Правове регулювання державної служби
Спеціальність: Професійна освіта (Право)
Код дисципліни: 6.015.55.O.017
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Адміністративне та інформаційне право
Лектор: Хомишин Ірина Юріївна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ФК 14. Здатність забезпечити формування у здобувачів освіти цінностей громадянськості і демократії
ФК 19. Здатність аналізувати ефективність проектних рішень, пов'язаних з підбором, експлуатацією, удосконаленням, модернізацією технологічного обладнання та устаткування галузі/сфери відповідно до спеціалізації.
ФК 20. Здатність використовувати відповідне програмне забезпечення для вирішення професійних завдань, відповідно до спеціалізації.
ФК 26. Здатність збирати, аналізувати та інтерпретувати інформацію (дані) відповідно до спеціалізації.
ФК 28 (ЗВО). Знання і розуміння ретроспективи формування правових та державних інститутів.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
ПР01.Уміти використовувати інструменти демократичної правової держави в професійній та громадській діяльності, приймати рішення на підставі релевантних даних та сформованих ціннісних орієнтирів.
ПР03.Аналізувати суспільно й особистісно значущі світоглядні проблеми, усвідомлювати цінність захисту незалежності, територіальної цілісності та демократичного устрою України.
ПР05.Володіти культурою мовлення, обирати оптимальну комунікаційну стратегію у спілкуванні з групами та окремими особами.
ПР06.Доносити зрозуміло і недвозначно професійні знання, обгрунтування і висновки до фахівців і широкого загалу державною та іноземною мовами.
ПР08.Самостйно планувати й організовувати власну професійну діяльність і діяльність здобувачів освіти і підлеглих.
ПР09.Відшуковувати, обробляти, аналізувати та оцінювати інформацію, що стосується професійної діяльності, користуватися спеціалізованим програмним забезпеченням та сучасними засобами зберігання та обробки інформації.
ПР10.Знати основи психології, педагогіки, а також фундаментальних і прикладних наук (відповідно до спеціалізації) на рівні необмеженому для досягнення інших результатів навчання, передбачених цим стандартом та освітньою програмою.
ПР11.Володіти психолого-педагогічним інструментарієм організації освітнього процесу, уміти проектувати і реалізовувати навчальні/розвивальні проекти.
ПР13.Уміти проектувати і реалізовувати навчальні/розвивальні проекти.
ПР15.Володіти навичками стимулювання пізнавального інтересу, мотивації до навчання, професійного самовизначення та саморозвитку здобувачів освіти.
ПР16.Діагностувати, прогнозувати, забезпечувати ефективність та корегування освітнього процесу для досягнення програмних результатів навчання і допомоги здобувачам освіти в реалізації індивідуальних освітніх траєкторій.
ПР17.Знати основи і розуміти принципи функціонування технологічного обладнання та устаткування галузі (відповідно до спеціалізації).
ПР18.Виконувати розрахунки, по відносяться до сфери професійної діяльності.
ПР19.Розв'язувати типові спеціалізовані задачі, пов'язані з вибором матеріалів, виконанням необхідних розрахунків, конструюванням, проектуванням технічних об'єктів у предметній галузі (відповідно до спеціалізації).
ПР21.Емпатійно взаємодіяти, відповідати за прийняття рішень в межах своєї компетенції, дотримуватися стандартів професійної етики.
ПР22.Застосовувати міжнародні та національні стандарти і практики в професійній діяльності.
ПР25.Володіти основами управління персоналом і ресурсами, навичками планування, контролю, звітності на виробництвах, в установах, організаціях галузі/сфери.
ПР27.Розуміти специфіку системи забезпечення якості освіти та особливості управління діяльністю закладу освіти.
ПР28 (ЗВО).Виявляти знання і розуміння основних сучасних правових доктрин, цінностей та принципів функціонування національної правової системи.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни:
Цивільне право і процес право, Адміністративне право і процес, Кримінальне право, Європейський суд з прав людини: практика діяльності.
Супутні і наступні навчальні дисципліни:
Правове забезпечення гендерної рівності, Кримінальний процес, Адміністративне судочинство, Господарське право і процес.
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни «Правове регулювання державної служби» продиктоване необхідністю освоєння теоретичних, нормативно-правових засад організації, проходження, функціонування державної служби, потребою розвитку практичних навичок і вмінь професійної трудової діяльності.
Структура дисципліни «Правове регулювання державної служби» побудована з метою найбільш повного оволодіння студентами необхідним навчальним матеріалом. Під час вивчення дисципліни студенти освоюють теоретичні основи державної служби, вивчають правовий статус державного службовця, етапи проходження державної служби, знайомляться з антикорупційним законодавством та з особливостями проходження державної служби в окремих державних органах.
Опис: Теоретичні основи державної служби. Правовий статус державного службовця. Управління державною службою. Вступ на державну службу. Службова кар’єра. Відповідальність державних службовців. Припинення державної служби.
Методи та критерії оцінювання: Засобами діагностики знань (успішності навчання, якісних та кількісних показників) виступають: проведення поточного і семестрового контролю знань студентів.
Підсумкова оцінка з навчальної дисципліни для студентів денної форми навчання складається з оцінки поточного контролю результатів навчання упродовж семестру та оцінки результату навчання при проведенні контрольного заходу під час семестрового контролю у формі екзамену.
Поточний контроль знань є органічною частиною всього навчального процесу і слугує засобом виявлення ступеня сприйняття (засвоєння) навчального матеріалу з дисципліни.
Поточний контроль проводиться у таких формах: фронтального стандартизованого усного опитування студентів за основними питаннями дискурсу; фронтальної перевірки виконання індивідуальних завдань; виклику окремих студентів для самостійного розв'язування практичних завдань чи ситуацій (казусів); опитування з використанням методу «мікрофон».
Семестровий контроль: СК з дисципліни проводиться у формі екзамену в терміни, передбачені графіком навчального процесу. Екзамен – це форма СК результатів навчання студента з навчальної дисципліни за семестр.
Екзамен з навчальної дисципліни проводить лектор за участю асистента чи іншого викладача, який вів практичні заняття з дисципліни.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК):
- усне опитування на семінарських заняттях – 30 балів;
- виконання індивідуального науково-дослідного завдання – 10 балів.
Разом за ПК – 40 балів
Екзаменаційний контроль (ЕК):
- письмова компонента – 50 балів
- усна компонента -10 балів
Разом за ЕК – 60 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач;
87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач;
70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач;
49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач;
25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Рекомендована література:
1. Антонова О. В. Стратегічна компетентність державних службовців: монографія; Нац. акад. держ. упр. при Президентові України, Дніпропетр. регіон. ін-т держ. упр. Дніпро : ДРІДУ НАДУ, 2017. 340 с.
2. Біла-Тіунова, Л. Р. Національне агентство України з питань державної служби як суб'єкт адміністративного права: монографія; Нац. ун-т "Одес. юрид. акад.". Одеса : Фенікс, 2018. 245 с.
3. Грищук А.Б. Державна служба в Україні: адміністративно-правовий вимір: монографія. Львів: ЛьвДУВС, 2018. 231 с.
4. Губська О. А. Правове регулювання працевлаштування та професійного розвитку державних службовців в Україні: теорія і практика: монографія. Харків: Константа, 2018. 410 с.
5. Єфремова О. П. Конкурс в державній службі (історико-правові аспекти): моногрфія: Десна Поліграф, 2019. 111 с.
6. Западинчук О.П. Формування та розвиток інституту державної служби в умовах адміністративної реформи в Україні: монографія. Дніпро: ДРІДУ НАДУ, 2018. 155 с.
7. Зубрицький М. І. Правове регулювання відносин у сфері юридичної відповідальності державних службовців в Україні: теорія та практика: монографія; Київ. нац. ун-т ім. Тараса Шевченка. Харків : Константа, 2018. 461 с
8. Карпа М.І. Розвиток публічної служби в Україні: компетенційний підхід: монографія. Львів: ЛРІДУ НАДУ, 2018. 260с.
9. Кізілов Ю. Ю. Особливості проходження державної служби в Україні в умовах адміністративної реформи: монографія; Нац. акад. держ. упр. при Президентові України, Дніпропетр. регіон. ін-т держ. упр. Дніпро: ДРІДУ НАДУ, 2018. 191 с.
10. Керівник у системі публічного управління: навч. посіб. / [уклад.: Петровський П. М. та ін. ; за заг. ред. Петровського П. М.] ; Львів. регіон. ін-т держ. упр. Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. Львів : ЛРІДУ НАДУ, 2018. 231 с.
11. Коломоєць Т.О. Правове регулювання державної служби: (200 найпоширеніших запитань та відповідей): [навчальний посібник]. Запоріжжя: Гельветика, 2018. 79 с.
12. Мамчур Г. В. Теорія та історія державної служби [Текст] : навч. посіб.; Київ. нац. ун-т ім. Тараса Шевченка. Київ : Київ. ун-т, 2017. 359 с.
13. Організація діяльності державного службовця. Київ : Центр адаптації держ. служби до стандартів ЄС, 2018. 319 с.
14. Панченко М. В. Теорія забезпечення гідної праці державних службовців України: монографія. Харків: Промарт, 2019. 439 с.
15. Проблеми реформування державної служби та служби в органах місцевого самоврядування в Україні: монографія/ за заг. ред. Т.Е. Василевської. Київ: НАДУ, 2018. 256 с.
16. Професійний розвиток державних службовців в умовах глобалізації та сучасних змін: монографія / [В. М. Ємельянов та ін.]. Миколаїв, 2018. 166 с. :
17. Прудиус Л. В. Управління якістю державної служби України [Текст] : монографія. Дніпро : ДРІДУ НАДУ, 2017. 279 с.
18. Публічна служба : навч. посіб. / С. М. Серьогін, Н. А. Липовська, Є. І. Бородін [та ін.] ; за заг. ред С. М. Серьогіна. Дніпро : ГРАНІ, 2019. 384 с.
19. Публічне адміністрування. Настільна книга державного службовця і політика. Понятійно-термінологічний словник [Текст] / [уклад.: К. О. Ващенко та ін.] ; ПрАТ "ВНЗ "Міжрегіон. Акад. упр. персоналом" (МАУП). Київ : МАУП, 2020. 763 с
20. Родченко, Л. М. Державно-службові відносини в системі публічного управління [Текст] ; Ін-т законодавства Верховної Ради України. Дніпро : Грані, 2019. 282 с.
21. Селіванов С.В., Обушна Н.І., Хаджирадєва С.К. Розвиток кадрового потенціалу державної служби в Україні в умовах реформ : проблеми теорії та практики : монографія. Київ : Вид-во «Каравелла», 2019. 293 с.
22. Сороко, В. М. Компетентнісний підхід до організації функціонування державної служби: монографія; Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. Київ : НАДУ, 2018. 223 с.
23. Стельмащук Л. С. Організаційно-правові засади відкритості державної служби: монографія ; Івано-Франків. нац. техн. ун-т нафти і газу. Івано-Франківськ : Вид-во ІФНТУНГ, 2015. 295 с.
24. Чорнобиль І. Є. Організація діяльності державного службовця [Текст] : навч. посіб.; Львів. регіон. ін-т держ. упр. Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. Львів : ЛРІДУ НАДУ, 2015. 130 с.
Інформаційні ресурси:
1. Офіційний веб-сайт Національного агентства України з питань державної служби. URL : https://nads.gov.ua/
2. Офіційний веб-сайт Верховної Ради України. URL: http://rada.gov.ua/
3. Офіційний веб-сайт Кабінету Міністрів України. URL: http://www.kmu.gov.ua/
4. Офіційний веб-сайт Президента України. URL: http://www.president.gov.ua/
5. Єдиний державний реєстр судових рішень. URL: https://reyestr.court.gov.ua/
6. Єдиний державний вебпортал електронних послуг. URL: https://my.gov.ua/info/services
Навчально-методичне забезпечення:
1. Робоча програма навчальної дисципліни «Правове регулювання державної служби» для здобувачів освіти за освітньою програмою «Право» (укладачі: Остапенко О.І., Хомишин І.Ю.)
2. Методичні вказівки для підготовки до семінарських занять та самостійної роботи (укладачі – д.ю.н., професор Остапенко О.І., д.ю.н., професор Хомишин І.Ю.).
3. Віртуальне навчальне середовище дисципліни «Правове регулювання державної служби». URL:https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=5778
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).