Я. Основи технології еластомерів і формування з них виробів: Навчальний посібник – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2021. – 284 с.
6. Скорохода В.Й., Семенюк Н.Б., Мельник Ю.Я., Братичак М.М. Хімії та технології полімерів у прикладах і задачах: Навчальний посібник. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2022. – 200 с
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).