Основи електронного документообігу

Спеціальність: Видавництво та поліграфія
Код дисципліни: 6.186.00.O.002
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Інформаційні технології видавничої справи
Лектор: к.ф.-м.н., доцент, Кинаш Юрій Євстахович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни є засвоєння основних принципів функціонування обчислювальної техніки (ОТ) та системного прикладного програмного забезпечення (ПЗ), а також засвоєння парадигми роботи в середовищі· пакетів прикладного ПЗ (редактори, електронні таблиці, системи управління базами даних, математичні· пакети, засоби Інтернет, системи комп'ютерного перекладу і т.п.) , що забезпечують "безпаперове" (електронне) ведення сучасного документообігу за допомогою персональних комп'ютерів (ПК).
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: 1. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. 2. Знання та розуміння предметної галузі та розуміння професійної діяльності. 3. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. 4. Здатність приймати обґрунтовані рішення. 5. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності). 6. Здатність здійснення безпечної діяльності. 7. Здатність працювати автономно. 8. Здатність працювати в команді. 9. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні; 10. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя. 11. Здатність до правильного планування та розподілу часу; 12. Здатність усного й письмового спілкування рідною мовою та знання другої мови; 13. Здатність роботи з інформацією (уміння знаходити та аналізувати інформацію з різних джерел) 14. Здатність й уміння працювати в міжнародному контексті фахові компетентності: 1. Здатність приймати обґрунтовані рішення стосовно процесів, притаманних всім етапам виробництва друкованих і електронних видань, паковань, мультимедійних інформаційних продуктів та інших видів виробів видавництва та поліграфії. 2. Здатність застосовувати відповідні математичні і технічні методи та комп’ютерне програмне забезпечення для вирішення інженерних завдань видавництва та поліграфії. 3. Здатність застосовувати принципи оброблення, реєстрації, формування, відтворення, зберігання текстової, графічної, звукової та відеоінформації та особливостей її використання для виготовлення друкованих і електронних видань, паковань, мультимедійних інформаційних продуктів та інших видів виробів видавництва та поліграфії. 4. Здатність робити оптимальний вибір технологій, матеріалів, обладнання, апаратно-програмного забезпечення, методів і засобів контролю для проектування технологічного процесу виготовлення друкованих і електронних видань, паковань, мультимедійних інформаційних продуктів та інших видів виробів видавництва та поліграфії. 5. Здатність проектувати структуру, конструкцію та дизайн друкованих і електронних видань, паковань, мультимедійних інформаційних продуктів та інших видів виробів видавництва та поліграфії, використовуючи сучасне програмне та апаратне забезпечення, з урахуванням вимог до результату, наявних ресурсів та обмежень. 6. Здатність враховувати соціальні, екологічні, етичні, економічні, правові та комерційні чинники, що впливають на реалізацію технічних рішень у видавництві та поліграфії. 7. Здатність розробляти колірні рішення та формувати гармонійні колірні сполучення для мультимедійної та поліграфічної продукції, здійснювати тонову та колірну корекцію зображень, працювати з системою керування кольором в процесах комп’ютерного та друкарського кольоровідтворення; 8. Здатність організовувати колективну роботу з оформлення, перетворення та обробки мультимедійних даних за допомогою офісних додатків та сучасних хмарних сервісів.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: 1.Здатність розробляти засоби локалізації комп’ютерних програм з використанням принципів створення програмного забезпечення, яке легко локалізується. 2.Здатність проектувати та використовувати наявні засоби інтеграції даних, опрацьовувати дані, що зберігаються у різних системах. 3. Здатність забезпечувати ефективну роботу комп’ютеризованих технологічних ліній поліграфічного виробництва; 4. Здатність здійснювати автоматизований моніторинг процесів прийому та виконання поліграфічних замовлень різного ступеня складності за допомогою сучасного програмного забезпечення; 5. Здатність розробляти та працювати зі засобами консолідації та тиражування даних. 6. Здатність виділяти основні складові інформаційного навчального простору та пояснювати їх особливості, призначення та можливість застосування в практичній діяльності. 7. Здатність до використання програмних та інструментальних засобів для вирішення практичних проблем в області комп’ютерного дизайну. 8. Здатність до креативного мислення при вирішенні проблемних ситуацій на шляху створення електронної продукції. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: 1. Застосовувати теорії та методи математики, фізики, інженерних наук, економіки для розв’язання складних задач і практичних проблем видавництва і поліграфії. 2. Знаходити, оцінювати й використовувати інформацію з різних джерел, необхідну для розв’язання теоретичних і практичних задач видавництва і поліграфії. 3. Раціонально використовувати сировинні, енергетичні та інші види ресурсів. 4. Організовувати свою діяльність для роботи автономно та в команді. 5. Застосовувати ефективні форми професійної та міжособистісної комунікації в колективі для виконання завдань у професійній діяльності. 6. Вільно спілкуватися з професійних питань державною та іноземною мовою усно і письмово. 7. Розуміти принципи і мати навички використання технологій додрукарської підготовки, друкарських та післядрукарських процесів, теорії кольору, методів оброблення текстової та мультимедійної інформації; 8. Забезпечувати якість друкованих і електронних видань, паковань, мультимедійних інформаційних продуктів та інших видів виробів видавництва та поліграфії. 9. Опрацьовувати текстову, графічну та мультимедійну інформацію з використанням сучасних інформаційних технологій та спеціалізованого програмного забезпечення. 10. Оцінювати технічні характеристики друкованих і електронних видань, паковань, мультимедійних інформаційних продуктів та інших видів виробів видавництва та поліграфії. 11. Розробляти концепцію видання; склад, структуру, дизайн і апарат усіх видів виробів видавництва та поліграфії, робочу документацію для забезпечення процесу їх створення. 12. Оцінювати виробничі і невиробничі витрати на забезпечення виробництва продукції видавництва і поліграфії 13. Організовувати і забезпечувати ефективну експлуатацію поліграфічного обладнання та технічних засобів видавничих систем.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: • шкільна програма з математики та інформатики. Супутні і наступні навчальні дисципліни: • Основи програмування • Основи графічного дизайну
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Основи електронного документообігу» розглядає сучасні інструментальні засоби для роботи з текстовими документами, електронними таблицями, базами даних, OneDrive, SharePoint, OneNote та Outlook з використанням середовища MS Office. Розглядається робота з електронними документами у редакторі Word, електроними таблицями у редакторі Excel, створення баз даних у середовищі Access та отримання інформації з бази даних за допомогою запитів.
Опис: Тема 1. Етапи розвитку обчислювальної техніки. Електронний документообіг в Україні. Операційні системи. Файлова система комп’ютера. Тема 2. Пакет Microsoft Office. Word. Редагування документів. Тема 3. Пакет Microsoft Office. Word. Стилі, списки, таблиці. Тема 4. Пакет Microsoft Office. Word. Коректура тексту. Робота з великими документами. Microsoft Visio. Тема 5. Пакет Microsoft Office. Excel. Основи роботи. Формули. Тема 6. Пакет Microsoft Office. Excel. Функції. Тема 7. Огляд можливостей Excel. Тема 8. Пакет Microsoft Office. Система управління базами даних Access. Тема 9. Хмарні технології. Тема 10. Пакет Microsoft Office. Microsoft OneNote. Тема 11. Пакет Microsoft Office. PowerPoint. Тема 12. Використання сервісів OneDrive, SharePoint, OneNote та Outlook.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (35%): письмові звіти з лабораторних робіт, розрахунково-графічна робота, усне опитування Підсумковий контроль (65 %, екзаменаційний контроль): тестування, усне опитування
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна кількість балів – 100 Поточний контроль (лабораторні заняття) – 30 Поточний контроль (розрахунково-графічна робота) – 5 Екзаменаційний контроль (письмова компонента) – 60 Екзаменаційний контроль (усна компонента) – 5
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Mary Poatsy, Keith Mulbery, Lynn Hogan, Jason Davidson, Linda Lau, Rebecca Lawson, Jerri Williams, Amy Rutledge, Diane Kosharek. Exploring Microsoft Office 2019 Introductory. Pearson, 1st edition, 2021.- 1120 p. 2. Patrick Carey. New Perspectives MicrosoftOffice 365 & PowerPoint 2019 Comprehensive. Cengage Learning, 1st edition, 2019.- 464 p. 3. Patrick Carey. New Perspectives MicrosoftOffice 365 & Excel 2019 Comprehensive. Cengage Learning, 1st edition, 2019.- 912 p. 4. Joan Lambert. Microsoft Word 2019 Step by Step. Microsoft Press, 1st edition, 2019.- 672 p. 5. Joan Lambert. Microsoft Excel Step by Step (Office 2021 and Microsoft 365). Microsoft Press, 1st edition, 2021.- 480 p. 6. Paul McFedries. Microsoft Excel Formulas and Functions (Office 2021 and Microsoft 365). Microsoft Press, 1st edition, 2022.- 480 p. 7. Mark Shellman, Sasha Vodnik. New Perspectives MicrosoftOffice 365 & Access2019 Comprehensive. Cengage Learning, 1st edition, 2019.- 768 p. 8. David W. Beskeen. Microsoft Office 365 & PowerPoint 2019 Comprehensive. Cengage Learning, 1st edition, 2019.- 248 p. http://office.microsoft.com/ uk-ua/office/навчальні-курси-microsoft-365
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).