Економіка підприємств туристичної галузі

Спеціальність: Туризм
Код дисципліни: 6.242.00.O.017
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Туризм
Лектор: Кошова Б.Р.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Полягає у формуванні сучасної системи знань з економіки підприємств сфери туризму із можливістю її застосування у практичній діяльності. Вивчення дисципліни охоплює всі ключові розділи прикладної економіки, організації та ефективного забезпечення ефективного господарювання на туристичному ринку, дає необхідну сукупність теоретичних та практичних знань з управління підприємствами сфери туризму на сучасному етапі розвитку економічних відносин в Україні.
Завдання: Здатність аналізувати діяльність суб’єктів індустрії туризму на всіх рівнях управління. Здатність визначати індивідуальні туристичні потреби, використовувати сучасні технології обслуговування туристів та вести претензійну роботу. Здатність розробляти, просувати, реалізовувати та організовувати споживання туристичного продукту. Здатність використовувати в роботі туристичних підприємств інформаційні технології та офісну техніку. Здатність працювати з документацією та здійснювати розрахункові операції суб’єктом туристичного бізнесу. Здатність аналізувати та вести облік діяльності туристичних підприємств.
Результати навчання: Розуміння інструментів та стратегій, що мають відношення до діагностування та аналізу стану розвитку туризму на рівні, що дозволить працевлаштування за фахом, здатність ефективно вико¬ристовувати на практиці теоретичні знання при формуванні та реалізації туристичних послуг; Здатність демонструвати розуміння впливу технічних досяг¬нень в суспільному, економічному, соціальному і екологічному контексті; Здобуття адекватних знань та розумінь, що відносяться до спеціальності 242 «Туризм», масштаб яких буде достатнім, щоб успішно організовувати туристичну діяльність, формувати та репрезентувати результати професійної діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Планування діяльності організацій туристичного бізнесу; Менеджмент в туризмі, Маркетинг в туризмі, Інвестиції в туризмі
Короткий зміст навчальної програми: Роль туристичного підприємства у народногосподарському комплексі. Зовнішнє та внутрішнє середовище підприємницької діяльності організацій сфери туризму. Матеріально-технічна база та основні виробничі фонди туристичного підприємства. Управління трудовими ресурсами туристичного підприємства. Заробітна плата працівників підприємств туристичної сфери. Оцінка ефективності фінансово-економічної діяльності туристичного підприємства. Капіталовкладення туристичного підприємства та оцінювання їх ефективності. Методика оцінки інтегральної конкурентоспроможності туристичної компанії. Методика ціноутворення на туристичну послугу Сучасні моделі організаційного розвитку підприємництва у світі.
Опис: Тема 1. Роль туристичного підприємства у народногосподарському комплексі 1.1.Передумови створення і розвиток туристичних підприємств 1.2.Сутність, ознаки і функції туристичних підприємств 1.3.Типологія туристичних підприємств 1.4.Суспільно-психологічні детермінанти управління туристичним підприємством Тема 2. Зовнішнє та внутрішнє середовище підприємницької діяльності організацій сфери туризму 2.1.Зовнішнє середовище підприємницької діяльності 2.2.Макрооточення туристичного підприємства 2.3.Мікрооточення туристичного підприємства Тема 3. Матеріально-технічна база та основні виробничі фонди туристичного підприємства 3.1. Матеріально-технічна база туристичних підприємств та їх структура 3.2. Методи і показники оцінки використання матеріально-технічної бази туристичних підприємств 3.3. Амортизація матеріально-технічної бази туристичного підприємства Тема 4. Управління трудовими ресурсами туристичного підприємства 4.1. Основні Сутність та цілі управління трудовими ресурсами туристичного підприємства 4.2. Визначання чисельності персоналу, кадрова політика підприємства та економічна сутність продуктивності праці та методи її вимірювання 4.3. Кадрова політика підприємства 4.4.Чинники підвищення якості туристичних послуг Тема 5. Заробітна плата працівників підприємств туристичної сфери 5.1. Економічна сутність оплати праці в сфері туризму 5.2. Форми та системи оплати праці. 5.3. Види матеріальної та нематеріальної системи мотивації праці персоналу на туристичних підприємствах відповідно до стратегічних рівнів управління Тема 6. Оцінка ефективності фінансово-економічної діяльності туристичного підприємства 6.1. Оцінка фінансових ресурсів підприємства 6.2. Оцінка дохідності підприємства 6.3. Аналіз формування прибутку туристичного підприємства Тема 7. Капіталовкладення туристичного підприємства та оцінювання їх ефективності 7.1. Характеристика та структура інвестицій 7.2. Об’єкти і напрями інвестування туристичних підприємств 7.3. Оцінка ефективності інвестицій туристичного підприємства Тема 8. Методика оцінки інтегральної конкурентоспроможності туристичної компанії 8.1. Методи оцінки конкурентоспроможності туристичної компанії 8.2. Інтегральний показник конкурентоспроможності туристичної компанії 8.3. Розрахунок показника конкурентоспроможності туристичної фірми у зовнішньому середовищі Тема 9. Методика ціноутворення на туристичну послугу 9.1. Поняття ціноутворення у туристичній сфері та види цінових методів 9.2. Особливості ціноутворення у туристичних підприємствах 9.3. Розрахунок ціни туристичної послуги Тема 10. Сучасні моделі організаційного розвитку підприємництва у світі 10.1. Сутність і тенденції організаційного розвитку підприємств 10.2. Основні риси підприємства майбутнього 10.3. Сучасні організаційні форми підприємницької діяльності та форми ведення бізнесу у світі
Методи та критерії оцінювання: • Поточний контроль (40 %) – практичні заняття, усне опитування, контрольна робота • Підсумковий контроль (60%) – іспит (екзамен)
Критерії оцінювання результатів навчання: Практичні заняття оцінюються в 40 б., де: 20 б. – усне опитування лекційного матеріалу та розв’язування практичних завдань; лабораторні роботи – 20 б. Екзамен складається із усного опитування 10 б. та письмової роботи 50 б.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Грабовецький Б.Є. Економічний аналіз: навчальний посібник Грабовецький Б.Є. Видавництво: Київ " Центр учбової літератури ", 2009. — 256 с. 2. Дядечко Л. П. Економіка туристичного бізнесу / Л. П. Дядечко Навч.посіб. — К.: Центр учбової літератури, 2007. — 224 с. 3. Здоров А.Б. Экономика туризма: Учебник. - М.: Финансы и статистика, 2004,- 272с. 4. Мних Є.В. Економічний аналіз : підручник / Є.В. Мних. К. : Знання, 2011. — 630 с. — (Вища освіта XXI століття).
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).