Інформаційне забезпечення видавничих систем
Спеціальність: Видавництво та поліграфія
Код дисципліни: 6.186.00.O.029
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Автоматизовані системи управління
Лектор: к.т.н., доцент Марцишин Роман Степанович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
загальних:
- Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
- Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
- Здатність працювати автономно.
- Здатність до правильного планування та розподілу часу;
- Здатність роботи з інформацією (уміння знаходити та аналізувати інформацію з різних джерел)/
фахових:
- Здатність застосовувати принципи оброблення, реєстрації, формування, відтворення, зберігання текстової, графічної, звукової та відеоінформації та особливостей її використання для виготовлення друкованих і електронних видань, паковань, мультимедійних інформаційних продуктів та інших видів виробів видавництва та поліграфії.
- Здатність робити оптимальний вибір технологій, матеріалів, обладнання, апаратно-програмного забезпечення, методів і засобів контролю для проектування технологічного процесу виготовлення друкованих і електронних видань, паковань, мультимедійних інформаційних продуктів та інших видів виробів видавництва та поліграфії.
- Здатність проектувати структуру, конструкцію та дизайн друкованих і електронних видань, паковань, мультимедійних інформаційних продуктів та інших видів виробів видавництва та поліграфії, використовуючи сучасне програмне та апаратне забезпечення, з урахуванням вимог до результату, наявних ресурсів та обмежень.
- датність організовувати колективну роботу з оформлення, перетворення та обробки мультимедійних даних за допомогою офісних додатків та сучасних хмарних сервісів;
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
1. Знати основи організації інформаційного обігу підприємства.
2. Знати загальну класифікацію та засоби і методи розроблення інформаційних додатків.
3. Знати базові концепції управління бізнес-процесами та проблеми інтеграції інформаційних потоків.
4. Вміти аналізувати предметну область видавництв та фірм.
5. Вміти проектувати інформаційну інфраструктуру підприємства видавництв та фірм, орієнтованих на видавничу діяльність.
6. Застосовувати інформаційні системи для забезпечення видавничої діяльності.
7. Кваліфіковано формулювати вимоги до інформаційного забезпечення видавничої діяльності на основі основі отриманих знань.
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
1. Застосовувати теорії та методи математики, фізики, інженерних наук, економіки для розв’язання складних задач і практичних проблем видавництва і поліграфії.
2. Опрацьовувати текстову, графічну та мультимедійну інформацію з використанням сучасних інформаційних технологій та спеціалізованого програмного забезпечення.
3. Здатність проектувати та використовувати наявні засоби інтеграції даних, опрацьовувати дані, що зберігаються у різних системах.
4. Здатність до використання програмних та інструментальних засобів для вирі¬шен¬ня практичних проблем в області комп’ютерного дизайну.
5. Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях.
6. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення.
7. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:
• Основи електронного документообігу.
• Системний аналіз видавничих процесів
Кореквізити:
• Web-програмування
• Web-технології
• Технологія розробки електронних видань
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна "Інформаційне забезпечення видавничих систем" призначена для ознайомлення із теоретичними основами сучасного інформаційного забезпечення видавничої діяльності, інформаційними технологіями та документообігом в офісах, середніх фірмах та корпораціях. В процесі вивчення дисципліни висвітлюються питання специфіки та задач інформаційних систем у видавничій діяльності. Вивчаються засоби та технології інформаційного забезпечення видавничо-друкарської справи.
Опис: Мета вивчення та структура курсу «Інформаційне забезпечення видавничих систем». Основні поняття. Лiтература для самостiйної роботи над курсом.
Тема 1. Загальне уявлення про інформаційну систему.
Загальне уявлення про інформаційну систему.
Специфіка та задачі інформаційних систем у видавничій діяльності. Проблеми побудови та вимоги до технічних засобів ІС видавництв.
Тема 2. Основи організації інформаційного обігу підприємства.
Основи організації інформаційного обігу підприємства.
Поняття документу. Взаємозв’язки документів. Канцелярія та архів організації. Проходження інформації на рівні відділів та канцелярії. Інформаційний обіг та організація збереження електронних документів на підприємстві.
Історія розвитку систем документообігу та два підходи до організації збереження електронних документів.
Загальні вимоги до системи документообігу та задачі, що нею вирішуються. Проблеми впровадження систем електронного документообігу.
Системи автоматизації документообігу.
Системи управління електронними документами (СУД).
Класифікація та основні характеристики СУД. Технологія адаптивного розпізнавання образів. Проблеми впровадження систем електронного документообігу
Управління бізнес-процесами з використанням технології WorkFlow.
Базові концепції. Інструментальні засоби опису процесу та управління виконанням процесу. Місце технології в організації бізнесу та стратегія впровадження і використання.
Тема 3. Засоби та методи розроблення інформаційних додатків.
Загальна класифікація архітектур інформаційних додатків.
Файл-серверні, клієнт-серверні та Intranet-додатки. Склади даних та системи оперативної аналітичної обробки даних. Інтегровані розподілені додатки.
Тема 4. Файл-серверні додатки.
Файл-серверні додатки. Традиційні засоби та методи розроблення файл-серверних додатків.
Системи програмування та бібліотеки. Засоби та методи розроблення додатків з використанням СУБД та персональних комп’ютерів.
Нові засоби розроблення файл-серверних додатків, їх загальна характеристика та приклади нових підходів.
Використання файл-серверних додатків в клієнт-серверному середовищі.
Бібліотеки доступу до баз даних. Протокол ODBC та його реалізації.
Тема 5. Клієнт-серверні додатки.
Клієнт-серверні додатки. Базові засоби побудови ІС в архітектурі “клієнт-сервер”.
Виклики віддалених процедур. Протокол TCP/IP, як основа RPC.
Сервери баз даних.
Поняття сервера баз даних, базова архітектура сервера. Аналіз поширених серверів баз даних.
Мова SQL – базовий інтерфейс SQL-сервера.
Історія виникнення, сучасний стан та майбутнє SQL.
CASE- системи для проектування ІС.
Тема 6. Intranet додатки.
Основи технології Internet/Intranet. Архітектура Internet/Intranet додатків.
Огляд протоколів та інтерфейсів Intranet. Браузери та сервери Intranet.
Офісні додатки Intranet. Групове програмне забезпечення (GroupWare).
Тема 7. Інформаційні додатки, що базуються на використанні “сховищ даних” (DataWarehousing).
Інформаційні додатки, що базуються на використанні “сховищ даних” (DataWarehousing).
Вирішення проблеми інтеграції даних. Аналіз існуючих підходів та рішень.
Концепція корпоративного електронного архіву.
Вибір компонент та технічна реалізація. Технології індексування та пошуку інформації.
Методи та критерії оцінювання: письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, розрахунково-графічна робота (30%)
підсумковий контроль (екзамен): письмово-усна форма (70%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна оцінка в балах – 100;
Поточний контроль (лабораторні роботи) – 30;
Контрольна робота (письмова компонента) – 70.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Бочаров Е.П. Интегрированные корпоративные информационные системы: Принципы построения. Лабораторный практикум на базе системы «Галактика»: учеб. пособие / Е.П. Бочаров, А.И. Колдина. – М.: Финансы и статистика, 2005. – 288 с.
2. Клименко С.В. Электронные документы в корпоративных сетях: второе пришествие Гуттенберга / С.В. Клименко, И.В. Крохин, В.М. Кущ, Ю.Л. Лагутин. – М.: Анкей-Экотрендз, 1999. – 272 с.
3. Ситник В,Ф. та ін. Основи інформаційних систем/За ред. В.Ф.Ситника.-К.:КНЕУ. 2001.-420с.
4. Гужва В.М. Інформаційні системи і технології на підприємствах.- К.:КНЕУ, 2001.-400с
5. Автоматизовані системи обробки економічної інформації/ За ред. Г.В. Лавінського.-К.:Вища школа, 1995.-287с.
6. Береза А.М. Основи створення інформаційних систем.-К.:КНЕУ, 1998.-140с.
7. Советов Б.Я. Информационные технологии: Учеб. для вузов / Б.Я. Советов, В.В. Цехановский. – 3-е изд., стер. – М.: Высш. шк., 2006. – 263 с.
8. Хомоненко А.Д. Базы данных: Учебник для высших учебных заведений / А.Д. Хомоненко, В.М. Цыганков, М.Г. Мальцев; Под ред. проф. А.Д. Хомоненко. – 4-е изд., доп. и перераб. – СПб.: КОРОНА принт, 2004. – 736с.
9. К. Айсманн, У. Палмер, Ретуширование и обработка изображений в Photoshop, 3-е издание. M: Вильямс, 2008. – 560 с.
10. Гонсалес Р., Вудс Р., Цифровая обработка изображений. – М.: Техносфера, 2005, 2006. – 1072 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).