Адміністративні послуги у сфері юстиції

Спеціальність: Правознавство
Код дисципліни: 7.081.01.E.061
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Адміністративне та інформаційне право
Лектор: Сливка М.М.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Адміністративні послуги у сфері юстиції – навчальна дисципліна, метою вивчення якої є опанування студентами знань про сутність, зміст, види адміністративних послуг, у тому числі у сфері юстиції, їх особливості, принципи державної політики, і організаційно-правові засади надання адміністративних послуг, вимоги до якості адміністративних послуг, повноваження і відповідальність органів юстиції за порушення вимог законодавства у сфері надання адміністративних послуг.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: інтегральна компетентність: ІНТ. Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері права. Загальні компетентності: ЗК1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ЗК7. Здатність приймати обґрунтовані рішення. ЗК10. Здатність розробляти проєкти та управляти. Спеціальні (фахові предметні) компетентності: СК1 Здатність застосовувати принципи верховенства права для роз’яснення складних задач і проблем, у тому числі, у ситуаціях правової невизначеності. СК7. Здатність застосовувати знання та розуміння основних засад (принципів) та процедур судочинства в Україні. СК8. Здатність застосовувати медіацію та інші правові інструменти альтернативного позасудового розгляду та вирішення правових спорів. СК10. Здатність ухвалювати рішення у ситуаціях, що вимагають системного, логічного та функціонального тлумачення норм права, а також розуміння особливостей практики їх застосування. СК15. Здатність самостійно готувати проекти актів правозастосування, враховуючи вимоги щодо їх законності, обґрунтованості та вмотивованості. Компетентності професійного спрямування: ПК7.1 Здатність розуміти порядок надання адміністративних послуг у сфері юстиції.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни «Адміністративні послуги у сфері юстиції» студент повинен демонструвати такі результати навчання: РН 1. Оцінювати природу та характер суспільних процесів і явищ, і виявляти розуміння меж та механізмів їх правового регулювання. РН 11. Аналізувати та оцінювати практику застосування окремих правових інститутів. ПС7.1 Демонструвати знання порядку надання адміністративних послуг у сфері юстиції.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: - Актуальні проблеми адміністративного права та процесу (судова практика). Супутні й наступні навчальні дисципліни: - Правовий статус адміністративних судів в судовій системі України. - Проблеми здійснення адміністративного судочинства в Україні.
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування системи наукових знань про правове регулювання порядку надання адміністративних послуг, зокрема у сфері юстиції, вивчення вітчизняних та зарубіжних підходів до розуміння сутності публічної та адміністративної послуги, вироблення основних умінь і навичок застосування законодавства щодо порядку надання адміністративних послуг у сфері юстиції, активізацію аналітичної діяльності студентів, а також проведення науково-дослідницької роботи.
Опис: Тема 1. Поняття адміністративних послуг та їх роль у формуванні правової держави. Тема 2. Державна політика у сфері надання адміністративних послуг. Тема 3. Оособливості функціонування єдиного державного вебпорталу електронних послуг (порталу дія). Тема 4. Адміністративні послуги у сфері реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень. Тема 5. Адміністративна послуга щодо видачі свідоцтва на зайняття нотаріальною діяльністю. Тема 6. Адміністративні послуги у сфері реєстрації політичних партій та громадських об’єднань. Тема 7. Адміністративні послуги у сфері державної реєстрації актів цивільного стану.
Методи та критерії оцінювання: Формами та засобами контролю вивчення навчальної дисципліни є: • усне опитування на семінарських заняттях; • виступ на практичних заняттях із рефератом, доповіддю, участь у дискусії тощо; • виконання індивідуального науково-дослідного завдання; • письмова контрольна робота (відповіді на питання лекційного курсу); • тестування, у т.ч. комп’ютерне тестування; • робота в групі на семінарських заняттях; • іспит.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК): - усне опитування на семінарських заняттях – 28 балів; - індивідуальне науково-дослідне завдання (реферат, доповідь, презентація) – 12 балів. Разом за ПК – 40 балів. Екзаменаційний контроль (ЕК): - письмова компонента – 50 балів - усна компонента -10 балів Разом за ЕК – 60 балів. Разом за дисципліну – 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Про адміністративні послуги: Закон України від 06.09.2012 № 5203-VI. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/5203-17#Text. 2. Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень: Закон України від 01.07.2004 № 1952-IV URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1952-15#Text. 3. Про державну реєстрацію актів цивільного стану: Закон України від 01.07.2010. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2398-17#Text. 4. Кириченко Ю. М. Особливості надання органами місцевого самоврядування адміністративних послуг. Право і суспільство. 2020. № 2. Ч. 2. С. 151-156. 5. Опар Н.В. Центр надання адміністративних послуг (ЦНАП) як спосіб надання адміністративних послуг населенню: теоретичний аспект. Публічне управління та митне адміністрування. 2022. № 2 (33). С. 5-9. 6. Шаповал С. П. Правове регулювання плати за надання адміністративних послуг. Право і суспільство. 2021. № 3. С. 94-98. Навчально-методичне забезпечення: 1. Робоча програма навчальної дисципліни (укладачі – к.ю.н., доцент Сливка М.М.). 2. Методичні вказівки для підготовки до семінарських занять (укладачі – к.ю.н., доцент Сливка М.М.). Інформаційні ресурси: Офіційний веб-портал Верховної Ради України: URL: http://www.rada.gov.ua. Офіційний вісник України (Єдине повне офіційне періодичне видання нормативно-правових актів України): URL: http://ovu.com.ua/articles. Національна парламентська бібліотека України: URL: http://www.rada.kiev.ua/LIBRARY/index.htm. Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського: URL: http://www.nbuv.gov.ua.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).