Інженерна екологія, частина 1
Спеціальність: Екологія
Код дисципліни: 6.101.00.O.029
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Екологія та збалансоване природокористування
Лектор: д.т.н., професор Гумницький Ярослав Михайлович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Програмні компетентності:
• вивчення основних теоретичних положень одинарних гідродинамічних, теплових, масообмінних та біологічних процесів, які складають основу технології очищення антропогенних рідких та газових потоків, переробки та утилізації твердих відходів.
• набуття навиків розрахунку та проектування обладнання як основи розробки екобезпечних технологій.
• здатність проведення досліджень на відповідному рівні та забезпечувати якість виконуваних робіт.
Програмні результати:
• знання основ гідравліки та апаратури, розділення газових та рідких неоднорідних систем, методів перемішування, теплових процесів, методик розрахунків апаратів.
Результати навчання:
• знати основні закономірності гідродинамічних, теплових, дифузійно-контрольованих процесів, теоретичні основи теплових, масообмінних, хімічних та біологічних процесів;
• уміння визначати матеріальний баланс системи, стан рівноваги та кінетичні закономірності; проводити розрахунок процесів очищення та апаратури їх проведення;
• уміння застосовувати методи інтенсифікації до дифузійних та хімічних процесів, розробляти конструкцію апаратів та технологічних схем.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Фізика
• Техноекологія
• Урбоекологія.
Короткий зміст навчальної програми: Гідравліка, гідромеханічні процеси. Розділення неоднорідних систем методом осадження. Розділення неоднорідних систем фільтруванням. Теплові процеси. Випарювання.
Методи та критерії оцінювання: • Поточний контроль, усне опитування (30%)
• підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмова форма (70%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Гумницький Я.М., Петрушка І.М. Інженерна екологія. Загальний курс, ч.1. – Львів,: Вид-во Львів. політехніки, 2016. - 348 с.
2. Ханик Я. М. та ін. Процеси та апарати хімічних технологій Навчальний посібник / за ред. проф. Я. М. Ханика ; Нац. ун-т "Львів. політехніка". - Л. : Вид-во Львів. політехніки, 2010. - 176 с.
3. Фізико–хімічні основи технології очищення стічних вод: Підручник /Під заг. ред. Запольського А.Г. – К.: Лібра 2000 – 552.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).