Комп'ютерне проєктування технологічного оснащення
Спеціальність: Галузеве машинобудування
Код дисципліни: 6.133.06.E.059
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Проектування машин та автомобільного інжинірингу
Лектор: старший викладач Бойко М.В.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтегральна компетентність:
Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми галузевого машинобудування, що передбачає дослідження та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог.
Загальні компетентності:
ЗК1. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.
ЗК2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК4. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК6. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності (СК):
СК1. Здатність створювати, удосконалювати та застосовувати кількісні математичні, наукові й технічні методи та комп’ютерні програмні засоби, застосовувати системний підхід для розв’язування інженерних задач галузевого машинобудування, зокрема, в умовах технічної невизначеності.
СК2. Критичне осмислення передових для галузевого машинобудування наукових фактів, концепцій, теорій, принципів та здатність їх застосовувати для розв’язання складних задач галузевого машинобудування і забезпечення сталого розвитку.
СК4. Усвідомлення перспективних завдань сучасного виробництва, спрямованих на задоволення потреб споживачів, володіння тенденціями інноваційного розвитку технологій галузі.
Результати навчання: РН1. Знання і розуміння засад технологічних, фундаментальних та інженерних наук, що лежать в основі галузевого машинобудування відповідної галузі.
РН2. Знання та розуміння механіки і машинобудування та перспектив їхнього розвитку.
РНЗ. Знати і розуміти процеси галузевого машинобудування, мати навички їх практичного використання.
РН4. Здійснювати інженерні розрахунки для вирішення складних задач і практичних проблем у галузевому машинобудуванні.
РН5. Аналізувати інженерні об’єкти, процеси та методи.
РН6. Відшуковувати потрібну наукову і технічну інформацію в доступних джерелах, зокрема, іноземною мовою, аналізувати і оцінювати її.
РН7. Готувати виробництво та експлуатувати вироби галузевого машинобудування протягом життєвого циклу.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Автоматизовані технологічні комплекси
Комп'ютерний інжиніринг технологічних машин та обладнання
Короткий зміст навчальної програми: Програма навчальної дисципліни «Комп’ютерне проектування технологічного оснащенн.» включає розгляд та класифікацію методів проектування технологічного оснащення, а також числових методів, які забезпечують наукові дослідження в галузі. Дана дисципліна забезпечує вивчення студентами наступних тем: Загальні вимоги до конструювання виробів. Форма деталі, технологічні ухили, товщина стінок. Технологічні властивості пластмас. Матеріали для виготовлення деталей прес-форми, термічна обробка. Точність і шорсткість поверхонь деталей прес-форми. Способи одержання виробів. Технологічне обладнання. Розрахунок гніздності прес-форм, підбір термопластавтоматів. (ТПА). Типи ливникових систем. Розрахунок ливникової системи. Розрахунок деталей прес-форми на міцність та жорсткість. Розрахунок виконавчих розмірів формуючих деталей. Розрахунок деталей переміщення і центрування знаків, частин матриці, різьбознаків при розкриванні прес-форми. Системи видалення виробів із прес-форми. Сучасні САПР проектування оснастки. Підготовка завдання на проектування пресформ
Опис: Програма навчальної дисципліни «Комп’ютерне проектування технологічного оснащенн.» включає розгляд та класифікацію методів проектування технологічного оснащення, а також числових методів, які забезпечують наукові дослідження в галузі. Дана дисципліна забезпечує вивчення студентами наступних тем: Загальні вимоги до конструювання виробів. Форма деталі, технологічні ухили, товщина стінок. Технологічні властивості пластмас. Матеріали для виготовлення деталей прес-форми, термічна обробка. Точність і шорсткість поверхонь деталей прес-форми. Способи одержання виробів. Технологічне обладнання. Розрахунок гніздності прес-форм, підбір термопластавтоматів. (ТПА). Типи ливникових систем. Розрахунок ливникової системи. Розрахунок деталей прес-форми на міцність та жорсткість. Розрахунок виконавчих розмірів формуючих деталей. Розрахунок деталей переміщення і центрування знаків, частин матриці, різьбознаків при розкриванні прес-форми. Системи видалення виробів із прес-форми. Сучасні САПР проектування оснастки. Підготовка завдання на проектування пресформ
Методи та критерії оцінювання: 1. Захист звітів до лабораторних робіт в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу за темою роботи та методикою проведення досліджень.
2. Проведення письмового екзамену за результатами вивчення дисципліни, який складається з тестових завдань.
3. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену.
Критерії оцінювання результатів навчання: Захист звітів до лабораторних робіт (40 балів)
Екзаменаційний контроль
письмова компонента 30 балів
усна компонента 30 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Суберляк О.В., Скорохода В.Й., Семенюк Н.Б. Теоретичні основи хімії та технології полімерів: Навчальний посібник. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. – 344 с.
2. Суберляк О.В., Баштаник П.І. Технологія переробки полімерних та композиційних матеріалів: Підручник. – Львів : Растр-7, 2015. – 456 с.
3. Мельник Л.І. Хімія і фізика полімерів: Навчальний посібник – Київ: НТУУ “КПІ” 2016. – 161 с.
4. Левицький В.Є., Гуменецький Т.В. Методологія дослідження властивостей полімерних матеріалів: Навчальний посібник. – Львів: Растр-7, 2021. – 312 с.
5. Скорохода В.Й., Семенюк Н.Б., Мельник Ю.Я. Основи технології еластомерів і формування з них виробів: Навчальний посібник – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2021. – 284 с.
6. Скорохода В.Й., Семенюк Н.Б., Мельник Ю.Я., Братичак М.М. Хімії та технології полімерів у прикладах і задачах: Навчальний посібник. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2022. – 200 с
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Комп'ютерне проєктування технологічного оснащення (курсова робота)
Спеціальність: Галузеве машинобудування
Код дисципліни: 6.133.06.E.060
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Проектування машин та автомобільного інжинірингу
Лектор: старший викладач Бойко М.В.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтегральна компетентність:
Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми галузевого машинобудування, що передбачає дослідження та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог.
Загальні компетентності:
ЗК1. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.
ЗК2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК4. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК6. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності (СК):
СК1. Здатність створювати, удосконалювати та застосовувати кількісні математичні, наукові й технічні методи та комп’ютерні програмні засоби, застосовувати системний підхід для розв’язування інженерних задач галузевого машинобудування, зокрема, в умовах технічної невизначеності.
СК2. Критичне осмислення передових для галузевого машинобудування наукових фактів, концепцій, теорій, принципів та здатність їх застосовувати для розв’язання складних задач галузевого машинобудування і забезпечення сталого розвитку.
СК4. Усвідомлення перспективних завдань сучасного виробництва, спрямованих на задоволення потреб споживачів, володіння тенденціями інноваційного розвитку технологій галузі.
Результати навчання: РН1. Знання і розуміння засад технологічних, фундаментальних та інженерних наук, що лежать в основі галузевого машинобудування відповідної галузі.
РН2. Знання та розуміння механіки і машинобудування та перспектив їхнього розвитку.
РНЗ. Знати і розуміти процеси галузевого машинобудування, мати навички їх практичного використання.
РН4. Здійснювати інженерні розрахунки для вирішення складних задач і практичних проблем у галузевому машинобудуванні.
РН5. Аналізувати інженерні об’єкти, процеси та методи.
РН6. Відшуковувати потрібну наукову і технічну інформацію в доступних джерелах, зокрема, іноземною мовою, аналізувати і оцінювати її.
РН7. Готувати виробництво та експлуатувати вироби галузевого машинобудування протягом життєвого циклу.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Автоматизовані технологічні комплекси
Комп'ютерний інжиніринг технологічних машин та обладнання
Короткий зміст навчальної програми: Програма навчальної дисципліни «Комп’ютерне проектування технологічного оснащенн.» включає розгляд та класифікацію методів проектування технологічного оснащення, а також числових методів, які забезпечують наукові дослідження в галузі. Дана дисципліна забезпечує вивчення студентами наступних тем: Загальні вимоги до конструювання виробів. Форма деталі, технологічні ухили, товщина стінок. Технологічні властивості пластмас. Матеріали для виготовлення деталей прес-форми, термічна обробка. Точність і шорсткість поверхонь деталей прес-форми. Способи одержання виробів. Технологічне обладнання. Розрахунок гніздності прес-форм, підбір термопластавтоматів. (ТПА). Типи ливникових систем. Розрахунок ливникової системи. Розрахунок деталей прес-форми на міцність та жорсткість. Розрахунок виконавчих розмірів формуючих деталей. Розрахунок деталей переміщення і центрування знаків, частин матриці, різьбознаків при розкриванні прес-форми. Системи видалення виробів із прес-форми. Сучасні САПР проектування оснастки. Підготовка завдання на проектування пресформ
Опис: Програма навчальної дисципліни «Комп’ютерне проектування технологічного оснащенн.» включає розгляд та класифікацію методів проектування технологічного оснащення, а також числових методів, які забезпечують наукові дослідження в галузі. Дана дисципліна забезпечує вивчення студентами наступних тем: Загальні вимоги до конструювання виробів. Форма деталі, технологічні ухили, товщина стінок. Технологічні властивості пластмас. Матеріали для виготовлення деталей прес-форми, термічна обробка. Точність і шорсткість поверхонь деталей прес-форми. Способи одержання виробів. Технологічне обладнання. Розрахунок гніздності прес-форм, підбір термопластавтоматів. (ТПА). Типи ливникових систем. Розрахунок ливникової системи. Розрахунок деталей прес-форми на міцність та жорсткість. Розрахунок виконавчих розмірів формуючих деталей. Розрахунок деталей переміщення і центрування знаків, частин матриці, різьбознаків при розкриванні прес-форми. Системи видалення виробів із прес-форми. Сучасні САПР проектування оснастки. Підготовка завдання на проектування пресформ
Методи та критерії оцінювання: 1. Захист звітів до лабораторних робіт в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу за темою роботи та методикою проведення досліджень.
2. Проведення письмового екзамену за результатами вивчення дисципліни, який складається з тестових завдань.
3. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену.
Критерії оцінювання результатів навчання: курсовий робота (письмово-усна форма 100%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Суберляк О.В., Скорохода В.Й., Семенюк Н.Б. Теоретичні основи хімії та технології полімерів: Навчальний посібник. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. – 344 с.
2. Суберляк О.В., Баштаник П.І. Технологія переробки полімерних та композиційних матеріалів: Підручник. – Львів : Растр-7, 2015. – 456 с.
3. Мельник Л.І. Хімія і фізика полімерів: Навчальний посібник – Київ: НТУУ “КПІ” 2016. – 161 с.
4. Левицький В.Є., Гуменецький Т.В. Методологія дослідження властивостей полімерних матеріалів: Навчальний посібник. – Львів: Растр-7, 2021. – 312 с.
5. Скорохода В.Й., Семенюк Н.Б., Мельник Ю.Я. Основи технології еластомерів і формування з них виробів: Навчальний посібник – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2021. – 284 с.
6. Скорохода В.Й., Семенюк Н.Б., Мельник Ю.Я., Братичак М.М. Хімії та технології полімерів у прикладах і задачах: Навчальний посібник. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2022. – 200 с
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).