Сучасні методи дослідження в організаційній психології

Спеціальність: Психологія
Код дисципліни: 8.053.00.M.030
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Теоретична та практична психологія
Лектор: Доктор психологічних наук, професор Сняданко Ірина Ігорівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення навчальної дисципліни "Сучасні методи дослідження в організаційній психології" є формування у здобувачів третього рівня вищої освіти системи компетенцій в галузі організаційної психології, що застосовується для розв’язання різноманітних теоретичних і практичних, а особливо дослідницьких завдань , які необхідні для ефективного виконання професійної діяльності.
Завдання: - Здатність осмислювати концептуальні та методологічні знання в галузі психології, розуміти теоретичні та практичні проблеми сучасної психологічної науки. - Здатність до оволодіння психологічної термінології досліджуваного наукового напряму. - Здатність формулювати наукову проблему, гіпотези досліджуваної проблеми, наукові завдання в галузі психології. - Здатність збирати, опрацьовувати та критично оцінювати наукову інформацію з різних джерел та використовувати її в дослідженнях з дотриманням академічної та професійної доброчесності. - Здатність у процесі підготовки, здійснення та інтерпретації результатів наукового дослідження спиратися на глибинні знання класичного та сучасного наукового інструментарію дослідження психологічних і соціально-психологічних явищ. - Здатність до розробки та реалізації креативних, інноваційних ідей та прийняття рішень у професійній сфері діяльності. - Здатність критично аналізувати, оцінювати та застосовувати традиційні та інноваційні інформаційно-цифрові технології у викладанні й формуванні особистого професійного бренду. - Здатність здійснювати професійну та особистісну самоосвіту, проектувати подальший освітній шлях та професійну кар’єру.
Результати навчання: -Володіти іноземною мовою для усного та письмового представлення результатів наукових досліджень, ведення фахового наукового діалогу, повного розуміння іншомовних наукових текстів. - Проводити наукові психологічні дослідження з різних проблем життєдіяльності особистості, адекватно формулювати гіпотези, визначати їхню мету та завдання, критично аналізувати отримані результати з використанням методів математичної статистики, формулювати авторські висновки і розробляти пропозиції, комерціалізувати результати дослідження. - Продукувати нові вміння, навички і методи психологічних та соціально-психологічних досліджень і психологічної практики, за їх допомогою розв'язувати нагальні психологічні проблеми, які розширюють і переглядають існуючі психологічні знання. - Працювати в групі науковців для розв’язання спільних дослідницьких завдань, дотримуватися норм академічної доброчесності, етичних норм та принципів наукової діяльності та міжособистісної взаємодії. - Здійснювати спілкування діловою науковою та професійною мовою з науковою спільнотою та громадськістю в певній галузі наукової та/або професійній діяльності. - Застосовувати сучасні інформаційно-цифрові інструменти і технології для забезпечення ефективних наукових та професійних комунікацій. - Презентувати результати своїх досліджень на наукових заходах, використовувати українську та/або іноземну мову (в першу чергу – англійську) у науковій, інноваційній та педагогічній діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Організаційна психологія; Психологія управління; Математичні методи в психології; Статистичні методи психологічного дослідження; Експериментальна психологія; Дослідницький семінар у галузі соціальних та поведінкових наук; Академічна доброчесність і якість освіти.
Короткий зміст навчальної програми: Метою вивчення навчальної дисципліни є формування у здобувачів третього рівня вищої освіти системи компетенцій в галузі організаційної психології, що застосовується для розв’язання різноманітних теоретичних і практичних, а особливо дослідницьких завдань їхньої професійної діяльності. Програма орієнтована на реалізацію знать та умінь організації експерименту у галузі організаційної психології; підбору відповідних методів та методик дослідження в організаційній психології. Передбачено застосування навичок роботи з прикладними програмами Statistica та SPSS для статистичних процедур психологічного дослідження у галузі організаційної психології.
Опис: 1. Об’єкт та предмет дослідження в організаційній психології. 2. Основи методології та побудови досліджень в організаційній психології. 3. Організація та проведення досліджень персоналу організації (перфекціонізм працівників організації; професійне вигорання працівників в організації; гендерні ролі працівників та ін.). 4. Методологія дослідження ефективності психологічного консультування в в організації. 5. Організація та методи дослідження ефективності психологічних тренінгів в організації. 6. Підходи та методи дослідження корпоративної культури в організації.
Методи та критерії оцінювання: Методами діагностики результатів навчання аспірантів з навчальної дисципліни «Сучасні методи дослідження в організаційній психології» є такі: – усне опитування на практичних заняттях; – письмовий контроль: розв’язання практичних завдань, опрацювання емпіричних результатів наукових досліджень; – індивідуальна перевірка виконання практичних робіт; – дискусії: під час практичних та індивідуально-консультативних занять; – експрес-тестування та підсумкове тестування; – екзамен.
Критерії оцінювання результатів навчання: Семестрова оцінка є сумарною оцінкою результатів ПК усіх видів обов’язкових робіт, передбачених робочою програмою навчальної дисципліни, та складенням іспиту. Оцінювання поточної успішності студентів здійснюється на кожному семінарському занятті за 5-бальною шкалою і заноситься в журнал обліку академічної успішності. Неготовність до заняття або незадовільна відповідь також підлягають відповідній оцінці і студенту виставляється «0» балів. Отримані у такому разі «0» балів потребують відпрацювання та оцінка, одержана під час відпрацювання враховуються при визначенні середнього балу поточної успішності. Якість контрольної роботи оцінюється за такими критеріями: відповідність змісту контрольної роботи завданню та вимогам навчально-методичних рекомендацій щодо його виконання; самостійність розв’язання поставленої задачі; наявність елементів науково-дослідного характеру. На іспиті студент може максимально набрати 60 балів. Розподіл балів у 100-бальній шкалі: Поточний контроль (ПК): практичні (семінарські) заняття – 40 балів Екзаменаційний контроль: письмова компонента – 40 балів; усна компонента – 20 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Tkalych M., Snyadanko I., Guba N., Zhelezniakova Y. Social and psychological support for personnel in organisations: work-life balance programme // Journal of Intellectual Disability - Diagnosis and Treatment. – 2020. – Vol. 8, No 2. – P. 159–166. 2. Hapon N., Vovk A., Snyadanko I., Fedyna L. Ontological security of an individual: attachment styles and coping strategies // Journal of Education Culture and Society. – 2021. – Vol. 12, No. 2. – Р. 317–329. 0,58 ум.д.ар. (За іншою тематикою) (Web of Science Emerging Sources Citation Index). 3. Сняданко І. І., Бойко А. О. Дослідження особливостей взаємозв`язку між рівнями самоефективності й перфекціонізму та їх роль у благополуччі особистості // Габітус. – 2020. – Вип. 17. – С. 152–157. 4.Жук, Н. (2021). Можливості використання сучасних комунікативних технологій в професійній діяльності патрульних поліцейських. ОРГАНІЗАЦІЙНА ПСИХОЛОГІЯ. ЕКОНОМІЧНА ПСИХОЛОГІЯ, (1(22), 61-68. https://doi.org/10.31108/2.2021.1.22.7 5. Дзюба, Т. (2021). Професійне здоров’я педагога в спектрі рівневого і критеріального підходів. ОРГАНІЗАЦІЙНА ПСИХОЛОГІЯ. ЕКОНОМІЧНА ПСИХОЛОГІЯ, (4 (24), 22-29. https://doi.org/10.31108/2.2021.4.24.3 6. Клочко, А. (2021). Психологічні особливості розвитку показників суб’єктивного благополуччя менеджерів освітніх організацій. ОРГАНІЗАЦІЙНА ПСИХОЛОГІЯ. ЕКОНОМІЧНА ПСИХОЛОГІЯ, (4 (24), 39-43. https://doi.org/10.31108/2.2021.4.24.5 7. Кокун, О., & Бахмутова, Л. (2021). Зміни психологічного стану українських експедиторів під час тривалого перебування в Антарктиці. ОРГАНІЗАЦІЙНА ПСИХОЛОГІЯ. ЕКОНОМІЧНА ПСИХОЛОГІЯ, (4 (24), 44-50. https://doi.org/10.31108/2.2021.4.24.6 8.Сняданко І. І., Грищенко О. В. Дослідження поняття “драйвер” у транзакційному підході // Сучасні виклики і актуальні проблеми науки, освіти та виробництва: міжгалузеві диспути : матеріали X Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції (Київ, 13 листопада 2020 року). – 2020. – C. 491–497. 9. Грищенко О. В., Сняданко І. І. Роль соціального та психологічного благополуччя для керівників освітніх закладів // Психологічні умови благополуччя персоналу організацій : тези IІ міжнародної науково-практичної конференції, Львів, 7–8 жовтня 2021 р. – 2021. – C. 29–32.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).