Судово-товарознавча експертиза

Спеціальність: Правознавство
Код дисципліни: 7.081.01.E.051
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Міжнародне та кримінальне право
Лектор: Проф. Сибірна Рома Іллінічна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: В умовах розбудови правової держави знання основних положень судово- товарознавчої експертизи набуває визначального значення для ефективної діяльності експерта у напрямку розкриття та розслідування злочинів у царині товарів і послуг, а отже є необхідною умовою підготовки кваліфікованих фахівців.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: Інтегральна компетентність (ІНТ) Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері права. Загальні компетентності(ЗК) ЗК1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ЗК2. Здатність проводити дослідження на відповідному рівні. Спеціальні компетентності (СК) СК6 Здатність обґрунтовувати та мотивувати правові рішення, давати розгорнуту юридичну аргументацію. СК7. Здатність застосовувати знання та розуміння основних засад (принципів) та процедур судочинства в Україні. ПК 5.3 Здатність розуміти процедуру здійснення товарознавчих експертиз.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним застосовувати набуті знання стосовно питань проведення судово-товарознавчих експертиз і продемонструвати такі програмні результати навчання: ПН3. Проводити збір, інтегрований аналіз та узагальнення матеріалів з різних джерел, включаючи наукову та професійну літературу, бази даних, цифрові, статистичні, тестові та інші, та перевіряти їх на достовірність, використовуючи сучасні методи дослідження. ПН8. Оцінювати достовірність інформації та надійність джерел, ефективно опрацьовувати та використовувати інформацію для проведення наукових досліджень та практичної діяльності. ПС5.3 Знання про здійснення судово-товарознавчих експертиз. К1 Зрозуміле недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументів до фахівців і нефахівців, зокрема, до осіб, які навчаються. АВ2 Відповідальність за внесок до професійних знань і практики та/або оцінювання результатів діяльності команд та колективів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Кримінальний процес Криміналістика
Короткий зміст навчальної програми: Предмет судово-товарознавчої експертизи та зв’язок дисципліни з професійною діяльністю. Концептуальні засади судової експертизи товарів. Державна система стандартизації в Україні. Організація метрологічної служби в Україні. Класифікація та кодування товарів народного вжитку. Експертиза товарів на продовольчих ринках. Товарознавча експертиза основних груп продовольчих товарів. Засоби товарної інформації.
Опис: Тема 1. Предмет судово-товарознавчої експертизи та зв’язок дисципліни з професійною діяльністю. Тема 2. Концептуальні засади судової експертизи товарів. Тема 3. Державна система стандартизації в Україні. Тема 4. Організація метрологічної служби в Україні. Тема 5. Класифікація та кодування товарів народного вжитку. Тема 6. Експертиза товарів на продовольчих ринках. Тема 7. Товарознавча експертиза основних груп продовольчих товарів. Тема 8. Товарознавча експертиза основних груп непродовольчих товарів. Тема 9. Засоби товарної інформації. Тема 10. Закон України «Про захист прав споживачів»..
Методи та критерії оцінювання: Методами діагностики успішності навчання, формами виміру рівня засвоєння знань з навчальної дисципліни є: - усне опитування на практичних (семінарських) заняттях; - виступ на практичних (семінарських) заняттях (із рефератом, доповіддю, у дискусії тощо); - тестування знань студентів із відповідної теми лекційного курсу; - письмова контрольна робота (відповіді на питання теоретичні, вирішення практичних завдань (казусів), тестових завдань, тощо); - виконання й захист індивідуального наукового дослідного завдання; - форма підсумкового контролю: диференційований залік. Підсумковим контролем рівня знань студентів виступає проведення диференційованого заліку, результати якого виставляються та еквівалентні сумарній кількості балів за усі передбачені види студентської роботи протягом семестру. До складу завдань залікової роботи, включаються: - тестові завдання різних рівнів складності, - теоретичне питання нормативного або проблемного характеру. Поточний контроль (ПК) – 40 балів: практичні (семінарські) заняття, робота у ВНС, контрольна робота – 34 бали; наукові дослідницькі завдання, реферати, доповіді, проєкти рішень, наукові публікації, участь у ділових чи імітаційних іграх, конференції, олімпіаді та інше – 6 балів. Семестровий (підсумковий) контроль (60 балів) - екзамен: тестові завдання різних рівнів складності, казусні завдання (задачі), теоретичні питання (нормативного, проблемного, дискусійного спрямування). Письмова (50 балів) та усна (10 балів) компоненти.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: практичні (семінарські) заняття – 20 балів, навчально-дослідницькі (індивідуальні) завдання, реферати, доповіді, проєкти рішень, наукові публікації, участь у ділових чи імітаційних іграх, конференціях, олімпіадах студентських – 20 балів. Семестровий (підсумковий) контроль (60 балів) - екзамен: тестові завдання, теоретичні питання (нормативного, проблемного, дискусійного спрямування). Письмова та усна компоненти.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Ємченко І.В., Батутіна А.П. Експертиза товарів. Київ: ЦУЛ, 2003. 278 с. 2. Шевченко О.В. Класифікації судово-товарознавчих експертиз. Криміналістика і судова експертиза. Вип. 67. Р. 8 Судова товарознавча експертиза. 2022, С. 596-606. 3. Назаренко Л.О. Експертиза товарів: навч. пос. Київ: Вид.-цтво Центр учбової літератури, 2014. 312 с. 4. Архіпов В.В. Судово-товарознавча експертиза товарів народного споживання та послуг. Теорія та практика. Київ: Центр навч. літ., 2019. 306 с. 5. Сибірна Р., Сибірний А. Товарознавча експертиза у слідчій та судовій практиці. Сучасна товарознавча експертиза: теоретичні розробки, практичний досвід, проблеми і перспективи : матер. І-ої Міжнар. наук.-практ. конф., 30 вересня 2021 р. : тези доп./ Відп. ред. Роман Заяць. Львів : вид.-во «Растр-7», 2021. С.238-240. 6. Сибірна Р.І., Сибірний А.В. Судова товарознавча експертиза у контексті продовольчої безпеки. Актуальні проблеми теорії і практики експертизи товарів : матер. Х Міжнар. наук.-практ. інтернет-конф. (24 березня 2023 р.). Полтава : ПУЕТ, 2023. С.34-36.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).