Оцінка ризику в екології
Спеціальність: Екологія
Код дисципліни: 6.101.02.E.053
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Екологія та збалансоване природокористування
Лектор: к.т.н., доцент Гуглич Сергій Іванович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Програмні компетентності:
• здатність до опанування міжнародного та вітчизняного досвіду вирішення регіональних та транскордонних екологічних проблем.
• знати принципи визначення ризику впливу забруднювачів на людину та довкілля.
Програмні результати:
• уміти визначити взаємозв’язок (якісний і кількісний) між показниками стану здоров’я людини і довкілля та рівнем експозиції забруднювачів.
Результати навчання:
• характеристики негативних факторів, які впливають на здоров’я людини та стан довкілля.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • вища математика;
• фізика
Короткий зміст навчальної програми: Класифікація джерел небезпек, взаємозв’язок між техногенним і екологічним ризиком, методологія оцінки ризику, методи оцінки ризику, людський фактор у ризику, управління ризиком, концепція екологічного ризику, збір та аналіз даних про джерела, склад та умови забруднення територій, вибір показників небезпеки потенційно небезпечних факторів, вибір пріоритетних для дослідження забруднювачів та їх ранжування.
Методи та критерії оцінювання: • Поточний контроль, усне опитування (30%)
• підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (70%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. В.Н. Башкин. Управление экологическим риском. - М. : Научный мир, 2005. - 367 с.
2. Р 2.1.10.1920-04. Руководство по оценке риска для здоровья населения при воздействии химических веществ, загрязняющих окружающую среду . – М.: 2004. – 185 с.
3. Lucy O. Reinke, Michael L. Fischman. Principles of Risk Communication. Safety, Health and Asset Protection: Management Essentials / ed. Richard W. Lack, 2nd ed. - BocaRaton: CRC Press LLC, 2002.