Технологія та організація будівельних робіт
Спеціальність: Гідротехнічне будівництво, водна інженерія та водні технології
Код дисципліни: 6.194.00.O.044
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Будівельне виробництво
Лектор: к.т.н. доцент Іванейко Ігор Дмитрович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: знати
- основні положення та завдання будівельного виробництва,
- види і особливості будівельних процесів, потрібні ресурси, технічне і тарифне нормування,
- вимоги та забезпечення охорони праці і навколишнього середовища,
- вимоги до якості будівельної продукції і методи її забезпечення,
- методи технології будівельних процесів,
- методику вибору технологічних рішень;
вміти
- визначити склад робочих операцій,
- обґрунтовано вибирати метод виконання будівельного процесу і необхідні технічні засоби,
- розробляти технологічні карти будівельних процесів,
- визначати обсяги роботи, приймати виконані роботи, здійснювати контролювання їх якості.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Будівельні матеріали
• Будівельна техніка
• Архітектура промислових і цивільних будинків;
Короткий зміст навчальної програми: Загальні відомості.
Будівельні процеси, їх склад і структура.
Організація і продуктивність праці. Механізація будівельних процесів. Нормативна і проектна документація. Проектування технологій і організацій виконання робіт.
Підготовчі роботи на будівельному майданчику.
Загальні відомості. Підготовка майданчика. Робочі місця і технологічні зони. Складування будівельних матеріалів та конструкцій.
Транспортні роботи
Транспортні роботи. Загальні відомості. Контейнеризація та пакетування вантажів. Транспортування будівельних матеріалів і конструкцій. Комплексна механізація вантажно-розвантажувальних робіт.
Земляні роботи
Загальні відомості. Основні будівельні властивості грантів та їх класифікація. Способи виконання земляних робіт. Підготовчі та допоміжні роботи. Розроблення ґрунту механічним способом. Розроблення ґрунту гідромеханічним способом. Укладання, ущільнення та зворотне засипання ґрунту. Виконання земляних робіт у зимовий період.
Кам’яні роботи
Загальні відомості. Кладка з дрібного природного і штучного каменю правильної форм. Кладка з природного каменю неправильної форми. Кладка з великих блоків правильної форми. Виконання кам’яних робіт у зимових умовах. Контроль якості кам’яних робіт.
Бетонні та залізобетонні роботи
Загальні відомості. Опалубні роботи. Арматурні роботи. Приготування бетонної суміші. Бетонування конструкції. Вистоювання бетону і догляд за ним. Контроль міцності бетону. Розпалублення конструкцій. Виправлення дефектів бетонування. Виконання бетонних робіт у зимових умовах. Виконання бетонних робіт в умовах сухого жаркого клімату.
Технологія монтажу.
Методи та критерії оцінювання: звіти з лабораторних робіт, усне опитування (30%)
•письмові підсумковий контроль (70 %, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (70%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Технологія будівельного виробництва: Підручник/ М.Г. Ярмоленко, Є.Г.Романушко, В.І.Терновий та ін., За ред. М.Г.Ярмоленка. – К.: Вища шк.,2005. – 342 с.
2.Черненко В.К., Осипов О.Ф., Тонкачаеєв Г.М. та інші. Технологія монтажу будівельних конструкцій. – Київ 2010 -372 с.
3. Назаренко І.І., Німко Ф.О. Вантажопідйомна техніка (конструкції, ефективне використання, сервіс) – Київ 2010 -400 с.
4. . М. Штоль, В.И. Теличенко, В.И. Феклин: Технология возведення подземной части зданий и сооружений. / М. Строиздат -1990. – 284 с
5. В. П. Кизима, М. М. Ткачук, А. Г. Куковський, В. Ю. Громадченко. Технологія виконання та проектування земляних робіт у будівництві : Навч. посіб. / В. П. Кизима, М. М. Ткачук, А. Г. Куковський, В. Ю. Громадченко — Тернопіль : Підручники і посібники, 2011. — 448 с
6.. Економічні нормативи. Норми продуктивності на загально будівельні роботи в агропромисловому будівництві. Київ - 2012.
7. Технологія будівельного виробництва. Підручник / В.К.Черненко, М.Г.Ярмоленко, Г.М.Батура та інші. За ред. В.К.Черненко, М.Г.Ярмоленк. - К.: Вища шк., 2002.- 430 с.
8. Організація будівництва / С.А.Ушацький, Ю.П.Шейко, Г.М. Тригер та ін.; За редакцією С.А. Ушацького. Підручник.- К.: Кондор, 2007. – 521 с.
9. ДБН А.3.1 – 5-2016 Організація будівництва. Київ. 2016.
10. ДБН А.2.2 - 3-2014 Склад, порядок розроблення, погодження та застосування проектної документації для будівництва. Київ. 2014.
11. Посібник з розробки проектів організації будівництва і проектів виконання робіт.( до ДБН А.3.1-5-96). Частина перша. Технологічна та виконавча документація. Київ. 1997.
12. Технологія будівельного виробництва: навчальний посібник / В.М. Гуденко. – К.: Аграрна освіта, 2010. – 481 с.
Технологія та організація будівельних робіт (курсовий проєкт)
Спеціальність: Гідротехнічне будівництво, водна інженерія та водні технології
Код дисципліни: 6.194.00.O.045
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Будівельне виробництво
Лектор: к.т.н. доцент Іванейко Ігор Дмитрович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: знати
- основні положення та завдання будівельного виробництва,
- види і особливості будівельних процесів, потрібні ресурси, технічне і тарифне нормування,
- вимоги та забезпечення охорони праці і навколишнього середовища,
- вимоги до якості будівельної продукції і методи її забезпечення,
- методи технології будівельних процесів,
- методику вибору технологічних рішень;
вміти
- визначити склад робочих операцій,
- обґрунтовано вибирати метод виконання будівельного процесу і необхідні технічні засоби,
- розробляти технологічні карти будівельних процесів,
- визначати обсяги роботи, приймати виконані роботи, здійснювати контролювання їх якості.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Будівельні матеріали
• Будівельна техніка
• Архітектура промислових і цивільних будинків;
Короткий зміст навчальної програми: Курсовий проект з дисципліни “Технологія будівельного виробництва” передбачає розробку технологічної карти на влаштування земляних робіт.
Методи та критерії оцінювання: Курсовий проект – оцінюється при захисті перед комісією в складі 2-х викладачів кафедри (100%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Технологія будівельного виробництва: Підручник/ М.Г. Ярмоленко, Є.Г.Романушко, В.І.Терновий та ін., За ред. М.Г.Ярмоленка. – К.: Вища шк.,2005. – 342 с.
2.Черненко В.К., Осипов О.Ф., Тонкачаеєв Г.М. та інші. Технологія монтажу будівельних конструкцій. – Київ 2010 -372 с.
3. Назаренко І.І., Німко Ф.О. Вантажопідйомна техніка (конструкції, ефективне використання, сервіс) – Київ 2010 -400 с.
4. . М. Штоль, В.И. Теличенко, В.И. Феклин: Технология возведення подземной части зданий и сооружений. / М. Строиздат -1990. – 284 с
5. В. П. Кизима, М. М. Ткачук, А. Г. Куковський, В. Ю. Громадченко. Технологія виконання та проектування земляних робіт у будівництві : Навч. посіб. / В. П. Кизима, М. М. Ткачук, А. Г. Куковський, В. Ю. Громадченко — Тернопіль : Підручники і посібники, 2011. — 448 с
6.. Економічні нормативи. Норми продуктивності на загально будівельні роботи в агропромисловому будівництві. Київ - 2012.
7. Технологія будівельного виробництва. Підручник / В.К.Черненко, М.Г.Ярмоленко, Г.М.Батура та інші. За ред. В.К.Черненко, М.Г.Ярмоленк. - К.: Вища шк., 2002.- 430 с.
8. Технологія будівельного виробництва: навчальний посібник / В.М. Гуденко. – К.: Аграрна освіта, 2010. – 481 с.