Методика викладання права

Спеціальність: Професійна освіта (Право)
Код дисципліни: 6.015.55.O.037
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Педагогіка та інноваційна освіта
Лектор: Чубінська Наталія Богданівна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення навчальної дисципліни «Методика викладання права» є отримання студентами знань щодо сутності організації навчального процесу у вищому навчальному закладі, наявної нормативно-правової бази в галузі вищої освіти, засвоєння студентами цілісної системи теоретичних знань з методики викладання як науки про виховання та навчання людини і формування здатності та готовності до їх застосування в професійній діяльності, зокрема у процесі навчання права.
Завдання: базові знання в галузі наук про освіту, необхідні для освоєння професійно-орієнтованих дисциплін; - здатність складати, оформлювати і оперувати навчальною документацією при формуванні та реалізації навчально-виховного процесу; -здатність з’ясовувати причинно-наслідкові зв’язки, аналізувати й узагальнювати зовнішню і внутрішню інформацію для здійснення навчально-виховного процесу у навчальному закладі, мотивування учнів та студентів, контролю їх навчальних досягнень; -здатність застосовувати професійно-профільовані знання й практичні навички для розв’язання типових задач спеціальності; -уміння ідентифікувати, класифікувати та описувати роботу, пов’язану з освітньою діяльністю, шляхом використання методології навчання права.
Результати навчання: - здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань; - здатність шляхом самостійного планування і вибору здобувати нові професійні й загальні знання, вміння, навички і здатності, в тому числі з інших джерел, та інтегрувати їх з уже наявними; - здатність визначати етапність, послідовність і час діяльності щодо досягнення поставленої мети (реалізації завдань) з доцільними розподілом сил і ресурсів на кожному з етапів; - здатність дотримуватися етичних норм і принципів у професійній діяльності та суспільному житті.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - Психологія - Загальна педагогіка. - Правознавство
Короткий зміст навчальної програми: “Методика викладання права” – дисципліна, що вивчає процеси викладання та навчання права. Її вивчення передбачає розв’язання низки завдань методичної та методологічної професійної підготовки викладачів права, зокрема: розуміння та усвідомлення сучасної освітньої парадигми; опанування теоретико-методологічних та методичних засад національної системи освіти; формування особистості громадянина, світогляду, життєвих настанов і орієнтирів; ознайомлення із нормативно-правовою базою у сфері освіти.
Опис: Навчальна дисципліна «Методика викладання права» призначена для студентів спеціальності 015 «Професійна освіта (за спеціалізаціями)», розглядає основні категорії дидактики у процесі навчання права як навчальної дисципліни. Особливу увагу звернено на сучасні підходи до тлумачення термінів, класифікацій та характеристик форм навчання, методів та прийомів навчання, аналізу змісту навчання права на сучасному етапі розвитку педагогічної науки системи навчання та викладання навчальних даної дисципліни у навчальних закладах України.
Методи та критерії оцінювання: - спостереження за навчально-пізнавальною діяльністю; - усне опитування (фронтальне, індивідуальне, комбіноване); - письмовий контроль знань і умінь здійснюється за допомогою виконання індивідуальних завдань – ессе, презентації, тестові завдання, реферати; - підсумковий контроль (40%, поточний контроль; 60%, заліковий тестовий контроль).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль - 40 Письмова компонента -60 Усна компонента --- Разом за дисципліну-100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Бондар В. І. Дидактика: Підручник. – К.: Либідь, 2005. – 264 с. 2. Вітвицька С. С. Основи педагогіки вищої школи: Методичний посібник. – К.: Центр навч. літератури, 2003. – 316 с. 3. Власова О. І. Педагогічна психологія: Навчальний посібник. – К.: Либідь, 2005. – 400 с. 4. Чужикова В. Г. Методика викладання права : навч. посіб. [для студ. юрид. ф-тів вищ. навч. закл.] / В. Г. Чужикова ; Держ. вищ. навч. закл. "Київ. нац. екон. ун-т ім. Вадима Гетьмана". — К. : КНЕУ, 2009. 5. Криштанович М. Ф. Методика навчання права: навч. посібник / – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2021. – 2 с. 217.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).