Технологія і обладнання виробництва кераміки

Спеціальність: Хімічні технології та інженерія
Код дисципліни: 6.161.11.E.062
Кількість кредитів: 8.00
Кафедра: Хімічна технологія силікатів
Лектор: Доцент, к.т.н. Семеген Роман Іванович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: підготовка фахівців до інженерної та наукової роботи з фундаментальними знаннями і практичними навиками в області хімічної технології виробництва кераміки та можливість створення науково обґрунтованих технологій виробництва як нових, так і традиційних матеріалів для техніки і будівництва
Завдання: Інтегральна компетентність – здатність вирішувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми хімічних технологій та інженерії, що передбачає застосування теорій та методів хімічних технологій та інженерії і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов. Загальні компетентності: – знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності; – здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово. спеціальні (фахові, предметні) компетентності: – здатність використовувати методи спостереження, опису, ідентифікації, класифікації об’єктів хімічної технології та промислової продукції. Фахові компетентності: – здатність використовувати професійно-профільні знання і практичні навички для вирішення конкретних завдань в галузі технологій силікатних і тугоплавких матеріалів і речовин.
Результати навчання: 1. Коректно використовувати у професійній діяльності термінологію на основі поняття хімії, хімічних технологій, процесів і обладнання виробництв хімічних речовин та матеріалів на їх основі 2. Знати і розуміти механізми і кінетику хімічних процесів, ефективно використовувати їх при проектуванні і вдосконаленні технологічних процесів та апаратів хімічної промисловості 3. Забезпечити безпеку персоналу та навколишнього середовища під час професійної діяльності у сфері хімічної інженерії 4. Збір, інтерпретація та застосування даних 5. Організація та керівництво професійним розвитком осіб та груп
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Матеріалознавство та прикладна механіка Фізична хімія тугоплавких неметалічних і силікатних матеріалів Технологія і обладнання виробництва в'яжучих речовин, частини 1 і 2 Технологія і обладнання виробництва скла
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна “Технологія і обладнання виробництва кераміки” є дисципліною спеціальності 161 Хімічні технології та інженерія. Дисципліна дає теоретичні знання в області технології отримання кераміки; вивчає асортимент і властивості керамічних виробів, перспективні безвідпадкові і маловідпадкові технології; уявлення про розширення сировинної бази за рахунок використання промислових відпадків та місцевих матеріалів, економію паливно-енергетичних ресурсів, можливість отримання матеріалів із наперед заданими властивостями, покращення їхніх якісних показників; уявлення про екологічні проблеми промисловості. Вивчення дисципліни відбувається послідовним викладенням теоретичного курсу і проведенням лабораторних занять.
Опис: Класифікація та основні властивості керамічних виробів. Сировинні матеріали для отримання кераміки: топники, опіснювачі, спеціальні додатки. Структура глинистих мінералів та їхні властивості. Хімічний, мінералогічний і гранулометричний склад глин. Основні види переробного обладнання та їхні характеристики. Основи технології виробництва кераміки. Технологічні схеми підготовки керамічних мас. Теоретичні основи сушіння та випалювання керамічних виробів. Спікання керамічних мас. Будівельна кераміка.
Методи та критерії оцінювання: Поточний та екзаменаційний контроль. Методи оцінювання знань: виконання та захист лабораторних робіт, виконання та захист розрахунково графічної роботи, усне та письмове опитування, тестовий контроль
Критерії оцінювання результатів навчання: Лабораторні роботи - 30 балів Тестування у ВНС НУ “Львівська політехніка” - 5 балів Іспит в письмово-усній формі: письмова компонента - 55 балів, усна компонента - 10 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Будников П.П. Химическая технология керамики и огнеупоров. М., Стройиздат, 1972. 2. Мороз И.И.Технология строительной керамики:Учеб. Пособие для вузов.-3-е изд., перераб. И доп. – Киев:Вища школа, 1980. - -384 с. 3. Бобкова Н.М., Дятлова Е.М., Куницкая Т.С. Общая технология силикатов. Минск, Вышейщая школа, 1987. 4. Крупа А.А., Городов В.С. Химическая технология керамических материалов. Киев, Вища школа, 1990.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).