Антикорупційна діяльність в Україні (курсова робота)

Спеціальність: Професійна освіта (Право)
Код дисципліни: 6.015.55.E.053
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Цивільне право та процес
Лектор: Для керівництва курсовою роботою студента призначається науковий керівник із числа науково-педагогічних працівників кафедри за якими закріплене виконання курсової роботи.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета курсової роботи – закріпити та поглибити теоретичні і практичні знання студентів з антикорупційного права, сформувати навички ведення самостійної наукової роботи, ознайомити з основними методами наукового дослідженим і навчити практично застосовувати їх, перевіривши разом з тим отриманні знання з навчальної дисципліни «Антикорупційна діяльність в Україні».
Завдання: Спеціальні (фахові, предметні) компетентності (ФК) Фк26 Здатність збирати, аналізувати та інтерпретувати інформацію (дані відповідно до спеціалізації. Фк28(ЗВЛ) Знання і розуміння ретроспективи формування правових та державних інститутів. Фахові компетентності професійного спрямування ФКС33(ЗВО) Здатність до аналізу законодавства у сфері попередження злочинності та національного антикорупційного законодавства.
Результати навчання: Програмні результати навчання (ПР): Лінія 1. Освітньо-правова діяльність ПР33(ЗВО). Демонструвати розуміння змісту окремих інститутів кримінального права та процесу ПР36(ЗВО). Застосовувати цифрові технології в освітньому процесі закладів освіти.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Супутні і наступні навчальні дисципліни Антикорупційна діяльність в Україні Цивільне право і цивільний процес Господарське право і процес Трудове право
Короткий зміст навчальної програми: Курсова робота передбачає систематизацію, закріплення та розширення теоретичних знань, ознайомлення з методами, напрацьованими іншими дослідниками у відповідній галузі правової науки, обґрунтування результатів власного дослідження.
Опис: Напрями антикорупційної стратегії та їх втілення у життя Антикорупційна стратегія України Мета та пріоритетні завдання державної антикорупційної політики Державний та громадський контроль за реалізацією антикорупційної стратегії Особливості корупційних правопорушень у різних галузях управлінської діяльності Публічна влада в Україні: проблеми протидії корупції Відповідальність за корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення та усунення їх наслідків Планування заходів у сфері протидії корупції в органах державної влади та місцевого самоврядування Адміністративно-правовий механізм боротьби з корупцією Заходи запобігання корупційним та пов’язаним з корупцією правопорушенням
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання рівня досягнення результатів навчання здійснюється з огляду на здатність зібрати потрібну інформацію, засвоїти знання, що дозволяють відтворити факти, демонструвати необхідні знання та розуміння сутності та змісту основних правових інститутів і норм права, розуміти їх зміст та природу, вміння застосовувати знання у новій ситуації зі змінними умовами, виокремлювати юридично значущі факти і формувати обґрунтовані правові висновки, давати оцінку, показати переваги та недоліки, зробити загальний висновок, виявлення інтересу до потрібної інформації, формування в нього уявлення про те, як потрібно діяти, та готовності виконувати дії під керівництвом викладача та самостійно, надавати консультації щодо можливих способів захисту прав та інтересів клієнтів у різних правових ситуаціях, тощо.
Критерії оцінювання результатів навчання: При оцінюванні знань студентів під час поточного контролю враховується: – здатність диференціювати, інтегрувати й уніфікувати знання; – вміння застосовувати правила, методи, принципи у конкретних ситуаціях; – навики співвідношення причин і наслідків; – спроможність аналізувати й оцінювати факти, події, явища та прогнозувати бажані результати від прийнятих рішень; – здатність викладати письмову відповідь граматично і стилістично грамотно, логічно, послідовно з використанням наукових термінів понять (три останні критерії стосуються й усної відповіді).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Порядок та критерії виставляння балів та оцінок Критерії оцінювання знань та вмінь студента: Критерії оцінювання знань та вмінь студента за результатами вивчення навчального матеріалу компонента у 100-бальній шкалі: 100–88 балів – («відмінно») 87–80 балів – («дуже добре») 79–71 бал – («добре») 70 –61 бал – («посередньо») 60–50 балів – («задовільно») 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням)
Рекомендована література: 1. Конституція України від 28.06.1996 р. Відомості Верховної Ради України. 1996. № 30. Ст. 141. 2. Про запобігання корупції: Закон України від 14 жовтня 2014 року. № 1700-VII. / Відомості Верховної Ради України. 2014, № 49. Ст.2056. 3. Про Національне антикорупційне бюро України: Закон України від 14 жовтня 2014 року № 1698-VII / Відомості Верховної Ради України. 2014, № 47. Ст.2051. 4. Про судоустрій і статус суддів: Закон України від 2 червня 2016 року № 1402-VIII / Відомості Верховної Ради України. 2016, № 31. Ст.545. 5. Про прокуратуру: Закон України від 14 жовтня 2014 року № 1697-VII / Відомості Верховної Ради України. 2015, № 2-3. Ст.12. 6. Про Вищий антикорупційний суд: Закон України від 7 червня 2018 року / Відомості Верховної Ради України. 2018, № 24. Ст.212. 7. Про місцеве самоврядування в Україні: Закон України від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР / Відомості Верховної Ради України. 1997, № 24. Ст.170. 8. Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо відповідальності за корупційні правопорушення: Закон України від 7 квітня 2011 року № 3207–VI / Відомості Верховної Ради України. 2011, № 41. ст.414. 9. Про ратифікацію Конвенції Організації Об’єднаних Націй проти корупції: Закон України від 18.10.2006 року № 251-V / Відомості Верховної Ради України. 2006. № 50. Ст. 496. 10. Про ратифікацію Цивільної конвенції про боротьбу з корупцією: Закон України від 16 березня 2005 року № 2476-ІV / Відомості Верховної Ради України. 2005. № 16. Ст. 266. 11. Постанова Кабінету Міністрів України від 13 червня 2000 р. № 950 «Про затвердження Порядку проведення службового розслідування стосовно осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування». 12. Наказ Національного агентства України з питань державної служби від 05 серпня 2016 р. № 158 «Про затвердження Загальних правил етичної поведінки державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування». 13. Антикорупційна політика України : навч. посіб. для чл. громад. рад /Е. Р. Рахімкулов, О. В. Климович, С. І. Панцир та ін. Л., 2011. 136 с. 14. Гвоздецький В.Д. Організаційно-правові засади запобігання і протидії корупції в Україні: Монографія. К. МП Леся, 2011. 592 с. 15. Мельник М. І. Корупція: сутність, поняття, заходи протидії: монографія. К.: Атіка, 2001. 304 c. 16. Михальченко М. Корупція в Україні: політико-правовий аналіз. К. : Іпіенд, 2010. 614 с. 17. Алфьоров С. М. Недоліки та переваги визначення корупції в новому антикорупційному Законі: аналіз поняття. Форум права. 2011. № 2. С. 15–19 URL: http://www.nbuv.gov.ua/e-journals/FP/2011-2/11acmzap.pdf 18. Банчук О. Запобігання і протидія корупції в органах місцевого самоврядування. Практичний посібник, К. : Софія-А, 2012. 88 с. 19. Бондар І. С., Горник В. Г., Кравченко С. О., Кравченко В. В. Антикорупційна політика та запобігання корупції в публічному управлінні: Навч. пос. К.: «Видавництво Ліра-К», 2016. 192 с. 20. Бусол О. Ю. Протидія корупційній злочинності в Україні у сучасний період: монографія. К. : Ін Юре, 2014. 564 с. 21. Запобігання та протидія корупції : навч. посіб. / А. М. Михненко, О. В. Руснак, А. М. Мудров та ін. ; за ред. А. М. Михненка. 4-те вид., переробл. й доповн. К. : ДННУ “Акад. фін. управ ління”, 2013. 666 с. 22. Луценко М. М. Корупція в Україні: сучасний стан і проблеми протидії. Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Серія : Юриспруденція. 2015. Вип. 15(2). С. 142-145. 23. Машлякевич Д.С. Стратегії запобігання і протидії корупції в Україні: монографія. Харків: В деле, 2016. 259 с. 24. Настюк В.Я. Сутність і причини корупційних проявів в Україні. Питання боротьби зі злочинністю. 2014. Вип. 27. С. 182-191. 25. Петрашко С.Я. Боротьба з корупцією: міжнародний вимір та національна практика: монографія. Київ : Ін-т законодавства Верховної Ради України, 2014. 231 с. 26. Сухонос В.В. Правові заходи протидії корупції в Україні в сучасних умовах: науково-теоретичні аспекти : монографія. Суми : Університетська книга, 2015. 85 с. 27. Хусанова К. Ю. Корупція в сфері державних закупівель: форми прояву та засоби протидії в контексті нового антикорупційного законодавства. Боротьба з організованою злочинністю і корупцією (теорія і практика). 2010. Вип. 22. С. 323-333.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Антикорупційна діяльність в Україні

Спеціальність: Професійна освіта (Право)
Код дисципліни: 6.015.55.E.051
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Цивільне право та процес
Лектор: Л.О. Остапенко
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета дисципліни – формування у слухачів теоретичних і практичних знань щодо феномену корупції як економічного, політичного, правового та культурного явища, його природи, соціальної бази виникнення та поширення, а також створення дієвих механізмів запобігання та протидії корупції як умови формування соціально орієнтованої правової держави і громадянського суспільства.
Завдання: Спеціальні (фахові, предметні) компетентності (ФК): Фк26 Здатність збирати, аналізувати та інтерпретувати інформацію (дані відповідно до спеціалізації. Фк28(ЗВЛ) Знання і розуміння ретроспективи формування правових та державних інститутів. Фахові компетентності професійного спрямування: ФКС33(ЗВО) Здатність до аналізу законодавства у сфері попередження злочинності та національного антикорупційного законодавства.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання (ПР): ПР28(ЗВО). Виявляти знання і розуміння основних сучасних правових доктрин, цінностей та принципів функціонування національної правової системи. Лінія 1: Освітньо-правова діяльність ПР33(ЗВО). Демонструвати розуміння змісту окремих інститутів кримінального права та процесу.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Супутні і наступні навчальні дисципліни Антикорупційна діяльність в Україні (курсова робота) Цивільне право і процес Господарське право і процес Трудове право
Короткий зміст навчальної програми: «Антикорупційна діяльність в Україні» – навчальна дисципліна, що орієнтує студентів на дослідження поняття, видів, форм та сутності корупції, чинників та передумов її виникнення, принципів і основних напрямків забезпечення антикорупційної діяльності, нормативно-правових і організаційних засад, що регулюють особливості організації попередження та протидії корупції, відповідальності за корупційні та пов’язані з нею правопорушення та усунення їх наслідків. Глибоке засвоєння студентами основних положень цієї навчальної дисципліни є необхідною умовою формування кваліфікованих фахівців, зокрема, майбутніх адвокатів, юрисконсультів, суддів, нотаріусів, прокурорів тощо.
Опис: Напрями антикорупційної стратегії та їх втілення у життя Антикорупційна стратегія України Мета та пріоритетні завдання державної антикорупційної політики Державний та громадський контроль за реалізацією антикорупційної стратегії Особливості корупційних правопорушень у різних галузях управлінської діяльності Публічна влада в Україні: проблеми протидії корупції Відповідальність за корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення та усунення їх наслідків Планування заходів у сфері протидії корупції в органах державної влади та місцевого самоврядування Адміністративно-правовий механізм боротьби з корупцією Заходи запобігання корупційним та пов’язаним з корупцією правопорушенням
Методи та критерії оцінювання: Контроль результатів навчання студентів є складовою навчального процесу, який проводиться з метою встановлення відповідності результатів навчання студентів вимогам освітніх програм. Основними видами контролю результатів навчання студентів є поточний та семестровий контроль. В умовах використання інтерактивних технологій, заняття проводяться в активних і творчих формах. Проблемні й оглядові лекції, «активні» семінари з елементами «ділової гри», тренінги, заняття із застосуванням комп'ютерно-комунікаційної складової. Для формувань уміння та навичок застосовуються методи навчання: вербальні/словесні (лекція, пояснення, розповідь, бесіда); наочні (спостереження, ілюстрація, демонстрація); пояснювально-ілюстративний або інформаційно-рецептивний (передбачає презентацію готової інформації викладачем та її засвоєння студентами); репродуктивний, в основу якого покладено виконання різного роду завдань за зразком; метод проблемного викладу; частково-пошуковий або евристичний; дослідницький. Перевага продуктивним методам: проблемний виклад, частково-пошукові та дослідницькі методи, презентації, кейс-стади, тренінги та ділові ігри, бесіди і дискусії, робота у ВНС, «електронні лекції», семінари, дистанційні консультації - спрямовані на активізацію і стимулювання навчально пізнавальної діяльності студентів. Методи діагностики знань, опосередком яких визначають рівень досягнення запланованих пізнавальних результатів з навчальної дисципліни «Антикорупційна діяльність в Україні», наділені прозорими критеріями оцінювання, забезпечують об’єктивний поточний та підсумковий контролі. Підсумкова оцінка з навчальної дисципліни «Антикорупційна діяльність в Україні» для студентів денної форми навчання складається з оцінки поточного контролю результатів навчання упродовж семестру та оцінки результату навчання при проведенні контрольного заходу під час семестрового контролю у формі екзамену. Засобами діагностики знань (успішності навчання, якісних та кількісних показників) виступають: проведення поточного і семестрового контролю знань студентів. Поточний контроль знань є органічною частиною всього навчального процесу і слугує засобом виявлення ступеня сприйняття (засвоєння) навчального матеріалу з дисципліни «Антикорупційна діяльність в Україні». Оцінювання знань студентів на основі даних поточного контролю, відбувається за допомогою моніторингу активності роботи під час вивчення програмного матеріалу дисципліни, включаючи відповіді на практичних заняттях, підготовка доповідей, повідомлень та аналітичних матеріалів тощо. Поточний контроль проводиться з метою вияснення готовності студентів до занять у таких формах: фронтального стандартизованого усного опитування студентів за основними питаннями дискурсу; фронтальної перевірки виконання індивідуальних завдань; виклику окремих студентів для самостійного розв'язування практичних завдань чи ситуацій (казусів); бліц - опитування, що являє собою або суцільне опитування всіх присутніх студентів або вибіркове опитування частини присутніх. Самостійна та індивідуальні робота студентів передбачає цілеспрямований пошук ефективних способів вивчення дисципліни «Антикорупційна діяльність в Україні», свідоме ставлення та послідовність в роботі, вміння використовувати наявну літературу і нормативну базу, планувати власну роботу. Самостійна робота студента - робота за певним переліком тем (завдань), відведених на самостійне вивчення, забезпечених навчально-методичною літературою (НМК, навчально-методичними посібниками) та рекомендаціями, контрольована у виді тестових завдань, контрольних робіт, колоквіумів, рефератів, звітів. Завдання для СРС: робота з спеціальною, довідковою літературою, першоджерелами, робота з медіа-ресурсами з оформленням результату у виді реферату, есе, повідомлення, розробка наукового проєкту – написання наукової статті, наукової доповіді; пошук інформації та її обробка – робота в мережі Інтернет; робота з електронними носіями інформації – електронні підручники, медіатека, аудіотека; участь у конференціях, наукових семінарах, симпозіумах, «круглих столах»; розв’язання задач (казусів), тощо. Написання реферату (під керівництвом викладача) дасть змогу студентам опанувати навичками добору і самостійної роботи з літературними та іншими джерелами, а також, на ґрунті вивченого, узагальнення, систематизації й аналізу матеріалу, робити відповідні висновки. Студент може самостійно обрати будь-яку тему з рекомендованої тематики реферативних робіт. За умови, коли студент вчасно не обрав тему або затрудняється у виборі, тему може запропонувати викладач. Староста складає список студентів з назвами обраних тем рефератів і передає його викладачеві. Студент використовує рекомендовану літературу, також самостійно здійснює пошук необхідних наукових праць. Для цього потрібно ознайомитись із каталогами наукових бібліотек, новими надходженнями до них, виділити дослідження тих авторів, які працюють над науковими проблемами, пов’язаними із темою обраної реферативної роботи. Необхідно обов’язково ознайомитись з журнальними публікаціями останніх кількох років. Обов’язковим етапом роботи над рефератом є його захист. Він передбачає коротке викладення студентом головного змісту свого дослідження та відповіді на запитання викладача. У ході захисту легко визначити ступінь обізнаності автора у досліджуваній темі та рівень його теоретичних знань. Реферат оцінюється відповідно до встановлених критеріїв. Семестровий контроль: СК з дисципліни «Антикорупційна діяльність в Україні» проводиться у формі екзамену за накопичувальною системою в терміни, передбачені графіком навчального процесу Екзамен – це форма СК результатів навчання студента з навчальної дисципліни за семестр. Екзамен з навчальної дисципліни проводить лектор за участю асистента чи іншого викладача, який вів практичні заняття з дисципліни. Під час СК, перед складанням ЕК з навчальної дисципліни, викладач проводить для студентів консультацію. Методи діагностики знань, за допомогою яких визначають рівень досягнення запланованих пізнавальних результатів з навчальної дисципліни «Антикорупційна діяльність в Україні», наділені прозорими критеріями оцінювання, забезпечують об’єктивний поточний та підсумковий контролі. Критерії оцінювання результатів навчання здобувачів освіти денної форми навчання Максимальна оцінка в балах 100 Поточний контроль (ПК): -усне опитування – 35 балів; -виступ на практичних заняттях ( реферат) – 5 балів; Разом за ПК – 40 балів. Екзаменаційний контроль: -письмова компонента – 50 балів; -усна компонента – 10 балів. Разом за дисципліну 100 балів.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання рівня досягнення результатів навчання здійснюється з огляду на здатність зібрати потрібну інформацію, засвоїти знання, що дозволяють відтворити факти, демонструвати необхідні знання та розуміння сутності та змісту основних правових інститутів і норм права, розуміти їх зміст та природу, вміння застосовувати знання у новій ситуації зі змінними умовами, виокремлювати юридично значущі факти і формувати обґрунтовані правові висновки, давати оцінку, показати переваги та недоліки, зробити загальний висновок, виявлення інтересу до потрібної інформації, формування в нього уявлення про те, як потрібно діяти, та готовності виконувати дії під керівництвом викладача та самостійно, надавати консультації щодо можливих способів захисту прав та інтересів клієнтів у різних правових ситуаціях, тощо. При оцінюванні знань студентів під час поточного контролю враховується: – здатність диференціювати, інтегрувати й уніфікувати знання; – вміння застосовувати правила, методи, принципи у конкретних ситуаціях; – навики співвідношення причин і наслідків; – спроможність аналізувати й оцінювати факти, події, явища та прогнозувати бажані результати від прийнятих рішень; – здатність викладати письмову відповідь граматично і стилістично грамотно, логічно, послідовно з використанням наукових термінів понять (три останні критерії стосуються й усної відповіді).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Порядок та критерії виставляння балів та оцінок Критерії оцінювання знань та вмінь студента: Критерії оцінювання знань та вмінь студента за результатами вивчення навчального матеріалу компонента у 100-бальній шкалі: 100–88 балів – («відмінно») 87–80 балів – («дуже добре») 79–71 бал – («добре») 70 –61 бал – («посередньо») 60–50 балів – («задовільно») 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням)
Рекомендована література: Базова: 1. Конституція України від 28.06.1996 р. Відомості Верховної Ради України. 1996. № 30. Ст. 141. 2. Про запобігання корупції: Закон України від 14 жовтня 2014 року. № 1700-VII. / Відомості Верховної Ради України. 2014, № 49. Ст.2056. 3. Про Національне антикорупційне бюро України: Закон України від 14 жовтня 2014 року № 1698-VII / Відомості Верховної Ради України. 2014, № 47. Ст.2051. 4. Про судоустрій і статус суддів: Закон України від 2 червня 2016 року № 1402-VIII / Відомості Верховної Ради України. 2016, № 31. Ст.545. 5. Про прокуратуру: Закон України від 14 жовтня 2014 року № 1697-VII / Відомості Верховної Ради України. 2015, № 2-3. Ст.12. 6. Про Вищий антикорупційний суд: Закон України від 7 червня 2018 року / Відомості Верховної Ради України. 2018, № 24. Ст.212. 7. Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо відповідальності за корупційні правопорушення: Закон України від 7 квітня 2011 року № 3207–VI / Відомості Верховної Ради України. 2011, № 41. ст.414. 8. Про ратифікацію Конвенції Організації Об’єднаних Націй проти корупції: Закон України від 18.10.2006 року № 251-V / Відомості Верховної Ради України. 2006. № 50. Ст. 496. 9. Про ратифікацію Цивільної конвенції про боротьбу з корупцією: Закон України від 16 березня 2005 року № 2476-ІV / Відомості Верховної Ради України. 2005. № 16. Ст. 266. 10. Постанова Кабінету Міністрів України від 13 червня 2000 р. № 950 «Про затвердження Порядку проведення службового розслідування стосовно осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування». 11. Наказ Національного агентства України з питань державної служби від 05 серпня 2016 р. № 158 «Про затвердження Загальних правил етичної поведінки державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування». 12. Антикорупційна політика України : навч. посіб. для чл. громад. рад /Е. Р. Рахімкулов, О. В. Климович, С. І. Панцир та ін. Л., 2011. 136 с. 13. Гвоздецький В.Д. Організаційно-правові засади запобігання і протидії корупції в Україні: Монографія. К. МП Леся, 2011. 592 с. 14. Мельник М. І. Корупція: сутність, поняття, заходи протидії: монографія. К.: Атіка, 2001. 304 c. 15. Михальченко М. Корупція в Україні: політико-правовий аналіз. К. : Іпіенд, 2010. 614 с. Допоміжна: 16. Алфьоров С. М. Недоліки та переваги визначення корупції в новому антикорупційному Законі: аналіз поняття. Форум права. 2011. № 2. С. 15–19 URL: http://www.nbuv.gov.ua/e-journals/FP/2011-2/11acmzap.pdf 17. Банчук О. Запобігання і протидія корупції в органах місцевого самоврядування. Практичний посібник, К. : Софія-А, 2012. 88 с. 18. Бондар І. С., Горник В. Г., Кравченко С. О., Кравченко В. В. Антикорупційна політика та запобігання корупції в публічному управлінні: Навч. пос. К.: «Видавництво Ліра-К», 2016. 192 с. 19. Бусол О. Ю. Протидія корупційній злочинності в Україні у сучасний період: монографія. К. : Ін Юре, 2014. 564 с. 20. Запобігання та протидія корупції : навч. посіб. / А. М. Михненко, О. В. Руснак, А. М. Мудров та ін. ; за ред. А. М. Михненка. 4-те вид., переробл. й доповн. К. : ДННУ “Акад. фін. управ ління”, 2013. 666 с. 21. Луценко М. М. Корупція в Україні: сучасний стан і проблеми протидії. Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Серія : Юриспруденція. 2015. Вип. 15(2). С. 142-145. 22. Машлякевич Д.С. Стратегії запобігання і протидії корупції в Україні: монографія. Харків: В деле, 2016. 259 с. 23. Настюк В.Я. Сутність і причини корупційних проявів в Україні. Питання боротьби зі злочинністю. 2014. Вип. 27. С. 182-191. 24. Петрашко С.Я. Боротьба з корупцією: міжнародний вимір та національна практика: монографія. Київ : Ін-т законодавства Верховної Ради України, 2014. 231 с. 25. Сухонос В.В. Правові заходи протидії корупції в Україні в сучасних умовах: науково-теоретичні аспекти : монографія. Суми : Університетська книга, 2015. 85 с. 26. Хусанова К. Ю. Корупція в сфері державних закупівель: форми прояву та засоби протидії в контексті нового антикорупційного законодавства. Боротьба з організованою злочинністю і корупцією (теорія і практика). 2010. Вип. 22. С. 323-333.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).