Адміністративне судочинство (курсова робота)
Спеціальність: Професійна освіта (Право)
Код дисципліни: 6.015.55.O.032
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Адміністративне та інформаційне право
Лектор: Скочиляс-Павлів Ольга Василівна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ФК26. Здатнсть збирати, аналзувати та 1нтерпретувати
1нформацщю (дан вадповдно до спещалзаци.
ФК 32 (ЗВО). Знання 1 розум!ння особливостей реалзаци та
застосування норм матерального 1 процесуального права.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
ПР 08. Самостійно планувати й організовувати власну професійну діяльність і діяльність здобувачів освіти і підлеглих.
ПР 09. Відшуковувати, обробляти, аналізувати та оцінювати інформацію, що стосується професійної діяльності, користуватися спеціалізованим програмним забезпеченням та сучасними засобами зберігання та обробки інформації.
ПР 10. Знати основи психології, педагогіки, а також фундаментальних і прикладних наук (відповідно до спеціалізації) на рівні, необхідному для досягнення інших результатів навчання, передбачених цим стандартом та освітньою програмою.
ПР 11. Володіти психолого-педагогічним інструментарієм організації освітнього процесу, уміти проектувати і реалізувати навчальні/розвивальні проекти.
ПР 13. Уміти проектувати і реалізувати навчальні/розвивальні проекти.
ПР 15. Володіти навичками стимулювання пізнавального інтересу, мотивації до навчання, професійного самовизначення та саморозвитку здобувачів освіти.
ПР 16. Діагностувати, прогнозувати, забезпечувати ефективність та коригування освітнього процесу для досягнення програмних результатів навчання і допомоги здобувачам освіти в реалізації індивідуальних освітніх траєкторій.
ПР 18. Виконувати розрахунки, що відносяться до сфери професійної діяльності.
ПР 21. Емпатійно взаємодіяти, відповідати за прийняття рішень в межах своєї компетенції, дотримуватися стандартів професійної етики.
ПР 22. Застосовувати міжнародні та національні стандарти і практики в професійній діяльності.
ПР 25. Володіти основами управління персоналом і ресурсами, навичками планування, контролю, звітності на виробництвах, в установах, організаціях галузі_сфери.
ПР 27. Розуміти специфіку системи забезпечення якості освіти та особливості управліннядіяльністю закладу освіти.
ПР 32 (ЗВО). Демонструвати знання правових норм, що визначають органзацю і зміст дяльності органів державної влади.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: конституційне право України; адміністративне право і процес
Короткий зміст навчальної програми: Важливою складовою підготовки у вищих навчальних закладах висококваліфікованих фахівців є науково-дослідна робота студентів, яка включає в себе роботу над науковим дослідженням під керівництвом викладачів.
Одним з напрямків науково-дослідної роботи, яка здійснюється в межах навчально-виховного процесу, є підготовка до написання та захист курсових робіт, які є основними науковими працями, що виконуються студентами індивідуально в процесі їх навчання в вищому навчальному закладі.
Курсова робота передбачає систематизацію, закріплення та розширення теоретичних знань, ознайомлення з методами, напрацьованими іншими дослідниками у відповідній галузі правової науки, обґрунтування результатів власного дослідження.
Дана робота є закономірним підсумком теоретичної, науково-практичної роботи студента протягом певного періоду навчання, тому процес написання курсової роботи – важливий і відповідальний етап підготовки фахівця-правознавця.
Опис: Тематика курсових робіт складається викладачами кафедри адміністративного та інформаційного права відповідно до навчального і робочого навчального планів спеціальності 081 «Право» і затверджується на засіданні кафедри.
Студенти мають право вільного вибору теми курсової роботи із запропонованого переліку (принцип академічної свободи) протягом 4-6 тижнів з початку навчального семестру, після чого на кафедру подається заява студента на ім’я завідувача кафедри із зазначенням теми курсової роботи і кандидатури наукового керівника.
Студент може самостійно запропонувати тему курсової роботи, попередньо узгодивши її з науковим керівником та завідувачем кафедри.
При виборі теми необхідно враховувати, що в межах однієї форми навчання, як правило, не допускається виконання курсової роботи за однією і тією самою темою двома чи більше студентами.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання результатів навчання студента здійснюється відповідно до 100-бальної шкали оцінювання, встановленої в Національному університеті «Львівська політехніка», згідно з Положенням про рейтингове оцінювання досягнень студентів. Основними умовами одержання оцінки є такі:
100-88 балів – оцінюється робота, яка виконана на актуальну тему, у якій містився глибокий аналіз певної науково-практичної проблеми. Робота не містить будь-яких помилок із погляду теорії та методології дослідження. Студент під час захисту продемонстрував вміння застосовувати теоретичні знання для практичного вирішення актуальних питань, доводити науково-теоретичні та практичні положення висновків. Його відповіді на питання членів комісії із захисту були чіткими, правильними, обґрунтованими.
87-71 балів – оцінюється робота, зміст якої відповідає вимогам правильного науково-практичного підходу до розробки проблематики певного спрямування та у процесі захисту студент виявив уміння логічно мислити, проте у відповідях допустив неточності, що не змінюють суттєво якість курсової роботи.
70-50 балів - оцінюється робота та її захист, якщо вони відповідають, головним чином, тим вимогам, що висувалися до знань основного матеріалу. При цьому у відповідях недостатньо точно були сформульовані причинно-наслідкові зв’язки між явищами та процесами, оперування фактами відбувалося на рівні запам’ятовування.
49-26 балів - оцінюється курсова робота та її захист, якщо вони не відповідали основним встановленим вимогам: студент не знав більшої частини матеріалу курсової, не вмів встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між явищами та процесами, завчив матеріал без його усвідомлення.
25-00 балів - комісія не атестує студента та виставляє в екзаменаційній відомості оцінку «незадовільно».
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінка курсової роботи здійснюється за 100-бальною шкалою:
- виконання курсової роботи - 70 балів;
- захист - 30 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Адміністративне судочинство. Процесуальні документи. Практичний коментар та зразки. Київ: Центр учбової літератури. 2018. 152 с.
2. Адміністративне судочинство: навч. посіб. / за заг. ред. Н. Б. Писаренко. Харків: Право, 2016. 312 с.
3. Адміністративне судочинство: навчальний посібник / укладачі: Н. П. Бортник, Н. В. Лесько, О. В. Скочиляс-Павлів, М. Р. Малець. Київ: «Видавництво Людмила», 2021. 340 с.
4. Кайдашев Р., Лощихін О., Акімов О. Теоретико-метологічні аспекти перегляду судових рішень в апеляційному впроваджені в адміністративному процесі України: навч. посіб. К.: ДП «Вид. дім «Персонал», 2016. 124 с.
5. Коваль М.П. Адміністративний судовий процес та особливості розгляду деяких спорів: навчальний посібник у схемах. К.: Видавництво «Юридична література», 2020. 216 с.
6. Кодекс адміністративного судочинства України від 6 липня 2005 року. URL: http://www. rada. gov. ua.
7. Науково-практичний коментар Кодексу адміністративного судочинства України; за заг. ред. Журавльова Д. В. Київ: Видавничий дім «Професіонал», 2017. 416 с.
8. Перегляд судових рішень в адміністративному процесі: у 2 кн.: підручник/ наук.-ред. колегія: Р. Кайдашев (голова), Є. Романенко (співголова) та інші. Київ: «Видавничий дім «Персонал», 2017. Кн. 1. 304 с.
9. Пєтков С., Мацюк В., Журавльов Д. Адміністративне судочинство. Процесуальні документи. Практичний коментар та зразки. Станом на 1 червня 2018 року. К.: Центр навчальної літератури, 2018. 152 с.
10. Тетарчук І.В. Адміністративне судочинство: навчальний посібник для підготовки до іспитів. К.: Центр учбової літератури + ЦНЛ Київ. 2020. 186 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Адміністративне судочинство
Спеціальність: Професійна освіта (Право)
Код дисципліни: 6.015.55.O.027
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Адміністративне та інформаційне право
Лектор: Скочиляс-Павлів Ольга Василівна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
ФК 20. Здатнють використовувати вдповдне програмне
забезпечення для вирппення професйних завдань, вдповдно до
спешалзаци.
ФК26. Здатнсть збирати, аналзувати та 1нтерпретувати
1нформацщю (дан вадповдно до спещалзаци.
ФК 28 (ЗВО). Знання 1 розум!ння ретроспективи формування
правових та державних 1нститут!в.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
ПР 08. Самостійно планувати й організовувати власну професійну діяльність і діяльність здобувачів освіти і підлеглих.
ПР 09. Відшуковувати, обробляти, аналізувати та оцінювати інформацію, що стосується професійної діяльності, користуватися спеціалізованим програмним забезпеченням та сучасними засобами зберігання та обробки інформації.
ПР 10. Знати основи психології, педагогіки, а також фундаментальних і прикладних наук (відповідно до спеціалізації) на рівні, необхідному для досягнення інших результатів навчання, передбачених цим стандартом та освітньою програмою.
ПР 11. Володіти психолого-педагогічним інструментарієм організації освітнього процесу, уміти проектувати і реалізувати навчальні/розвивальні проекти.
ПР 13. Уміти проектувати і реалізувати навчальні/розвивальні проекти.
ПР 15. Володіти навичками стимулювання пізнавального інтересу, мотивації до навчання, професійного самовизначення та саморозвитку здобувачів освіти.
ПР 16. Діагностувати, прогнозувати, забезпечувати ефективність та коригування освітнього процесу для досягнення програмних результатів навчання і допомоги здобувачам освіти в реалізації індивідуальних освітніх траєкторій.
ПР 18. Виконувати розрахунки, що відносяться до сфери професійної діяльності.
ПР 21. Емпатійно взаємодіяти, відповідати за прийняття рішень в межах своєї компетенції, дотримуватися стандартів професійної етики.
ПР 22. Застосовувати міжнародні та національні стандарти і практики в професійній діяльності.
ПР 25. Володіти основами управління персоналом і ресурсами, навичками планування, контролю, звітності на виробництвах, в установах, організаціях галузі_сфери.
ПР 27. Розуміти специфіку системи забезпечення якості освіти та особливості управліннядіяльністю закладу освіти.
ПР 28. Виявляти знання і розуміння основних сучасних правових доктрин, цінностей та принципів функціонування національної правової ситеми
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: конституційне право України; адміністративне право і процес
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення курсу передбачає здобуття знань про поняття, завдання, принципи адміністративного судочинства, систему адміністративних судів України, організацію адміністративного судочинства (підсудність, учасники судового процесу, склад суду, докази, судові витрати, заходи процесуального примусу, правнича допомога), порядок судового розгляду адміністративної справи, апеляційне та касаційне оскарження, перегляд справи за нововиявленими або виключними обставинами, особливості розгляду окремих категорій адміністративних справ, порядок виконання судових рішень в адміністративних справах
Опис: Загальні положення адміністративного судочинства України
Поняття адміністративного судочинства, його особливості. Адміністративне судочинство як галузь юридичної науки, як галузь права, як окрема галузь правосуддя.
Принципи адміністративного судочинства. Загальні та галузеві принципи адміністративного судочинства. Принцип офіційного з’ясування усіх обставин у справі. Особливості побудови та функціонування адміністративних судів в Україні
Роль адміністративних судів у забезпеченні прав і законних інтересів фізичних і юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин. Основні причини створення адміністративних судів та запровадження адміністративного судочинства в Україні.
Організація адміністративного судочинства
Підсудність адміністративних справ: предметна, територіальна, інстанційна, за зв’язком справ.
Склад суду. Здійснення адміністративного судочинства одноособово та колегією суддів. Відвід та самовідвід судді.
Докази та доказування в адміністративному судочинстві
Поняття та види доказів. Обов’язок доказування. Належність та допустимість доказів. Предмет доказування.
Забезпечення доказів: підстави, порядок та способи
Строки в адміністративному судочинстві. Основні інститути адміністративного судочинства
Судові виклики і повідомлення: повістки про виклик та повістки-повідомлення. Вручення повістки. Інститут позову в адміністративному судочинстві
Письмові заяви учасників справи. Поняття, форма та зміст позовної заяви, відзиву на позовну заяву, відповіді на відзив, заперечення, пояснення третьої особи щодо позову або відзиву. Вимоги до письмових заяв.Проходження справи в адміністративному суді
Про¬вадження в адміністратиТипові та зразкові справи в адміністративному судочинстві
Поняття типових та зразкових справ в адміністративному судочинстві, особливості їх провадження.
вних справах в пе¬ршій інстанції. Відкриття провадження. Підготовче провадження. Судовий розгляд справи. Судові рішення.
Врегулювання спору за участю судді. Провадження в адміністративних справах в апеляційній інстанції. Порядок і строки апеляційного оскарження. Прийняття апеляційної скарги. Підготовка справи до розгляду. Апеляційний розгляд справи. Судові рішення суду апеляційної інстанції.
Методи та критерії оцінювання: Формами та засобами контролю вивчення навчальної дисципліни є:
– усне опитування на семінарських заняттях;
– виступ на семінарських заняттях (із доповіддю, у дискусії тощо);
– тестування, в т.ч. комп’ютерне тестування;
– письмова контрольна робота (відповіді на питання лекційного курсу);
– індивідуальне науково-дослідне завдання (реферат, презентація, тези);
– робота в групі на семінарських заняттях;
– підсумкове контрольне тестування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Критерії оцінювання результатів навчання:
Практичні (семінарські) заняття - 60 балів
Контрольна робота - 10 балів
Індивідуальне науково-дослідне завдання (реферат, презентація, тези) - 10 балів
Підсумкове контрольне тестування - 20 балів
Разом за дисципліну – 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Адміністративне судочинство. Процесуальні документи. Практичний коментар та зразки. Київ: Центр учбової літератури. 2018. 152 с.
2. Адміністративне судочинство: навч. посіб. / за заг. ред. Н. Б. Писаренко. Харків: Право, 2016. 312 с.
3. Адміністративне судочинство: навчальний посібник / укладачі: Н. П. Бортник, Н. В. Лесько, О. В. Скочиляс-Павлів, М. Р. Малець. Київ: «Видавництво Людмила», 2021. 340 с.
4. Кайдашев Р., Лощихін О., Акімов О. Теоретико-метологічні аспекти перегляду судових рішень в апеляційному впроваджені в адміністративному процесі України: навч. посіб. К.: ДП «Вид. дім «Персонал», 2016. 124 с.
5. Коваль М.П. Адміністративний судовий процес та особливості розгляду деяких спорів: навчальний посібник у схемах. К.: Видавництво «Юридична література», 2020. 216 с.
6. Кодекс адміністративного судочинства України від 6 липня 2005 року. URL: http://www. rada. gov. ua.
7. Науково-практичний коментар Кодексу адміністративного судочинства України; за заг. ред. Журавльова Д. В. Київ: Видавничий дім «Професіонал», 2017. 416 с.
8. Перегляд судових рішень в адміністративному процесі: у 2 кн.: підручник/ наук.-ред. колегія: Р. Кайдашев (голова), Є. Романенко (співголова) та інші. Київ: «Видавничий дім «Персонал», 2017. Кн. 1. 304 с.
9. Пєтков С., Мацюк В., Журавльов Д. Адміністративне судочинство. Процесуальні документи. Практичний коментар та зразки. Станом на 1 червня 2018 року. К.: Центр навчальної літератури, 2018. 152 с.
10. Тетарчук І.В. Адміністративне судочинство: навчальний посібник для підготовки до іспитів. К.: Центр учбової літератури + ЦНЛ Київ. 2020. 186 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).