Облік та верифікація парникових газів
Спеціальність: Екологія
Код дисципліни: 6.101.02.E.059
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Екологія та збалансоване природокористування
Лектор: д.т.н., професор Дячок Василь Васильович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Програмні компетентності:
• знання закономірностей саморозвитку Природи, взаємовідносини людини з біосферою, функціонування екосистем, біохімічний колообіг хімічних елементів.
• знати нормативно-правове забезпечення впровадження системи моніторингу, звітності та верифікації.
Програмні результати:
• отримання базових знань про діяльність великих енергетичних та промислових підприємств, які повинні будуть використовувати єдину методику розрахунку викидів СО2, подавати плани моніторингу та звіти про їх виконання.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Метеорологія та кліматологія,
• Техноекологія,
• Екологічна оцінка.
Короткий зміст навчальної програми: Законодавство про викиди парникових газів. Основні принципи скорочення обсягів викидів та збільшення поглинання парникових газів. Об'єкти та суб’єкти регулювання обсягів викидів та/або поглинання парникових газів. Національна система оцінки та контролю викидів та поглинання парникових газів. Інвентаризація, контроль, моніторинг, верифікація і звітність про викиди парникових газів. Нормування викидів парникових газів. Економічні механізми стимулювання скорочення викидів парникових газів.
Методи та критерії оцінювання: • Поточний контроль, усне опитування (30%);
• підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (70%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Законопроект «Про Основні засади (стратегію) державної екологічної політики України на період до 2030 року».
2. Законопроект «Про засади моніторингу, звітності та верифікації викидів парникових газів».
3. Ілля Єременко, Мар’яна Винярська, Юлія Мельник. Кліматична політика України: енергетична складова. // Представництво Фонду ім. Г. Бьолля в Україні, 2019 – 43 с.