Міжнародна юстиція
Спеціальність: Правознавство
Код дисципліни: 7.081.01.E.018
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Міжнародне та кримінальне право
Лектор: Софінська Ірина Дмитрівна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтегральна компетентність (ІНТ): Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері права.
Загальні компетентності (ЗК): ЗКЗ. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК9. Здатність працювати в міжнародному контенті
Спеціальні (фахові) компетентності (СК): СК1. Здатність застосовувати принципи верховенства права для роз’яснення складних задач і проблем, у тому числі, у ситуаціях правової невизначеності. СК6. Здатність обґрунтовувати та мотивувати правові рішення, давати розгорнуту юридичну аргументацію.
Компетентності професійного спрямування (ПК): ПК1.4 Здатність використовувати механізми та інструменти міжнародної юстиції.
Результати навчання: РН 5. Дискутувати зі складних правових проблем, пропонувати і обґрунтовувати варіанти їх розв’язання. РН 8. Аналізувати взаємодію міжнародного права та міжнародно-правових систем з правовою системою України на основі усвідомлення основних сучасних правових доктрин, цінностей та принципів функціонування права.
Результати навчання професійного спрямування (ПС): ПС 1.4. Знання механізмів функціонування міжнародної юстиції.
Комунікація (К): К2. Обґрунтовано формулювати свою правову позицію, вміти опонувати, оцінювати докази та наводити переконливі аргументи.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Актуальні проблеми конституційного та міжнародного права.
Супутні і наступні навчальні дисципліни: Україна та європейська інтеграція
Короткий зміст навчальної програми: «Міжнародна юстиція» як навчальна дисципліна для студентів–магістрів покликана сформувати у студентів цілісне бачення застосування інструментів та механізмів міжнародного правосуддя щодо відновлення порушених фундаментальних прав людини, правовладдя та народовладдя (враховуючи агресію рф проти України протягом 2014–2022 років, вторгнення та воєнні дії протягом 2022–2024 років). Компетентність у загальнотеоретичних проблемах, питаннях міжнародного економічного права, глибоке розуміння принципів правовладдя, пропорційності, свободи руху, гарантування прав людини, та проблем їх реалізації в Україні в контексті європейської та євроатлантичної інтеграції, а також міжнародної юридичної практики. Результатом курсу є розвиток у студентів критичного мислення щодо у процесі міжнародної правотворчої та правозастосовної діяльності та вміння застосовувати сучасну джерельну базу ЄС (Суд справедливості ЄС), РЄ (Європейський суд з прав людини), ООН (Міжнародний суд ООН, Міжнародний трибунал з морського права, Міжнародний кримінальний суд), СОТ, НАТО тощо.
Опис: 1. Правові джерела міжнародної юстиції (політико та історико-правові засади виникнення і формування міжнародного правосуддя, джерела міжнародної юстиції). 2. Міжнародно-правова відповідальність (підстави, принципи, цілі; поняття і види міжнародних правопорушень). 3. Політико-правові передумови створення і функціонування міжнародних судових органів (Ліга націй, сучасні тенденції розвитку міжнародних судових процедур). 4. Міжнародний суд ООН (заснування, формування і функціонування (політико-правові передумови створення та особливості діяльності Міжнародного суду ООН, актуальна судова практика щодо України)). 5. Міжнародний арбітражний суд і СОТ (Міжнародний трибунал з морського права, СОТ: апеляційна інстанція). 6. Практика Суду справедливості ЄС (правові основи створення, функціонування та реформування, судова практика у контексті свободи пересування осіб (робітників), заснування, руху товарів послуг і капіталу), діяльність агентств EUROPOL, EUROJUST, FRONTEX. 7. Діяльність Європейського суду з прав людини (передумови заснування та існування суду, практика виконання рішень Україною). 8. Особливості забезпечення міжнародної безпеки міжнародно-правовими засобами (Північноатлантичний альянс: міжнародна військова безпека і перспективи членства України). 9. Міжнародне співробітництво у сфері кримінальної юстиції: основні напрями та форми (Міжнародний кримінальний суд, Римський статут та питання юрисдикції, діяльність Офісу прокурора в Україні).
Методи та критерії оцінювання: Методами оцінювання рівня досягнення результатів навчання здобувачів освіти є: усне опитування під час семінарських заняттях; візуальна презентація, індивідуальне есе, підсумкова екзаменаційна робота у форматі «відкрита книжка» (open book).
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання результатів навчання студента здійснюється відповідно до 100-бальної шкали оцінювання, встановленої в Університеті. Підсумкова оцінка з навчальної дисципліни складається з оцінки ПК результатів навчання упродовж семестру (в т.ч. візуальної презентації й індивідуального есе) та оцінки результатів навчання під час проведення контрольного заходу під час СК – екзамену. Кількість балів, відведених на ПК складає 40 балів. Екзаменаційний контроль – 60 балів. Максимальна оцінка в балах разом за дисципліну – 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. The Access of Individuals to International Justice (Collected Courses of the Academy of European Law) 1st Edition by Antonio Augusto Cancado Trindade. Oxford University Press. 2011. 272 p.
2. Aspects of the Administration of International Justice (Hersch Lauterpacht Memorial Lectures, Book 9) by Elihu Lauterpacht. Cambridge University Press, 1991. 200 p.
3. Commentary on the Law of the International Criminal Court. M. Klamberg (ed.). Brussels: Torkel Opsahl Academic EPublisher, 2017.
4. Encyclopedia of Global Justice / Editors: Chatterjee, Deen K. (Ed.). Springer, 2011
5. Lassa Francis L. Oppenheim. The League of Nations and its Problems Three Lectures. 2012. 108 p.
6. Law of the European Convention on Human Rights. by David Harris, Michael O'Boyle, Edward Bates, Carla Buckley. Oxford University Press, 2018
7. Stephen C. Neff. Justice among Nations: A History of International Law. Harvard University Press. 2014. 640 p.
8. The Law and Policy of the World Trade Organization: Text, Cases and Materials 4th Edition. by Peter Van den Bossche, Werner Zdouc. Cambridge University Press, 2017. 1122 p.
9. Sofinska I. Ratification of the Rome Statute in the time of geopolitical and legal reconsideration: mission is (im)possible. Правові горизонти, 16(1), 2023, 18–33. DOI:https://doi.org/10.54477/LH.25192353.2023.1.pp.18-33
10. Hugh Thirlway, The Law and Procedure of the International Court of Justice: Fifty Years of Jurisprudence. Oxford University Press, 2013
11. A. Zysset. The ECHR and Human Rights Theory. Reconciling the Moral and the Political Conceptions. Routledge Publishers, 2016. 253 p
12. Угода про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони від 27.06.2014 р. Офіційний вісник України – 2014 р., № 75, том 1, стор. 83, стаття 2125 (URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/984_011#Text)
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).