Навчальна практика "Краєзнавча"

Спеціальність: Туризм
Код дисципліни: 6.242.00.O.008
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Туризм
Лектор: Римар Ю. М., Коcтючко В. М.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета навчальної практики «Краєзнавча» – дослідження рідного краю через призму його туристичної самобутності. В основу організації навчальної краєзнавчої практики покладено такі завдання: – моральне, естетичне, екологічне, фізичне виховання студентів, що сприяє патріотичному вихованню, розширює світогляд і розвиває пізнавальні інтереси, залучає до творчої діяльності, формує практичні та інтелектуальні вміння; – ознайомлення студентів із специфікою майбутньої спеціальності, закладення засад набуття досвіду майбутньої професійної діяльності та одержання первинних умінь і навичок з професійно-орієнтованих дисциплін; – активізації національної краєзнавчої освіти з посиленням у ній ролі активно-туристичних форм пізнання рідної землі; – популяризації об’єктів історичної пам’яті народу; – вивчення та дослідження з допомогою польових і камеральних методів туристичних об’єктів природного, історико-культурного та соціально-економічного типу; – ознайомлення студентів з визначними регіональними туристичними центрами, маршрутами України; – ознайомлення із виробничою матеріально-технічною та організаційно-функціональною структурою управління рекреаційно-туристичними підприємствами, вивчення їх рекламно-інформаційного забезпечення і комунікацій; – аналіз загального сучасного стану ринку туристичних послуг у регіоні дослідження.
Завдання: Інтегральні компетентності: 1. Здатність розв’язувати дослідницькі завдання, вирішувати практичні проблеми під час професійної діяльності, проводити інноваційну діяльність. 2. Вміння використовувати на практиці базові поняття з теорії туризму, організації туристичного процесу та туристичної діяльності суб’єктів ринку туристичних послуг, а також світоглядних та суміжних наук. Загальні компетентності: 1. Здатність до самостійного аналізу наукової чи практичної проблеми та визначення шляхів її розв’язання. 2. Здатність діяти соціально відповідально та свідомо. 3. Здатність до критичного мислення, аналізу і синтезу. 4. Прагнення до збереження навколишнього середовища. 5. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел, тобто навчатися, сприймати набуті знання в предметній області та інтегрувати їх із уже наявними. 6. Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій. 7. Вміння виявляти, ставити і вирішувати проблеми. 8. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово. 9. Навички міжособистісної взаємодії. Орієнтація на безпеку. 10. Здатність планувати та управляти часом. 11. Здатність працювати в команді та автономно, уміння адаптуватися та працювати в нових ситуаціях. 12. Розвивати навички професійних та соціальних комунікацій, здатності до самостійного оформлення та представлення отриманих результатів тощо. Фахові компетентності: 1. Знання та розуміння предметної області та розуміння специфіки професійної діяльності. 2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. 3. Здатність аналізувати рекреаційно-туристичний потенціал територій. 4. Здатність здійснювати моніторинг, інтерпретувати, аналізувати та систематизувати туристичну інформацію, уміння презентувати туристичний інформаційний матеріал. 5. Здатність використовувати в роботі туристичних підприємств інформаційні технології та офісну техніку тощо.
Результати навчання: В результаті проходження навчальної практики «Краєзнавча» студенти повинні: Знати: – основні принципи і методи організації польових краєзнавчих досліджень туристичних ресурсів, об’єктів, центрів, регіонів; – просторову організацію, назви, зв’язки між туристичними об’єктами, центрами району проходження практики; – туристичні можливості території проходження практики; – основні елементи топографічної підготовки, умовні позначення на краєзнавчих туристичних картах; – основні правила організації і проведення туристських походів та подорожей; – проблеми освоєння туристичних ресурсів, розвитку туризму у регіоні проходження практики; – напрямки дослідження і збереження культурної спадщини як національного надбання. – взаємовплив туризму на інші сфери господарства в регіоні проходження практики. Вміти: – користуватись рекламно-інформаційними матеріалами, довідниковою літературою для вивчення туристичної сфери регіону проходження практики; – опрацьовувати фактичний матеріал, його узагальнювати, набуття навичок аналітично-конструктивної обробки та самостійного дослідження; – набуття навичок ділового спілкування із працівниками туристичної індустрії під час екскурсій; – аналізувати функціональну структуру краєзнавчих туристичних ресурсів; – самостійно обстежувати краєзнавчі об’єкти; – опрацьовувати матеріали краєзнавчого змісту; – оформляти документацію під час походів, звітувати про результати походу; – використовувати здобуті знання та інформаційні матеріали у подальшому навчальному процесі. Набути навиків: – проведення польових досліджень; – збору краєзнавчого туристичного матеріалу; – узагальнення зібраної інформації; – визначення туристичної спеціалізації туристичних центрів, районів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Основи туризмознавства, Географія туризму.
Короткий зміст навчальної програми: Краєзнавча практика як складова навчального процесу. Проходження практики за кільцевими локальними чи регіональними маршрутами. Аналіз виконаних завдань на маршруті. Опрацювання зібраних матеріалів краєзнавчого змісту. Робота над індивідуальними завданнями. Підготовка звіту про проходження практики.
Опис: Ознайомлення з метою та завданнями практики; інструктаж з техніки безпеки та правил поводження під час польового етапу практики. Участь в польовому (виїзному) етапі практики за визначеним маршрутом. Дослідження та опис регіонального краєзнавчо-туристичний потенціалу (за обраним маршрутом), зокрема об’єктів природничого та історико-культурного характеру, що мають рекреаційну та туристично-пізнавальну цінність в туризмі. Збір і вивчення матеріалів за темою індивідуальних завдань, що допоможуть освоїти ресурсне забезпечення туризму на регіональному рівні. Формулювання висновків щодо умов збереження та примноження краєзнавчо-туристичного потенціалу досліджуваної території. Опрацювання зібраних матеріалів, підготовка звітної документації за результатами практики – написання звіту, формування ілюстративно-графічних матеріалів (картографічних матеріалів, презентації, фотозвіту тощо).
Методи та критерії оцінювання: Підсумковий контроль — диференційований залік (захист практики)
Критерії оцінювання результатів навчання: Після закінчення практики студенти звітують про виконання її програми та індивідуального завдання. Письмовий звіт подається на рецензування керівнику практики від кафедри. Студенти захищають звіт перед комісією, призначеною завідувачем кафедри упродовж перших двох тижнів навчальних занять після завершення практики. До складу комісії входять 3 особи: керівник практики – від університету, а також викладачі дисциплін фахової підготовки. Формою контролю результатів захисту звіту з практики є диференційований залік. Оцінка за практику вноситься в бланк «Завдання та результати проведення практики», залікову відомість і в залікову книжку студента та засвідчується підписами членів комісії. Студент, який не виконав програми практики без поважних причин або отримав оцінку «незадовільно» за результатами захисту звіту з практики, відраховується з університету за невиконання навчального плану. Результати проходження практики студентами обговорюють на засіданні кафедри, а узагальнені результати практичної підготовки студентів розглядають на Вчених радах інститутів не менше одного разу упродовж навчального року. Упродовж місяця навчальних занять після закінчення практики кафедра подає затверджений на її засіданні звіт про проведення практики у ВПЗВ.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Афанасьєв О. Є. Краєзнавча практика : Навч. посіб. / О. Є. Афанасьєв, О. В. Троценко. – Д.: Моно-Літ, 2011. – 126 с. 2. Бейдик О.О. Рекреаційно-туристські ресурси України: Методологія та методика аналізу, термінологія, районування. / О.О. Бейдик. – К.: Київський університет, 2001. – 395 с. 3. Демянчук Г.С. Українське краєзнавство: сторінки історії. / Г.С. Дем?янчук. – К.: Просвіта, 2006. – 293 с. 4. Методичні вказівки до проходження краєзнавчої практики для студентів напряму підготовки 6.140103 «Туризм» / Укл.: Н.В. Чорненька, А.А. Теребух. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2013. – 24 с. 5. Панкова Є.В. Туристичне краєзнавство: Навчальний посібник. / Є.В. Панкова. – К.: Альтерпрес, 2003. – 352 с. 6. Петранівський В.Л., Туристичне краєзнавство: Навч. посіб. — 2-ге вид., виправл. / В.Л. Петранівський, М.Й. Рутинський.— К., 2008. — 575 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).