Вступ до фаху та основи класичної екології
Спеціальність: Екологія
Код дисципліни: 6.101.00.O.001
Кількість кредитів: 7.50
Кафедра: Екологія та збалансоване природокористування
Лектор: к.т.н., асистент Голодовська Олена Ярославівна;
к.т.н., доцент Захарко Ярослава Михайлівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Програмні компетентності:
• знання закономірностей саморозвитку Природи, взаємовідносини людини з біосферою, функціонування екосистем, біохімічний колообіг хімічних елементів.
• формування знань щодо визначення географічних, геофізичних, кліматичних, техногенних факторів впливу на середовище існування людської популяції з метою збереження та відновлення адаптаційних механізмів людини в умовах техногенного прогресу.
• знання законів, правил і концептуальних принципів сталого розвитку і глобального раціонального природокористування.
Програмні результати:
• уміти виділяти екосистеми, біологічне різноманіття, екологічні фактори середовища
визначати токсичність хімічних речовин.
Результати навчання - знати:
- значення функцій живої речовини.
- основні закономірності взаємодії екологічних факторів середовища.
- флору і фауну, що занесена до Міжнародної Червоної книги.
- закономірності поширення та накопичення хімічних речовин живою речовиною.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Екологічна етика
• Основи наукових досліджень
• Геологія з основами геоморфології
Короткий зміст навчальної програми: - Закономірності саморозвитку природи.
- Взаємовідносини людини з біосферою.
- Теоретичні основи екології.
- Біорізноманіття і проблеми його збереження.
- Сутність природних факторів і антропогенних проблем довкілля.
- Закономірності взаємодії суспільства і природи.
- Геохімічна класифікація хімічних елементів.
- Загальні особливості техногенної міграції.
Методи та критерії оцінювання: • поточний контроль, виконання лабораторних робіт, усне опитування, контрольна робота (40%)
• підсумковий контроль ( контрольний захід, екзамен): письмова форма (60%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. О.Р. Попович, Я.М. Захарко, Н.Ю. Вронська, І.С. Тимчук, Ю.Й. Ятчишин, М.С. Мальований, О.Я. Голодовська. Вступ до фаху та основи екологічних знань: навчальний посібник - Львів, 2021- 140с.
2. Березюк Д.О., Мальований М.С. та інш. Екологічна етика. Навч. посібн. – Львів: БаК, 2010 – 268 с.
3. Рудишин С.Д. Основи біогеохімії: Навч. посіб.- К.: ВЦ «Академія», 2013 - 248 с.
4. О.П. Мягченко. Основи екології: підручник - Київ 2010 - 312с.
5. В.Худоба, Ю. Чикайло. Екологія: навчально-методичний посібник - Львів, ЛДУФК-2016, 92с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).