ІТ-право
Спеціальність: Професійна освіта (Право)
Код дисципліни: 6.015.55.E.055
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Адміністративне та інформаційне право
Лектор: Крикавська Ірина Василівна
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання:
ФК26. Здатність збирати, аналізувати та інтерпретувати інформацію (дані відповідно до спеціалізації.
Фк зво 32. Знання і розуміння особливостей реалізації та застосування норм матеріального і процесуального права.
ФКС 34 (ЗВО). Здатність до аналізу суспільних відносин в інформаційно-технологічний сфері.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
ПР 32. Демонструвати знання правових норм, що визначають організацію та зміст діяльності органів державної влади
ПР 34. Пояснювати характер і зміст норм у сфері інформаційних технологій
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Господарське право і процес
Основи педагогіки відкритих освітніх систем
Педагогічні можливості інтернет-сервісів
Короткий зміст навчальної програми: ІТ-право – навчальна дисципліна, що орієнтує здобувачів освіти на поглиблене вивчення актуальних питань ІТ права, набуття практичних навичок роботи з нормативно-правовими актами, що регулюють правовідносини у цифровому середовищі. Вивчення дисципліни дозволить сформувати у здобувачів освіти повне і об’єктивне уявлення про правове регулювання сфери інформаційних технологій. В межах навчальної дисципліни «ІТ право» формуються знання здобувачів освіти про правове регулювання: відносин у ІТ сфері; електронних документів, електронного документообігу та електронного цифрового підпису; електронної комерції; електронних грошей та криптовалюти; охорони авторських і суміжних прав у цифровому середовищі; комп’ютерної програми та компіляції даних; договірних зобов’язань у цифровому середовищі.
Опис: 1. Загальні положення ІТ права. Правовідносини у цифровому середовищі.
Основні терміни і їх законодавче регулювання.
2. Електронні документи, електронний документообіг, електронний цифровий підпис.
Правове регулювання електронного документообігу та електронного цифрового підпису.
3. Електронна комерція.
Поняття та правове регулювання електронної комерції.
4. Електронні гроші та криптовалюта як продукти інформаційних технологій.
Праове регулювання електронних грошей та криптовалют.
5. Охорона авторських і суміжних прав у цифровому середовищі.
Нормативно-правове регулювання захисту авторських прав у цифровому середовищі.
6. Комп’ютерна програма та компіляція даних (бази даних) як об’єкти правової охорони
7. Договірні зобов’язання у цифровому середовищі.
Методи та критерії оцінювання: Формами та засобами контролю вивчення навчальної дисципліни є:
• усне опитування на семінарських заняттях;
• виступ на семінарських заняттях (із доповіддю, у дискусії тощо);
• письмова робота (відповіді на питання лекційного курсу, вирішення практичних завдань тощо);
• робота в групі на семінарських заняттях;
• екзамен.
Критерії оцінювання результатів навчання здобувачів освіти:
Практичні (семінарські) заняття - 40 балів
Екзамен - 60 балів
Разом за дисципліну - 100 балів
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК):
- усне опитування на семінарських заняттях – 30 балів;
- виконання індивідуального науково-дослідного завдання – 10 балів.
Разом за ПК – 40 балів
Екзаменаційний контроль (ЕК):
- письмова компонента – 50 балів
- усна компонента -10 балів
Разом за ЕК – 60 балів
Разом за дисципліну – 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Література:
1. Брижко В.М., Фурашев В.М. Інформаційне право та інформаційне законодавство: наукове видання / НДІІП НАПрН України. Київ: Видавничий дім “АртЕК”, 2020. 288 с.
2. Інформаційне право: навчальний посібник / А.Ю. НашинецьНаумова. — К. : Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2020. — 136 с.
3. ІТ право / [авт. кол.: О.П. Джочка, В.М. Мартин, Ю.Я. Самагальська та ін.] ; за заг. ред. О.С. Яворської. Львів : Левада, 2017. 470 с.
4. Кібербезпекова політика України: стан та найкращі
напрями забезпечення : монографія / І.І. В. Діордіца. – Запоріжжя : Видавничий дім «Гельветика», 2017. 548 с.
5. Прохорова О. В. Інформаційна безпека та захист інформації. Підручник. Київ. 2021. 124 с.
Навчально-методичний комплекс дисципліни складається з таких структурних елементів:
1. Робоча програма навчальної дисципліни.
2. Методичні вказівки для підготовки до семінарських занять та самостійної роботи.
3. Методичні вказівки для виконання контрольних робіт.
4. Електронний навчально-методичний комплекс «ІТ право».
Інформаційні ресурси:
1. Офіційний веб-сайт Верховної Ради України. URL: http://rada.gov.ua
2. Офіційний веб-сайт Міністерства цифрової трансформації України. URL: https://thed igital.gov.ua/ministry
3. Національна бібліотека ім. В.І. Вернадського. URL: http://www.nbuv.gov.ua/
4. Юридична бібліотека. URL: http://pravo.biz.ua/
5. Союз юристів України - Всеукраїнське громадське об'єднання. URL: http://www.lawyersunion.org.ua
6. Правознавець. URL: http://www.pravoznavec.com.ua/
7. ЛІГА.net. URL: http://liga.net/
8. Юридичний портал. URL: http://jurisprudence.com.ua/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).