Проблеми правового регулювання інформаційно-комунікаційної сфери
Спеціальність: Правознавство
Код дисципліни: 7.081.01.E.059
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Адміністративне та інформаційне право
Лектор: Чистоклетов Л.Г.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ІНТ Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або
інноваційного характеру у сфері права.
ЗКЗ. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК8. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).
ЗК9. Здатність працювати в міжнародному контенті.
СК1 Здатність застосовувати принципи верховенства
права для роз’яснення складних задач і проблем, у тому
числі, у ситуаціях правової невизначеності.
СК5. Здатність використовувати сучасні правові
доктрини та принципи у правотворчості та в процесі
застосовування інститутів публічного і приватного
права, а також кримінальної юстиції.
СК13. Здатність доносити до фахівців і нефахівців у сфері права інформацію, ідеї, зміст проблем та характер оптимальних рішень з належною аргументацією.
ПК6.5 Здатність аналізувати проблеми правового регулювання інформаційно-комунікаційної сфери.
Результати навчання: РН 1. Оцінювати природу та характер суспільних процесів і явищ, і виявляти розуміння меж та механізмів їх правового регулювання.
РН 6. Оцінювати достовірність інформації та надійність джерел, ефективно опрацьовувати та використовувати інформацію для проведення наукових досліджень та практичної діяльності.
ПС6.5 Пояснювати характер проблем правового регулювання інформаційно-комунікаційної сфери
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Адміністративне право
Інформаційне право
Правове забезпечення інформаційної безпеки
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Проблеми правового регулювання інформаційно-комунікаційної сфери» дозволить здобувачам отримати знання правових режимів інформації та інформаційних ресурсів; реалізації інформаційно-правових відносин у інформаційно-комунікаційній сфері; інформаційної безпеки інформаційних ресурсів; проблем інформаційної культури та інформаційної етики; корпоративного та відомчого регулювання у національному інформаційному просторі і в інформаційно-комунікаційних мережах.
Опис: Нормативно-праве регулювання правових режимів інформації і інформаційних ресурсів; Формування та реалізація інформаційно-правових відносин у інформаційно-комунікаційній сфері; Інформаційна безпека інформаційних ресурсів; Обмеження доступу до інформації провайдерами; Інформаційні системи; Відносини, що формуються під час використання хмарних обчислень; Забезпечення інформаційної безпеки і безпеки інформаційних ресурсів; Проблеми інформаційної культури і інформаційної етики; Корпоративне та відомче регулювання в національному інформаційному просторі і в інформаційно-комунікаційних мережах, у тому числі соціальних мережах; Правова природа інформаційних відносин з позиції філософії і соціології права; Особливості інституційної структури правового регулювання інформаційно-комунікаційної сфери; Джерела інформаційного міжнародного права; Особливості використання інформаційних технологій у публічному управлінні; Вплив правового регулювання інформаційно-комунікаційної сфери на національну безпеку у контексті забезпечення територіальної цілісності та суверенітету.
Методи та критерії оцінювання:
Засобами діагностики знань (успішності навчання, якісних та кількісних показників) виступають: проведення поточного і семестрового контролю знань студентів.
Підсумкова оцінка з навчальної дисципліни «Проблеми правового регулювання інформаційно-комунікаційної сфери» для студентів денної форми навчання складається з оцінки поточного контролю результатів навчання упродовж семестру та оцінки результату навчання при проведенні контрольного заходу під час семестрового контролю у формі екзамену.
Поточний контроль знань є органічною частиною всього навчального процесу і слугує засобом виявлення ступеня сприйняття (засвоєння) навчального матеріалу з дисципліни «Проблеми правового регулювання інформаційно-комунікаційної сфери».
Поточний контроль проводиться у таких формах: фронтального стандартизованого усного опитування студентів за основними питаннями дискурсу; фронтальної перевірки виконання індивідуальних завдань; виклику окремих студентів для самостійного розв'язування практичних завдань чи ситуацій (казусів); опитування з використанням методу «мікрофон»; тестування знань студентів із відповідної теми лекційного курсу; письмової контрольної роботи (відповіді на питання лекційного курсу, вирішення практичних завдань, тестових завдань).
Семестровий контроль: СК з дисципліни «Проблеми правового регулювання інформаційно-комунікаційної сфери» проводиться у формі екзамену в терміни, передбачені графіком навчального процесу. Екзамен – це форма СК результатів навчання студента з навчальної дисципліни за семестр.
Екзамен з навчальної дисципліни проводить лектор за участю асистента чи іншого викладача, який вів практичні заняття з дисципліни.
Критерії оцінювання результатів навчання: Для студентів денної форми навчання підсумкова оцінка з навчальної дисципліни складається з оцінки результатів навчання при проведенні контрольного заходу під час семестрового контролю у формі екзамену. Максимальна кількість балів за екзамен становить 60 балів, з яких: 50 балів – письмова компонента, 10 балів усна компонента.
Письмова компонента екзамену для студентів заочної форми навчання проводиться у формі письмової роботи, що включає тестові завдання трьох рівнів складності: тести першого рівня оцінюються в 2 бала, тести другого рівня складності у 4 бали, а тести другого рівня складності – у 5 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Рекомендована література:
1. Інформаційне право України: навчальний посібник / М. В. Ковалів, С. С. Єсімов, О. Г. Ярема. -Львів: Львівський державний університет внутрішніх справ, 2022. 416 с
2. Брижко В.М., Фурашев В.М. Інформаційне право та інформаційне законодавство : наукове видання. – (НДІІП НАПрН України). Київ: Видавничий дім “АртЕК”, 2020. 288 с.
3. Лисак О.І., Андрєєва Л.О., Тебенко В.М. Електронна комерція: курс лекцій. Мелітополь: Люкс, 2020. 225 с.
4. Сак Т. В. Тенденції розвитку світового ринку електронної комерції. Стан та перспективи розвитку бізнес-середовища в умовах сучасних викликів: Всеукраїнська науково-практична конференція здобувачів вищої освіти та молодих науковців, 25 жовтня 2021 р.: [тези доп.]. Рівне: РДГУ, 2021. С. 70-72.
5. Сак Т. В., Грицюк Н. О. Ринок ритейлу в Україні: тенденції та перспективи розвитку в умовах кризи. Економічний часопис Східноєвропейськогоинаціонального університету імені Лесі Українки : журнал / уклад. ЛюбовмГригорівна Ліпич, Мирослава Богданівна Кулинич. Луцьк : Вежа-Друк,м2020. № 2(22). С. 33–42.
6. Захаренко К.К. Міжнародний досвід інформаційної безпеки. URL: http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?C21COM=2&I21DBN = UJRN&P21DBN=UJRN&IMAGE_FILE_DOWNLOAD=1&Image_file_name=PDF/cuc_2019_1_11.pdf.
7. Золотар О.О. Інформаційна безпека людини:теорія і практика : монографія. Київ : ТОВ «Видавничий дім «АртЕк», 2021. С. 145.
8. Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 15
жовтня 2021 року «Про Стратегію інформаційної безпеки» : Указ Президента України від 28.12.2021 року № 685/2021. URL:
https://www.president.gov.ua/documents/6852021-41069
9. Про Національну стратегію сприяння розвитку громадянського
суспільства в Україні на 2021-2026 роки : Указ Президента України від
27.09.2021 р. № 487/2021. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/487/2021#Text
10. Правдюк А. Л. Конституційні гарантії інформаційної безпеки людини і громадянина. Юридичний науковий електронний журнал. 2021.№ 12. С. 303-305.
Навчально-методичне забезпечення:
1. Робоча програма навчальної дисципліни «Проблеми правового регулювання інформаційно-комунікаційної сфери» для здобувачів освіти за освітньою програмою «Правознавство» (укладачі: д.ю.н. Чистоклетов Л.Г., к.ю.н. Крикавська І.В.).
2. Методичні вказівки для підготовки до семінарських занять та самостійної роботи (укладачі: д.ю.н. Чистоклетов Л.Г., к.ю.н. Крикавська І.В.).
3. Методичні вказівки до виконання контрольних робіт (укладачі: д.ю.н. Чистоклетов Л.Г., к.ю.н. Крикавська І.В.).
4. Віртуальне навчальне середовище дисципліни «Проблеми правового регулювання інформаційно-комунікаційної сфери». URL: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=4949.
Інформаційні ресурси:
1. Офіційний веб-сайт Верховної Ради України. URL: http://rada.gov.ua/
3. Офіційний веб-сайт Кабінету Міністрів України. URL: http://www.kmu.gov.ua/
4. Офіційний веб-сайт Президента України. URL: http://www.president.gov.ua/
5. Єдиний державний реєстр судових рішень. URL: https://reyestr.court.gov.ua/
6. Єдиний державний вебпортал електронних послуг. URL: https://my.gov.ua/info/services
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).