Web-технології
Спеціальність: Видавництво та поліграфія
Код дисципліни: 6.186.00.O.038
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Інформаційні технології видавничої справи
Лектор: к.т.н., доцент Міюшкович Юлія Георгіївна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
загальних:
? Базові загальні знання сфери навчання.
? Усне та письмове спілкування рідною мовою.
? Здатність працювати в команді фахівців з різних підрозділів.
? Уміння працювати автономно.
? Ініціативність та дух підприємництва.
? Дотримання етики.
? Забезпечення якості.
фахових:
? Здатність приймати обґрунтовані рішення щодо створення та ведення бізнесу у в області комп’ютерного дизайну та управління підприємствами, організовувати та документально оформлювати процеси створення та ведення бізнесу;
? Здатність приймати обґрунтовані рішення щодо забезпечення економічної ефективності діяльності підприємств видавничо-поліграфічної галузі, здатність здійснювати комп’ютерну підтримку аналізу даних та методів оптимізації при розробці електронних та друкованих видань.
? Здатність організовувати колективну роботу з оформлення, перетворення та обробки мультимедійних даних за допомогою офісних додатків та сучасних хмарних сервісів;
? Здатність створювати видавничі макети різних видів електронних і друкованих видань за допомогою програм комп’ютерного верстання;
? Здатність до застосовування графічних редакторів для поліпшення якості зображень та підготовки зображень для друку;
? Здатність керувати технологічними процесами видавничо-поліграфічної справи та здійснювати контроль якості поліграфічного виробництва;
? Здатність створювати ресурси для мережі Internet та реалізувати дизайнерський задум засобами мов розмітки, CSS і клієнтських скриптів для розміщення в мережі.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
1. Знати історію виникнення WWW, концептуальні положення Всесвітньої павутини.
2. Знати структуру Internet та її основні служби.
3. Знати основні етапи та стратегію планування і реалізації Web-вузла, об’єкти Web-сторінки.
4. Вміти здійснювати вибір необхідної Web-технології.
5. Вміти використовувати мову розмітки HTML5 та каскадні таблиці стилів CSS3.
6. Вміти створювати прості Web-ресурси та виконувати їх планування.
7. Кваліфіковано формулювати вимоги до Web-ресурсів на основі знання Web-технологій.
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
? Здатність видобувати знання на основі комунікативних та текстологічних методів, вміти їх формалізувати.
? Здатність будувати таксономії понять, визначати властивості понять, надавати їхні означення, будувати правила, використовуючи формальні логіки.
? Здатність розробляти засоби локалізації комп’ютерних програм з використанням принципів створення програмного забезпечення, яке легко локалізується.
? Здатність проектувати та використовувати наявні засоби інтеграції даних, опрацьовувати дані, що зберігаються у різних системах.
? Здатність керувати технологічними процесами видавничо-поліграфічної справи та здійснювати контроль якості поліграфічного виробництва.
? Здатність забезпечувати ефективну роботу комп’ютеризованих технологічних ліній поліграфічного виробництва.
? Здатність організовувати, конфігурувати та розробляти Web-системи, використовуючи принципи розподілених систем, гіпертекстових систем, відповідні технічні та програмні засоби.
? Здатність до використання програмних та інструментальних засобів для вирішення практичних проблем в області комп’ютерного дизайну.
? Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською).
? Отримання знань для організації комунікаційної взаємодії та вирішення конфліктних ситуацій у процесі формування та реа¬лізації продуктів електронного дизайну, за допомогою сучасних інформаційних, комунікаційних та інноваційних технологій.
? Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань.
? Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
? Здатність демонструвати розуміння основних екологічних засад, охорони праці та безпеки життєдіяльності та їх застосування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни:
- Основи електронного документообігу
- Теорія кольору та кольороутворення
- Основи графічного дизайну
Супутні і наступні навчальні дисципліни:
- Web-програмування
- Цифрова фотографія
- Технологія розробки електронних видань
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна "Web-технології" призначена для вивчення студентами загальних понять про взаємодію передових технологій та ресурсів, що увібрала в себе мережа Internet, вивчення основних складових частин та освоєння етапів проектування Web-сторінки і Web-вузла, а також вміння використовувати отримані знання в розробці Web-проектів.
Опис: Вступ. Мета вивчення та структура курсу «Web-технології». Лiтература для самостiйної роботи над курсом.
Тема 1.Історія створення Internet та WWW.
Стандарти Web: W3C и WaSP. Взаємодія засобів HTTP, HTML, URL у Web. Програми перегляду. Способи підключення. Гіпертекст. Організація адресної системи URL. Домени верхнього рівня.
Тема 2. Планування Web-сайту.
Основні складові сайту. Базові структури Web-вузла. Компоновка Web-сайту. Колірні схеми та макети дизайну. Шрифтове оформлення. Колірні схеми для сайту. Тестування Web-сайту.
Тема 3. Мова розмітки HTML5.
Основи HTML5. Семантичні вимоги HTML5. Складові частини HTML-документу. Структура HTML-документу. Оголошення та режими DOCTYPE. Розділи HTML-документу: HEAD, TITLE, META, STYLE, SCRIPT.
HTML – основні теги для створення Web-сторінок. Структурування тексту засобами HTML5.
Логічне та фізичне форматування тексту. Гіперпосилання.
Списки, мультимедіа, таблиці, фрейми. Списки в HTML. Графіка та медіаконтент в HTML. Таблиці в HTML.
Форми в HTML.
Тема 4. Каскадні таблиці стилів (CSS3).
Синтаксис CSS3.
Текст, колір і фон у CSS3.
Оформлення тексту за допомогою CSS3. Колір і фонові зображення в CSS3.
Модель компоновки CSS3. Відступи, рамки, контур у CSS.
Оформлення таблиць, списків и посилань засобами CSS3. Робота з потоком елементів. Позиціонування в CSS3. CSS Layout.
Тема 5. Макети сайту. Таблична та блокова верстка. Багатоколонкова верстка у CSS.
Тема 6. Адаптивна верстка. RWD (Responsive Web Design). Макетування за допомогою CSS сіток. Flexbox.
Тема 7. Градієнти в CSS. Анімація в СSS. 2D і 3D трансформування елементів.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (ПК) здійснюють під час лабораторних та індивідуально-консультативних занять з метою перевірки рівня засвоєння теоретичних і практичних знань та вмінь студента. ПК проводиться у формі захисту лабораторних робіт під час навчальних занять та оцінювання контрольної роботи.
Навчальним планом передбачено проведення семестрового контролю з дисципліни «Web-технології» у формі заліку. Для навчальної дисципліни, з якої передбачено залік, підсумкова оцінка виставляється за результатами ПК відповідно до 100-бальної шкали оцінювання, встановленої в Національному університеті «Львівська політехніка».
Критерії оцінювання результатів навчання: аксимальна оцінка в балах – 100;
Поточний контроль (лабораторні роботи) – 40;
Контрольна робота (письмова компонента) – 60.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Веб-технології та веб-дизайн : навч. посібник / О. Г. Трофименко, О. Б. Козін, О. В. Задерейко, О. Є. Плачінда. – Одеса : Фенікс, 2019. – 284 с.
2. Програмування веб-застосувань (фронт-енд та бек-енд): навч. посіб. / Р. А. Мельник. — Львів: Вид-во Львівської політехніки, 2018. — 248 с.
3. Bremer, N., & Wu, S. (2021). Data Sketches: A journey of imagination, exploration, and beautiful data visualizations (1st ed.). A K Peters/CRC Press. https://doi.org/10.1201/9780429445019
4. Kumar, A. (2018). Web Technology: Theory and Practice (1st ed.). Chapman and Hall/CRC. https://doi.org/10.1201/9781351029902
5. Dorman, M. (2020). Introduction to Web Mapping (1st ed.). Chapman and Hall/CRC. https://doi.org/10.1201/9780429352874
6. Hudson, Chuk. HTML5 developer`s cookbook [Text] / Chuk Hudson, Tom Leadbetter. - Upper Saddle River, NJ[etc.] : Addison-Wesley, 2012. - XXVIII, 441 p.
7. Burchard, Evan. The Web game developer`s cookbook [Text] : using JavaScript and HTML5 to develop games / Evan Burchard. - Upper Saddle River, NJ[etc.] : Addison-Wesley, 2013. - XV, 351 p. :
8. Пономаренко Н. Н. ВЕБ-программирование: HT?L, CSS, JavaScript, jQuery, PHP, MySQL [Текст] : учеб. пособие / Н. Н. Пономаренко ; Нац. аэрокосм. ун-т им. Н. Е. Жуковского "Харьк. авиац. ин-т". - Харьков : ХАИ, 2014. - 143 с.
9. Tomar, R., & Dangi, S. (2021). JavaScript: Syntax and Practices (1st ed.). Chapman and Hall/CRC. https://doi.org/10.1201/9781003122364
10. Fajfar, I. (2015). Start Programming Using HTML, CSS, and JavaScript (1st ed.). Chapman and Hall/CRC. https://doi.org/10.1201/b19402
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).