Системи криптографічного захисту

Спеціальність: Видавництво та поліграфія
Код дисципліни: 6.186.01.E.050
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Інформаційні технології видавничої справи
Лектор: ст.викладач Ковальчук Анатолій Михайлович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета навчальної дисципліни – вивчення теоретичних основ та практичних методів сучасних математичних теoрій і їх застосування в складних системах криптографічного захисту.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: 1. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями; 2. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів діяльності); 3. Здатність роботи з інформацією (уміння знаходити та аналізувати інформацію з різних джерел); фахові компетентності: 1. Здатність продемонструвати знання і розуміння наукових і математичних принципів, що лежать в основі інформаційних технологій; 2. Здатність продемонструвати поглиблені знання принаймні в одній з областей інформаційних технологій; 3. Здатність продемонструвати знання та навики щодо проведення експериментів, збору даних та моделювання у предметній області; 4. Здатність продемонструвати знання та розуміння методологій проектування інформаційних систем; 5. Здатність продемонструвати знання сучасного стану справ та новітніх технологій в галузі інформаційних технологій.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: 1. застосовувати знання і розуміння для розв’язування задач синтезу та аналізу в інформаційних системах, які характерні обраній спеціалізації; 2. ідентифікувати, класифікувати та описувати роботу інформаційних систем і їх складових; 3. здатність розробляти математичні моделі для об’єктів та систем, що проектуються, в умовах даних великого обсягу, різної структури та швидкості надходження
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: 1. Дискретна математика 2. Алгоритми та структури даних 3. Математичний аналіз Супутні і наступні навчальні дисципліни: 1. Типографіка та редагування
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Системи криптографічного захисту» є складовою циклу базової підготовки фахівців першого бакалаврського рівня освіти. Пропонований навчальний курс забезпечить студентам здобуття поглиблених теоретичних та практичних знань, умінь та розуміння, що відносяться до областей математичної логіки, теорії множин, теорії нечітких множин, що дасть їм можливість ефективно виконувати завдання інноваційного характеру відповідного рівня професійної діяльності, яка орієнтована на дослідження й розв’язання складних задач проектування та розроблення інформаційних систем для задоволення потреб науки, бізнесу та підприємств у різних галузях.
Опис: ТЕМА 1. Криптографічні системи ТЕМА 2. Елементарні методи шифруваня ТЕМА 3. Прості числа та їх генератори ТЕМА 4. Закони розподілу простих чисел ТЕМА 5. Деякі питання теорії чисел ТЕМА 6. Система RSA ТЕМА 7. Перетворення зображень ТЕМА 8. Модифікація алгоритму RSA шифрування-дешифрування по одному рядку матриці зображення ТЕМА 9. Шифрування і дешифрування з елементами алгоритму RSA дробово-лінійними функціями першого порядку ТЕМА 10. Шифрування зображень з використанням елементів алгоритму RSA i тернарних афінних перетворень ТЕМА 11. Використання адитивних та різницевих операцій в модифікаціях алгоритму RSA ТЕМА 12. Шифрування зображень з використанням елементів алгоритму RSA i бінарних афінних перетворень. ТЕМА 13. Бінарні перетворення з елементами алгоритму RSA в захисті зображень при додатковому зашумленні ТЕМА 14. Поєднання алгоритму RSA і побітових операцій при шифруванні-дешифруванні зображень
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (30%): письмові звіти з лабораторних робіт, розрахунково-графічна робота, усне опитування Підсумковий контроль (70 %, екзаменаційний контроль): тестування, усне опитування
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна кількість балів – 100 Поточний контроль (лабораторні заняття) – 30 Екзаменаційний контроль (письмова компонента) – 60 Екзаменаційний контроль (усна компонента) – 10
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Б.Яне. Цифровая обработка изображений. – Москва, Техносфера , 2007.- 583с. 2. Брюс Шнайер. Прикладная криптография. – М.: Триумф, 2003. – 815с. 3. Нечеткие множества и теория возможностей. Последние достижения. Под редакцией Р.Р.Янгера. – М.: Радио и связь, 1986. 4. А.Н.Борисов, А.В.Алексеев и др. Обработка нечеткой информации в системах принятия решений. – М.: Радио и связь, 1989. 5. Таненбаум Э.С «Современные операционные системы» 2-е изд.Питер.2002.р 6. Buckley J. The Fuzzv Mathematics of Finance // Fuzzv Sets & Systems. 2005. №21. 7. Беллман Р., Заде Л. А. Прийняття рішень в розпливчастих умовах // Питання аналізу та процедури прийняття рішень. М .: Світ, 1976. С. 346; 8. Гусєв Л. А., Смирнова І. М. Розмиті множини. Теорія і додатки // Автоматика і телемеханіка. 2013. № 5. С. 85; 9. Заде Л. А. Основи нового підходу до аналізу складних систем і процесів прийняття рішень // Математика сьогодні. М .: Знання 1974. С. 157 (Сер. "Математика, кібернетика". 1974. № 7);
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).