Географія туризму та туристичне країнознавство
Спеціальність: Туризм
Код дисципліни: 6.242.00.O.010
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Туризм
Лектор: Дністрянська Н. І.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
загальні компетентності:
ЗК 6. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК 9. Вміння виявляти, ставити і вирішувати проблеми.
фахових компетентності:
ФК3. Здатність аналізувати рекреаційно-туристичний потенціал територій.
ФК5. Розуміння сучасних тенденцій і регіональних пріоритетів розвитку туризму в цілому та окремих його форм і видів.
ФК 14. Здатність працювати у міжнародному середовищі на основі позитивного ставлення до несхожості до інших культур, поваги до різноманітності та мультикультурності, розуміння місцевих і професійних традицій інших країн, розпізнавання міжкультурних проблем у професійній практиці.
Результати навчання: Систематизація інформації про особливості організації та умови розвитку туризму в різних регіонах і країнах світу, їхня оцінка та вивчення в рамках підготовки фахівців в галузі туризмознавства, вміння використовувати світовий досвід організації туристичної діяльності, здатність вирішувати спеціалізовані завдання в галузі міжнародного туризму.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: «Організація туризму (Основи туризмознавства)», «Рекреаційні комплекси світу», «Екологія», «Історія туризму».
Короткий зміст навчальної програми: Теоретичні основи географії туризму. Географія видів туризму в світі. Туристична регіоналізація сучасного світу. Туристично-ресурсний потенціал держав світу. Туристична інфраструктура в державах світу. Небезпечні для туристів держави та регіони світу.
Опис: Тема 1. Туризм як суспільне явище та об'єкт географічних досліджень.
Тема 2. Туристично-рекреаційне районування світу. Туристичний регіон як основний елемент географії туризму.
Тема 3. Туристично-країнознавча характеристика держав Європейського макрорегіону.
Тема 4. Туристично-країнознавча характеристика держав Азіатсько-Тихоокеанського макрорегіону.
Тема 5. Туристично-країнознавча характеристика держав Американського макрорегіону.
Тема 6. Туристично-країнознавча характеристика держав Африканського та Близькосхідного макрорегіонів.
Тема 7. Географія та країни лідери екологічного туризму.
Тема 8. Географія та країни лідери культурно-пізнавального туризму.
Тема 9. Географія та країни лідери активного туризму.
Тема 10. Географія та країни лідери подієвого та дозвільного туризму
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (40%) – практичні заняття, усне опитування.
Підсумковий контроль (60%) – екзамен.
Критерії оцінювання результатів навчання: Практичні заняття: Максимальна кількість балів за кожну практичну роботу № 1-10 – 2 бали;
Лабораторні роботи: Максимальна кількість балів за кожен звіт з лабораторної роботи № 1-5 – 4 бали;
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Вишневська О.О., Парфіненко А.Ю., Сідоров В.І. Туристичне країнознавство: підручник. Х.: ХНУ ім.В.Н.Каразіна, 2011. 594с.
2. Гурова Д.Д. Туристське країнознавство: навч. посібник. Запоріжжя, ЛІПС, 2009. 303с.
3. Кузик С.П. Географія туризму : навчальний посібник. К.: Знання, 2011. 271с.
4. Любіцева О. О. Ринок туристичних послуг (геопросторові аспекти). К.:Альтерпрес, 2002. 436 с.
5. Масляк П.О. Рекреаційна географія. К.: Знання, 2008. 343 с.
6. Рутинський М.Й. Географія туризму України. К.: Центр навчальної літератури, 2004. 160 с.
7. Стафійчук В.І., Малиновська О.Ю. Туристичне країнознавство. Херсон: ОЛДІ-ПЛЮС, 2016. 808 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).