Підсудність справ адміністративним судам України

Спеціальність: Правознавство
Код дисципліни: 7.081.01.E.066
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Адміністративне та інформаційне право
Лектор: Малець
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Основною метою курсу «Підсудність справ адміністративними судами» є ознайомлення студентів з основами становлення адміністративної юстиції в Україні, відмінністю адміністративного судочинства від інших видів судочинства, системою адміністративних судів, організацією діяльності та структурою адміністративних судів, територіальна та юрисдикційна підсудність справ адміністративним судам.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: Інтегральна компетентність ІНТ. Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері права. ЗК1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ЗК7. Здатність приймати обґрунтовані рішення. СК5. Здатність використовувати сучасні правові доктрини та принципи у правотворчості та в процесі застосовування інститутів публічного і приватного права, а також кримінальної юстиції. СК6. Здатність обґрунтовувати та мотивувати правові рішення, давати розгорнуту юридичну аргументацію. СК7. Здатність застосовувати знання та розуміння основних засад (принципів) та процедур судочинства в Україні. СК9. Здатність застосовувати міждисциплінарний підхід в оцінці правових явищ та правозастосовній діяльності. СК10. Здатність ухвалювати рішення у ситуаціях, що вимагають системного, логічного та функціонального тлумачення норм права а також розуміння особливостей практики їх застосування. СК15. Здатність самостійно готувати проєкти актів правозастосування, враховуючи вимоги щодо їх законності, обґрунтованості та вмотивованості.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: РН 1. Оцінювати природу та характер суспільних процесів і явищ, і виявляти розуміння меж та механізмів їх правового регулювання. РН 5. Дискутувати зі складних правових проблем, пропонувати і обґрунтовувати варіанти їх розв’язання. РН 11. Аналізувати та оцінювати практику застосування окремих правових інститутів. РН 13. Мати практичні навички розв’язання проблем, пов’язаних з реалізацією процесуальних функцій суб’єктів правозастосування. РН 15. Інтегрувати необхідні знання та розв’язувати складні задачі правозастосування у різних сферах професійної діяльності. К2 Обґрунтовано формулювати свою правову позицію, вміти опонувати, оцінювати докази та наводити переконливі аргументи. Результати навчання професійного спрямування (ПС): ПС7.5 Вміння визначати підсудність справ адміністративним судам України.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Актуальні проблеми адміністративного права та процесу (судова практика) Супутні і наступні навчальні дисципліни: Розгляд окремих категорій справ адміністративними судами України
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення курсу має важливе значення для підготовки майбутніх юристів, передбачає ознайомлення студентів з особливостями територіальної та предметної підсудності справ адміністративними судами України, здобуття знань про поняття, завдання, принципи застосування територіальної та предметної підсудності справ адміністративними судами України, порядок судового розгляду адміністративної справи. Адміністративний судовий механізм захисту прав людини дозволяє усунути свавілля з боку державних органів, забезпечуючи проведення в життя принципу її відповідальності за свою діяльність перед людиною. В рамках вивчення дисципліни розглядаються особливості розгляду адміністративних справ, з врахуванням територіальної та предметної підсудності справ адміністративними судами України.
Опис: Тема 1. Становлення адміністративної юстиції в Україні Тема 2. Поняття, завдання і принципи адміністративного судочинства в Україні Тема 3. Організація судової влади (адміністративних судів) в Україні Тема 4. Предметна юрисдикція Тема 5. Інстанційна юрисдикція Тема 6. Територіальна юрисдикція (підсудність) Тема 7. Учасники судового адміністративного процесу. Докази та доказування в судовому адміністративному процесі Тема 8. Розгляд окремих категорій адміністративних справ
Методи та критерії оцінювання: Методи діагностики знань - це способи діяльності викладача і студентів, в ході яких виявляються засвоєння учбового матеріалу та оволодіння студентами знаннями, вміннями та навичками. Основними методами діагностики знань є: усне опитування, письмова та практична перевірка, стандартизований контроль. Загальне значення цих методів полягає в тому, щоб найкращим чином забезпечити своєчасний і всебічний зворотний зв’язок між студентами і викладачем.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточні бали за практичні заняття - 40 Екзамен - 60 Разом за дисципліну -100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Конституція України: прийнята на п’ятій сесії Верховної Ради України 28.06.1996. URL: http://zakon5 .rada. gov.uaЛaws/show/254к/96-вр. 2. Кодекс адміністративного судочинства України від 06.07.2005 № 2747-IV. URL: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2747-15. 4. Шарая А.А. Адміністративний процес : навчальний посібник для здобувачів ступеня вищої освіти бакалавра спеціальності «Право» освітньопрофесійної програми «Право». Запоріжжя : Запорізький національний університет, 2022. 102 с. 5. Адміністративне право України. Адміністративне судочинство в Україні: посіб. для підгот. до зовніш. незалеж. оцінювання / І.М. Балакарєва [та ін.] ; Нац. юрид. ун-т ім. Ярослава Мудрого, Каф. адмін. права. Харків : Право, 2020. 238 с. 6. Васильєв C.В. Звернення до суду: алгоритм процесуальних дій (адміністративна юрисдикція) : навч. посіб. Київ : Алерта : Правова єдність, 2021. 342 с. 7. Коваль М.П. Адміністративний судовий процес та особливості розгляду деяких спорів : навч. посібник у схемах. Одеса : Юрид. літ., 2020. 216 с. 8. Колпаков В.К. Реалізація принципу верховенства права в адміністративному судочинстві крізь призму застосування розсуду судді / В.К. Колпаков, Є.В. 9. Курінний, А.А. Шарая. Юридичний науковий електронний журнал : електронне наукове фахове видання. 2022. № 2. С. 202-208. Навчально-методичне забезпечення Навчально-методичний комплекс дисципліни складається з таких структурних елементів: 1. Робоча навчальна програма дисципліни (укладачі - О.В.Скочиляс-Павлів професор кафедри АІП, д.ю.н., доцент, М.Р.Малець Старший викладач закладу вищої освіти кафедри АІП, к.ю.н.) 2. Методичні матеріали до семінарських занять (укладачі - М.Р.Малець Старший викладач закладу вищої освіти кафедри АІП, к.ю.н.) 3. Методичні матеріали до виконання контрольних робіт (укладачі - М.Р.Малець Старший викладач закладу вищої освіти кафедри АІП, к.ю.н.) Інформаційні ресурси Судова влада України: офіційний веб-портал: URL: http://court.gov.ua. Офіційний веб-портал Верховного Суду України: URL: http://www.scourt. gov.ua. Офіційний веб-портал Вищого адміністративного суду України: URL: http://vasu.gov.ua. Офіційний веб-портал Верховної Ради України: URL: http: //www.rada.gov.ua. Урядовий портал Кабінету Міністрів України:URL: http://www.kmu.gov.ua Міністерство юстиції України: офіційний веб-сайт URL: http://www.minj ust. gov.ua Офіційний веб-сайт Генеральної прокуратури України: URL: http: //www.gp. gov.ua. Національний інститут стратегічних досліджень (НІСД): URL: http://www.niss.gov.ua
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).