Виробнича практика

Спеціальність: Хімічні технології та інженерія
Код дисципліни: 6.161.11.O.060
Кількість кредитів: 4.50
Кафедра: Хімії і технології неорганічних речовин
Лектор: доцент Слюзар Андрій Володимирович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою виробничої практики є: закріплення, поглиблення і розширення знань, отриманих під час вивчення загально-інженерних дисциплін, ознайомлення з типовими технологічними процесами даної галузі, будовою і роботою основного обладнання, збір чи напрацювання матеріалів для виконання курсового проекту чи роботи.
Завдання: Виробнича практика може відбуватись на промислових підприємствах і підприємствах невиробничої сфери. Завдання практики на промислових підприємствах: ознайомлення із структурою виробництва на прикладі конкретного підприємства, вивчення конкретного технологічного процесу, зокрема таких питань: технологічна схема, вимоги до основної сировини та готової продукції; основне і допоміжне обладнання, основні правила експлуатації обладнання та техніки безпеки, відходи виробництва та шляхи їх утилізації. Завданням виробничої практики у науково-дослідних, проектних організаціях чи інших установах невиробничої сфери може бути вияснення наукових чи технологічних проблем, які виникають у процесі їхнього функціонування, ознайомлення з існуючими методами вирішення цих питань, вивчення нормативної документації виконання наукових робіт, оволодіння сучасними методиками експериментальних досліджень тощо.
Результати навчання: Відповідно до вимог ОПП за спеціальністю 161 Хімічні технології та інженерія та кваліфікаційних характеристик фахівця у результаті проходження практики передбачає формування та розвиток у студентів таких компетентностей: Загальних (ЗК): ЗК02. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК03. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. Внаслідок проходження практики студент повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати (ПР) навчання : ПР10. Обговорювати результати професійної діяльності з фахівцями та нефахівцями, аргументувати власну позицію. Комунікація (КОМ) КОМ1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень, власного досвіду та аргументації. КОМ2. Збір, інтерпретація та застосування даних.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • загальна хімічна технологія; • процеси і апарати хімічної технології; • дисципліни спеціалізації
Короткий зміст навчальної програми: Структура основних і допоміжних підрозділів підприємства (організації). Види та характеристики сировини, допоміжних матеріалів та продуктів виробництва (напрямків робіт). Теоретичні основи процесу. Технологічний процес виробництва. Будова, принцип роботи, умови та режими експлуатації основного і допоміжного обладнання. Системи контролю та стандартизації продукції.
Опис: Студенти Університету виконують практику на базах практики. Згідно п. 3 Положення про організацію проведення практики студентів Національного університету «Львівська політехніка» [3] перелік баз практики формують кафедри за результатами аналізу можливостей підприємств, організацій, установ щодо їх придатності до проведення практики. При виборі баз практики для студентів, які навчаються за ОПП, обов’язково враховуються можливості їхнього подальшого працевлаштування. Базами практики для студентів, які навчаються за ОПП, як правило, вибираються підприємства, організації, установи (разом ПОУ), які мають довготривалі науково-практичні зв’язки з відповідними кафедрами університету, підтверджені оформленими договорами про співпрацю, а також ПОУ, які мають підрозділи, що проводять наукові дослідження або виконують проектно-конструкторські роботи, що відповідають спеціальностям (спеціалізаціям), за якими здійснюється підготовка фахівців на кафедрі.
Методи та критерії оцінювання: • підсумковий контроль (100%, диференційований залік): звіт з практики, захист звіту.
Критерії оцінювання результатів навчання: Якість виконання практики 30 Якість оформленого звіту 20 Якість доповіді 20 Відповіді на питання 30 Разом за дисципліну 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: технологічний регламент підприємства. Інша довідникова і спеціалізована література залежно від теми індивідуального завдання на практику.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Виробнича практика

Спеціальність: Хімічні технології та інженерія
Код дисципліни: 6.161.11.O.061
Кількість кредитів: 4.50
Кафедра: Хімічна технологія силікатів
Лектор: доцент Боровець Зенон Іванович, доцент Семеген Роман Іванович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: систематизування та закріплення знань студентів із фахових дисциплін “Технологія і обладнання виробництва кераміки”, “Технологія і обладнання виробництва скла”, “Технологія і обладнання виробництва в’яжучих речовин”, ознайомлення з теоретичними засадами та практичними навиками необхідними для організації проведення загальноінженерних та технологічних робіт у галузі силікатного виробництва, вивчення принципів роботи існуючих видів різного технологічного обладнання; ознайомлення з технологічними схемами отримання силікатних матеріалів різного функціонального призначення в умовах діючого виробництва.
Завдання: 1. Інтегральні компетентності: здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми хімічних технологій та інженерії під час професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій і методів хімії, хімічних технологій та інженерії і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов. 2. Загальні компетентності: – здатність використовувати знання у практичних ситуаціях; – здатність навчатися, сприймати набуті знання в предмет¬ній області та інтегрувати їх із уже наявними.; – здатність планувати та керувати часом; – здатність до системного мислення, продукування нових ідей, креативності; – прихильність безпеці; – прихильність збереженню навколишнього середовища; – уміння працювати самостійно і в команді, здатність ефективно спілкуватися на професійному та соціальному рівнях; – визначеність та наполегливість при виконанні отриманих завдань та відповідальність за якість виконуваної роботи. 3. Фахові компетентності: – можливість продемонструвати знання та розуміння основних фактів, концепцій, принципів і теорій, що відносяться до хімії; – базові уявлення про різноманітність об’єктів хімічної технології, промисловості, хімічної продукції; – сучасні уявлення про принципи структурної організації та типових функцій і механізмів роботи технологічних об’єктів хімічних виробництв; – базові уявлення про основні закономірності розвитку й сучасні досягнення в хімічних технологіях, розуміння ролі енергозбереження в сучасній техніці; – здатність використовувати теоретичні знання, практичні навички та уміння для оволодіння основами теорії й методів хіміко-технологічних досліджень; – здатність використовувати теоретичні знання, практичні навички та уміння для аналізу, оцінювання та проектування технологічних процесів і устаткування з використанням традиційної та альтернативної сировини; – знання правових основ промислової діяльності та законодавства України в галузі охорони природи й природокористування; – навички безпечного поводження з хімічними матеріалами, беручи до уваги їх фізичні та хімічні властивості, у тому числі, будь-яких конкретних небезпек, пов’язаних з їх використанням; – здатність організувати роботу виробничого підрозділу відповідно до вимог безпеки життєдіяльності й охорони праці у хімічному виробництві.
Результати навчання: Знання: – основних фактів, концепцій, принципів і теорій, що відносяться до хімії, механізмів і принципів хімічних перетворень речовин; – теоретичних основ технологій виробництва хімічних речовин, а також матеріалів та виробів на їх основі; – методів хімічного та фізико-хімічного аналізу сировини, матеріалів, хімічної продукції та виробів на їх основі; – сучасних технологій хімічних виробництв; – конструкцій та принципів роботи сучасного обладнання та устаткування хімічних виробництв; – структури і функціонування хімічних підприємств; – методологій проектування та модернізації об’єктів хімічної промисловості, відповідно до нормативних вимог чинних стандартів і технічних умов; – сучасних досягнень інноваційних технологій в галузі; – основ економіки та управління хімічним підприємством. – систем контролю та керування технологічним процесом; – структури організації безпечних умов роботи на підприємстві, основних положень трудового законодавства.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Технологія і обладнання виробництва кераміки. Технологія і обладнання виробництва скла. Технологія і обладнання виробництва в'яжучих речовин, частина 1 і 2.
Короткий зміст навчальної програми: Практика – це невід?ємна компонента освітньо-професійних програм (ОПП) підготовки фахівців усіх освітніх рівнів. Вона є важливою та обов?язковою ланкою освітнього процесу і дає змогу закріпити знання і вміння за спеціальністю 161 “Хімічні технології та інженерія”, здобуті під час вивчення теоретичних курсів, забезпечити набуття фахових компетентностей студентами та можливість їхнього працевлаштування на українському та міжнародному ринках праці.
Опис: Структура основних, допоміжних цехів і підрозділів підприємства. Види, призначення та характеристики сировинних матеріалів та зв'язок зі способами їх підготовки. Технологічний процес виробництва. Будова, принцип роботи, умови та режими експлуатації основного обладнання. Оптимізація та раціоналізації технологічних процесів виробництва. Системи контролю та стандартизації продукції.
Методи та критерії оцінювання: Захист звіту з виробничої практики перед комісією, призначеною завідувачем кафедри упродовж перших двох тижнів навчальних занять після завершення практики. До складу комісії входять 3 особи: керівники практики – від університету і, за можливістю, від бази практики, а також викладачі дисциплін фахової підготовки.
Критерії оцінювання результатів навчання: підсумковий контроль (залік): письмові звіти з практики, усна форма (100%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Наказ Міністерства освіти України від 08.04.1993 № 93 (Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міносвіти № 351 (v0351281-94) від 20.12.94) Про затвердження “Положення про проведення практики студентів вищих навчальних закладів України” / https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0035-93 2. Методичні рекомендації зі складання програми практики студентів вищих навчальних закладів Міністерства освіти України від 14.02.96 р. № 31-5/97 / http://sites.znu.edu.ua › Metod_rekom_pro_rozrob_progr_prak. 3. Стандарт забезпечення якості освітньої діяльності та вищої освіти СВО ЛП 02.01. Положення про організацію освітнього процесу, затверджено наказом ректора від 22.01.2019 р. № 26-1-10. / Внутрішні стандарти забезпечення якості освітньої діяльності та вищої освіти. Частина І / за ред. професора Ю. Я. Бобало. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2019. – С. 75–98. 4. Стандарт забезпечення якості освітньої діяльності та вищої освіти СВО ЛП 02.04. Положення про організацію проведення практики, затверджено наказом ректора від 22.01.2019 р. № 26-1-10. / Внутрішні стандарти забезпечення якості освітньої діяльності та вищої освіти. Частина І / за ред. професора Ю. Я. Бобало. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2019. – С. 149–164. 5. Порядок формування та перегляду робочої програми навчальної дисципліни, затверджений наказом ректора від 17.06.2021 р. № 293-1-03. 6. Стандарт забезпечення якості освітньої діяльності та вищої освіти СВО ЛП 02.01. Положення про академічну мобільність студентів, аспірантів, докторантів, наукових, науково-педагогічних, педагогічних та інших працівників, затверджено наказом ректора від 22.01.2019 р. № 26-1-10. / Внутрішні стандарти забезпечення якості освітньої діяльності та вищої освіти. Частина І / за ред. професора Ю. Я. Бобало. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2019. – С. 139–148.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Виробнича практика

Спеціальність: Хімічні технології та інженерія
Код дисципліни: 6.161.12.O.084
Кількість кредитів: 4.50
Кафедра: Органічна хімія
Лектор: Викладачі кафедри органічної хімії.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета виробничої практики – знайомство з виробництвом за фахом, структурою підприємств і організацій та структурою їх підрозділів, практичне вивчення різних технологій виробництва харчових добавок, харчових продуктів та косметичних засобів.
Завдання: Під час практики студенти повинні удосконалити і закріпити теоретичні знання отриманні у процесі вивчення спеціальних дисциплін, а також пов’язати їх із реальними потребами конкретного виробництва.
Результати навчання: Ознайомлення із структурою та організацією виробничого процесу, зберіганням вихідної сировини, допоміжних матеріалів та готової продукції, технологічним процесом, організацією контролю технологічного процесу, контролю якості сировини та готової продукції на харчових, парфумерно-косметичних підприємствах або підприємствах з виробництва харчових добавок.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: • хімія, технологія та застосування харчових добавок • процеси та апарати хімічних технологій • технологія харчових виробництв • хімія та технологія косметичних засобів.
Короткий зміст навчальної програми: Під час проходження виробничої практики студенти знайомляться із сучасними формами організації та знаряддями праці в галузі майбутньої професії.
Опис: Виробнича практика проводиться у 7-му семестрі і триває 2 тижні. Проводиться з метою знайомства з виробництвом, структурою заводів та організацій за фахом, практичним вивчення різних технологічних процесів та методів контролю якості.
Методи та критерії оцінювання: Письмовий звіт з практики, презентація, усний захист.
Критерії оцінювання результатів навчання: Здається друкований текст звіту з практики. Підсумковий контроль: усний захист 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Наскрізна програма практики для студентів спеціальності 161 „Хімічна технологія та інженерія” спеціалізаціі 8.161.08 „Хімічні технології харчових добавок та косметичних засобів” ІУ курсу ОКП „Бакалавр” та ІІ курсу ОКП „Магістр” / С.А.Воронов, В.П.Васильєв, Ю.В.Панченко, Ю.Б.Стецишин, Дончак В.А. – Львів, 2018. - 22с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Виробнича практика

Спеціальність: Хімічні технології та інженерія
Код дисципліни: 6.161.12.O.085
Кількість кредитів: 4.50
Кафедра: Технологія органічних продуктів
Лектор: доцент Хлібишин Юрій Ярославович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою виробничої практики є: закріплення, поглиблення і розширення знань, отриманих під час вивчення загально-інженерних дисциплін, ознайомлення з типовими технологічними процесами даної галузі, будовою і роботою основного обладнання, збір чи напрацювання матеріалів для виконання курсового проекту чи роботи.
Завдання: Виробнича практика може відбуватись на промислових підприємствах і підприємствах невиробничої сфери. Завдання практики на промислових підприємствах: ознайомлення із структурою виробництва на прикладі конкретного підприємства, вивчення конкретного технологічного процесу, зокрема таких питань: технологічна схема, вимоги до основної сировини та готової продукції; основне і допоміжне обладнання, основні правила експлуатації обладнання та техніки безпеки, відходи виробництва та шляхи їх утилізації. Завданням виробничої практики у науково-дослідних, проектних організаціях чи інших установах невиробничої сфери може бути вияснення наукових чи технологічних проблем, які виникають у процесі їхнього функціонування, ознайомлення з існуючими методами вирішення цих питань, вивчення нормативної документації виконання наукових робіт, оволодіння сучасними методиками експериментальних досліджень тощо.
Результати навчання: Відповідно до вимог ОПП за спеціальністю 161 Хімічні технології та інженерія та кваліфікаційних характеристик фахівця у результаті проходження практики передбачає формування та розвиток у студентів таких компетентностей: Загальних (ЗК): ЗК02. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК03. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. Внаслідок проходження практики студент повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати (ПР) навчання : ПР10. Обговорювати результати професійної діяльності з фахівцями та нефахівцями, аргументувати власну позицію. Комунікація (КОМ) КОМ1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень, власного досвіду та аргументації. КОМ2. Збір, інтерпретація та застосування даних.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: • Інженерна графіка • Матеріалознавство та прикладна механіка • Процеси та апарати хімічних технологій • Загальна хімічна технологія • Хімія і технологія органічних речовин • Теорія хімічних процесів органічного синтезу • Розрахунок процесів органічного синтезу кореквізити: • Основи охорони праці та безпека життєдіяльності • Обладнання та основи проектування нафтопереробних заводів
Короткий зміст навчальної програми: Структура основних і допоміжних підрозділів підприємства (організації). Види та характеристики сировини, допоміжних матеріалів та продуктів виробництва (напрямків робіт). Теоретичні основи процесу. Технологічний процес виробництва. Будова, принцип роботи, умови та режими експлуатації основного і допоміжного обладнання. Системи контролю та стандартизації продукції.
Опис: Студенти Університету виконують практику на базах практики. Згідно п. 3 Положення про організацію проведення практики студентів Національного університету «Львівська політехніка» [3] перелік баз практики формують кафедри за результатами аналізу можливостей підприємств, організацій, установ щодо їх придатності до проведення практики. При виборі баз практики для студентів, які навчаються за ОПП, обов’язково враховуються можливості їхнього подальшого працевлаштування. Базами практики для студентів, які навчаються за ОПП, як правило, вибираються підприємства, організації, установи (разом ПОУ), які мають довготривалі науково-практичні зв’язки з відповідними кафедрами університету, підтверджені оформленими договорами про співпрацю, а також ПОУ, які мають підрозділи, що проводять наукові дослідження або виконують проектно-конструкторські роботи, що відповідають спеціальностям (спеціалізаціям), за якими здійснюється підготовка фахівців на кафедрі.
Методи та критерії оцінювання: • підсумковий контроль (100%, диференційований залік): звіт з практики, захист звіту.
Критерії оцінювання результатів навчання: Якість виконання завдань практики 30 Якість оформленого звіту 20 Якість доповіді 20 Відповіді на питання 30 Разом за дисципліну 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Мельник, С. Р. Проектування та розрахунок технологічних процесів органічного синтезу. Навчальний посібник [Текст] / С. Р. Мельник, Ю. Р. Мельник, З. Г. Піх. – Львів: Видавництво НУ “Львівська політехніка”, 2005. – 448с. 2. Альперт, Л.З. Основы проектирования химических установок: Учебное пособие для учащихся химико-механич. спец. техникумов. 4-е изд. перераб. и дополн. – М.: Высшая школа, 1989. – 304 с. 3. Рейхсфельд В.О., Шеин. В.С., Ермаков В.И. Реакционная аппаратура и машины заводов основного органического синтеза и синтетического каучука. – Л.: Химия, 1985. – 264 с. 4. Лудин А.М. Компонування обладнання. Конспект лекцій. Вид. НУЛП, 2018. - 103с. 5. Лудин А.М. Технологія та організація монтажу промислового обладнання. Конспект лекцій. Вид. НУЛП, 2015. - 104 с 6. Гринберг Я.И. Проектирование химических производств. М. Изд.”Химия”, 1970. - 268 с. 7. Софинский И.Д. Основы промышленного строительства и санитарной техники. – М.: Стройиздат, 1985. Технологічний регламент підприємства. Інша довідникова і спеціалізована література залежно від теми індивідуального завдання на практику.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Виробнича практика

Спеціальність: Хімічні технології та інженерія
Код дисципліни: 6.161.12.O.086
Кількість кредитів: 4.50
Кафедра: Хімічна технологія переробки нафти та газу
Лектор: Топільницький П.І.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Знати технологічні процеси, конструкцію та роботу типових апаратів установок НПЗ; вміти складати науково обґрунтовані поточні схеми переробки горючих копалин з використанням вивчених сучасних технологічних процесів та здійснювати вибір оптимальної технології процесів; мати уявлення про вплив технологічних процесів переробки горючих копалин на довкілля і напрямки зменшення цього впливу
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Технологія переробки нафти і газу (част. 1), Хімія нафти і газу, Хіммотологія.
Короткий зміст навчальної програми: Основи перегонки та ректифікації, її фізико-хімічні та технологічні параметри, технологічний режим роботи основних апаратів, функції та види зрошення ректифікаційних колон, роль водяної пари та вакууму при перегонці нафтової сировини.
Методи та критерії оцінювання: - підсумковий контроль звіт (100 %, контрольний захід, залік): письмово-усна форма (100 %)
Рекомендована література: 1. Топільницький П.І., Гринишин О.Б., Мачинський О.Я. Технологія первинної переробки нафти і газу.– Львів: Вид-во НУ «ЛП», 2014.– 468 с. 2. Братичак М.М., Гринишин О.Б. Технологія нафти та газу. – Львів: Вид-во НУ «ЛП», 2013.– 180 с.

Виробнича практика

Спеціальність: Хімічні технології та інженерія
Код дисципліни: 6.161.13.O.113
Кількість кредитів: 4.50
Кафедра: Хімічна інженерія
Лектор: відповідальний за практику
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • знати організаційну структуру підприємства (організації), призначення та функції основних і допоміжних підрозділів; загальні відомості про властивості сировини і готової продукції, принцип роботи і будову обладнання, технологічні режими і схеми перероблення сировини; • вміти застосовувати знання і розуміння технології для прийняття загальноінженерних та технічних рішень; оформити звіт з практики. У разі проходження практики на підприємствах невиробничої сфери: • знати наукові напрями та існуючі методи вирішення наукових і технологічних питань, сучасні методики експериментальних досліджень, нормативну документацію виконання наукових робіт; • вміти збирати та аналізувати інформацію про досліджуваний процес, користуватись спеціальною науковою і технічною літературою, здійснити експериментальне дослідження за вибраною методикою, узагальнити та систематизувати одержані дані, оформити звіт з практики
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • загальна хімічна технологія; • процеси і апарати хімічної технології; • дисципліни спеціалізації
Короткий зміст навчальної програми: Структура основних і допоміжних підрозділів підприємства (організації). Види та характеристики сировини, допоміжних матеріалів та продуктів виробництва (напрямків робіт). Теоретичні основи процесу. Технологічний процес виробництва. Будова, принцип роботи, умови та режими експлуатації основного і допоміжного обладнання. Системи контролю та стандартизації продукції.
Методи та критерії оцінювання: підсумковий контроль (100%, диференційований залік): звіт з практики, захист звіту
Рекомендована література: технологічний регламент підприємства. Інша довідникова і спеціалізована література залежно від теми індивідуального завдання на практику

Виробнича практика

Спеціальність: Хімічні технології та інженерія
Код дисципліни: 6.161.13.O.114
Кількість кредитів: 4.50
Кафедра: Хімічна технологія переробки пластмас
Лектор: Викладачі кафедри
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: поглиблення практичних навиків студентів технології переробки пластмас, а саме – знайомство з виробництвом за фахом, структурою заводу і структурою його підрозділів, практичне вивчення різних технологічних методів одержання виробів з пластмас.
Завдання: – вивчення виробничої структури підприємства – основні і допоміжні підрозділи і форми зв’язку між ними; – вивчення виробничого процесу (процесів) переробки пластмас на діючому підприємстві; – ознайомлення з допоміжними процесами; – ознайомлення з основними видами задіяного у виробництві сучасного технологічного устаткування та оснащення; – ознайомлення з обслуговуючим господарством цеху; – вивчення питань стандартизації і контролю якості продукції; – вивчення питань охорони праці, протипожежної профілактики, безпеки життєдіяльності у надзвичайних ситуаціях та охорони довкілля.
Результати навчання: - формування сучасного уявлення про функції інженера-технолога в організації технологічного процесу виробництва виробів з пластмас; - ознайомлення з структурою конкретного підприємства, організацією робочих місць, будовою та роботою сучасного обладнання та оснащення; - детальне вивчення одного з основних технологічних процесів переробки пластмас, які є на підприємстві, а також вивчення відмінних особливостей інших технологічних процесів з переробки пластмас чи еластомерів; - набуття та вдосконалення навиків практичної роботи на робочих місцях в цехах переробки пластмас та еластомерів; - ознайомлення з необхідною документацією для розроблення технологічного процесу; - ознайомлення з передовими видами технології і організації виробництва; - удосконалення знань з організації контролю якості продукції; - вивчення причин браку та способів їх усунення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - Полімерне матеріалознавство; - Фізико-хімія полімерів.
Короткий зміст навчальної програми: Виробнича практика студентів – невід’ємна складова частина освітньо-професійної програми підготовки фахівців усіх освітньо-кваліфікаційних рівнів. Вона є важливою та обов’язковою ланкою підготовки висококваліфікованого фахівця до майбутньої роботи, забезпечення його конкурентоспроможності та можливості працевлаштування на вітчизняному та європейському ринках праці. Виробнича практика студентів проводиться з відривом від теоретичного навчання на базах практики (підприємствах, організаціях, установах), науково-технічне оснащення яких спроможне забезпечити сучасні вимоги до підготовки фахівців відповідного освітньо-кваліфікаційного рівня, а також умови їх подальшого професійного росту та кар’єри. Тривалість практики, терміни проведення, її обсяг визначаються індивідуальним навчальним планом студента та графіком навчального процесу. Обсяг практики вимірюється у кредитах (тобто практика повинна бути організована, її результати задокументовані так, щоб її можна було оцінити у кредитах). Виробнича практика передбачає вдосконалення професійно-практичної підготовки студентів, технологію надання їм достатнього обсягу практичних знань, умінь і навичок, відповідно до вимог освітньо-кваліфікаційної характеристики, з використанням матеріально-технічної бази працедавців.
Опис: Інструктаж на кафедрі з охорони праці. Оформлення на завод, інструктаж з техніки безпеки, загальне знайомство з підприємством, оглядові лекції. Ознайомлення з правилами внутрішнього розпорядку підприємства. Ознайомлення з підприємством в цілому і його підрозділами. Загальні відомості про цех переробки пластмас. Опис обладнання (основного й допоміжного), що знаходиться в цеху, його коротка характеристика і компонування. Опис основного технологічного оснащення. Стандартизація, контроль якості сировини, продукції. Економіка, маркетинг. Охорона праці і протипожежна профілактика. Охорона довкілля. Технічна естетика. Безпека життєдіяльності у надзвичайних ситуаціях.
Методи та критерії оцінювання: Підсумковий контроль (контрольний захід, залік): письмово-усна форма.
Критерії оцінювання результатів навчання: Підсумковий контроль - 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Програма практики: Методичні вказівки для студентів спеціальності 7.091612“ТПП”/ Укл.: Суберляк О.В., Гриценко О.М., Скорохода В.Й., Гуменецький Т.В., Шаповал Й.М. – Львів: Вид-во НУ«ЛП», 2009. – 40 с. 2. Суберляк О.В. Технологія переробки полімерних та композиційних матеріалів: Підручник. / О.В. Суберляк, П.І. Баштанник. – Львів: Растр-7, 2015. – 415с. 2. Шварц О. Переработка пластмасс / О. Шварц, Ф.-В. Эбелинг, Б. Фурт. – Санкт-Петербург: Профессия, 2005. – 320 с. 3. Власов С.В. Основы технологии переработки пластмасс / С.В. Власов, Л.Б. Кандырин, В.Н. Кулезнев. – М.: Химия, 2004. – 600с. 4. Производство изделий из полимерных материалов / Крыжановский В.К., Кербер М.Л., Бурлов В.В., Паниматченко А.Д. – Санкт-Петербург: Профессия, 2008. – 460 с. 5. Гуль В.Е. Основы переработки пластмасс / В.Е.Гуль, М.С. Акутин. – М.: Химия, 1985. – 400с. 6. Бортников В.Г. Основы технологии переработки пластических масс: Уч. пос. для вузов / Бортников В.Г. – Л.: Химия, 1983. – 304с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).