Екологічна етика

Спеціальність: Екологія
Код дисципліни: 6.101.02.E.055
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Екологія та збалансоване природокористування
Лектор: к.т.н., доцент Березюк Дарія Олександрівна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Програмні компетентності: • здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. • здатність розуміти основні концепції, теоретичні та практичні проблеми в галузі екологічної етики, що необхідні для аналізу і прийняття рішень в сфері екології, охорони довкілля та раціонального природокористування. Програмні результати: • демонструвати розуміння основних принципів екологічної етики задля отримання результату з акцентом на професійну сумлінність та відповідальність за прийняття рішень. Результати навчання: - навчити студентів моральних засад поведінки в суспільстві, так і виховання шанобливого стану до живої природи. - особливості функціонування моралі, відношення різних релігій до охорони навколишнього природного середовища, - екологічні традиції українців, - екологічну мораль як прояв екологічної свідомості кожного студента, - етикет як прояв моральної культури особистості, - набувати навичок вирішення морально-етичних проблем збереження, захисту та поліпшення довкілля.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Класична екологія • Екотоксикологія • Основи наукових досліджень
Короткий зміст навчальної програми: Планета Земля та людина. Предмет етики. Особливості функціонування моралі. Зв'язок між етикою та мораллю. Основні релігійно-етичні вчення та їх відношення до природи. Етичні категорії. Еколого-етичні традиції українців. Розвиток екологічної етики як науки. Огляд різних концепцій і напрямків в екологічній етиці. Етичні принципи і правила поводження з природою. Категорії екологічної етики. Формування екологічної свідомості та її роль в охороні навколишнього природного середовища.
Методи та критерії оцінювання: - поточний контроль, виконання практичних робіт, усне опитування, контрольна робота (40%) - підсумковий контроль ( контрольний захід, залік): письмова форма (60%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Березюк Д.О., Мальований М.С. та інш. Екологічна етика Навч. посібн. – Львів: БаК, 2010 – 268 с. 2. Борейко В.Є., Подобайло А.В. Екологічна етика. Навч. посібн. - Київ: Фітосоціоцентр, 2004. - 116 с. 3. Савельєв Віктор Петрович Етика. Навч. посібн..- Львів:"Магнолія 2006", 2007. - 256с. 4. Марушевський Г.Б. Етика збалансованого розвитку: Монографія. - К.: Центр екологічної освіти та інформації, 2008. - 440 с.