Екологічний туризм і агротуризм
Спеціальність: Туризм
Код дисципліни: 6.242.01.E.056
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Туризм
Лектор: к.б.н., доц., Паньків Н.Є.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: 2.3. Результати навчання відповідно до освітньої програми, методи навчання і викладання, методи оцінювання досягнення результатів навчання
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
1. розуміння поняття, особливості та історія розвитку екологічного туризму;
2. вивчення екологічного туризму в системі екологічного геомаркетингу;
3. визначення особливостей розвиток екологічного туризму в Україні та світі;
4. вміння характеризувати екотуристичний потенціал регіонів Украі?ни;
5. вміння створити екологічну стежку як базову складову екотуристичного продукту;
6. знання екологічних проблем туризму і шляхів їх вирішення;
7. вивчення історіі? та сучасного стану, мети і мотиваціі? вибору відпочинку у сільськіи? місцевості;
8. дослідження наи?важливіших закономірностеи?, чинників, які визначають розвиток і розміщення гостинних садиб (агроосель), організаціи?но-правового і економічного механізму і?х діяльності на ринку туристичних послуг регіону, держави;
9. знати про міжнароднии? досвід організаціі? та функціонування садиб зеленого туризму;
10. знання сертифікації і стандартизації послуг зелених садиб та маркетинг послуг сільського туризму
11. вміння розкрити особливості менеджменту та маркетингу зеленого сільського туризму;
12. знати сучасний стан інфраструктури та передумов для розвитку сільського туризму в Україні;
13. поглибити, систематизувати теоретичні знання щодо проблем і перспектив розвитку зеленого сільського туризму в Україні;
14. виробити вміння узагальнювати теоретико-практичні матеріали, аналізувати пактичну інформацію, працювати зі спеціальною літературою, довідковими виданнями тощо.
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
1. знати основні стратегічні шляхи світової спільноти в оптимізації взаємодії людства з оточуючим середовищем;
2. формування світогляду щодо розгляду туризму як складної системи в єдності соціальної, економічної та екологічної компонент, подальший генезис якої базуватиметься на концепції сталості;
3. набуття професійних знань щодо визначення стратегічних орієнтирів сталого розвитку суб’єктів господарювання у сфері туризму та відповідного інструментарію формування стратегій з урахуванням реалій сучасного стану туристичного бізнесу в Україні;
4. ідентифікувати, класифікувати та описувати роботу в сфері туристичної діяльності;
5. уміння приймати рішення та виробляти стратегію діяльності для вирішення завдань туристичної сфери;
6. системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей в туристичній сфері.
Результати навчання: 2.3. Результати навчання відповідно до освітньої програми, методи навчання і викладання, методи оцінювання досягнення результатів навчання
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
1. розуміння поняття, особливості та історія розвитку екологічного туризму;
2. вивчення екологічного туризму в системі екологічного геомаркетингу;
3. визначення особливостей розвиток екологічного туризму в Україні та світі;
4. вміння характеризувати екотуристичний потенціал регіонів Украі?ни;
5. вміння створити екологічну стежку як базову складову екотуристичного продукту;
6. знання екологічних проблем туризму і шляхів їх вирішення;
7. вивчення історіі? та сучасного стану, мети і мотиваціі? вибору відпочинку у сільськіи? місцевості;
8. дослідження наи?важливіших закономірностеи?, чинників, які визначають розвиток і розміщення гостинних садиб (агроосель), організаціи?но-правового і економічного механізму і?х діяльності на ринку туристичних послуг регіону, держави;
9. знати про міжнароднии? досвід організаціі? та функціонування садиб зеленого туризму;
10. знання сертифікації і стандартизації послуг зелених садиб та маркетинг послуг сільського туризму
11. вміння розкрити особливості менеджменту та маркетингу зеленого сільського туризму;
12. знати сучасний стан інфраструктури та передумов для розвитку сільського туризму в Україні;
13. поглибити, систематизувати теоретичні знання щодо проблем і перспектив розвитку зеленого сільського туризму в Україні;
14. виробити вміння узагальнювати теоретико-практичні матеріали, аналізувати пактичну інформацію, працювати зі спеціальною літературою, довідковими виданнями тощо.
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
1. знати основні стратегічні шляхи світової спільноти в оптимізації взаємодії людства з оточуючим середовищем;
2. формування світогляду щодо розгляду туризму як складної системи в єдності соціальної, економічної та екологічної компонент, подальший генезис якої базуватиметься на концепції сталості;
3. набуття професійних знань щодо визначення стратегічних орієнтирів сталого розвитку суб’єктів господарювання у сфері туризму та відповідного інструментарію формування стратегій з урахуванням реалій сучасного стану туристичного бізнесу в Україні;
4. ідентифікувати, класифікувати та описувати роботу в сфері туристичної діяльності;
5. уміння приймати рішення та виробляти стратегію діяльності для вирішення завдань туристичної сфери;
6. системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей в туристичній сфері.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Краєзнавство
Організація рекреаційної діяльності та рекреаційні комплекси світу
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Екологічний туризм і агротуризм» є важливою складовою підготовки фахівців у галузі туризму. Науково-методична основа її змісту – освітньо-професійна програма підготовки та освітньо-кваліфікаційна характеристика фахівців першого (бакалаврського) рівня освіти, ступеня вищої освіти «Бакалавр» згідно галузевої складової державного стандарту вищої освіти за спеціальністю 242 «Туризм».
Ця дисципліна є дисципліною самостійного вибору навчального закладу циклу професійної підготовки фахівців рівня базової освіти «бакалавр». Обсяг навчальної дисципліни – 6 кредити ЄКТС.
Навчальна дисципліна «Екологічний туризм і агротуризм» належить до числа новітніх навчальних курсів і передбачає міждисциплінарний і системний підхід до вивчення основних проблем взаємодії людини і навколишнього природного середовища з точки зору принципів і стратегій сталого розвитку. Теоретичні засади стратегії розвитку екологічного туризм і агротуризму в Україні та світі. Вивчення сутності та основних понять і принципів концепції сталого розвитку. Основні відомості про вплив туризму на навколишнє середовище. Характеристика екотуристичного потенціалу регіонів Украі?ни. Технологія розробки, організаціі? та проведення туристичних екомаршрутів. Напрямки екологізації туристичної сфери у контексті сталого розвитку. Етика и? безпека екологічних маршрутів.
Сутність агротуризму та и?ого місце в системі загального туризму. Сільськии? зелении? туризм у сучасному туристичному бізнесі та його організаціи?но - законодавче забезпечення в Украі?ні. Сертифікація і стандартизація послуг зелених садиб та маркетинг послуг сільського туризму. Інфраструктурні та Соціально-економічні передумови використання туристичних ресурсів.
Опис: Опис навчальної дисципліни ЕТАТ
Екологічний туризм
Тема 1. Поняття, особливості та історія розвитку екологічного туризму
Тема 2. Екологічний туризм в системі екологічного геомаркетингу
Тема 3. Екологічні аспекти міжнародного туризму
Тема 4. Розвиток екологічного туризму в Україні та світі
Тема 5. Екотуристичний потенціал
Тема 6. Екологічна стежка як базова складова екотуристичного продукту
Тема 7. Екологічні проблеми туризму і шляхи їх вирішення
Тема 8. Етика и? безпека екологічних маршрутів
Агротуризм
Тема 9. Основні поняття та концепціі? сільського (зеленого) та агротуризму
Тема 10. Мета і мотивація вибору відпочинку в сільськіи? місцевості
Тема 11. Міжнароднии? досвід організаціі? та функціонування садиб зеленого туризму
Тема 12. Сільськии? зелении? туризм у сучасному туристичному бізнесі та його організаціи?но - законодавче забезпечення в Украі?ні
Тема 13. Процес управління організацією та функціонуванням зелених садиб в Украі?ні
Тема 14. Сертифікація і стандартизація послуг зелених садиб та маркетинг послуг сільського туризму
Тема 15. Персонал гостинних садиб. Права та обов'язки. Безпека туристів
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (50%) – практичні заняття, усне опитування.
Підсумковий контроль (50%) – залік.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (50%) – практичні заняття, усне опитування.
Підсумковий контроль (50%) – залік.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Вишневський В.І. Екологічний туризм: навчальний посібник / Вишневський В.І. , К: Інтерпркс ЛТД. – 2015. 140 с.
2. Горішевський П., Васильєв В., Зінько Ю. Сільський зелений туризм: організація надання послуг гостинності / Івано-Франківськ: Місто НВ, 2003. - 148 с.
3. Дмитрук О.Ю. Екологічнии? туризм: сучасні концепціі? менеджменту і маркетингу/Дмитрук О.Ю. // навчальнии? посібник. – 2-е вид., перероб. і доп. – К.: Альтерпрес, 2004. Т. 1, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 11, 15-17.
4. Екологія з основами екологічного туризму: навчальний посібник / Укл. Паньків Н.Є., Бомба М. Я., Львів, Ліга-Прес, 2016. – 318 с. – ілюстр.
5. Конспект лекціи? з дисципліни «Сільськии? та зелении? туризм» для студентів напряму підготовки 6.140103 «Туризм». –/ Укл.: Черниш І.В., Глєбова А.О., Маховка В.М.та ін. Полтава: ПНТУ, 2015. – 101 с.
6. Лужанська, Т.Ю. Сільськии? туризм: історія, сьогодення та перспективм : навч. посібник (рекоменд. МОН). - К.:Кондор, 2008. - 385 с.
7. Паньків Н. Є., Лущик М. В., Роїк О. Р. Туристично-рекреаційні ресурси Львівської області: сучасний стан та перспективи використання для сталого розвитку туризму [Текст] / монографія / Паньків Н. Є., Лущик М. В., Роїк О. Р. - Львів : Ліга-Прес, 2018. – 165 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).