Фізика

Спеціальність: Хімічні технології та інженерія
Код дисципліни: 6.161.00.O.007
Кількість кредитів: 10.00
Кафедра: Загальної фізики
Лектор: Ющук С.І.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Опанування основними теоретичними знаннями та практичними навичками для роботи в хімічній сфері
Завдання: Надати необхідну кількість знань студентам для професійної підготовки та їх роботи в сфері хімічних технологій та експлуатації хіміко-технологічних систем та інфраструктури.
Результати навчання: Студенти повинні: 1. знати основні фізичні поняття, величини, явища та закони фізики, які необхідні для наступного вивчення спеціальних дисциплін; 2. знати одиниці вимірювання основних фізичних величин, та вміти використовувати метод аналізу розмірності при перевірці отриманих аналітичних формул; 3. розуміти фізичну природу процесів, які використовуються у професійній діяльності фахівця, та вміти виокремити найважливіші із них; 4. мати сформований науковий світогляд та науковий стиль мислення; 5. вміти самостійно планувати та проводити простий фізичний експеримент, опрацьовувати та аналізувати його результати; 6. вміти користуватися загальновживаними вимірювальними приладами для вимірювання лінійних розмірів, механічних, термодинамічних, електричних та оптичних величин; 7. мати сформовані навики аналізу поведінки фізичних систем та розв’язування задач з різних областей фізики, пов’язаних із розв’язуванням у майбутньому інженерних задач відповідно до профілю підготовки, та проводити у наступному комп'ютерне моделювання поведінки досліджуваних систем; 8. мати сформовану широку теоретичну підготовку з метою допомогти студентам застосовувати у своїй професійній діяльності нові, сучасні фізичні ідеї та принципи; 9. мати сформовану екологічну та етичну культуру, та навики прогнозування наслідків конкретних технічних рішень для навколишнього середовища; 10. мати сформовані навики безумовного дотримання правил техніки безпеки при роботі з обладнанням на виробництві та у побуті.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни Фізика (шкільний курс) Хімія (шкільний курс) Алгебра (шкільний курс) Геометрія (шкільний курс) Супутні навчальні дисципліни Вища математика Математичний аналіз Програмування ТАК ТОЕ
Короткий зміст навчальної програми: Курс загальної фізики призначений для ознайомлення студентів із основним курсом фізики (електромагнетизм, хвильова оптика, теплове випромінювання, атомна та ядерна фізика, елементи фізики твердого тіла) на університетському рівні складності, тобто із використанням методів вищої математики для отримання аналітичних описів складних фізичних процесів. Вивчення даного курсу передбачає також розв'язування задач, та виконання лабораторних робіт із наступним вивченням обробки результатів вимірювань, освоєнням за необхідності способів їх графічного представлення, оцінкою похибок вимірювань, та аналізом отриманих експериментальних результатів. Курс фізики служить основою для розуміння фізичної сторони процесів, які відбуваються у реальних промислових установках, і допомагає створювати математичні моделі відповідних процесів для автоматизованих систем керування.
Опис: Лекційний курс охоплює вісім розділів, в яких викладені фізичні основи механіки, молекулярної фізики і термодинаміки, електростатики, постійного струму, електромагнетизму, хвильової оптики, квантової природи випромінювання, елементів фізики твердого тіла.
Методи та критерії оцінювання: • усне опитування, письмові звіти з лабораторних робіт, тестовий поточний контроль (30%) • підсумковий контроль - екзамен: письмово-усна форма (70%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Критерії оцінювання результатів навчання студентів: Максимальна оцінка в балах за різні види навчальної активності Поточний контроль (ПК) 30 балів, у тому числі: Лабораторні заняття – 16 балів, Практичні заняття – 6 балів, Розрахунково-графічні роботи – 18 балів. Екзаменаційний контроль – 60 балів, за письмову компоненту – 50 балів, за усну компоненту – 10 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Навчально – методичне забезпечення. 1. І. Є.Лопатинський, І. Р. Зачек, А.М. Андрійко. Збірник задач з фізики : навч.посіб. Нац. ун-т «Львів. політехніка». -2-ге вид., -Л. : Вид-во Львів. політехніки, 2010. - 320 с. 2. І. Є. Лопатинський, І. Р. Зачек, С. О. Юр'єв та ін. Збірник задач з фізики : навч. посіб.; Національний ун-т "Львівська політехніка". - Л. : Вид-во Львів. політехніки, 2016. - 244 с. 3. Задачі з фізики. Методичні вказівки. Приклади розв’язування: Вид. Львівська політехніка, 2001. 4. С. І.Ющук, Б.С. Василина. Основні закони і формули фізики : Метод. вказівки для студ .техн. спец. – Львів: Вид-во «Львівська політехніка», 2013. – 44 с. 2. Рекомендована література. 2.1. Література до теоретичного курсу. 1. І. Р. Зачек, С. І. Ющук, О. Б. Біленька. Фізика і хімічні технології - Львів : Афіша, 2014. - 351 с. 2. Лопатинський І.Є., Зачек І.Р., Кравчук І.М., Романишин Б.М., Габа В.М. Курс фізики. –Львів, Вид. «Афіша», 2004 р. 3. І. Р. Зачек, Б. М. Романишин. Фізика.– Львів : Нац. ун-т «Львів. політехніка», 2002. — 232 с. 4. Кучерук І.М., Гор6ачук І.Т., Луцик П.П. Загальний курс фізики у трьох т.: Навч. посібник. /За ред. І.М. Кучерука. Т.1. Механіка. Молекулярна фізика і термодинаміка. – Київ: Техніка, –2006, –532 с. 5. Кучерук І.М., Гор6ачук І.Т., Луцик П.П. Загальний курс фізики у трьох т.: Навч. посібник. /За ред. І.М. Кучерука. Т.2. Електрика і магнетизм. – Київ: Техніка, –2006, –452 с. 6. Кучерук І.М., Горбачук І.Т.Загальний курс фізики: У 3 т./За ред.. І.М. Кучерука. – 2-ге вид., випр. Т.3: Оптика. Квантова фізика –К.: Техніка, 2006. –518 с. 7. Воловик П. М. Фізика для університетів. Повний курс в одному томі : підруч. - К.; Ірпінь : Перун, 2005. - 864 c. 2.2. Література до практичних /семінарських/ занять. 1. І.Р. Зачек , Г.А. Ільчук . Фізика і будівництво. Збірник задач. - Львів, Вид. НУ „ЛП”, 2011 р. 2. Задачі з фізики. Методичні вказівки. Приклади розв’язування. - Львів, Вид. НУ „ЛП”, 2001. 2.3. Література до лабораторних занять. • Лабораторний практикум з фізики. Частина 1, 2, 3 – Львів, Вид. НУ „ЛП”.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).