Організація влади в Європейському Союзі
Спеціальність: Правознавство
Код дисципліни: 7.081.01.E.014
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Теорії права та конституціоналізму
Лектор: Ромців Олена Ігорівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ІНТ. Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері права.
ЗКЗ. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК9.Здатність працювати в міжнародному контенті.
СК2 Здатність аналізувати та оцінювати вплив правової системи Європейського Союзу на правову систему України.
СКЗ. Здатність аналізувати та оцінювати вплив Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод, а також практики Європейського суду з прав людини на розвиток правової системи та правозастосування в Україні.
СК9. Здатність застосовувати міждисциплінарний підхід в оцінці правових явищ та правозастосовній діяльності.
ПК1.2 Уміння застосовувати досвід організації публічної влади в Європейському Союзі в контексті євроінтеграції України.
Результати навчання: РН1. Оцінювати природу та характер суспільних процесів і явищ, і виявляти розуміння меж та механізмів їх правового регулювання.
РН 2. Співвідносити сучасну систему цивілізаційних цінностей з правовими цінностями, принципами та професійними етичними стандартами.
РН 3. Проводити збір, інтегрований аналіз та узагальнення матеріалів з різних джерел, включаючи наукову та професійну літературу, бази даних, цифрові, статистичні, тестові та інші, та перевіряти їх на достовірність, використовуючи сучасні методи дослідження.
РН 10.Проводити порівняльно-правовий аналіз окремих інститутів права різних правових систем, враховуючи взаємозв’язок правової системи України з правовими системами Ради Європи та Європейського Союзу.
ПС1.2 Знання й розуміння особливостей організації влади в Європейському Союзі.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні: Міжнародне право
Наступні та супутні: Україна та європейська інтеграція; Міжнародна юстиція
Короткий зміст навчальної програми: Сучасні умови розвитку країн світу значною мірою залежать від впливу геополітичного чиннику, процесів глобалізації та регіональної інтеграції. Особливо закономірним це є для розбудови демократичної, правової української держави, яка прагне набути повноправного членства в Європейському Союзі. Європейська інтеграція була і залишається пріоритетним напрямом зовнішньої політики України.
Вказана навчальна дисципліна «Організація влади у Європейському Союзі» присвячена вивченню проблемних аспектів створення та діяльності інститутів влади в Європейському Союзі, аналізу їх організаційних та функціональних принципів, виявленню особливостей процесів імплементації та адаптації норм і принципів права ЄС у національне законодавство.
Опис: 1. ЄС та його основні інституції
2. Європейський парламент
3. Рада ЄС
4. Європейська Рада
5. Європейська комісія
6. Суд ЄС та Європейський суд аудиторів
7. Європейський центральний банк
Методи та критерії оцінювання: Методами оцінювання рівня досягнення результатів навчання здобувачів освіти є: усне опитування під час семінарських заняттях; візуальна презентація, індивідуальне есе, підсумкова контрольна робота
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна кількість балів, яку можна набрати під час практичних (семінарських) занять – 40 балів. За усну відповідь на занятті студент може отримати 5 балів.
Індивідуальне науково-дослідне завдання студента – 5 балів.
Письмова контрольна робота, передбачена навчальним планом, оцінюється 10 балами.
Максимальна кількість балів, яку можна отримати під час виконання підсумкової контрольної роботи – 50 балів.
Отже, за результатами вивчення навчальної дисципліни студент може отримати 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1.Право Європейського Союзу : нормат. матеріали / упоряд.: І. В. Яковюк, Т. М. Анакіна, Т. В. Комарова, О. Я. Трагнюк ; за ред. І. В. Яковюка. Харків : Право, 2019. 500 с.
2. Основи права Європейського Союзу : підручник / за заг. ред. Т.Л. Сироїд; [Т.М. Анакіна, О.А. Гавриленко, Т.Л. Сироїд, Л.О. Фоміна, А.О. Червяцова та ін.]. Харків : Право, 2018. 456 c.
3. Право Європейського Союзу : підручник за ред. Р. А. Петрова. Вид. 10-те, змінене і допов.?Харків : Право, 2021. 484 с.
Право Європейського Союзу: основи теорії : підручник за заг. ред. І. В. Яковюка. Харків : Право, 2021. 360 с.
4. Ковалів М. В., Тимчишин Т. М., Ніканорова О. В. Основи права Європейського Союзу: навчальний посібник. Львів: Львівський державний університет внутрішніх справ, 2020. 212 с.
5. Бережна К.В. Принципи організації та функціонування інститутів влади в Європейському Союзі та Україні: порівняльно-правовий аналіз. Видавничий дім "Гельветика". 2017. 408 с.
6. Європейський Союз у мінливому світі: Монографія/ В. В. Копійка, С. О. Маковський, М. А. Миронова та ін.; за ред. В. В. Копійки. К.: О. Зень, 2022. 219 …
7. The Substantive Law of the EU: The Four Freedoms. / by C. Barnard. (Oxford:
Oxford University Press; Sixth Edition, 2019)
8. Curtin D. Accumulated executive power in Europe: the « most dangerous» branch of government in the European Union / Deirdre Curtin – Amsterdam: KNAW Press, 2009 – 30 р.
9. Cauffman, C. & Devroe, W. (2017). Competition law. In A. Hartkamp, C.
Sieburgh, & W. Devroe (Eds.), Cases, materials and text on European law and
pivate law (pp. 23-168). Hart Publishing
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).