Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи

Спеціальність: Хімічні технології та інженерія
Код дисципліни: 6.161.11.O.065
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Хімії і технології неорганічних речовин
Лектор: доцент Слюзар Андрій Володимирович керівники бакалаврських робіт
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою практики за темою БКР є закріплення та розширення знань, отриманих під час вивчення загально-інженерних та спеціальних дисциплін, ознайомлення з типовими технологічними процесами галузі, будовою і роботою основного та допоміжного обладнання, методами вирішення наукових та технологічних проблем; правилами техніки безпеки, охорони праці та безпеки життєдіяльності, збір чи напрацювання матеріалів для виконання бакалаврської кваліфікаційної роботи.
Завдання: Відповідно до вимог ОПП за спеціальність 161 Хімічні технології та інженерія та кваліфікаційних характеристик фахівця у результаті проходження практики передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: Інтегральна (ІНТ) ІНТ Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми хімічних технологій та інженерії під час професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій і методів хімії, хімічних технологій та інженерії і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов. Загальних (ЗК): ЗК 1. Здатність використовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК 3. Здатність навчатися, сприймати набуті знання в предмет¬ній області та інтегрувати їх із уже наявними. ЗК 4. Здатність планувати та керувати часом. ЗК 5. Здатність до системного мислення, продукування нових ідей, креативності. ЗК 7. Прихильність безпеці. ЗК 8. Прихильність збереженню навколишнього середовища. ЗК 9. Уміння працювати самостійно і в команді, здатність ефективно спілкуватися на професійному та соціальному рівнях. ЗК 10. Здатність до аналізу та синтезу, вміння виявляти, формулювати, ставити та вирішувати наукові (науково-прикладні) завдання. ЗК 11. Мати навички розроблення та управління проектами для забезпечення високого рівня ефективності реалізації різних видів проектів в предметній області. ЗК 13. Визначеність та наполегливість при виконанні отриманих завдань та відповідальність за якість виконуваної роботи. Фахових (ФК): ФК 1. Можливість продемонструвати знання та розуміння основних фактів, концепцій, принципів і теорій, що відносяться до хімії. ФК 2. Базові уявлення про різноманітність об'єктів хімічної технології, промисловості, хімічної продукції. ФК 3. Володіння методами спостереження, опису, ідентифікації, класифікації, об'єктів хімічної технології та промислової продукції. ФК 4. Сучасні уявлення про принципи структурної організації та типових функцій і механізмів роботи технологічних об'єктів хімічних виробництв. ФК 7. Здатність застосовувати сучасні експериментальні методи роботи з технологічними об'єктами хімії в промислових і лабораторних умовах, навички роботи із сучасною вимірювальною апаратурою. ФК 8. Здатність обирати і використовувати відповідне обладнання, інструменти та методи для реалізації та контролю хімічних виробництв. ФК 9. Здатність інтепретувати дані, отримані в результаті лабораторних спостережень і вимірювань, з точки зору їх значимості та співвіднести їх з відповідною теорією. ФК 10. Базові уявлення про основні закономірності розвитку й сучасні досягнення в хімічних технологіях, розуміння ролі енергозбереження в сучасній техніці. ФК 11. Здатність використовувати теоретичні знання, практичні навички та уміння для оволодіння основами теорії й методів хіміко-технологічних досліджень. ФК 12. Здатність використовувати теоретичні знання, практичні навички та уміння для аналізу, оцінювання та проектування технологічних процесів і устаткування з використанням традиційної та альтернативної сировини. ФК 13. Здатність обчислювати та обробляти дані, використовувати інформаційні технології для вирішення експериментальних і практичних завдань у професійній діяльності. ФК 14. Знання правових основ промислової діяльності та законодавства України в галузі охорони природи й природокористування. ФК 15. Навички безпечного поводження з хімічними матеріалами, беручи до уваги їх фізичні та хімічні властивості, у тому числі, будь-яких конкретних небезпек, пов’язаних з їх використанням. ФК 16. Здатність організувати роботу виробничого підрозділу відповідно до вимог безпеки життєдіяльності й охорони праці у хімічному виробництві.
Результати навчання: Внаслідок проходження практики студент повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання : Знання (ЗН) структури бази практики та ЗН 1. Основних фактів, концепцій, принципів і теорій, що відносяться до хімії, механізмів і принципів хімічних перетворень речовин. ЗН 2. Теоретичних основ технологій виробництва хімічних речовин, а також матеріалів та виробів на їх основі. ЗН 3. Методів хімічного та фізико-хімічного аналізу сировини, матеріалів, хімічної продукції та виробів на їх основі. ЗН 4. Сучасних технологій хімічних виробництв. ЗН 5. Конструкцій та принципів роботи сучасного обладнання та устаткування хімічних виробництв. ЗН 6. Структури і функціонування хімічних підприємств. ЗН 7. Методологій проектування та модернізації об’єктів хімічної промисловості, відповідно до нормативних вимог чинних стандартів і технічних умов. ЗН 8. Сучасних досягнень інноваційних технологій в галузі. ЗН 9. Основ економіки та управління хімічним підприємством. Уміння (УМ) УМ 1. Вибрати та застосувати знання і розуміння з хімії для вирішення якісних і кількісних проблем на хімічному виробництві. УМ 2. Класифікувати й аналізувати проблеми різного характеру та складати план щодо їх вирішення. УМ 3. Оцінювати вплив технологічних чинників на склад кінцевого продукту. УМ 4. Оцінювати ризики, пов’язані з використанням хімічних речовин і лабораторних досліджень, та контролювати якість вихідних речовин і кінцевих (товарних) продуктів хімічних технологій. УМ 5. Узагальнювати дані, отримані в результаті лабораторних досліджень і вимірювань, з точки зору їх значимості, та співвіднести їх з відповідною теорією. УМ 6. Встановлювати зв'язок отриманих даних із результатами математичного моделювання хімічних і хіміко-технологічних процесів. УМ 7. Пояснювати причини виникнення ризиків, пов’язаних із використанням хімічних речовин і лабораторних процедур. УМ 8. Досліджувати вплив фізико-хімічних чинників на властивості об’єкта дослідження чи проектування. УМ 9. Здійснювати якісний та кількісний аналіз речовин неорганічного, органічного та біологічного походження, використовуючи відповідні методи. УМ 10. Використовувати сучасні інформаційні та комунікаційні технології для пошуку, аналізу, розрахунків і створення графічних і текстових документів, а також математичного аналізу та статистичної обробки у дослідженнях та проектуванні. УМ 11. Здійснювати техніко-економічне обґрунтування хімічного виробництва (визначення потреби у цільовому продукті та розрахунок потужності виробництва), володіти методами удосконалення технологічного процесу, розуміти теоретичні та практичні підходи до створення та керування виробництвом. УМ 12. Здійснювати вибір відповідного технологічного обладнання та графічно зображувати технологічний процес, використовуючи системи автоматизованого проектування для розроблення технологічної та апаратурної схеми хіміко-технологічних виробництв. УМ 13. Брати участь в обговоренні результатів різних видів роботи (дослідної, пошукової, проектної тощо). УМ 14. Виявляти бажання працювати самостійно. УМ 15. Представляти результати різних видів роботи (дослідної, пошукової, проектної тощо) українською та однією з іноземних мов. УМ 16. Дотримуватися техніки безпеки на робочому місці. Організовувати заходи з охорони праці та безпеки життєдіяльності. Комунікація (КОМ) КОМ 1. Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами. КОМ 2. Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях. Автономія і відповідальність (АіВ) АіВ 1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення. АіВ 2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань. АіВ 3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики. АіВ 4. Здатність до застосування заходів з охорони навколишнього середовища, охорони праці та безпеки життєдіяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • загальна хімічна технологія; • процеси і апарати хімічної технології; • технологія основних неорганічних продуктів. • устаткування галузі з основами проектування
Короткий зміст навчальної програми: Структура основних і допоміжних підрозділів підприємства (організації). Види та характеристики сировини, допоміжних матеріалів та продуктів виробництва (напрямків робіт). Теоретичні основи процесу. Технологічний процес виробництва. Будова, принцип роботи, умови та режими експлуатації основного і допоміжного обладнання. Системи контролю та стандартизації продукції.Техніко-економічні показники підприємства.
Опис: Структура основних і допоміжних підрозділів підприємства (організації). Види та характеристики сировини, допоміжних матеріалів та продуктів виробництва (напрямків робіт). Теоретичні основи процесу. Технологічний процес виробництва. Будова, принцип роботи, умови та режими експлуатації основного і допоміжного обладнання. Системи контролю та стандартизації продукції.Техніко-економічні показники підприємства.
Методи та критерії оцінювання: • підсумковий контроль (100%, диференційований залік): звіт з практики, захист звіту.
Критерії оцінювання результатів навчання: Якість виконання практики 20 Якість оформленого звіту 20 Якість доповіді 30 Відповіді на питання 30 Разом за дисципліну 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: технологічний регламент підприємства. Інша довідникова і спеціалізована література залежно від теми бакалаврської роботи.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи

Спеціальність: Хімічні технології та інженерія
Код дисципліни: 6.161.11.O.066
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Хімічна технологія силікатів
Лектор: доцент Боровець Зенон Іванович, доцент Семеген Роман Іванович
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: систематизування та закріплення знань студентів із фахових дисциплін “Технологія і обладнання виробництва кераміки”, “Технологія і обладнання виробництва скла”, “Технологія і обладнання виробництва в’яжучих речовин”, ознайомлення з теоретичними засадами та практичними навиками необхідними для організації проведення загальноінженерних та технологічних робіт у галузі силікатного виробництва, вивчення принципів роботи існуючих видів різного технологічного обладнання; ознайомлення з технологічними схемами отримання силікатних матеріалів різного функціонального призначення в умовах діючого виробництва.
Завдання: 1. Інтегральні компетентності: здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми хімічних технологій та інженерії під час професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій і методів хімії, хімічних технологій та інженерії і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов. 2. Загальні компетентності: – здатність використовувати знання у практичних ситуаціях; – здатність навчатися, сприймати набуті знання в предмет¬ній області та інтегрувати їх із уже наявними.; – здатність планувати та керувати часом; – здатність до системного мислення, продукування нових ідей, креативності; – прихильність безпеці; – прихильність збереженню навколишнього середовища; – уміння працювати самостійно і в команді, здатність ефективно спілкуватися на професійному та соціальному рівнях; – визначеність та наполегливість при виконанні отриманих завдань та відповідальність за якість виконуваної роботи. 3. Фахові компетентності: – можливість продемонструвати знання та розуміння основних фактів, концепцій, принципів і теорій, що відносяться до хімії; – базові уявлення про різноманітність об’єктів хімічної технології, промисловості, хімічної продукції; – сучасні уявлення про принципи структурної організації та типових функцій і механізмів роботи технологічних об’єктів хімічних виробництв; – базові уявлення про основні закономірності розвитку й сучасні досягнення в хімічних технологіях, розуміння ролі енергозбереження в сучасній техніці; – здатність використовувати теоретичні знання, практичні навички та уміння для оволодіння основами теорії й методів хіміко-технологічних досліджень; – здатність використовувати теоретичні знання, практичні навички та уміння для аналізу, оцінювання та проектування технологічних процесів і устаткування з використанням традиційної та альтернативної сировини; – знання правових основ промислової діяльності та законодавства України в галузі охорони природи й природокористування; – навички безпечного поводження з хімічними матеріалами, беручи до уваги їх фізичні та хімічні властивості, у тому числі, будь-яких конкретних небезпек, пов’язаних з їх використанням; – здатність організувати роботу виробничого підрозділу відповідно до вимог безпеки життєдіяльності й охорони праці у хімічному виробництві.
Результати навчання: Знання: – основних фактів, концепцій, принципів і теорій, що відносяться до хімії, механізмів і принципів хімічних перетворень речовин; – теоретичних основ технологій виробництва хімічних речовин, а також матеріалів та виробів на їх основі; – методів хімічного та фізико-хімічного аналізу сировини, матеріалів, хімічної продукції та виробів на їх основі; – сучасних технологій хімічних виробництв; – конструкцій та принципів роботи сучасного обладнання та устаткування хімічних виробництв; – структури і функціонування хімічних підприємств; – методологій проектування та модернізації об’єктів хімічної промисловості, відповідно до нормативних вимог чинних стандартів і технічних умов; – сучасних досягнень інноваційних технологій в галузі; – основ економіки та управління хімічним підприємством. – систем контролю та керування технологічним процесом; – структури організації безпечних умов роботи на підприємстві, основних положень трудового законодавства.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Технологія і обладнання виробництва кераміки. Технологія і обладнання виробництва скла. Технологія і обладнання виробництва в'яжучих речовин, частина 1 і 2.
Короткий зміст навчальної програми: Практика – це невід?ємна компонента освітньо-професійних програм (ОПП) підготовки фахівців усіх освітніх рівнів. Вона є важливою та обов?язковою ланкою освітнього процесу і дає змогу закріпити знання і вміння за спеціальністю 161 “Хімічні технології та інженерія”, здобуті під час вивчення теоретичних курсів, забезпечити набуття фахових компетентностей студентами та можливість їхнього працевлаштування на українському та міжнародному ринках праці.
Опис: Структура основних, допоміжних цехів і підрозділів підприємства. Види, призначення та характеристики сировинних матеріалів та зв'язок зі способами їх підготовки. Технологічний процес виробництва. Будова, принцип роботи, умови та режими експлуатації основного обладнання. Оптимізація та раціоналізації технологічних процесів виробництва. Системи контролю та стандартизації продукції.
Методи та критерії оцінювання: Захист звіту з виробничої практики перед комісією, призначеною завідувачем кафедри упродовж перших двох тижнів навчальних занять після завершення практики. До складу комісії входять 3 особи: керівники практики – від університету і, за можливістю, від бази практики, а також викладачі дисциплін фахової підготовки.
Критерії оцінювання результатів навчання: підсумковий контроль (залік): письмові звіти з практики, усна форма (100%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Наказ Міністерства освіти України від 08.04.1993 № 93 (Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міносвіти № 351 (v0351281-94) від 20.12.94) Про затвердження “Положення про проведення практики студентів вищих навчальних закладів України” / https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0035-93 2. Методичні рекомендації зі складання програми практики студентів вищих навчальних закладів Міністерства освіти України від 14.02.96 р. № 31-5/97 / http://sites.znu.edu.ua › Metod_rekom_pro_rozrob_progr_prak. 3. Стандарт забезпечення якості освітньої діяльності та вищої освіти СВО ЛП 02.01. Положення про організацію освітнього процесу, затверджено наказом ректора від 22.01.2019 р. № 26-1-10. / Внутрішні стандарти забезпечення якості освітньої діяльності та вищої освіти. Частина І / за ред. професора Ю. Я. Бобало. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2019. – С. 75–98. 4. Стандарт забезпечення якості освітньої діяльності та вищої освіти СВО ЛП 02.04. Положення про організацію проведення практики, затверджено наказом ректора від 22.01.2019 р. № 26-1-10. / Внутрішні стандарти забезпечення якості освітньої діяльності та вищої освіти. Частина І / за ред. професора Ю. Я. Бобало. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2019. – С. 149–164. 5. Порядок формування та перегляду робочої програми навчальної дисципліни, затверджений наказом ректора від 17.06.2021 р. № 293-1-03. 6. Стандарт забезпечення якості освітньої діяльності та вищої освіти СВО ЛП 02.01. Положення про академічну мобільність студентів, аспірантів, докторантів, наукових, науково-педагогічних, педагогічних та інших працівників, затверджено наказом ректора від 22.01.2019 р. № 26-1-10. / Внутрішні стандарти забезпечення якості освітньої діяльності та вищої освіти. Частина І / за ред. професора Ю. Я. Бобало. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2019. – С. 139–148.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи

Спеціальність: Хімічні технології та інженерія
Код дисципліни: 6.161.12.O.090
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Органічна хімія
Лектор: Викладачі кафедри органічної хімії
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою практики є практичне ознайомлення з технологіями виробництва харчових добавок, косметичних засобів та інших продуктів, а також збір матеріалів необхідних для виконання бакалаврської кваліфікаційної роботи.
Завдання: Збір матеріалів, необхідних для виконання проектно-конструкторської бакалаврської кваліфікаційної роботи. Одержання, під час наукової роботи в лабораторії, експериментальних даних, необхідних для написання науково-дослідницької бакалаврської кваліфікаційної роботи.
Результати навчання: • Закріплення теоретичних знань, одержаних при вивченні спеціальних дисциплін, а також набування практичних знань і умінь, необхідних для подальшої самостійної роботи. • Збір матеріалів необхідних для виконання бакалаврської кваліфікаційної роботи.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: • хімія, технологія та застосування харчових добавок • процеси та апарати хімічних технологій • технологія харчових виробництв • хімія та технологія косметичних засобів.
Короткий зміст навчальної програми: Під час проходження практики за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи студенти біль глибоко опановують знання із сучасних форм організації та знаряддями праці в галузі майбутньої професії.
Опис: Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи проводиться у 8-му семестрі і триває 3 тижні. Під час цієї практики студенти мають можливість в умовах реального виробництва познайомитись з процесами та технологіями вивченими під час навчання та зібрати матеріали необхідні для виконання бакалаврської кваліфікаційної роботи.
Методи та критерії оцінювання: Письмовий звіт з практики, презентація, усний захист.
Критерії оцінювання результатів навчання: Здається друкований текст звіту з практики. Підсумковий контроль: усний захист 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Наскрізна програма практики для студентів спеціальності 161 „Хімічна технологія та інженерія” спеціалізаціі 8.161.08 «Хімічні технології харчових добавок та косметичних засобів» ІУ курсу ОКП „Бакалавр” та ІІ курсу ОКП „Магістр”/ С.А.Воронов, В.П.Васильєв, Ю.В.Панченко, Ю.Б.Стецишин, В.А.Дончак. – Львів, 2018. - 22с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи

Спеціальність: Хімічні технології та інженерія
Код дисципліни: 6.161.12.O.091
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Технологія органічних продуктів
Лектор: доцент Хлібишин Юрій Ярославович
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою практики за темою БКР є закріплення та розширення знань, отриманих під час вивчення загально-інженерних та спеціальних дисциплін, ознайомлення з типовими технологічними процесами галузі, будовою і роботою основного та допоміжного обладнання, методами вирішення наукових та технологічних проблем; правилами техніки безпеки, охорони праці та безпеки життєдіяльності, збір чи напрацювання матеріалів для виконання бакалаврської кваліфікаційної роботи.
Завдання: Відповідно до вимог ОПП за спеціальність 161 Хімічні технології та інженерія та кваліфікаційних характеристик фахівця у результаті проходження практики передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: Інтегральна (ІНТ) ІНТ Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми хімічних технологій та інженерії під час професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій і методів хімії, хімічних технологій та інженерії і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов. Загальних (ЗК): ЗК 1. Здатність використовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК 3. Здатність навчатися, сприймати набуті знання в предмет¬ній області та інтегрувати їх із уже наявними. ЗК 4. Здатність планувати та керувати часом. ЗК 5. Здатність до системного мислення, продукування нових ідей, креативності. ЗК 7. Прихильність безпеці. ЗК 8. Прихильність збереженню навколишнього середовища. ЗК 9. Уміння працювати самостійно і в команді, здатність ефективно спілкуватися на професійному та соціальному рівнях. ЗК 10. Здатність до аналізу та синтезу, вміння виявляти, формулювати, ставити та вирішувати наукові (науково-прикладні) завдання. ЗК 11. Мати навички розроблення та управління проектами для забезпечення високого рівня ефективності реалізації різних видів проектів в предметній області. ЗК 13. Визначеність та наполегливість при виконанні отриманих завдань та відповідальність за якість виконуваної роботи. Фахових (ФК): ФК 1. Можливість продемонструвати знання та розуміння основних фактів, концепцій, принципів і теорій, що відносяться до хімії. ФК 2. Базові уявлення про різноманітність об'єктів хімічної технології, промисловості, хімічної продукції. ФК 3. Володіння методами спостереження, опису, ідентифікації, класифікації, об'єктів хімічної технології та промислової продукції. ФК 4. Сучасні уявлення про принципи структурної організації та типових функцій і механізмів роботи технологічних об'єктів хімічних виробництв. ФК 7. Здатність застосовувати сучасні експериментальні методи роботи з технологічними об'єктами хімії в промислових і лабораторних умовах, навички роботи із сучасною вимірювальною апаратурою. ФК 8. Здатність обирати і використовувати відповідне обладнання, інструменти та методи для реалізації та контролю хімічних виробництв. ФК 9. Здатність інтепретувати дані, отримані в результаті лабораторних спостережень і вимірювань, з точки зору їх значимості та співвіднести їх з відповідною теорією. ФК 10. Базові уявлення про основні закономірності розвитку й сучасні досягнення в хімічних технологіях, розуміння ролі енергозбереження в сучасній техніці. ФК 11. Здатність використовувати теоретичні знання, практичні навички та уміння для оволодіння основами теорії й методів хіміко-технологічних досліджень. ФК 12. Здатність використовувати теоретичні знання, практичні навички та уміння для аналізу, оцінювання та проектування технологічних процесів і устаткування з використанням традиційної та альтернативної сировини. ФК 13. Здатність обчислювати та обробляти дані, використовувати інформаційні технології для вирішення експериментальних і практичних завдань у професійній діяльності. ФК 14. Знання правових основ промислової діяльності та законодавства України в галузі охорони природи й природокористування. ФК 15. Навички безпечного поводження з хімічними матеріалами, беручи до уваги їх фізичні та хімічні властивості, у тому числі, будь-яких конкретних небезпек, пов’язаних з їх використанням. ФК 16. Здатність організувати роботу виробничого підрозділу відповідно до вимог безпеки життєдіяльності й охорони праці у хімічному виробництві.
Результати навчання: Внаслідок проходження практики студент повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання : Знання (ЗН) структури бази практики та ЗН 1. Основних фактів, концепцій, принципів і теорій, що відносяться до хімії, механізмів і принципів хімічних перетворень речовин. ЗН 2. Теоретичних основ технологій виробництва хімічних речовин, а також матеріалів та виробів на їх основі. ЗН 3. Методів хімічного та фізико-хімічного аналізу сировини, матеріалів, хімічної продукції та виробів на їх основі. ЗН 4. Сучасних технологій хімічних виробництв. ЗН 5. Конструкцій та принципів роботи сучасного обладнання та устаткування хімічних виробництв. ЗН 6. Структури і функціонування хімічних підприємств. ЗН 7. Методологій проектування та модернізації об’єктів хімічної промисловості, відповідно до нормативних вимог чинних стандартів і технічних умов. ЗН 8. Сучасних досягнень інноваційних технологій в галузі. ЗН 9. Основ економіки та управління хімічним підприємством. Уміння (УМ) УМ 1. Вибрати та застосувати знання і розуміння з хімії для вирішення якісних і кількісних проблем на хімічному виробництві. УМ 2. Класифікувати й аналізувати проблеми різного характеру та складати план щодо їх вирішення. УМ 3. Оцінювати вплив технологічних чинників на склад кінцевого продукту. УМ 4. Оцінювати ризики, пов’язані з використанням хімічних речовин і лабораторних досліджень, та контролювати якість вихідних речовин і кінцевих (товарних) продуктів хімічних технологій. УМ 5. Узагальнювати дані, отримані в результаті лабораторних досліджень і вимірювань, з точки зору їх значимості, та співвіднести їх з відповідною теорією. УМ 6. Встановлювати зв'язок отриманих даних із результатами математичного моделювання хімічних і хіміко-технологічних процесів. УМ 7. Пояснювати причини виникнення ризиків, пов’язаних із використанням хімічних речовин і лабораторних процедур. УМ 8. Досліджувати вплив фізико-хімічних чинників на властивості об’єкта дослідження чи проектування. УМ 9. Здійснювати якісний та кількісний аналіз речовин неорганічного, органічного та біологічного походження, використовуючи відповідні методи. УМ 10. Використовувати сучасні інформаційні та комунікаційні технології для пошуку, аналізу, розрахунків і створення графічних і текстових документів, а також математичного аналізу та статистичної обробки у дослідженнях та проектуванні. УМ 11. Здійснювати техніко-економічне обґрунтування хімічного виробництва (визначення потреби у цільовому продукті та розрахунок потужності виробництва), володіти методами удосконалення технологічного процесу, розуміти теоретичні та практичні підходи до створення та керування виробництвом. УМ 12. Здійснювати вибір відповідного технологічного обладнання та графічно зображувати технологічний процес, використовуючи системи автоматизованого проектування для розроблення технологічної та апаратурної схеми хіміко-технологічних виробництв. УМ 13. Брати участь в обговоренні результатів різних видів роботи (дослідної, пошукової, проектної тощо). УМ 14. Виявляти бажання працювати самостійно. УМ 15. Представляти результати різних видів роботи (дослідної, пошукової, проектної тощо) українською та однією з іноземних мов. УМ 16. Дотримуватися техніки безпеки на робочому місці. Організовувати заходи з охорони праці та безпеки життєдіяльності. Комунікація (КОМ) КОМ 1. Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами. КОМ 2. Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях. Автономія і відповідальність (АіВ) АіВ 1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення. АіВ 2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань. АіВ 3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики. АіВ 4. Здатність до застосування заходів з охорони навколишнього середовища, охорони праці та безпеки життєдіяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: • Інженерна графіка • Матеріалознавство та прикладна механіка • Процеси та апарати хімічних технологій • Загальна хімічна технологія • Хімія і технологія органічних речовин • Теорія хімічних процесів органічного синтезу • Розрахунок процесів органічного синтезу кореквізити: • Основи охорони праці та безпека життєдіяльності • Обладнання та основи проектування нафтопереробних заводів
Короткий зміст навчальної програми: Структура основних і допоміжних підрозділів підприємства (організації). Види та характеристики сировини, допоміжних матеріалів та продуктів виробництва (напрямків робіт). Теоретичні основи процесу. Технологічний процес виробництва. Будова, принцип роботи, умови та режими експлуатації основного і допоміжного обладнання. Системи контролю та стандартизації продукції.
Опис: Структура основних і допоміжних підрозділів підприємства (організації). Види та характеристики сировини, допоміжних матеріалів та продуктів виробництва (напрямків робіт). Теоретичні основи процесу. Технологічний процес виробництва. Будова, принцип роботи, умови та режими експлуатації основного і допоміжного обладнання. Системи контролю та стандартизації продукції.Техніко-економічні показники підприємства.
Методи та критерії оцінювання: • підсумковий контроль (100%, диференційований залік): звіт з практики, захист звіту.
Критерії оцінювання результатів навчання: Якість виконання практики 20 Якість оформленого звіту 20 Якість доповіді 30 Відповіді на питання 30 Разом за дисципліну 100 Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: . Мельник, С. Р. Проектування та розрахунок технологічних процесів органічного синтезу. Навчальний посібник [Текст] / С. Р. Мельник, Ю. Р. Мельник, З. Г. Піх. – Львів: Видавництво НУ “Львівська політехніка”, 2005. – 448с. 2. Альперт, Л.З. Основы проектирования химических установок: Учебное пособие для учащихся химико-механич. спец. техникумов. 4-е изд. перераб. и дополн. – М.: Высшая школа, 1989. – 304 с. 3. Рейхсфельд В.О., Шеин. В.С., Ермаков В.И. Реакционная аппаратура и машины заводов основного органического синтеза и синтетического каучука. – Л.: Химия, 1985. – 264 с. 4. Лудин А.М. Компонування обладнання. Конспект лекцій. Вид. НУЛП, 2018. - 103с. 5. Лудин А.М. Технологія та організація монтажу промислового обладнання. Конспект лекцій. Вид. НУЛП, 2015. - 104 с 6. Гринберг Я.И. Проектирование химических производств. М. Изд.”Химия”, 1970. - 268 с. 7. Софинский И.Д. Основы промышленного строительства и санитарной техники. – М.: Стройиздат, 1985. Технологічний регламент підприємства. Інша довідникова і спеціалізована література залежно від теми індивідуального завдання на практику.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи

Спеціальність: Хімічні технології та інженерія
Код дисципліни: 6.161.12.O.092
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Хімічна технологія переробки нафти та газу
Лектор: Топільницький П.І.
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Знати конструкцію та принцип роботи будь-якого апарату технологічної установки, можливі несправності та їх усунення; вміти накреслити будь-який апарат і технологічну схему установок та розмістити на схемах контрольно-вимірювальні прилади; мати уявлення як ув’язати технологічний режим з якістю сировини, яка поступає на переробку, або отримуваної продукції.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Технологія переробки нафти і газу (Част. 1-3), Хімія нафти і газу, Процеси та обладнання нафтопереробних заводів.
Короткий зміст навчальної програми: прості та складні ректифікаційні колони; типи тарілок, їх конструкція; трубчасті печі, їх типи, конструкція, деталі; регенерація тепла; теплообмінні апарати; атмосферно-вакуумної установки, контрольно-вимірювальні прилади для контролю якості нафтопродуктів; ознайомлення зі стандартними методами контролю якості нафтопродуктів та визначення їх характеристичних величин
Методи та критерії оцінювання: підсумковий контроль звіт (100 %, контрольний захід, залік): письмово-усна форма (100 %)
Рекомендована література: 1. Топільницький П.І., Гринишин О.Б., Мачинський О.Я. Технологія первинної переробки нафти і газу.– Львів: Вид-во НУ «ЛП», 2014.– 468 с. 2. Братичак М.М., Гринишин О.Б. Технологія нафти та газу. – Львів: Вид-во НУ «ЛП», 2013.– 180 с. 3. Мачинський О.Я., Топільницький П.І. Гідрокрекінг.– Львів: Вид-во НУ «ЛП», 2011.– 348 с.

Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи

Спеціальність: Хімічні технології та інженерія
Код дисципліни: 6.161.13.O.119
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Хімічна інженерія
Лектор: Викладачі кафедри
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Виконання науково-дослідного завдання або опрацювання науково-технічних матеріалів для подальшого виконання проектного або науково-дослідного завдання за напрямком "Хімічні технології та інженерія"
Завдання: ЗК2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК3. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК4. Здатність працювати самостійно і в команді. ЗК5. Здатність до самоосвіти та підвищення рівня професійної кваліфікації. ФК1. Здатність досліджувати, класифікувати і аналізувати показники якості хімічної продукції, технологічних процесів і обладнання хімічних виробництв. ФК4. Здатність використовувати сучасне спеціальне наукове обладнання та програмне забезпечення при проведенні експериментальних досліджень і здійсненні дослідно-конструкторських розробок у сфері хімічних технологій та інженерії.
Результати навчання: ПР1. Критично осмислювати наукові концепції та сучасні теорії хімічних процесів та хімічної інженерії, застосовувати їх при проведенні наукових досліджень та створенні інновацій. ПР2. Здійснювати пошук необхідної інформації з хімічної технології, процесів і обладнання виробництв хімічних речовин та матеріалів на їх основі, систематизувати, аналізувати та оцінювати відповідну інформацію. ПР3. Організовувати свою роботу і роботу колективу в умовах промислового виробництва, проектних підрозділів, науково-дослідних лабораторій, визначати цілі і ефективні способи їх досягнення, мотивувати і навчати персонал. ПР7. Здійснювати пошук необхідної інформації з хімічної технології у науково-технічній літературі, патентах, базах даних, інших джерелах, процесів і обладнання виробництв хімічних речовин та матеріалів на їх основі, систематизувати, і аналізувати та оцінювати відповідну інформацію. КОМ1. Зрозуміле і недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема, до осіб, які навчаються. АіВ2. Відповідальність за внесок до професійних знань і практики та/або оцінювання результатів діяльності команд та колективів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Всі дисципліни освітньої програми
Короткий зміст навчальної програми: Індивідуальне завдання на виконання практики співпадає з темою магістерської кваліфікаційної роботи і передбачає проведення теоретичних або експериментальних досліджень та збір відповідної науково-технічної інформації.
Опис: Виконання науково-дослідного завдання або опрацювання науково-технічних матеріалів для подальшого виконання проектного або науково-дослідного завдання за напрямком "Хімічні технології та інженерія"
Методи та критерії оцінювання: Усне і письмове опитування
Критерії оцінювання результатів навчання: Усне опитування 40 Оцінювання звіту 60 Всього 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Література за темою індивідуального завдання
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи

Спеціальність: Хімічні технології та інженерія
Код дисципліни: 6.161.13.O.120
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Хімічна технологія переробки пластмас
Лектор: Викладачі кафедри
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою практики є удосконалення і закріплення теоретичних знань, одержаних студентами при вивченні спеціальних дисциплін, набування практичних знань і вмінь, необхідних для успішної діяльності інженера-технолога з переробки пластмас і еластомерів.
Завдання: 1) Детальне вивчення одного з основних технологічних процесів переробки пластмас чи еластомерів, які є на підприємстві, згідно теми дипломного проекту. 2) Детальне вивчення технологічного обладнання (основного та допоміжного), особливостей конструкції машин та агрегатів, принципи їх дії. 3) Вивчення змісту діяльності інженерів-технологів цеху та відділу головного технолога, ознайомлення з роботою технологів, з технологічною підготовкою виробництва, з необхідною документацією для розроблення технологічного процесу, передовими видами технології і організації виробництва. 4) Вдосконалення знань з організації контролю якості продукції. 5) Вивчення причин браку та способів їх усунення. 6) Детальне вивчення питань автоматизації виробничих процесів. 7) Вдосконалення знань з економіки і організації виробництва в ринкових умовах. 8) Вдосконалення знань в питань охорони праці та довкілля. 9) Критичний аналіз діючого виробництва і визначення можливостей реконструкції та модернізації його на даному підприємстві. 10) Збір матеріалу для виконання бакалаврської кваліфікаційної роботи.
Результати навчання: - Вивчення змісту діяльності інженерів-технологів цеху та відділу головного технолога, ознайомлення з роботою технологів, з технологічною підготовкою виробництва, з необхідною документацією для розроблення технологічного процесу, передовими видами технології і організації виробництва; - Детальне вивчення технологічного обладнання (основного та допоміжного), особливостей конструкції машин та агрегатів, принципи їх дії; - Детальне вивчення одного з основних технологічних процесів переробки пластмас чи еластомерів, які є на підприємстві, згідно теми бакалаврської кваліфікаційної роботи; - Вдосконалення знань з організації контролю якості продукції; - Вдосконалення знань з економіки і організації виробництва в ринкових умовах; - Вдосконалення знань в питань охорони праці та довкілля; - поглиблення, узагальнення і закріплення знань студентів з навчальних дисциплін ”Технологія переробки пластмас”, “Основи проектування та устаткування заводів з переробки полімерів і композитів”, “Основи метрології та оцінка якості сировини і пластмасових виробів”, “Матеріали обладнання і оснащення для переробки пластмас”, “Теоретичні основи технології переробки полімерів та еластомерів”.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - Теоретичні основи технології переробки полімерів та еластомерів; - Технологія переробки пластмас; - Основи проектування та устаткування заводів з переробки полімерів і композитів; - Основи метрології та оцінка якості сировини і пластмасових виробів; - Матеріали обладнання і оснащення для переробки пластмас.
Короткий зміст навчальної програми: Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи – невід’ємна складова частина освітньо-професійної програми підготовки фахівців усіх освітньо-кваліфікаційних рівнів. Вона є важливою та обов’язковою ланкою підготовки висококваліфікованого фахівця до майбутньої роботи, забезпечення його конкурентоспроможності та можливості працевлаштування на вітчизняному та європейському ринках праці. Практика студентів проводиться з відривом від теоретичного навчання на базах практики (підприємствах, організаціях, установах), науково-технічне оснащення яких спроможне забезпечити сучасні вимоги до підготовки фахівців відповідного освітньо-кваліфікаційного рівня, а також умови їх подальшого професійного росту та кар’єри. Тривалість практики, терміни проведення, її обсяг визначаються індивідуальним навчальним планом студента та графіком навчального процесу. Обсяг практики вимірюється у кредитах (тобто практика повинна бути організована, її результати задокументовані так, щоб її можна було оцінити у кредитах). Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи передбачає вдосконалення професійно-практичної підготовки студентів, технологію надання їм достатнього обсягу практичних знань, умінь і навичок, відповідно до вимог освітньо-кваліфікаційної характеристики, з використанням матеріально-технічної бази працедавців.
Опис: Інструктаж на кафедрі з охорони праці. Первинний інструктаж з охорони праці на робочих місцях підприємства-бази практики. Ознайомлення з правилами внутрішнього розпорядку підприємства. Ознайомлення з підприємством в цілому і його підрозділами (основні технологічні виробництва та їх взаємозв’язок; техніко-економічні показники підприємства; постачання підприємства сировиною, електричною і тепловою енергією, водою). Загальні відомості про цех переробки пластмас (характеристика вихідної сировини й готової продукції; опис технологічного процесу; технологія підготовки матеріалів; технологія основного процесу; технологія завершальних операцій і пакування виробів; технологія переробки відходів; норми технологічного режиму; ескізи виробів, які виготовляють в цеху; види браку, причини виникнення, заходи для їх усунення). Опис обладнання (основного й допоміжного), що знаходиться в цеху, його коротка характеристика і компонування. Опис основного технологічного оснащення (прикладається складальне креслення оснащення та два листа деталювання основних формотвірних деталей оснащення). Стандартизація, контроль якості сировини, продукції. Відомості про автоматизацію виробничих процесів. Економіка, маркетинг. Охорона праці і протипожежна профілактика. Охорона довкілля. Технічна естетика. Безпека життєдіяльності у надзвичайних ситуаціях.
Методи та критерії оцінювання: Підсумковий контроль (100 %, контрольний захід, залік): письмово-усна форма (100%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Підсумковий контроль - 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Програма практики: Методичні вказівки для студентів спеціальності 7.091612“ТПП”/ Укл.: Суберляк О.В., Гриценко О.М., Скорохода В.Й., Гуменецький Т.В., Шаповал Й.М. – Львів: Вид-во НУ«ЛП», 2009. – 40 с. 2. Суберляк О.В. Технологія переробки полімерних та композиційних матеріалів: Підручник. / О.В. Суберляк, П.І. Баштанник. – Львів: Растр-7, 2015. – 415с. 2. Шварц О. Переработка пластмасс / О. Шварц, Ф.-В. Эбелинг, Б. Фурт. – Санкт-Петербург: Профессия, 2005. – 320 с. 3. Власов С.В. Основы технологии переработки пластмасс / С.В. Власов, Л.Б. Кандырин, В.Н. Кулезнев. – М.: Химия, 2004. – 600с. 4. Производство изделий из полимерных материалов / Крыжановский В.К., Кербер М.Л., Бурлов В.В., Паниматченко А.Д. – Санкт-Петербург: Профессия, 2008. – 460 с. 5. Гуль В.Е. Основы переработки пластмасс / В.Е.Гуль, М.С. Акутин. – М.: Химия, 1985. – 400с. 6. Бортников В.Г. Основы технологии переработки пластических масс: Уч. пос. для вузов / Бортников В.Г. – Л.: Химия, 1983. – 304с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).