Насосні станції

Спеціальність: Гідротехнічне будівництво, водна інженерія та водні технології
Код дисципліни: 6.194.00.O.038
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Гідротехніка та водна інженерія
Лектор: ст. викладач Піцишин Богдан Степанович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Набуття знань із проектування водопровідних та водовідвідних насосних станцій; здійснення будівництва водопровідних й водовідвідних насосних станцій, використовуючи набуті знання; раціонально експлуатувати дані системи в цілому й окремі споруди зокрема.
Завдання: інтегральна компетентність: Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі і практичні проблеми у сфері гідротехнічного будівництва, водної інженерії та водних технологій, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, на основі застосування теорій та методів природничих та інженерних наук. фахові компетентності: Здатність застосовувати у професійній діяльності досягнення науки, інноваційні та комп’ютерні технології, сучасні машини, обладнання, матеріали й конструкції. Здатність здійснювати інженерні вишукування, розрахунки та проектування об’єктів професійної діяльності. Здатність впроваджувати енерго- та ресурсоефективні водні технології у сфері професійної діяльності.
Результати навчання: Формулювати задачі з вирішення проблемних ситуацій у професійній та/або академічній діяльності. Описувати будову об’єктів професійної діяльності, пояснювати їх призначення, принципи та режими роботи Знаходити оптимальні інженерні рішення при виборі водних технологій, конструкцій об’єктів, енергоощадних заходів у сфері професійної діяльності
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • САПР у гідротехніці • Технічна механіка рідин і газів • Інженерна гідравліка • Гідротехнічні споруди • Мала гідроенергетика • Водозабірні споруди • Рибогосподарські споруди
Короткий зміст навчальної програми: У результаті вивчення дисципліни студенти засвоюють методики розрахунків насосних станцій водопостачання та насосних станцій технічного водопостачання, насосних станцій водовідведення, насосних станцій для перекачування мулу та осаду, а також набувають уміння застосувати ці знання для проектування насосних станцій.
Опис: Типи насосних станцій систем водопостачання і водовідведення. Призначення насосних станцій. Основні вимоги, які ставляться до їх споруд і устаткування. Принципові схеми насосних станцій. Типи насосних станцій. Основне енергетичне і допоміжне устаткування насосних станцій. Склад устаткування насосних станцій. Приводні двигуни насосів різних типів. Сміттєзатримуючі пристрої. Затвори. Засувки, клапани. Підйомно-транспортні механізми. Устаткування систем заливання насосів, технічного водопостачання, дренажу й осушення. Контрольно-вимірювальна апаратура насосних станцій. Труби і фасонні частини внутрішньостанційних комунікацій. Вибір основного обладнання насосних станцій. Вимоги до вибору розрахункових режимів роботи насосних станцій. Розрахунок режиму роботи насосних станцій. Особливості водогосподарчих розрахунків промислових насосних станцій. Визначення розрахункового напору. Вибір типу і числа насосів, які встановлюють. Визначення допустимої висоти всмоктування та відмітки закладання фундаменту насосного агрегату. Визначення допустимої висоти всмоктування та відмітки закладання фундаменту насосного агрегату. Водопровідні насосні станції. Специфічні особливості водопровідних насосних станцій. Основні конструктивні рішення будівель насосних станцій. Всмоктувальні трубопроводи. Напірні трубопроводи. Розташування насосних агрегатів і визначення основних розмірів будівель насосної станції. Підземна частина будівлі насосної станції. Фундаменти й опорні конструкції. Надземна частина будівлі насосної станції. Насосні станції I підйому. Насосні станції II підйому. Насосні станції та установки для забору підземних вод. Підвищувальні насосні станції. Циркуляційні насосні станції. Пересувні насосні станції. Каналізаційні насосні станції. Призначення каналізаційних насосних станцій. Їх основні елементи. Схеми каналізаційних насосних станцій. Класифікація каналізаційних насосних станцій. Приймальні резервуари каналізаційних насосних станцій. Розміщення насосних агрегатів. Особливості влаштування всмоктувальних і напірних трубопроводів. Водопостачання каналізаційних насосних станцій. Конструкції каналізаційних насосних станцій. Спеціальні типи каналізаційних насосних станцій.
Методи та критерії оцінювання: • поточне усне опитування (30 %) • підсумковий контроль (екзамен): письмово-усна форма (70 %)
Критерії оцінювання результатів навчання: Методи контролю результатів навчання студентів у процесі поточного контролю: ? оцінювання роботи студентів під час практичних занять; – виконання тестових завдань у Віртуальному навчальному середовищі НУ ЛП; – оцінювання виконання індивідуального завдання (курсовий проект); – проведення підсумкового екзамену.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. ДБН В. 2.5.-74:2013. Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування. Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, 2013. 2. ДБН В.2.5-75:2013. Каналізація. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування. 3. Константінов Ю.М., Гіжа О.О. Технічна механіка рідини і газу: Підручник. – К.: Вища школа, 2002. – 277 с. 4. Срібнюк С.М. Гідравлічні та аеродинамічні машини. Основи теорії і застосування: Навчальний посібник. – Київ: Центр навчальної літератури, 2004. – 328 с. 5. Євреєнко Ю.П., Герасимов Г.Г. Насосні станції: інтерактивний комплекс навчально-методичного забезпечення. – Рівне: НУВГП, 2008. – 125 с. 6. Насосні та повітродувні станції : навч. посібник / Т. О. Шевченко, Ю. В. Ярошенко, М. М. Яковенко, В. М. Бєляєва ; Харків. нац. ун-т міськ. гос- ва ім. О. М. Бекетова. – Харків : ХНУМГ, 2014. – 195 с. 7. Гідроаеродинамічні машини та насосні станції: конструкції, експлуатація, надійність. Словник-довідник / В.А. Гурин, Ю.П. Євреєнко. Під ред. В.А. Гурина. – Рівне: НУВГП, 2008. – 188 с. 8. Grundfos System Guide Commercial Services : [каталог насосного оборудования 2004 г.], 2004. – 229 с. 9. Calpeda Creative Tecnology : [каталог насосного оборудования 01/2006], 2006. – 221 с. 10. Монтаж систем внешнего водоснабжении и канализации / Под ред. А. К. Перешивкина. – [4-е изд., перераб. и доп.]. – Москва : Стройиздат, 1988. – 563 с. 11. Науменко І.І. Технічна механіка рідини і газу. – Рівне: Вид-во Рівнен. держ. ун-ту, 2000. 12. Evett J.B., Liu Cheng. 2,500 Solved Problems In Fluid Mechanics and Hydraulics.– McGraw-Hill; 1 ed., 1989. – 800 p. 13. Kundu P.K., Cohen I.M. Fluid Mechanics, Second Edition.– Academic Press; 2 ed. 2001. – 700 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Насосні станції (курсовий проєкт)

Спеціальність: Гідротехнічне будівництво, водна інженерія та водні технології
Код дисципліни: 6.194.00.O.040
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Гідротехніка та водна інженерія
Лектор: ст. викладач Піцишин Богдан Степанович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Набуття знань із проектування водопровідних та водовідвідних насосних станцій; здійснення будівництва водопровідних й водовідвідних насосних станцій, використовуючи набуті знання; раціонально експлуатувати дані системи в цілому й окремі споруди зокрема.
Завдання: інтегральна компетентність: Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі і практичні проблеми у сфері гідротехнічного будівництва, водної інженерії та водних технологій, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, на основі застосування теорій та методів природничих та інженерних наук. фахові компетентності: Здатність застосовувати у професійній діяльності досягнення науки, інноваційні та комп’ютерні технології, сучасні машини, обладнання, матеріали й конструкції. Здатність здійснювати інженерні вишукування, розрахунки та проектування об’єктів професійної діяльності. Здатність впроваджувати енерго- та ресурсоефективні водні технології у сфері професійної діяльності.
Результати навчання: • Формулювати задачі з вирішення проблемних ситуацій у професійній та/або академічній діяльності. • Описувати будову об’єктів професійної діяльності, пояснювати їх призначення, принципи та режими роботи • Знаходити оптимальні інженерні рішення при виборі водних технологій, конструкцій об’єктів, енергоощадних заходів у сфері професійної діяльності
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • САПР у гідротехніці • Технічна механіка рідин і газів • Інженерна гідравліка • Гідротехнічні споруди • Мала гідроенергетика • Водозабірні споруди • Рибогосподарські споруди
Короткий зміст навчальної програми: У результаті вивчення дисципліни студенти засвоюють методики розрахунків насосних станцій водопостачання та насосних станцій технічного водопостачання, насосних станцій водовідведення, насосних станцій для перекачування мулу та осаду, а також набувають уміння застосувати ці знання для проектування насосних станцій.
Опис: Типи насосних станцій систем водопостачання і водовідведення. Призначення насосних станцій. Основні вимоги, які ставляться до їх споруд і устаткування. Принципові схеми насосних станцій. Типи насосних станцій. Основне енергетичне і допоміжне устаткування насосних станцій. Склад устаткування насосних станцій. Приводні двигуни насосів різних типів. Сміттєзатримуючі пристрої. Затвори. Засувки, клапани. Підйомно-транспортні механізми. Устаткування систем заливання насосів, технічного водопостачання, дренажу й осушення. Контрольно-вимірювальна апаратура насосних станцій. Труби і фасонні частини внутрішньостанційних комунікацій. Вибір основного обладнання насосних станцій. Вимоги до вибору розрахункових режимів роботи насосних станцій. Розрахунок режиму роботи насосних станцій. Особливості водогосподарчих розрахунків промислових насосних станцій. Визначення розрахункового напору. Вибір типу і числа насосів, які встановлюють. Визначення допустимої висоти всмоктування та відмітки закладання фундаменту насосного агрегату. Визначення допустимої висоти всмоктування та відмітки закладання фундаменту насосного агрегату. Водопровідні насосні станції. Специфічні особливості водопровідних насосних станцій. Основні конструктивні рішення будівель насосних станцій. Всмоктувальні трубопроводи. Напірні трубопроводи. Розташування насосних агрегатів і визначення основних розмірів будівель насосної станції. Підземна частина будівлі насосної станції. Фундаменти й опорні конструкції. Надземна частина будівлі насосної станції. Насосні станції I підйому. Насосні станції II підйому. Насосні станції та установки для забору підземних вод. Підвищувальні насосні станції. Циркуляційні насосні станції. Пересувні насосні станції. Каналізаційні насосні станції. Призначення каналізаційних насосних станцій. Їх основні елементи. Схеми каналізаційних насосних станцій. Класифікація каналізаційних насосних станцій. Приймальні резервуари каналізаційних насосних станцій. Розміщення насосних агрегатів. Особливості влаштування всмоктувальних і напірних трубопроводів. Водопостачання каналізаційних насосних станцій. Конструкції каналізаційних насосних станцій. Спеціальні типи каналізаційних насосних станцій.
Методи та критерії оцінювання: • поточне усне опитування (30 %) • підсумковий контроль (екзамен): письмово-усна форма (70 %)
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання навчальних досягнень студента здійснюється за 100-бальною шкалою. Методика розподілу та нарахування балів здобувачам вищої освіти регламентована "Положенням про організацію та проведення поточного і семестрового контролю результатів навчання студентів Національного університету "Львівська політехніка".
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. ДБН В. 2.5.-74:2013. Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування. Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, 2013. 2. ДБН В.2.5-75:2013. Каналізація. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування. 3. Константінов Ю.М., Гіжа О.О. Технічна механіка рідини і газу: Підручник. – К.: Вища школа, 2002. – 277 с. 4. Срібнюк С.М. Гідравлічні та аеродинамічні машини. Основи теорії і застосування: Навчальний посібник. – Київ: Центр навчальної літератури, 2004. – 328 с. 5. Євреєнко Ю.П., Герасимов Г.Г. Насосні станції: інтерактивний комплекс навчально-методичного забезпечення. – Рівне: НУВГП, 2008. – 125 с. 6. Насосні та повітродувні станції : навч. посібник / Т. О. Шевченко, Ю. В. Ярошенко, М. М. Яковенко, В. М. Бєляєва ; Харків. нац. ун-т міськ. гос- ва ім. О. М. Бекетова. – Харків : ХНУМГ, 2014. – 195 с. 7. Гідроаеродинамічні машини та насосні станції: конструкції, експлуатація, надійність. Словник-довідник / В.А. Гурин, Ю.П. Євреєнко. Під ред. В.А. Гурина. – Рівне: НУВГП, 2008. – 188 с. 8. Grundfos System Guide Commercial Services : [каталог насосного оборудования 2004 г.], 2004. – 229 с. 9. Calpeda Creative Tecnology : [каталог насосного оборудования 01/2006], 2006. – 221 с. 10. Монтаж систем внешнего водоснабжении и канализации / Под ред. А. К. Перешивкина. – [4-е изд., перераб. и доп.]. – Москва : Стройиздат, 1988. – 563 с. 11. Науменко І.І. Технічна механіка рідини і газу. – Рівне: Вид-во Рівнен. держ. ун-ту, 2000. 12. Evett J.B., Liu Cheng. 2,500 Solved Problems In Fluid Mechanics and Hydraulics.– McGraw-Hill; 1 ed., 1989. – 800 p. 13. Kundu P.K., Cohen I.M. Fluid Mechanics, Second Edition.– Academic Press; 2 ed. 2001. – 700 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).