Основи гідротехніки

Спеціальність: Гідротехнічне будівництво, водна інженерія та водні технології
Код дисципліни: 6.194.00.O.001
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Гідротехніка та водна інженерія
Лектор: доц. Вовк Леся Іванівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Дисципліна «Основи гідротехніки» входить до змісту навчання з підготовки бакалаврів за напрямом «Гідротехнічне будівництво, водні технології та водна інженерія». Дисципліну віднесено до професійної та практичної підготовки. Вивчення дисципліни має на меті дати студентам знання про гідротехнічне будівництво та водну інженерію, а також про основні напрямки інженерної діяльності в галузі. Навчальна робота студента по вивченню дисципліни передбачає опанування теоретичного матеріалу на лекціях і практичних заняттях та шляхом самостійної роботи з нормативною та навчальною літературою. В результаті вивчення дисципліни «Основи гідротехніки» студент має отримати розгорнуте уявлення про спеціальність, ознайомитися з сучасним водним господарством України та основами професійної діяльності.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: інтегральна компетентність: ІК Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі і практичні проблеми у сфері гідротехнічного будівництва, водної інженерії та водних технологій, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, на основі застосування теорій та методів природничих та інженерних наук. загальні компетентності: ЗК2. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності й досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя. ЗК4. Знання та розуміння предметної області й професійної діяльності.
Результати навчання: РН1. Формулювати задачі з вирішення проблемних ситуацій у професійній та/або академічній діяльності. РН2. Визначати шляхи розв’язання інженерно-технічних задач у професійній діяльності, аргументовано інтерпретувати їх результати.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Кореквізити: Водна інженерія Водні технології
Короткий зміст навчальної програми: Предмет: теорія, методи, розрахунок та влаштування мереж, систем та споруд водопостачання та водовідведення населених міст та промислових підприємств. Дисципліна складається з наступних блоків змістовних модулів: 1. Загальні відомості про гідротехнічні споруди. 2. Споруди загального призначення. 3. Споруди спеціального призначення.
Опис: Загальні відомості про воду та її використання. Історія гідротехніки. Поняття про гідротехнічні споруди їх класифікація. Гідровузли та гідросистеми. Споруди загального призначення. Водопідпірні споруди. Водоскидні споруди. Споруди системи водопостачання. Споруди спеціального призначення. Гідромеліоративні споруди. Гідроенергетичні споруди. Екологічні аспекти експлуатації ГТС. Воднотранспортні та рибогосподарські споруди. Противовеневі та протиселеві гідротехнічні споруди. Берегозахисні та протиерозійні споруди. Специфічні гідротехнічні споруди. Водопостачання та водовідведення населених пунктів та промислових підприємств. Якість питної води.
Методи та критерії оцінювання: Система оцінювання знань, вмінь і навичок студентів передбачає оцінювання усіх форм вивчення дисципліни Перевірку й оцінювання знань студентів викладач проводить в наступних . 1. Оцінювання роботи студентів у процесі практичних занять. 2. Оцінювання виконання індивідуального завдання (контрольної роботи). 3. Проведення підсумкового заходу (заліку).
Критерії оцінювання результатів навчання: • усне опитування (70%) • контрольна робота (25%) • підсумковий контроль (5 %, контрольний захід, залік): письмово-усна форма
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Гідротехнічні споруди: навчальний посібник / B. Чернюк, О. Гвоздецький, А.В.Мусієнко //. — Львів. :Вид-во Львів. політехніки, 2017. — 208 с. 2. Дмитрієв А. Ф., Хлапук М. М., Шумінський В. Д. та ін. Гідротехнічні споруди: Підручник для вузів. — Рівне: РДТУ, 1999. — 328 с. 3. Водопостачання і водовідведення: навч. посібник / Оксана Мацієвська. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015. – 144 с. 4. Добрянський І.М. Водопостачання та водовідведення будівель і споруд: Навчальний посібник / І.М. Добрянський, Г.М. Дмитрів. – Львів: Афіша, 2008. – 120 с. 5. Досвід проектування об'єктів водопостачання, водовідведення та промислової гідротехніки: Зб. наук. пр. / За заг. ред. О. І. Оглоблі. — К. : Сталь, 2011. — 234 с. 6. Ковальчук В.А. Очистка стічних вод: навч. посіб. / В.А. Ковальчук. – Рівне: ВАТ "Рівненська друкарня", 2003. – 622 с. 7. Кравченко В.С. Водопостачання та каналізація / В.С. Кравченко. – К.: Кондор, 2003. – 288 с. 8. Кравченко В.С. Інженерне обладнання будівель: підруч. / В.С. Кравченко, Л.А. Саблій, В.І. Давидчук та ін.; за ред. В.С. Кравченка. – Рівне: НУВГП, 2005. – 413 с. 9. Мацієвська О.O. Водопостачання і водовідведення: навч. посібник / Оксана Мацієвська. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015. – 144 с. 10.Орлов В.О. Водопостачання та водовідведення: підручник / В.О. Орлов, Я.А. Тугай, А.М. Орлова. – К.: Знання, 2011. – 359 с. 11. Гідротехнічне будівництво; Лісопропускні споруди; Протиерозійні гідротехнічні споруди // Термінологічний словник-довідник з будівництва та архітектури / Р. А. Шмиг, В. М. Боярчук, І. М. Добрянський, В. М. Барабаш ; за заг. ред. Р. А. Шмига. — Львів, 2010. — С. 65-66; 118-119; 164. 12. Гідротехнічні споруди // Словник-довідник з екології : навч.-метод. посіб. / уклад. О. Г. Лановенко, О. О. Остапішина. — Херсон : ПП Вишемирський В. С., 2013. — С. 52.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).