Теорія та практика конституціоналізму
Спеціальність: Правознавство
Код дисципліни: 7.081.01.E.015
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Теорії права та конституціоналізму
Лектор: В.Б. Ковальчук
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: (ІНТ) Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері права.
Загальні компетентності (ЗК):
ЗК1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗКЗ. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
Спеціальні (фахові предметні компетентності
СК1 Здатність застосовувати принципи верховенства права для роз’яснення складних задач і проблем, у тому числі, у ситуаціях правової невизначеності.
Компетентності професійного спрямування (ПК)
ПК1.3 Уміння застосування теорію та практику конституціоналізму.
Результати навчання: РН1. Оцінювати природу та характер суспільних процесів і явищ, і виявляти розуміння меж та механізмів їх правового регулювання.
РН 2. Співвідносити сучасну систему цивілізаційних цінностей з правовими цінностями, принципами та професійними етичними стандартами.
РН 11. Аналізувати та оцінювати практику застосування окремих правових інститутів.
ПС 1.3 Знання у сфері теорії та практики конституціоналізму.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Конституційне право України, Державне (конституційне) право зарубіжних країн, Конституційний процес
Супутні і наступні навчальні дисципліни: Україна та європейська інтеграція
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Теорія та практика конституціоналізму» викладається студентам магістерської програми Навчально-наукового інституту права та психології. Вона формує цілісне бачення майбутніх фахівців щодо сутності та змісту конституціоналізму як сучасної політико-правової доктрини обмеження влади, основ теорії Конституції як джерела конституціоналізму, конституційно–правового статусу людини і громадянина, інститутів громадянського суспільства, безпосередньої демократії як дієвого механізму забезпечення прав людини та основ конституціоналізму, сучасного парламентаризму, ролі та місця виконавчої влади у конституційній державі, органів конституційної юрисдикції в механізмі забезпечення конституційності та легітимності державної влади.
У зв'язку з цим Теорія та практика конституціоналізму як навчальна дисципліна, що зорієнтована на вивчення конституційної дійсності, набуває значення певного фундаменту, з одного боку, для подальшого навчання, з іншого – як узагальнююче юридичне знання, запорука успішної професійної підготовки студента-юриста.
Опис: 1. Конституціоналізм як ідея та сучасна доктрина.
2. Конституція як основне джерело конституціоналізму.
3. Конституційно–правовий статус людини і громадянина.
4. Конституційно–правовий статус інститутів громадянського суспільства.
5. Безпосередня демократія як дієвий механізм забезпечення прав людини та основ конституціоналізму.
6. Конституційно-правові засади організації місцевого самоврядування.
7. Парламентаризм як основа конституціоналізму.
8. Роль та місце виконавчої влади у конституційній державі.
9. Незалежність судової влади як запорука верховенства права.
10. Органи конституційної юрисдикції в механізмі забезпечення конституційності та легітимності державної влади.
Методи та критерії оцінювання: Методами оцінювання рівня досягнення результатів навчання здобувачів освіти є: усне опитування на практичних (семінарських) заняттях; виконання індивідуального науково-дослідного завдання; контрольна робота. Оцінювання результатів навчання студента здійснюється за результатами ПК відповідно до 100-бальної шкали оцінювання, встановленої в Університеті.
Критерії оцінювання результатів навчання: Підсумкова оцінка складається з оцінки ПК результатів навчання упродовж семестру та оцінки результатів навчання при проведенні контрольних заходів під час СК.
Поточний контроль (ПК) здійснюють під час лекцій, практичних (семінарських) та індивідуально-консультативних занять з метою перевірки рівня засвоєння теоретичних і практичних знань та вмінь студента.
Максимальна кількість балів, яку можна набрати під час практичних (семінарських) занять – 30 балів. За усну відповідь на занятті студент може отримати 5 балів.
Індивідуальне науково-дослідне завдання студента – 5 балів.
Письмова контрольна робота, передбачена навчальним планом, оцінюється 5 балами.
Екзаменаційний контроль – 60 балів.
Екзаменаційний білет складається з 20-ти тестових завдань двох рівнів складності та двох теоретичних питань (усної складової екзамену). Відповідь на тестове завдання першого рівня складності оцінюється в 2 бали. Відповідь на тестове завдання другого рівня складності – в 3 бали. Сумарна кількість балів, яка відводиться на тестування, становить 50 балів.
Усна складова екзамену передбачає відповідь студента на питання, які містяться в білеті та оцінюється від 0 до 10 балів (максимум 5 балів за відповідь на кожне теоретичне питання).
Процедура проведення усної компоненти відбувається шляхом проведення співбесіди зі студентами та оцінювання відповідей студентів з обов’язковим їх оголошенням після завершення відповіді кожного студента.
Отже, за результатами вивчення навчальної дисципліни студент може отримати 100 балів. Сумарну кількість балів отримуємо шляхом математичної дії додавання.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Барабаш Ю. Г. Нариси з конституційного права : зб. наук. пр. / Ю. Г. Барабаш. Х.: Право, 2012. 160 с.
2. Головатий С. Верховенство права : моногр. : у 3 кн. / С. Головатий. К. : Видво «Фенікс», 2006. 1747 с.
3. Ковальчук В. Б. Громадянське суспільство в Україні: сучасний стан, виклики, стратегія модернізаці ї: монографія. Київ : Юридична думка, 2018. 676 c.
4. Ковальчук В. Б. Конституціоналізм та основи демократії: теоретико-правовий вимір. Ч. 1 : колективна монографія / В. Б. Ковальчук, С. М. Білостоцький, М. М. Бліхар, І. І. Забокрицький, І. Д. Софінська. Львів : ФОП Свинарчук Роман Вікторович, 2019. 272 c.
5. Ковальчук В. Б. Конституціоналізм та основи демократії: теоретико-правовий вимір. Ч. 2 : монографія / В. Б. Ковальчук, О. Б. Ковальчук, С. І. Іщук, О. І. Ромців, І. Д. Софінська. Львів : ФОП Свинарчук Роман Вікторович, 2020. 238 c.
6. Ковальчук В. Б. Функціонування органів державної влади в умовах сучасного конституціоналізму : колективна монографія / В. Б. Ковальчук, С. М. Білостоцький, І. І. Забокрицький, Мартинюк Р.С., І. Д. Софінська. Львів : ФОП Свинарчук Роман Вікторович, 2020. 271 c.
7. Конституції нових держав Європи та Азії / упоряд. С. Головатий. К. : Українська правнича фундація ; Видво «Право», 1996. 544 с.
8. Проблеми сучасної конституціоналістики : навч. посіб. Вип. 4. Конституційне гуманітарне право / за заг. ред. А. Р. Крусян, А. А. Єзерова. Київ : Юрінком Інтер, 2018. 524 с.
1.Методичні вказівки щодо написання курсових робіт студентами денної та заочної форми навчання другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 081 «Право»/ Укл. О.І. Ромців. Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2020. 14 с.
2. Методичні вказівки щодо проведення практичних (семінарських) занять та самостійної роботи для студентів другого (магістерського) рівня вищої освіти денної форми навчання спеціальності 081 «Право»/ Укл. Ковальчук В.Б., Ромців О.І. Львів: Видавництво Інститут права, психології та інноваційної освіти Національного університету «Львівська політехніка», 2022. 52 с.
3. Методичні вказівки щодо проведення практичних (семінарських) занять, самостійної роботи та написання контрольних робіт студентами другого (магістерського) рівня вищої освіти заочної форми навчання спеціальності 081 «Право»/ Укл. В.Б. Ковальчук, О.І. Ромців. Львів:Видавництво Інститут права, психології та інноваційної освіти Національного університету «Львівська політехніка», 2022. 55 с.
4. Електронний навчально-методичний комплекс «Теорія та практика конституціоналізму»: http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=1302
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Теорія та практика конституціоналізму (курсова робота)
Спеціальність: Правознавство
Код дисципліни: 7.081.01.E.016
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Теорії права та конституціоналізму
Лектор: Ковальчук В.Б.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ІНТ Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або
інноваційного характеру у сфері права.
ЗК2.Здатність проводити дослідження на відповідному рівні
ЗКЗ. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК6.Здатність генерувати нові ідеї(креативність).
СК1Здатністьзастосовуватипринципиверховенства
права для роз’яснення складних задач і проблем, у тому
числі, у ситуаціях правової невизначеності.
СК6.Здатність обґрунтовувати та мотивувати правові
рішення, давати розгорнуту юридичну аргументацію.
ПК1.6 Формувати власні обґрунтовані судження щодо конституційно-правових механізмів обмеження публічної влади та забезпечення прав і свобод людини та громадянина.
Результати навчання: РН1. Оцінювати природу та характер суспільнихпроцесів і явищ, і виявляти розуміння меж та механізмівїх правового регулювання.
РН 2. Співвідносити сучасну систему цивілізаційних цінностей з правовими цінностями, принципами та професійними етичними стандартами.
РН 3. Проводити збір, інтегрований аналіз та узагальнення матеріалів з різних джерел, включаючи наукову та професійну літературу, бази даних, цифрові, статистичні, тестові та інші, та перевіряти їх на достовірність, використовуючи сучасні методи дослідження.
РН 6. Оцінювати достовірність інформації та надійність джерел, ефективно опрацьовувати та використовувати інформацію для проведення наукових досліджень та практичної діяльності.
ПС1.6 Формувати власні обґрунтовані судження на основі аналізу відомої проблеми.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни:
Конституційне право
Державне (конституційне) право зарубіжних країн
Конституційний процес
Наступні навчальні дисципліни Україна та європейська інтеграція
Короткий зміст навчальної програми: Курсова робота з теорії та практики конституціоналізму є одним із важливих видів індивідуальних завдань студентів. Особливість такого виду завдання обумовлена і специфікою, значущістю дисципліни «Теорія та практика конституціоналізму». Вона формує цілісне бачення майбутніх фахівців щодо сутності та змісту конституціоналізму як сучасної політико-правової доктрини обмеження влади, основ теорії Конституції як джерела конституціоналізму, конституційно–правового статусу людини і громадянина, інститутів громадянського суспільства, безпосередньої демократії як дієвого механізму забезпечення прав людини та основ конституціоналізму, сучасного парламентаризму, ролі та місця виконавчої влади у конституційній державі, органів конституційної юрисдикції в механізмі забезпечення конституційності та легітимності державної влади.
Опис: 1. Зародження та розвиток ідей конституціоналізму в європейській та американській правовій традиції.
2. Зародження та розвиток ідей українського конституціоналізму.
3. Сучасна доктрина конституціоналізму та особливості її формування в Україні.
4. Основоположні принципи сучасного конституціоналізму.
5. Основні характеристики сучасних Конституцій.
6. Конституція як установчий акт народу.
7. Види Конституцій. Підходи до розуміння Конституції.
8. Конституція як продукт Європейської культури.
9. Легітимність Конституції. Формальна і матеріальна Конституції.
10. Сучасні вимоги конституційної модернізації в Україні.
11. Права і свободи як основний елемент конституційності та легітимності публічної влади.
12. Конституційно-правові гарантії забезпечення прав та свобод людини і громадянина.
13. Обмеження прав людини як одна з умов конституціоналізму.
14. Особливості конституційно-правового статусу людини і громадянина в Україні.
15. Основні інститути громадянського суспільства.
16. Конституційно-правовий статус політичних партій як посередників між громадянським суспільством та публічною владою.
17. Конституційно-правові основи взаємодії громадський організацій та органів державної влади.
18. Роль ЗМІ в конституційно-правовому механізмі громадянського контролю за діяльністю органів влади.
19. Особливості становлення та функціонування громадянського суспільства в Україні.
20. Участь народу у формуванні публічної влади як запорука її конституційності та легітимності.
21. Участь народу у нормотворчому процесі.
22. Право на протест як основоположне право людини та конституційні механізми його забезпечення.
23. Народ – носій суверенітету і єдине джерело влади.
24. Механізми забезпечення демократичного законодавчого процесу.
25. Парламентська опозиція у механізмі забезпечення конституційності та легітимності органів влади.
26. Парламентський контроль.
27. Парламентська реформа в Україні: проблеми та перспективи.
28. Конституційний та політичний контроль за діяльністю вищих органів державної влади.
29. Конституційно-правовий статус Президента України та Кабінету Міністрів України та його еволюція в контексті реалізації принципу розподілу влади.
30. Роль та місце органів конституційної юрисдикції в системі вищих органів державної влади.
31. Конституційний контроль як засіб юридичної охорони Конституції.
32. Американська модель конституційної юстиції.
33. Європейська модель конституційної юстиції.
34. Конституційна скарга як ефективний інструмент захисту прав людини та конституціоналізму.
35. Особливості конституційного контролю в Україні.
Методи та критерії оцінювання: усне опитування
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання результатів навчання студента здійснюється відповідно до 100-бальної шкали оцінювання, встановленої в Національному університеті «Львівська політехніка».
Основними умовами одержання оцінки є такі:
100-88: Курсова робота виконана вчасно, самостійно, забезпечує повне розкриття теми. Вірно визначено предмет, об’єкт дослідження. Мета та завдання чітко окреслені та реалізовані у дослідженні. Автор використовує сучасні аналітичні та методологічні інструментарії.Робота містить елементи новизни та характеризується високою якістю і глибиною теоретико-методологічного аналізу, критичного огляду літературних джерел, наявністю наукової проблематики.Узагальнення і висновки базуються на якісно опрацьованій інформаційній базі, що дозволяє чітко визначити авторську позицію. У роботі розроблені суттєві аспекти впровадження рекомендацій.
Відповідь аргументована, проілюстрована бездоганно оформленими наочними матеріалами, свідчить про формулювання власної думки студента щодо предмету дослідження та є логічною, повною.Відповіді на питання правильні та стислі.
87-71: Курсова робота виконана вчасно, теоретичні узагальнення та висновки аналітичної частини, в основному, правильні. Проте, існують несуттєві недоліки у виявлені логічності зв’язку заходів, що пропонуються для вирішення проблем, обґрунтування, що впливає на глибину особистого аналізу студентом фактичної інформації.Застосування сучасного аналітичного інструментарію обмежено.Подані у роботі авторські пропозиції в повній мірі не містять аналітичного обґрунтування доцільності їх реалізації.
Відповідь студента насичена фактичною інформацією, що відображає відповідні результати проведеного дослідження.Відповіді на питання правильні, але не завжди повні чи конкретні.
70-50: Тема роботи в основному розкрита, але мають місце недоліки змістовного характеру. Теоретико-аналітична частина та пропозиції обґрунтовано непереконливо, відсутні аргументовані авторські узагальнення та висновки.Є зауваження щодо логічності та послідовності викладеного матеріалу, який носить переважно описовий характер.Робота недбало оформлена.
Студент не володіє окремими питаннями теми, не всі відповіді на запитання правильні або повні. Наочні матеріали не в повній мірі відображають зміст виконаної роботи.
49-0: Відсутня логіка у побудові структури дослідження. У роботі відсутнє розуміння мети, завдань, предмету дослідження. Назви окремих розділів не відповідають їх змісту.Теоретичний аналіз та визначення стану процесів, що є предметом розгляду мають компіляційний характер, відсутні посилання на використані джерела літератури.Відсутня самостійність суджень у запропонованих рекомендаціяхта пропозиціях.
Оформлення роботи має суттєві недоліки.
Доповідь не відображає зміст виконаної роботи, більшість відповідей на питання неправильні, студент не володіє предметом дослідження. Наочні матеріали до захисту роботи відсутні.
Робота до захисту не допускається: Роботу подано з порушенням строків, установлених кафедрою. Відгук наукового керівника негативний.У роботі немає хоча б однієї з обов’язкових структурних частин. Зміст роботи не відповідає обраній темі або викладений матеріал не відповідає темі чи змісту роботи. Порушена логіка представленого матеріалу. Змістовне наповнення розділів не пов’язано між собою.
При виявленні фактів переписування матеріалу з інших джерел без посилань (наявність плагіату).
Оформлення роботи не відповідає вимогам.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Барабаш Ю. Г. Нариси з конституційного права : зб. наук. пр. / Ю. Г. Барабаш. Х.: Право, 2012. 160 с.
2. Головатий С. Верховенство права : моногр. : у 3 кн. / С. Головатий. К. : Видво «Фенікс», 2006. 1747 с.
3. Ковальчук В. Б. Громадянське суспільство в Україні: сучасний стан, виклики, стратегія модернізаці ї: монографія. Київ : Юридична думка, 2018. 676 c.
4. Ковальчук В. Б. Конституціоналізм та основи демократії: теоретико-правовий вимір. Ч. 1 : колективна монографія / В. Б. Ковальчук, С. М. Білостоцький, М. М. Бліхар, І. І. Забокрицький, І. Д. Софінська. Львів : ФОП Свинарчук Роман Вікторович, 2019. 272 c.
5. Ковальчук В. Б. Конституціоналізм та основи демократії: теоретико-правовий вимір. Ч. 2 : монографія / В. Б. Ковальчук, О. Б. Ковальчук, С. І. Іщук, О. І. Ромців, І. Д. Софінська. Львів : ФОП Свинарчук Роман Вікторович, 2020. 238 c.
6. Ковальчук В. Б. Функціонування органів державної влади в умовах сучасного конституціоналізму : колективна монографія / В. Б. Ковальчук, С. М. Білостоцький, І. І. Забокрицький, Мартинюк Р.С., І. Д. Софінська. Львів : ФОП Свинарчук Роман Вікторович, 2020. 271 c.
7. Конституції нових держав Європи та Азії / упоряд. С. Головатий. К. : Українська правнича фундація ; Видво «Право», 1996. 544 с.
8. Проблеми сучасної конституціоналістики : навч. посіб. Вип. 4. Конституційне гуманітарне право / за заг. ред. А. Р. Крусян, А. А. Єзерова. Київ : Юрінком Інтер, 2018. 524 с.
1.Методичні вказівки щодо написання курсових робіт студентами денної та заочної форми навчання другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 081 «Право»/ Укл. О.І. Ромців. Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2020. 14 с.
2. Електронний навчально-методичний комплекс «Теорія та практика конституціоналізму»: http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=1302
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).