Інновації в стратегіях захисту довкілля
Спеціальність: Екологія
Код дисципліни: 6.101.01.E.046
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Екологія та збалансоване природокористування
Лектор: професор Гумницький Ярослав Михайлович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни аспірант повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
1 .Уміння здійснення екологічного контролю, моніторингу, паспортизації та інспектування у різних складових довкілля; розробки перспективних і поточних планів і програм з охорони навколишнього середовища і екологічної безпеки, додержання технологічних режимів природоохоронних об’єктів;
2. Уміння розробляти перспективних і поточних планів і програм з охорони навколишнього середовища і екологічної безпеки, додержання технологічних режимів природоохоронних об'єктів.
з
3. Уміння приймати адекватні самостійні еколого-управлінські рішення, брати на себе біосоціальну відповідальність з екологічної безпеки довкілля, народного господарства та інших сфер людської діяльності.
4. Уміння визначати екологічну безпечність в ході встановлення відповідності діяльності об’єкту, що інспектується вимогам і нормам екологічного законодавства .
5. Уміння оцінювати ефективність, обгрунтованість заходів по охороні навколишнього середовища на здоров'я людей
6. Уміння оформити та представити документацію про результати інспекторської перевірки.
Результати навчання: • Знати загальну характеристику інноваційних екотехнологій, еколого-економічний аналіз природоохоронних засобів, впровадження екотехнологій у світову об’єктів.
• Знати методи визначення техногенного навантаження на навколишнє середовище та оцінити вплив цього навантаження на довкілля.
• Знати застосування екотехнологій в енергетиці. Попередження забруднення через застосування відновлюваних джерел енергії. Вміти аналізувати застосування інноваційних технологій у процесах переробки твердих побутових відходів.
• Знати застосування інноваційних технологій в охороні земельних ресурсів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Техноекологія;
Інженерна екологія;
Основи промислової екології.
Короткий зміст навчальної програми: Інноваційні екотехнології. Загальна характеристика. Оцінка ступеня техногенного навантаження на навколишнє середовище. Інноваційні екотехнології в енергетиці. Відновлювальні джерела енергії. Інноваційний екотехнологічний хемосорбційний процес для теплових електростанцій. Сорбційні екотехнологічні методи в очищенні стічних вод. Інноваційні технології у процесах переробки твердих побутових відходів. Використання мембранних установок як новий інноваційний метод очищення середовища.
Опис: Курс спрямований на теоретичних та практичних знань щодо різнобічних аспектів державного, громадського та інших видів контролю у галузі раціонального використання природних ресурсів, охорони навколишнього природного середовища та забезпечення екологічної безпеки (далі - екологічного контролю), а також екологічного страхування як економіко-правового засобу регулювання екологічних правовідносин, засобу попередження виникнення екологічної шкоди, гарантії охорони і захисту екологічних прав громадян, формування у них практичних вмінь та навичок застосування відповідного законодавства у реальній практиці правозахисної, правозастосовчої. наукової та іншої діяльності фахівців правничого профілю.
Методи та критерії оцінювання: • Поточний контроль, усне опитування (30%)
• підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмова форма (70%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Порядок та критерії виставляння балів та оцінок:
Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни проводиться згідно з Положенням «Про організацію та проведення поточного і семестрового контролю результатів навчання студентів», затвердженим Ректором Національного університету «Львівська політехніка» 23 січня 2019 р.
Студент зобов’язаний дотримуватися встановленого графіку виконання ОІР.
Оцінювання результатів навчання студента здійснюють відповідно до 100-
бальної шкали оцінювання, встановленої в Університеті:
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Мальований М.С. Техноекологія / М.С.Мальований, В.М. Боголюбов, Т.П.Шаніна. – Херсон: ОЛДІ–ПЛЮС, 2014. – 616 с.
2. Мельник Л.Г. Екологічна економіка - Суми: Університетська книга,2003. – 348с.
3. Згуровский М.З., Статюха Г.А. Основы устойчивого развития общества. – К: НТУУ «КПИ», 2010.- 464с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).