Психологія

9.053.00.00 Психологія
Кваліфікація: Доктор філософії за спеціальністю «Психологія»
Рік вступу: 2024
Форма навчання: денна
Тривалість програми: 4 роки
Інститут: Відділ докторантури та аспірантури
Кількість кредитів: 43 кредити ЄКТС
Рівень кваліфікації відповідно до Національної рамки кваліфікацій, Європейської рамки кваліфікацій для навчання впродовж життя: Восьмий рівень НРК (третій цикл РК ЄПВО, восьмий рівень ЄРК)
Галузь знань: Соціальні та поведінкові науки
Особливі умови вступу: Вступний іспит зі спеціальності 053 "Психологія"
Конкретні механізми визнання попереднього навчання: За умови, що попередній рівень отримано в іншій країні, необхідна нострифікація, яка проводиться Львівською політехнікою.
Вимоги та правила щодо отримання кваліфікації, вимоги щодо виконання навчальної програми: Дисертація повинна розв’язувати комплексну проблему в психології чи з суміжних спеціальностей, переосмислювати наявні та створювати нові знання та професійні практики. Дисертація не повинна містити академічного плагіату, фальсифікації, фабрикації
Характеристика освітньої програми: Освітньо-наукова програма спрямована на забезпечення формування інтегральної, загальних і спеціально-фахових компетентностей здобувачів наукового ступеня «Доктор філософії», необхідних для становлення висококваліфікованих, конкурентноспроможних викладачів-дослідників, інтегрованих до вітчизняної та міжнародної академічної спільноти, здатних генерувати нові ідеї, розробляти комплексні наукові проєкти і програми, ефективно розв’язувати актуальні проблеми в царинах організаційної психології та психологічного добробуту персоналу, фасилітації особистісного розвитку й професійної самореалізації, охорони психічного здоров'я з урахуванням принципу валеологічної доцільності у процесі здійснення фундаментальних, експериментально-пошукових і практико-зорієнтованих наукових досліджень у галузі знань 05 Соціальні та поведінкові науки зі спеціальності 053 Психологія, а також науково-педагогічної інноваційної діяльності в закладах вищої освіти.
Програмні результати навчання: РН 1. Мати передові концептуальні та методологічні знання щодо обраної для дослідження проблеми у сфері психології / на межі предметних галузей, а також дослідницькі уміння, достатні для проведення наукових і прикладних досліджень на рівні світових досягнень з психології. РН 2. Розуміти загальні принципи та методи психології, а також методологію наукових досліджень, застосувати їх у власних дослідженнях у сфері психології та у викладацькій практиці. РН 3. Виокремлювати, систематизувати, розв’язувати, критично осмислювати та прогнозувати значущі психологічні проблеми, формулювати і перевіряти гіпотези, визначати чинники та тенденції функціонування й розвитку особистості, груп і організацій на різних рівнях психологічного дослідження. РН 4. Планувати і виконувати експериментальні та/або теоретичні дослідження з психології та дотичних міждисциплінарних напрямів із дотриманням норм професійної і академічної етики. РН 5. Застосовувати сучасні інструменти і технології пошуку, оброблення та аналізу інформації, статистичні методи аналізу даних, спеціалізовані бази даних та інформаційні системи, розробляти інноваційні дослідницькі методики у сфері психології, перевіряти їх ефективність. РН 6. Критично і системно оцінювати результати власної науково-дослідної роботи і результати інших дослідників у контексті усього комплексу сучасних знань щодо досліджуваної проблеми, визначати перспективи подальших наукових розвідок. РН 7. Розробляти та реалізовувати наукові та/або інноваційні проєкти у сфері психології, які дають можливість переосмислити наявне та створити нове цілісне знання та/або професійну практику і розв’язувати значущі наукові та прикладні проблеми психології з урахуванням соціальних, економічних, етичних і правових аспектів. РН 8. Визначати свої професійні можливості та завдання підвищення професійної кваліфікації й професійної мобільності. РН 9. Вільно презентувати та обговорювати з фахівцями і нефахівцями результати досліджень, наукові та прикладні проблеми психології державною та іноземною мовами, готувати результати досліджень у вигляді наукових публікацій. РН 10. Організовувати і здійснювати освітній процес у сфері психології, його наукове, навчально-методичне та нормативне забезпечення, застосувати ефективні методики викладання навчальних дисциплін
Академічна мобільність: Національна та міжнародна кредитна мобільність
Практика/стажування: Програма передбачає 3 кредити ЄКТС – педагогічна практика
Керівник освітньої програми, контактна особа: Доктор психологічних наук, професор Галян Ігор Михайлович
Професійні профілі випускників: Працевлаштування на посадах наукових і науково-педагогічних працівників у наукових установах і закладах вищої освіти, працівників найвищої кваліфікації у дослідницьких установах і організаціях, наукових консультантів в органах влади, установах та організаціях.
Інші особливості програми: Унікальність освітньо-наукової програми «Психологія» у Національному університеті «Львівська політехніка» полягає в забезпеченні тісної інтеграції епістемологічної спадщини психологічної науки зі здобутками сучасної психології та пошануванням внеску української психології у ці надбання, стимулюванні оригінальних психологічних досліджень фундаментально-технологічного спектру в царинах: 1) організаційної психології та культури міжособистісних взаємин, лідерства, психологічного добробуту персоналу та профілактики мобінгу, ейджизму та інших деструктивних явищ; 2) аксіологічних, етнокультурних і деотологічних засад життєздійснення особистості в епоху Метамодерну з урахуванням глобального, національного і регіонального контекстів; 3) охорони психічного здоров’я, посттравматичного відновлення і мобілізації особистісних ресурсів життєстійкості. За останні роки Університет став центром підготовки фахівців за спеціальністю 053 Психологія, охопивши сферу технічної та гуманітарної освіти, залучивши досвідчених висококваліфікованих науковців та психологів-практиків, які спрямовують наукові дослідження здобувачів на вивчення актуальних міждисциплінарних проблем сучасності, що здійснюються в межах наукових проєктів Університету, та впровадження результатів наукових досліджень у практику діяльності психологічної служби Університету, державних і приватних установ; сприяють формуванню в здобувачів компетентностей викладача закладу вищої освіти на основі використання інноваційних освітніх технологій. У межах освітньо-наукової програми передбачена академічна мобільність та співпраця в сфері наукових досліджень із науковими установами, закладами вищої освіти України на основі укладених угод, а також за кордоном, що увиразнює євроінтеграційні процеси в системі підготовки здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти та відповідає цілям сталого розвитку.