Основи педагогіки відкритих освітніх систем
Спеціальність: Професійна освіта (Право)
Код дисципліни: 6.015.55.E.057
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Педагогіка та інноваційна освіта
Лектор: канд. пед. наук, Стечкевич Олег Орестович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Навчальна дисципліна передбачає формування компетентностей, які скеровані на організацію професійної діяльності:
Інтегральна компетентність: здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у галузі професійної освіти, що пов’язані із застосуванням теорії та методики професійного навчання і виховання, відбором засобів навчання та виховання з урахуванням вимог сучасної освіти та ринку праці і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
загальні компетентності:
? ЗК3: Здатність та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
? ЗК4: Здатність продемонструвати знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності
фахові компетентності:
? ФК2: Здатність проектувати функціонування педагогічної системи, навчально-виробничий процес із застосуванням педагогічного інструментарію; проектувати навчально-плануючу документацію.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
? ЗН12: Знання структури та дидактичних вимог до підготовки навчально-методичного забезпечення навчальних предметів;
? ЗН13: Знання основних категорій педагогічного дослідження, принципів, методів та етапів педагогічного дослідження
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Педагогічна практика
Педагогічна майстерність
Короткий зміст навчальної програми: Зміст дисципліни спрямований на формування в здобувачів освіти теоретичної та практичної бази знань та навичок щодо педагогічних можливостей відкритих освітніх систем та принципів їх функціонування; моделювання та наповнення інформаційного освітнього середовища закладу освіти та учасників освітнього процесу. У ході виконання практичних робіт студенти ознайомляться з налагодженням взаємодії у віртуальному навчальному середовищі та розробкою цифрового навчального контенту для систем відкритої освіти.
Опис: Відкрита освіта і сучасна освітня парадигма. Принципи відкритої освіти. Відкрите навчальне середовище, його склад. Віртуальне навчання і проблеми е-педагогіки. Інформаційні мережі відкритого навчального середовища. Дистанційна освіта як інструмент реалізації принципів відкритої освіти. Цифровий навчальний контент для системи відкритої освіти. Основні функції автоматизованих систем підтримки дистанційного навчання. Автори та користувачі відкритого навчального контенту. Взаємодія між учасниками відкритих освітніх систем. Організація та проведення відеоконференції. Авторське право та його захист. Використання систем відкритого доступу для проведення наукових досліджень. Платформи та інструменти для навчання упродовж життя. Захист особистих даних в умовах відкритого навчання.
Методи та критерії оцінювання: ? усне опитування (індивідуальне і фронтальне);
? перевірка виконання практичних робіт;
? тестовий контроль.
Підсумковий контроль проводиться за результатами поточного контролю та складання заліку.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: 40 балів (9 робіт по 4 бали, активність – до 4 балів).
Екзаменаційний контроль: 60 балів (50 – письмова компонента, 10 – усна).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Биков В. Ю. Моделі організаційних систем відкритої освіти: монографія / В. Ю. Биков. – К.: Атіка, 2008. – 684 с
Відкрита освіта: колективний розвиток освіти через відкриті технології, відкритий контент і відкрите знання / За ред. Торі Іійосі та М.С. Віджая Кумара; пер. з англ. А. Іщенко, А. Носика. – К.: Наука, 2009. – 256 c.
Морзе Н.В., Глазунова О.Г., Мокрієв М.В. Методика створення електронного навчального курсу (на базі платформи дистанційного навчання Moodle 3): Навчальний посібник. – К.: 2016. – 240 с.
Тьютор дистанційного та змішаного навчання : посібник / В. М. Кухаренко. – Київ: Міленіум, 2019. – 307 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).