Хімічна технологія та інженерія (курсовий проєкт)

Спеціальність: Хімічні технології та інженерія
Код дисципліни: 6.161.11.E.071
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Хімії і технології неорганічних речовин
Лектор: Керівники курсової роботи: науково-педагогічні працівники кафедри ХТНР.
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: -
Завдання: -
Результати навчання: Знати: - теоретичні основи технології виробництва хімічних речовин за темою курсової роботи; - сучасні технології хімічного виробництва; - конструкції та принципи роботи сучасного обладнання та устаткування хімічних виробництв; - типові методики хіміко-технологічних розрахунків. Вміти: - узагальнювати дані, отримані в результаті лабораторних досліджень і вимірювань, з точки зору їх значимості, та співвіднести їх з відповідною теорією; - здійснювати вибір відповідного технологічного обладнання та графічно зображувати технологічний процес; - виконувати розрахунки технологічних процесів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Неорганічна хімія. • Фізична хімія. • Процеси та апарати хімічних виробництв. • Загальна хімічна технологія. • Теоретичні основи технології неорганічних речовин.
Короткий зміст навчальної програми: Курсова робота включає такі головні розділи: 1. Огляд наукової та науково-технічної літератури за темою роботи. 2. Теоретичні основи процесу. 3. Опис технологічної схеми виробництва. 4. Матеріальні та теплові розрахунки процесу. 5. Розрахунок основного обладнання. 6. Висновки. 7. Список літератури. Для курсової роботи з елементами наукових досліджень: 1. Опис експериментів: схеми установок, методики синтезів і досліджень, реактиви та мaтеріали. 2. Результати досліджень та їх обговорення.
Опис: -
Методи та критерії оцінювання: Захист курсової роботи, що містить пояснювальну записку та демонстраційні матеріали.
Критерії оцінювання результатів навчання: -
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: -
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Хімічна технологія та інженерія (курсовий проєкт)

Спеціальність: Хімічні технології та інженерія
Код дисципліни: 6.161.11.E.072
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Хімічна технологія силікатів
Лектор: професор Вахула Ярослав Іванович, професор Луцюк Ірина Володимирівна, доцент Боровець Зенон Іванович, доцент Семеген Роман Іванович, доцент Магорівська Галина Ярославівна
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: підготовка фахівців до проведення інженерних робіт із теоретичними знаннями та практичними навичками в області технологій виробництва скла, кераміки та в'яжучих речовин
Завдання: Інтегральна компетентність - здатність вирішувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми хімічних технологій та інженерії, що передбачає застосування теорій та методів хімічних технологій та інженерії і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов. Загальні компетентності: 1. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. 2. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. 3. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово. 4. Прагнення до збереження навколишнього середовища. Фахові компетентності: 1. Здатність проектувати хімічні процеси з урахуванням технічних, законодавчих та екологічних обмежень. 2. Здатність використовувати сучасні матеріали, технології і конструкції апаратів в хімічній інженерії. 3. Здатність оформлювати технічну документацію, згідно з чинними вимогами.
Результати навчання: 1. Коректно використовувати у професійній діяльності термінологію на основі поняття хімії, хімічних технологій, процесів і обладнання виробництв хімічних речовин та матеріалів на їх основі. 2. Знати і розуміти механізми і кінетику хімічних процесів, ефективно використовувати їх при проектуванні і вдосконаленні технологічних процесів та апаратів хімічної промисловості. 3. Розробляти і реалізовувати проекти, що стосуються технологій та обладнання хімічних виробництв, беручи до уваги цілі, ресурси, наявні обмеження, соціальні та економічні аспекти та ризики. 4. Розуміти основні властивості конструкційних матеріалів, принципи та обмеження їх застосування в хімічній інженерії. 5. Використовувати сучасні обчислювальну техніку, спеціалізоване програмне забезпечення та інформаційні технології для розв’язання складних задач і практичних проблем у галузі хімічної інженерії, зокрема, для розрахунків устаткування і процесів хімічних виробництв. 6. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень, власного досвіду та аргументації. 7. Збір, інтерпретація та застосування даних. 8. Спроможність нести відповідальність за вироблення та ухвалення рішень у непередбачуваних робочих та/або навчальних контекстах. 9. Здатність продовжувати навчання зі значним ступенем автономії.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Технологія і обладнання виробництва кераміки. Технологія і обладнання виробництва скла. Технологія і обладнання виробництва в'яжучих речовин, частини 1 і 2
Короткий зміст навчальної програми: Систематизація, узагальнення, поглиблення теоретичних знань та формування вміння практичної реалізації загальних принципів розроблення технологічних схем, загальних розрахунків матеріально-технологічного балансу виробництва, підбору та обгрунтування основних технологічних параметрів виробництва скла, кераміки та в'яжучих матеріалів.
Опис: Технології стінової кераміки. Технології скляних виробів. Технології гпсу, вапна, цементу. Вибір сировинних матеріалів та способів їхнього технологічного оброблення. Розрахунок сировинної суміші та її приготування. Контроль виробництва.
Методи та критерії оцінювання: пояснювальна записка та графічний матеріал до курсового проєкту
Критерії оцінювання результатів навчання: підсумковий контроль (залік): захист курсового проєкту (100 %)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Ящишин Й. М. Технологія скла : підруч. у 3-х част. / Й. М. Ящишин. – Львів : Видавництво “Бескид Біт”. – Ч. І : Фізика і хімія скла. – 2008. – 204 с.; Ч. ІІ : Технологія скляної маси. – 2004. – 250 с.; Ч. ІІІ : Технологія скляних виробів. – 2011 р. – 416 с. 2. Пащенко О.О. В’яжучі матеріали : підруч. / О. О. Пащенко, В. П. Сербін, О. О. Старчевська. – К. : Вища шк., 1995. – 416 с. 3. В’яжучі матеріали: Підручник / Р. Ф. Рунова, Л. Й. Дворкін, О. Л. Дворкін, Ю. Л. Носовський – К. : Основа, 2012. – 448 с. 4. Хоменко О. С. Хімічна технологія кераміки та вогнетривів / О. С. Хоменко, Я. І. Кольцова. – Дніпропетровськ : ДВНЗ УДХТУ, 2014. – 192 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Хімічна технологія та інженерія (курсовий проєкт)

Спеціальність: Хімічні технології та інженерія
Код дисципліни: 6.161.12.E.099
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Органічна хімія
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна

Хімічна технологія та інженерія (курсовий проєкт)

Спеціальність: Хімічні технології та інженерія
Код дисципліни: 6.161.12.E.100
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Технологія органічних продуктів
Лектор: Реутський Віктор Володимирович
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою виконання курсового проекту по спеціальності є навчитися розробляти та вдосконалювати роботу відділення та цеху різних виробництв основного органічного та нафтохімічного синтезу, моделювати та математично обраховувати процеси за. допомогою персональних комп'ютерів. При виконанні проекту студенти повинні вміти аналізувати умови і режим роботи основного обладнання, розраховувати матеріальні та теплові баланси та технологічні параметри основної апаратури, вирішувати питання комплексного використання сировани та проміжних продуктів, а також екологічні питання.
Завдання: Здатність вирішувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми хімічних технологій та інженерії, що передбачає застосування теорій та методів хімічних технологій та інженерії і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово. Прагнення до збереження навколишнього середовища . Здатність проектувати хімічні процеси з урахуванням технічних, законодавчих та екологічних обмежень. Здатність використовувати сучасні матеріали, технології і конструкції апаратів в хімічній інженерії. Здатність оформлювати технічну документацію, згідно з чинними вимогами. Здатність використовувати професійно-профільні знання і практичні навички для вирішення конкретних завдань в галузі технологій основного і тонкого синтезу органічних речовин.
Результати навчання: Коректно використовувати у професійній діяльності термінологію на основі поняття хімії, хімічних технологій, процесів і обладнання виробництв хімічних речовин та матеріалів на їх основі. Знати і розуміти механізми і кінетику хімічних процесів, ефективно використовувати їх при проектуванні і вдосконаленні технологічних процесів та апаратів хімічної промисловості. Розробляти і реалізовувати проекти, що стосуються технологій та обладнання хімічних виробництв, беручи до уваги цілі, ресурси, наявні обмеження, соціальні та економічні аспекти та ризики. Розуміти основні властивості конструкційних матеріалів, принципи та обмеження їх застосування в хімічній інженерії. Використовувати сучасні обчислювальну техніку, спеціалізоване програмне забезпечення та інформаційні технології для розв’язання складних задач і практичних проблем у галузі хімічної інженерії, зокрема, для розрахунків устаткування і процесів хімічних виробництв. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень, власного досвіду та аргументації. Збір, інтерпретація та застосування даних. Спроможність нести відповідальність за вироблення та ухвалення рішень у непередбачуваних робочих та/або навчальних контекстах. Здатність продовжувати навчання зі значним ступенем автономії.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Процеси і апарати хімічних технологій Загальна хімічна технологія Теорія хімічних процесів органічного синтезу Хімія і технологія органічних речовин Проектування виробництв органічного синтезу Обладнання виробництв органічного синтезу Методологія наукових досліджень
Короткий зміст навчальної програми: Метою виконання курсового проекту по спеціальності є навчитися розробляти та вдосконалювати роботу відділення та цеху різних виробництв основного органічного та нафтохімічного синтезу, моделювати та математично обраховувати процеси за. допомогою персональних комп'ютерів. При виконанні проекту студенти повинні вміти аналізувати умови і режим роботи основного обладнання, розраховувати матеріальні та теплові баланси та технологічні параметри основної апаратури, вирішувати питання комплексного використання сировани та проміжних продуктів, а також екологічні питання.
Опис: 1. Матеріальний і тепловий баланс відділення піролізу дизельного палива. 2. Матеріальний і тепловий баланс відділення піролізу етану. 3. Матеріальний і тепловий баланс відділення піролізу дихлоретану. 4. Матеріальний і тепловий баланс відділення прямого хлорування етилену. 5. Матеріальний і тепловий баланс відділення окислювального хлорування етилену. 6. Матеріальний і тепловий баланс відділення одержання ЧХВ . 7. Матеріальний і тепловий баланс відділення одержання формальдегідвмістних газів. 8. Матеріальний і тепловий баланс відділення одержання сечовино-формальдегідних смол. 9. Матеріальний і тепловий баланс відділення синтезу амбіс. 10. Матеріальний і тепловий баланс відділення полікарбацину. 11. Матеріальний і тепловий баланс відділення одержання поліакриламіду. 12. Матеріальний і тепловий баланс відділення полімеризації етилену. 13. Матеріальний і тепловий баланс відділення емульсійного ПВХ. 14. Матеріальний і тепловий баланс відділення ініційованого одержання НПС. 15. Матеріальний і тепловий баланс відділення каталітичного одержання НПС. 16. Матеріальний і тепловий баланс відділення одержання ПХЕ. 17. Матеріальний і тепловий баланс відділення гідрування бензолу. 18. Матеріальний і тепловий баланс відділення окислення циклогексану. 19. Матеріальний і тепловий баланс відділення одержання адипінової кислоти. 20. Матеріальний і тепловий баланс відділення одержання метанолу. 21. Матеріальний і тепловий баланс відділення одержання оцтової кислоти. 22. Матеріальний і тепловий баланс відділення окислювального дегідрування бутенів. 23. Матеріальний і тепловий баланс відділення одержання етилтретбутилового ефіру.
Методи та критерії оцінювання: семестровий контроль - залік 100 балів
Критерії оцінювання результатів навчання: семестровий контроль - залік 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Лебедев Н.Н. Химия и технология основного органического и нефтехимичеокого синтеза, М.,Химия, 1988. 2. Одабашян Г.В. Лабораторный практикум по химии и технологии ос¬новного органического и нефтехимического синтеза, М., Химия, 1982. 3. В.С.Тімофеєв, Л.А.Серафімов. Принципи технології основного орга¬нічного та нафтохімічного синтезу, М., Хімія, 1992. 4. І.І.Юкельсон Технологія основного органічного синтезу. Державне видавництво технічної літератури , Київ, 1960. 5. Юкельсон И.И. Технология основного органического синтеза, М., Химия, 1968. 6. Паушкин Я.Й. и др. Практикум по нефтехимическому синтезу., М., Химия, 1965. 7. Беркман Б.Е. Основы технологического проектирования производств органического синтеза. М., Химия, 1976. 8. Паушкин Я.М., Адельсон С.В., Вишнякова Т.П. Технология нефтехимического синтеза. Ч.І,II, М., Химия, 1973, 1975. 5. Реутський В.В., Іващук О.С., Івасів В.В. Технологічні схеми промисловості органічного синтезу. Електронний навчальний посібник з «Технологія продуктів органічного синтезу» для студентів спеціальності 8.05130102 «Хімічні технології органічних речовин». – ВНС ЛП (http://vns.lp.edu.ua/moodle/course/view.php?id=9771) – Зареєстровано НМУ НУ «Львівська політехніка» (№ Е41-216-6/2012 від 14.02.2012 р.) – 170 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Хімічна технологія та інженерія (курсовий проєкт)

Спеціальність: Хімічні технології та інженерія
Код дисципліни: 6.161.12.E.101
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Хімічна технологія переробки нафти та газу
Лектор: Професор Гринишин Олег Богданович
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: - знати фізико-хімічні основи процесів вторинної переробки нафти та газів; - знати особливості класичних технологій процесів вторинної переробки нафти та вуглеводневих газів; - вміти складати поточну схему переробки нафти заданого складу за паливним варіантом; - вміти проводити розрахунки матеріальних балансів процесів первинної та вторинної переробки нафти та вуглеводневих газів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Технологія переробки нафти і газу
Короткий зміст навчальної програми: Теоретичні основи та основи технології термічних процесів переробки нафтової сировини (термічний крекінг, вісбрекінг, коксування, піроліз). Теоретичні основи та основи технології термокаталітичних процесів переробки нафтової сировини (каталітичний крекінг, риформінг, ізомеризація). Теоретичні основи та основи технології гідрогенізаційних процесів переробки нафтової сировини (гідроочищення, гідрокрекінг). Процеси переробки нафтозаводських газів (ГФУ, АГФУ, алкілування).
Методи та критерії оцінювання: захист курсового проекту в усній формі(100%)
Рекомендована література: 1. Братичак М.М., Гринишин О.Б. Технологія нафти та газу. – Львів: Вид-во НУ «ЛП», 2013.– 180 с. 2. Мачинський О.Я., Топільницький П.І. Гідрокрекінг.– Львів: Вид-во НУ «ЛП», 2011.– 348 с. 3. Смидович Е.В. Технология переработки нефти и газа. – М.: Химия, 1980.– 328 с. 4. Сарданашвили А.Г., Львова А.И. Примеры и задачи по технологии переработки нефти и газа. – М.: Химия, 1980.–256 с.

Хімічна технологія та інженерія (курсовий проєкт)

Спеціальність: Хімічні технології та інженерія
Код дисципліни: 6.161.13.E.125
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Хімічна інженерія
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна

Хімічна технологія та інженерія (курсовий проєкт)

Спеціальність: Хімічні технології та інженерія
Код дисципліни: 6.161.13.E.126
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Хімічна технологія переробки пластмас
Лектор: доц. Красінський В.В.
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета викладання дисципліни: підготувати студентів іознайомлення з класифікацією і конструкцією спеціального і типового обладнання, що застосовується у виробництві пластмас (змішувачів, фільтрів, реакційних апаратів, обладнання для сушки і грануляції полімерів та ін.), принципом дії та тенденціями розвитку обладнання періодичної і неперервної дії; отримання навиків технологічних розрахунків апаратів, вибір ефективних реагентів для промислового використання і оптимальних режимів синтезу пластмас; інженерно оцінювати обладнання для апаратурного оформлення технологічних процесів; Підготовка студентів до виконання
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності(ЗК): 1. Здатність використовувати знання у практичних ситуаціях. 3. Здатність навчатися, сприймати набуті знання в предмет¬ній області та інтегрувати їх із уже наявними. 4. Здатність планувати та керувати часом. 5. Здатність до системного мислення, продукування нових ідей, креативності. 9. Уміння працювати самостійно і в команді, здатність ефективно спілкуватися на професійному та соціальному рівнях. 10. Здатність до аналізу та синтезу, вміння виявляти, формулювати, ставити та вирішувати наукові (науково-прикладні) завдання. 13. Визначеність та наполегливість при виконанні отриманих завдань та відповідальність за якість виконуваної роботи. фахові компетентності(ФК): 1. Можливість продемонструвати знання та розуміння основних фактів, концепцій, принципів і теорій, що відносяться до хімії. 2. Базові уявлення про різноманітність об'єктів хімічної технології, промисловості, хімічної продукції. 8. Здатність обирати і використовувати відповідне обладнання, інструменти та методи для реалізації та контролю хімічних виробництв. 11. Здатність використовувати теоретичні знання, практичні навички та уміння для оволодіння основами теорії й методів хіміко-технологічних досліджень. 12. Здатність використовувати теоретичні знання, практичні навички та уміння для аналізу, оцінювання та проектування технологічних процесів і устаткування з використанням традиційної та альтернативної сировини.
Результати навчання: – знати основні терміни, які вживаються в даній дисципліні; – принципові схеми та роботу устаткування, яке використовується в процесах приготування композицій; – загальну характеристику, принципову схему та роботу гідравлічного пресу; – конструкцію, основні елементи та роботу пресформи; – вибір гідравлічного пресу для виготовлення виробу; – схему шнекової литтєвої машини, режими роботи, основні вузли та їх призначення; – загальну схему, основні елементи та роботу литтєвої форми; – вибір литтєвої машини для виготовлення виробу: – основні відмінності термопластавтоматів від реактопластавтоматів; – принципову схему та роботу шнекового і двошнекового екструдера та установки на їх базі; – устаткування та оснащення для формування виробів із листових і плівкових термопластичних матеріалів методом пневмовакуумформування; – екструзійно-роздувне формування; – вихідні дані для проектування та розрахунок виробничих потужностей; – розроблення технологічної схеми виробництва та основні компоновочні і будівельні рішення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: – Іженерна графіка – Механіка хімічних виробництв – Технологія переробки пластмас – Матеріалознавство
Короткий зміст навчальної програми: Устаткування для процесів приготування композицій. Подрібнення. Машини для подрібнення. Змішування. Апарати з мішалкою. Барабанні та лопатєві змішувачі. Змішувачі з механічним псевдозрідженням. Шнекові змішувачі. Машини для таблетування. Принципові схеми, робота та продуктивність машин. Апаратура і пристрої для сушки і попереднього нагріву полімерів. Гідравлічні преси. Принципові схеми, основні вузли, циклограма роботи, вибір гідравлічних пресів для виготовлення пластмасового виробу. Загальна конструкція та робота пресформи. Литгєві машини. Принципові схеми, основні вузли литтєвих машин. Вибір литтєвих машин для виготовлення пластмасового виробу. Загальна конструкція та робота форми для лиття під тиском термопластів. Екструзійні машини та установки. Принципова схема, основні вузли та робота горизонтального шнекового екструдера. Схема прямотечійної екструзійної головки. Агрегати та екструзійні лінії на базі шнекових екструдерів. Устаткування та оснащення для формування виробів із листових і плівкових термопластичних матеріалів методом пневмовакуумного формування. Склад, порядок розроблення, погодження та затвердження проектно-кошторисної документації. Основи проектування виробництв переробки полімерних та композиційних
Опис: Тема курсового проекту
Методи та критерії оцінювання: – пояснювальна записка; – 2 лист креслення; – захист курсового проекту
Критерії оцінювання результатів навчання: 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Ревяко М.М., Касперович О.М. Оборудование и основы проектирования предприятий по переработке пластмасс. /Учеб. пособие. - Мн.: БГТУ, 2005. - 344 с. 2. Переработка пластмасс. / Шварц О., Эбелинг Ф.В., Фурт Б.; под. общ. ред. А.Д. Паниматченко.- СПб.: Профессия, 2005. — 320 стр. 3. В.А. Пахаренко, Р.А. Яковлева, А.В.Пахаренко. Переработка полимерных композиционных материалов – Изд. комп. “Воля”, 2006 – 552 с. 4. Оленев Б.А., Мордкович Е.М., Калошин В.Ф. Проектирование производств по переработке пластических масс. М.: Химия, 1982. - 256 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).