Інженерні методи захисту довкілля (курсовий проєкт)
Спеціальність: Природоохоронні інформаційні системи
Код дисципліни: 6.183.03.O.038
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Екологічна безпека та природоохоронна діяльність
Лектор: д.т.н., професор Петрушка І.М.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: вивчення основних закономірностей процесів на основі законів збереження, рівноваги та переносу;
вивчення фізичних, фізико-хімічних та біологічних одинарних процесів та апаратури математичний опис процесів;
методика розрахунків апаратів.
Результати навчання: Ознайомлення з сучасними конструкціями технологічної апаратури, періодичною та довідниковою літературою, методичними рекомендаціями з курсу інженерна екологія. . Придбання навиків в проведенні аналізу одержаної інформації, а також самостійного вибору, грамотного рішення в кожному конкретному випадку. Навчитись працювати з літературою, розраховувати машини та апарати та захищати інженерні розрахунки.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: математика, фізика, інженерна графіка, інженерна екологія
Короткий зміст навчальної програми: Проблемами пов'язані з розділення неоднорідних систем (очищення газових та рідких середовищ від твердих домішок) розділенні газових та рідких однорідних систем ( очищення від газових та рідинних забрудників), регенерацією та рекуперацією тепла, концентруванням розчинів тепловими методами з метою вилучення цінних компонентів та зменшення емісії забруднення навколишнього середовища.
Опис: вивчення основних закономірностей процесів на основі законів збереження, рівноваги та переносу;
вивчення фізичних, фізико-хімічних та біологічних одинарних процесів та апаратури математичний опис процесів;
методика розрахунків апаратів.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (20 %) — консультації
Підсумковий контроль (80%) — захист курсового проекту
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (10 балів) — консультації
Підсумковий контроль (90 балів) — захист курсового проекту
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Основные процессы и аппараты химической технологии. Пособие по проектированию./ Под редакцией д.т.н., проф. Дытнерского Ю.И.- М.: Химия, 1983, - 272 с.
2. Касаткин А.Г. Основные процессы и аппараты химической технологии.-М.: Химия, 1973.- 754 с.
3. Павлов К.Ф., Романков П.Г., Носков А.А. Примеры и задачи по курсу процессов и аппаратов химической технологии.-Л.: Химия, 1987,- 576 с.
4. Плановский А.Н., Николаев П.И. Процессы и аппараты химической и нефтехимической технологии.- М.: Химия, 1987.- 540 с.
5. Лащинский А.А., Толчинский А.Р. Основы конструирования и расчета химической аппаратуры.-Л.: Машиностроение, 1970. - 752 с.
6. Аксельруд Г.А., Лысянский В.М. Экстрагирование. Система твердое тело - жидкость.-Л.: Химия, 1974. - 254 с.
7. Перри Дж. Справочник инженера-химика. М.:Химия, 1969.т.1.- 640 с.
8. Чернобыльский И.И. Выпарные установки.Киев: Вища школа, 1970. - 240 с.
9. Процеси і апарати харчових виробництв/ За редакцією проф. Манежика І.Ф. – Київ.: НУХТ. – 2003. – 400с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).