Організація ресторанного господарства
Спеціальність: Туризм
Код дисципліни: 6.242.00.O.033
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Туризм
Лектор: К.г.н., доц. Теодорович Л. В.
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Завдання навчальної дисципліни набуття спеціальних знань та практичних
навичок з моделювання процесів усіх підсистем підприємств ресторанного господарства, бути ініціативними при вирішенні різнопланових питань з організації роботи закладів ресторанного господарства.
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
загальних:
- Здатність діяти соціально відповідально та свідомо.
- Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій.
- Вміння виявляти, ставити і вирішувати проблеми.
- Здатність спілкуватися іноземною мовою.
- Здатність працювати в команді та автономно.
фахових:
- Розуміння процесів організації туристичних подорожей і комплексного туристичного
обслуговування (готельного, ресторанного, транспортного, екскурсійного, рекреаційного).
- Здатність працювати у міжнародному середовищі на основі позитивного ставлення до несхожості до інших культур, поваги до різноманітності та мультикультурності, розуміння місцевих і професійних традицій інших країн, розпізнавання міжкультурних проблем у професійній практиці.
Результати навчання: Теоретичні знання та практичні вміння організації роботи закладів ресторанного господарсва; облаштування та організації роботи різних груп приміщень ресторанного господарства: складських, торгівельних, виробничих та ін., організація обслуговування споживачів стравами та напоями, надання доаткових послуг.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Організація послуг харчування, Технологія гостинності в туризмі.
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Організація ресторанного господарства» належить
до обов’язкових навчальних дисциплін циклу професійної підготовки
спеціальності. Метою її викладання є формування у студентів знань з організації
виробництва продукції та обслуговування споживачів у закладах ресторанного
господарства; а також навичок раціональної організації праці, вирішення
планувальних, організаційних та управлінських завдань, необхідних у сфері
ресторанного бізнесу.
Опис: Поняття,зміст та значення ресторанного господарства в економіці країни. Організація складського господарства. Організація постачання закладів ресторанного господарства та зберігання продуктів. Організація роботи заготівельних цехів. Організація роботи доготівельнихцехів. Основи оперативного планування виробництва. Матеріально-технічна база та організація різних типів обслуговування. Застосування автоматизованих систем обліку виробництва та реалізації продукції ресторанного господарства.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання навчальних досягнень здобувача освіти здійснюють за 100-бальною шкалою оцінювання, встановленої в Університеті:
Поточний контроль – 40 %
Підсумковий контроль – 60%
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: перевірка лабораторних та практичних робіт, тести до тем, усне опитування.
Підсумковий контроль - екзамен (письмова та усна компоненти)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Архіпов В.В.Організація обслуговування в закладах ресторанного господарства. Навч. посібник для студентів вищих навчальнихзакладів./ В.В. Архіпов, В.А. Русавська. – К.: Центр учбовоїлітератури, 2009. – 342 с.
2. Архіпов В.В. Організація ресторанного господарства. Навч. пос./ В.В. Архіпов. – К.: Центр учбової літератури; Фірма «Інкос», 2007. – 280 с.
3. Завадинська О.Ю. Організація ресторанного господарства за кордоном: Навчальний посібник. / О.Ю. Завадинська, Т.Є. Литвиненко. – К.: КНТЕУ, 2004. – 365 с.
4. Мальська М.П. Ресторанна справа: технологія та організація обслуговування туристів (теорія та практика) Підручник./ М.П. Мальська, О.М., Гаталяк, Н.М. Ганич. –К.: Центр учбової літератури, 2013. –304 с.
5. Нечаюк Л.І. Готельно-ресторанний бізнес: Менеджмент / Л.І.Нечанюк, Н.О. Нечанюк. – К.: Центр учбової літератури, 2009. – 344 с.
5. Організація обслуговування у закладах ресторанного господарства: Підручник.: [для вищ.навч. закл.] / За ред. П’ятницької Н. О. – 2-ге вид. перероб. та допов.– К.: Центр учбовоїлітератури, 2011 – 584 с.
6. Цирульнікова В.В.. Ресторанна справа: Курс лекцій для студ. напряму 6.140101 «Готельно-ресторанна справа» ден. форми навч/ В.В. Цирульнікова.. – К.:НУХТ, 2013. – 186 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).