Системи криптографічного захисту

Спеціальність: Видавництво та поліграфія
Код дисципліни: 6.186.01.E.050
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Інформаційні технології видавничої справи
Лектор: ст.викладач Ковальчук Анатолій Михайлович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета навчальної дисципліни – вивчення теоретичних основ та практичних методів сучасних математичних теoрій і їх застосування в складних системах криптографічного захисту.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: 1. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями; 2. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів діяльності); 3. Здатність роботи з інформацією (уміння знаходити та аналізувати інформацію з різних джерел); фахові компетентності: 1. Здатність продемонструвати знання і розуміння наукових і математичних принципів, що лежать в основі інформаційних технологій; 2. Здатність продемонструвати поглиблені знання принаймні в одній з областей інформаційних технологій; 3. Здатність продемонструвати знання та навики щодо проведення експериментів, збору даних та моделювання у предметній області; 4. Здатність продемонструвати знання та розуміння методологій проектування інформаційних систем; 5. Здатність продемонструвати знання сучасного стану справ та новітніх технологій в галузі інформаційних технологій.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: 1. застосовувати знання і розуміння для розв’язування задач синтезу та аналізу в інформаційних системах, які характерні обраній спеціалізації; 2. ідентифікувати, класифікувати та описувати роботу інформаційних систем і їх складових; 3. здатність розробляти математичні моделі для об’єктів та систем, що проектуються, в умовах даних великого обсягу, різної структури та швидкості надходження
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: 1. Дискретна математика 2. Алгоритми та структури даних 3. Математичний аналіз Супутні і наступні навчальні дисципліни: 1. Типографіка та редагування
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Системи криптографічного захисту» є складовою циклу базової підготовки фахівців першого бакалаврського рівня освіти. Пропонований навчальний курс забезпечить студентам здобуття поглиблених теоретичних та практичних знань, умінь та розуміння, що відносяться до областей математичної логіки, теорії множин, теорії нечітких множин, що дасть їм можливість ефективно виконувати завдання інноваційного характеру відповідного рівня професійної діяльності, яка орієнтована на дослідження й розв’язання складних задач проектування та розроблення інформаційних систем для задоволення потреб науки, бізнесу та підприємств у різних галузях.
Опис: ТЕМА 1. Криптографічні системи ТЕМА 2. Елементарні методи шифруваня ТЕМА 3. Прості числа та їх генератори ТЕМА 4. Закони розподілу простих чисел ТЕМА 5. Деякі питання теорії чисел ТЕМА 6. Система RSA ТЕМА 7. Перетворення зображень ТЕМА 8. Модифікація алгоритму RSA шифрування-дешифрування по одному рядку матриці зображення ТЕМА 9. Шифрування і дешифрування з елементами алгоритму RSA дробово-лінійними функціями першого порядку ТЕМА 10. Шифрування зображень з використанням елементів алгоритму RSA i тернарних афінних перетворень ТЕМА 11. Використання адитивних та різницевих операцій в модифікаціях алгоритму RSA ТЕМА 12. Шифрування зображень з використанням елементів алгоритму RSA i бінарних афінних перетворень. ТЕМА 13. Бінарні перетворення з елементами алгоритму RSA в захисті зображень при додатковому зашумленні ТЕМА 14. Поєднання алгоритму RSA і побітових операцій при шифруванні-дешифруванні зображень
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (30%): письмові звіти з лабораторних робіт, розрахунково-графічна робота, усне опитування Підсумковий контроль (70 %, екзаменаційний контроль): тестування, усне опитування
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна кількість балів – 100 Поточний контроль (лабораторні заняття) – 30 Екзаменаційний контроль (письмова компонента) – 60 Екзаменаційний контроль (усна компонента) – 10
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Б.Яне. Цифровая обработка изображений. – Москва, Техносфера , 2007.- 583с. 2. Брюс Шнайер. Прикладная криптография. – М.: Триумф, 2003. – 815с. 3. Нечеткие множества и теория возможностей. Последние достижения. Под редакцией Р.Р.Янгера. – М.: Радио и связь, 1986. 4. А.Н.Борисов, А.В.Алексеев и др. Обработка нечеткой информации в системах принятия решений. – М.: Радио и связь, 1989. 5. Таненбаум Э.С «Современные операционные системы» 2-е изд.Питер.2002.р 6. Buckley J. The Fuzzv Mathematics of Finance // Fuzzv Sets & Systems. 2005. №21. 7. Беллман Р., Заде Л. А. Прийняття рішень в розпливчастих умовах // Питання аналізу та процедури прийняття рішень. М .: Світ, 1976. С. 346; 8. Гусєв Л. А., Смирнова І. М. Розмиті множини. Теорія і додатки // Автоматика і телемеханіка. 2013. № 5. С. 85; 9. Заде Л. А. Основи нового підходу до аналізу складних систем і процесів прийняття рішень // Математика сьогодні. М .: Знання 1974. С. 157 (Сер. "Математика, кібернетика". 1974. № 7);
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).