Виробнича практика

Спеціальність: Професійна освіта (Право)
Код дисципліни: 6.015.55.O.036
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Теорії права та конституціоналізму
Лектор: Мельниченко Богдана Богданівна, Сковронський Дмитро Миколайович, викладачі кафедри - керівники практики
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою практики є закріплення теоретичних знань, здобутих студентами в процесі навчання в Навчально-науковому інституті права, психології та інноваційної освіти Національного університету «Львівська політехніка»; набуття студентами навичок самостійної практичної діяльності в галузі юриспруденції; формування професійних умінь і навичок із застосування теоретичних знань у практичній діяльності та для прийняття самостійних рішень під час виконання конкретної роботи; виховання потреби систематично поновлювати свої знання та творчо їх застосовувати у практичній діяльності.
Завдання: Завдання практики: – закріплення та поглиблення теоретичних знань, одержаних студентами в процесі навчання; – ознайомлення студентів зі структурою та функціонально-організаційними особливостями діяльності органів місцевого самоврядування, місцевої державної адміністрації, кадрових служб підприємств, установ та організацій; – вивчення організації діловодства, відомчих актів та інструкцій з питань організації діяльності цих органів; – формування уміння студентів, спираючись на теоретичні знання, одержані при вивченні загальноюридичних та спеціальних навчальних дисциплін, здійснювати тлумачення закону і його застосування; – набуття студентами практичного досвіду щодо правильно аналізу ситуацій, які вимагають застосування норм права, дачі їм юридичної оцінки і прийняття рішення згідно з положеннями нормативно-правових актів; – оволодіння студентами практичними навичками правильного складання, ведення та зберігання організаційно-розпорядчої, процесуальної документації; – участь у окремих організаційних заходах, процесуальних діях під керівництвом службових осіб бази практики; – розвинення творчих здібностей, уміння самостійно приймати рішення; – навчання плануванню та організації робочого часу, здатності працювати в колективі. – адаптація студентів до виконання обов’язків посадових осіб, розширення їх практичних вмінь, закріплення основ правової культури та професійної етики юриста. Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у студента наступних компетентностей: Інтегральна компетентність (ІНТ): Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у професійній освіті, що передбачає застосування певних теорій і методів педагогічної науки та інших наук відповідно до спеціалізації і характеризується комплексністю та невизначеністю умов. Спеціальні (фахові) компетенції (ФК): ФК 15. Здатність керувати навчальними / розвивальними проектами. ФК 16. Здатність спрямовувати здобувачів освіти на прогрес і досягнення. ФК 26. Здатність збирати, аналізувати та інтерпретувати інформацію (дані) відповідно до спеціалізації.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: ПР 04. Розуміти особливості комунікації, взаємодії та співпраці в міжнародному культурному та професійному контекстах. ПР 07. Аналізувати та оцінювати ризики, проблеми у професійній діяльності й обирати ефективні шляхи їх вирішення. ПР 08. Самостійно планувати й організовувати власну професійну діяльність і діяльність здобувачів освіти і підлеглих. ПР 09. Відшуковувати, обробляти, аналізувати та оцінювати інформацію, що стосується професійної діяльності, користуватися спеціалізованим програмним забезпеченням та сучасними засобами зберігання та обробки інформації. ПР 10. Знати основи психології, педагогіки, а також фундаментальних і прикладних наук (відповідно до спеціалізації) на рівні, необхідному для досягнення інших результатів навчання, передбачених цим стандартом та освітньою програмою. ПР 11. Володіти психолого-педагогічним інструментарієм організації освітнього процесу, уміти проектувати і реалізувати навчальні/розвивальні проекти. ПР13. Уміти проектувати і реалізувати навчальні/розвивальні проекти. ПР 15. Володіти навичками стимулювання пізнавального інтересу, мотивації до навчання, професійного самовизначення та саморозвитку здобувачів освіти. ПР 16. Діагностувати, прогнозувати, забезпечувати ефективність та корегування освітнього процесу для досягнення програмних результатів навчання і допомоги здобувачам освіти в реалізації індивідуальних освітніх програм. ПР18. Виконувати розрахунки, що відносяться до сфери професійної діяльності. ПР 21. Емпатійно взаємодіяти, відповідати за прийняття рішень в межах своєї компетенції, дотримуватися стандартів професійної етики. ПР 22. Застосовувати міжнародні та національні стандарти і практики в професійній діяльності. ПР 25. Володіти основами управління персоналом і ресурсами, навичками планування, контролю, звітності на виробництвах, в установах, організаціях галузі/сфери. ПР 27. Розуміти специфіку системи забезпечення якості освіти та особливості управління діяльністю закладу освіти.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Необхідні обов’язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: обов’язкові та вибіркові навчальні дисципліни освітньої програми.
Короткий зміст навчальної програми: Виробнича практика може проходити: в місцевих радах та місцевих державних адміністраціях; органах прокуратури; місцевих та апеляційних судах; органах юстиції; нотаріаті, адвокатських бюро та об’єднаннях; на підприємствах, в установах, організаціях тощо. Навчально-методичне керівництво практикою, а також контроль за виконанням програм практик здійснюють керівники практики (від кафедр та від баз практик). Студент може самостійно з дозволу кафедри вибирати для себе базу практики і пропонувати її. Запропонована база практики повинна забезпечувати необхідні умови набуття знань в галузі правознавства; можливість застосувати свої набуті знання на практиці; можливість користуватися спеціальною літературою, нормативно-правовою документацією; можливість збирання матеріалів (проведення досліджень) для звіту. Тривалість практики, терміни її проведення та обсяг визначаються освітньою програмою, навчальним планом та графіком навчального процесу. Обсяг практики вимірюється у кредитах.
Опис: Зміст виробничої практики студентів визначається переліком і тематикою навчальних дисциплін, які є обов'язковими для спеціальності, а також тих, котрі вибрані для вивчення практикантом. При проходженні практики в органах виконавчої влади та місцевого самоврядування студент-практикант: систематизує основні завдання діяльності органів виконавчої влади та місцевого самоврядування; вивчає місце та функції діяльності відповідних органів у здійсненні державної правової політики; аналізує акти органів виконавчої влади, місцевого самоврядування тощо. При проходженні практики в місцевих та апеляційних судах студент-практикант: систематизує та конкретизує основні завдання суду, в якому відбувається практика (залежно від приналежності та інстанції суду); вивчає нормативні документи і відомчі акти, які визначають діяльність судів, організацію їх роботи, функціональні обов’язки суддів; приймає участь у відкритих судових засіданнях тощо. При проходженні практики у прокурора, його заступників або помічників студент-практикант: ознайомлюється з Законом України «Про прокуратуру» та вивчає засади діяльності прокуратури; вивчає принципи організації і діяльності прокуратури; приймає участь у здійсненні прокурором або його заступником прийому громадян. При проходженні практики в адвокатських об’єднаннях (приватних адвокатів) студент-практикант: вивчає принципи та організаційно-правові форми діяльності адвокатури; вивчає засади професійної етики адвокатської діяльності; знайомиться з підготовкою адвоката до участі в судовому процесі та правилами складання процесуальних документів; приймає участь у судовому засіданні тощо. При проходженні практики в державному нотаріаті (приватних нотаріусів) студент-практикант: вивчає правові засади організації державного нотаріату й приватної нотаріальної діяльності; ознайомитись з порядком реєстрації нотаріальних дій; складає проекти угод і заяв тощо. При проходженні практики в юридичному відділі підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності студент-практикант: систематизує основні функції юридичного відділу; вивчає нормативну базу функціонування юридичного відділу; здійснює статистичний аналіз діяльності юридичного відділу тощо.
Методи та критерії оцінювання: При оцінюванні результатів проходження студентом виробничої практики враховуються: повнота виконання робочої програми виробничої практики; знання нормативної бази діяльності організацій, установ, підприємств; здатність аналізувати виконану роботу, стан чинного законодавства, документів, що регламентують діяльність установи чи посадової особи; рівень сформованості практичних вмінь і навичок; змістовність та якість виконання індивідуальних завдань; оформлення та стиль звіту; відгуки керівників практики.
Критерії оцінювання результатів навчання: Звіт з практики студенти захищають перед комісією, призначеною завідувачем кафедри. До складу комісії входять 3 особи: керівники практики – від університету і, по можливості, від бази практики, а також викладачі дисциплін фахової підготовки. Формою контролю результатів захисту звіту з практики є диференційований залік. Оцінювання результатів практики студентів проводиться за 100-бальною шкалою з обов’язковим переведенням бальних оцінок до національної шкали (з виставленням семестрової оцінки «відмінно», «добре», «задовільно» чи «незадовільно»). Оцінка «відмінно» ставиться студенту за умови повного виконання програми практики та ґрунтовних відповідей на поставлені запитання, відмінної оцінки у характеристиці з місця практики. Оцінка «добре» ставиться студенту за умови виконання програми практики та індивідуального завдання на 80% і чітких відповідей на поставлені запитання, відмінної або доброї оцінки у характеристиці з місця практики. Оцінка «задовільно» ставиться студенту за умови виконання програми практики та індивідуального завдання на 60 % і чітких відповідей на більшість поставлених запитань. Загалом при оцінюванні результатів проходження студентом виробничої практики враховуються: – повнота виконання робочої програми виробничої практики; – знання нормативної бази діяльності організацій, установ, підприємств; – здатність аналізувати виконану роботу, стан чинного законодавства, документів, що регламентують діяльність установи чи посадової особи; – рівень сформованості практичних вмінь і навичок; – змістовність та якість виконання індивідуальних завдань; – оформлення та стиль звіту; – відгуки керівників практики. Звіти з практики студенти захищають в університеті упродовж перших двох тижнів навчальних занять після завершення практики. Студенту, який не виконав програми практики з поважних причин, може бути надано право проходження практики повторно за умов, визначених університетом та погоджених з базою практики. Студент, який не виконав програми практики без поважних причин або отримав оцінку «незадовільно» за результатами захисту звіту з практики, відраховується з університету за невиконання навчального плану.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Про адвокатуру та адвокатську діяльність : Закон України від 05 липня 2012 р. № 5076-VI. Відомості Верховної Ради України. 2013. № 27. Ст. 282. 2. Про виконавче провадження : Закон України від 02 червня 2016 р. № 1404-VIII. Відомості Верховної Ради України. 2016. № 30. Ст. 542. 3. Про державну службу : Закон України від 10 грудня 2015 р. № 889-VIII. Відомості Верховної Ради України. 2016. № 4. Ст. 43. 4. Про місцеве самоврядування в Україні : Закон України від 21 травня 1997 p. № 280/97-ВР. Відомості Верховної Ради України. 1997. № 24. Ст. 170. 5. Про освіту : Закон України від 05 вересня 2017 р. № 2145-VIII. Відомості Верховної Ради України. 2017. № 38-39. Ст. 380. 6. Про місцеві державні адміністрації : Закон України від 09 квітня 1999 р. № 586-XIV. Відомості Верховної Ради України. 1999. № 20-21. Ст. 190. 7. Про Національну поліцію : Закон України від 02 липня 2015 р. № 580-VIII. Відомості Верховної Ради України. 2015. № 40-41 Ст. 379. 8. Про нотаріат : Закон України від 2 вересня 1993 р. № 3425-XII. Відомості Верховної Ради України. 1993. № 39. Ст. 383. 9. Про вищу освіту : Закон України від 01 липня 2014 р. № 1556-VII Відомості Верховної Ради України. 2014. № 37-38. Ст. 2004. 10. Про прокуратуру : Закон України від 14 жовтня 2014 р. № 1697-VII. Відомості Верховної Ради України. 2015. № 2-3. Ст. 12. 11. Про службу в органах місцевого самоврядування : Закон України від 07 червня 2001 p. № 2493-III. Відомості Верховної Ради України. 2001. № 33. Ст. 175. 12. Про судоустрій і статус суддів : Закон України від 2 червня 2016 р. № 1402-VIII. Відомості Верховної Ради України. 2010. № 41-42, 43. Ст. 529. 13. Барабаш Г. О., Луценко Т. О. Організаційно-правові засади державного управління : конспект лекцій. Харків : НУЦЗУ, 2016. 40 с. 14. Державне будівництво і місцеве самоврядування в Україні : підручник. І. І. Бодрова, С. В. Болдирєв, В. О. Величко та ін. ; за ред. С. Г. Серьогіної. 2- ге вид. переробл. та доповн. Харків : Право, 2011. 360 с. 15. Децентралізація публічної влади: досвід європейських країн та перспективи України / О. М. Бориславська, І. Б. Заверуха, А. М. Школик та ін.; Центр політико-правових реформ. Київ : Москаленко О. М., 2012. 212 с. 16. Модернізація державного управління та європейська інтеграція України : наук. доп. / авт. кол. : Ю. В. Ковбасюк, К. О. Ващенко, Ю. П. Сурмін та ін. ; за заг. ред. Ю. В. Ковбасюка. Київ : НАДУ, 2013. 120 с. 17. Ковальчук В. Б. Функціонування органів державної влади в умовах сучасного конституціоналізму : колективна монографія / В. Б. Ковальчук, С. М. Білостоцький, І. І. Забокрицький, Мартинюк Р.С., І. Д. Софінська. Львів : ФОП Свинарчук Роман Вікторович, 2020. 271 c. 18. Лелеченко А. П., Васильєва О. І., Куйбіда В. С., Ткачук А. Ф. Місцеве самоврядування в умовах децентралізації повноважень : навч. посіб. Київ : Інститут громадянського суспільства, 2017. 110 с. 19. Мельниченко Б. Б. Публічне управління в Україні в умовах євроінтеграції: адміністративно-правовий вимір : монографія. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2019. 372 с. 20. Юридична служба на підприємстві, в установі, організації: Практичний посібник. Київ : Центр учбової літератури, 2013. 274 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).