Основи програмування
Спеціальність: Видавництво та поліграфія
Код дисципліни: 6.186.00.O.007
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Інформаційні технології видавничої справи
Лектор: к.т.н., доцент Кустра Наталія Омелянівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
1. Знати інструментальні засоби структурного програмування;
2. Знати засоби безпосереднього звертанням до апаратних пристроїв комп’ютера;
3. Знати технологiю програмування та функціональні можливості мови програмування C;
4. Вміти здійснювати постановку задачі; розробляти схему її розв’язання; забезпечувати введення, опрацювання і виведення необхідної текстової та графічної інформації;
5. Вміти записувати програму розв’язання задачі засобами мови C; налагоджувати та реалізовувати програму в інтегрованому середовищі Visual Studio C++ і Dev C.
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
загальних:
1.Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
2. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
3. Здатність працювати автономно.
4. Здатність працювати в команді.
5. Здатність до правильного планування та розподілу часу;
мови;
6. Здатність роботи з інформацією (уміння знаходити та аналізувати інформацію з різних джерел)
фахових:
- здатність до вирішення типових задач із застосуванням сучасної і активно використовуваної мови програмування, можливостей інструментальних засобів розробки (IDE);
- здатність до самостійного опрацювання (проектування), кодування, налагодження, тестування та документування консольних програм (тобто програм, що виконуються в керуючому вікні операційної системи) з використанням процедурного та об'єктно-орієнтованого підходів;
- здатність до підготовки докладних звітів про проведену роботу при вирішенні задач підвищеної складності, обґрунтування запропонованих підходів до вирішення поставлених завдань.
Результати навчання: Результати навчання
1. Знаходити, оцінювати й використовувати інформацію з різних джерел, необхідну для розв’язання теоретичних і практичних задач видавництва і поліграфії;
2. Уміння використовувати програмні та інструментальні засоби для вирішення практичних проблем;
3. здатність розробляти математичні моделі для об’єктів та систем, що проектуються, в умовах даних великого обсягу, різної структури та швидкості надходження
Методи навчання і викладання
• Виконання лабораторних та практичних робіт та їх захист.
• Написання контрольних робіт.
• Написання розрахунково-графічної роботи
;
Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання
• Оцінювання лабораторних та практичних робіт.
• Оцінювання розрахунково-графічних робіт.
• Тестування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Кореквізити:
• Алгоритми та структури даних
• Об'єктно-орієнтоване програмування
Короткий зміст навчальної програми: Курс «Основи програмування» – вивчає парадигми програмування, сучасні технології розробки програмного забезпечення (ПЗ), процес розробки ПЗ, можливості сучасних мов програмування і стандартних бібліотек.
Метою освоєння навчальної дисципліни Основи програмування є формування розуміння студентами ключових положень інформатики, її структури, зв'язку з іншими науками, і програмуванням на мові високого рівня (в основі дисципліни лежить мова програмування С ++), пояснення базових правил розробки алгоритмів і програм, придбання студентами впевнених навичок практичної роботи (програмування) на комп'ютері, формування основ для наступних курсів, присвячених створенню сучасних інформаційних систем і розробці програм.
Опис: Вступ.
Системи числення, переведення чисел з однiєї системи числення в iншу.
Арифметичнi та логiчнi операцiї над двiйковими даними.
Формати внутрішнього представлення числових та символьних даних.
Етапи комп’ютерного розв'язку задач .
Програмне забезпечення комп'ютерiв.
Характеристика мови програмування C. Структура C-програм
Лексеми мови C.
Типи даних.
Вирази та операції.
Стандартні функції форматованого введення-виведення даних.
Оператори.
Вказівники.
Масиви даних.
Символьні рядки.
Багатовимірні масиви. Масиви символьних рядків.
Структури, об’єднання, декларація typedef.
Методи та критерії оцінювання:
Поточний контроль (ПК) здійснюють під час лабораторних та індивідуально-консультативних занять з метою перевірки рівня засвоєння теоретичних і практичних знань та вмінь студента. ПК проводиться у формі захисту лабораторних робіт (ЛР) під час навчальних занять та оцінювання розрахунково-графічної роботи (РГР).
Навчальним планом передбачено проведення семестрового контролю з дисципліни «Основи програмування» у формі іспиту.
На екзамен (ЕК) виносяться теоретичні питання, завдання, що потребують творчого підходу та вміння синтезувати отримані знання і застосувати їх при вирішення практичних завдань, за матеріалом, передбаченим робочою навчальною програмою дисципліни. ЕК з навчальної дисципліни складають у письмово-усній формі. Під час усної компоненти викладач фіксує запитання та оцінки відповідей на роботі студента.
Для навчальної дисципліни, з якої передбачено екзамен, підсумкова оцінка виставляється за результатами ПК (лабораторні роботи та РГР) та оцінки результатів навчання при проведенні контрольних заходів (екзамену).
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна оцінка в балах – 100;
Поточний контроль (лабораторні роботи) – 40;
Поточний контроль (розрахунково-графічна робота) – 15.
Екзаменаційний контроль (письмова компонента) – 35.
Екзаменаційний контроль (усна компонента) – 10.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Шпак З.Я. Програмування мовою С. – Львів: Видав-во Львівської політехніки, 2011. – 436 с.
2. Васильєв О. Програмування С++ в прикладах і задачах.- Київ: "Видавництво Ліра-К", 2017.--300 с.
3. Ришковець Ю.В., Висоцька В.А.
Алгоритмізація та програмування. Частина 1: навчальний посібник – Львів: Видавництво « Новий Світ-2000», 2021. – 336 с.
4. Ришковець Ю.В., Висоцька В.А. Алгоритмізація та програмування. Частина 2: навчальний посібник – Львів: Видавництво «Новий Світ-2000», 2020. – 320 с.
5. C++: The Complete Reference (4th Edition), Herbert. Schildt - 2003.- 1056p.
6. Stephen Prata C++ Primer Plus 6th Edition (Developer's Library) In 2 Volumes: Addison-Wesley Professional.-2011- 1140p.
7. Brian W. Kernighan, Dennis M. Ritchie ; Contributor, Dennis M. Ritchie ; Edition, 2, illustrated, reprint ; Publisher, Prentice Hall, 2005.-272 р.
8. Oualline, S. Perl for C Programmers. Швейцарія: New Riders.-2002- 411р.
9. Chuck Easttom C++ Programming Fundamentals Charles River Media, 2003 - 417 стор.
10. Harry. H. Chaudhary Accelerated C++ :: Practical C++ Programming in Very Easy Steps by Examples.. - 2014?р. - 260 стор.
11. Mike McGrath C++ Programming in easy steps, 5th Edition - 2016?р. - 192 стор.
12. Harry. H. Chaudhary Algorithms in C :: Best Selling Beginner's Guide. - . 2014?р. - 250 стор.
13. https://replace.org.ua/forum/6/
14. http://freepl.at.ua/load/dokumentacija/c/10.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).