Геологія з основами геоморфології

Спеціальність: Екологія
Код дисципліни: 6.101.00.O.024
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Екологія та збалансоване природокористування
Лектор: к.т.н., доцент Захарко Ярослава Михайлівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Загальні компетентності: - здатність вирішувати спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у сфері екології, охорони довкілля і збалансованого природокористування та в процесі навчання, що передбачає застосування методів наук про довкілля, які характеризуються комплексністю та невизначеністю умов; - розуміння основних наукових підходів щодо утворення Всесвіту; магнітне та гравітаційне поля Землі, рельєф та тектоніку земної і океанічної поверхні, геологічну та рельєфотворчу діяльність води; - здатність до критичного осмислення основних теорій, методів та принципів природничих наук. Фахові компетентності: - формування знань щодо визначення географічних, геофізичних, кліматичних, техногенних факторів впливу на середовище існування людської популяції з метою збереження та відновлення адаптаційних механізмів людини в умовах техногенного прогресу. Програмні результати: - отримання фундаментальних знань з геологічної будови, тектонічної структури та рельєфу Землі.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: • Аналітична хімія та ФХМА • Гідрологія Кореквізити: • Енергозберігаючі технології • Основи розробки екобезпечних технологій • Екологія ландшафтів та ґрунтознавство • Агроекологія
Короткий зміст навчальної програми: - Земля в космічному просторі: Геологія, геоморфологія як науки. Основні дані про Землю. Гіпотези про походження Землі. Основні риси будови Всесвіту Характеристики планет Сонячної системи. Малі тіла Сонячної системи. Поняття про географічний простір. - Загальні відомості про Землю: Форма і розміри планети. Гравітаційне поле Землі. Земний магнетизм. Добове обертання Землі. Річний рух Землі та його наслідки. Внутрішня будова Землі. Земна кора, мантія та ядро - Історія розвитку земної кори: Будова земної кори. Глибинні процеси в надрах Землі. Поняття про геосинкліналі та платформи. Утворення материків і океанів. Сучасні особливості розподілу суші та моря. Типи земної кори. Хімічний та речовинний склад кори. Мінерали. Гірські породи. Форми земної поверхні. Рельєф океанічного дна. Гіпсографічна крива. - Геологічна та рельєфотворча діяльність води: Загальна характеристика гідросфери. Кругообіг води. Світовий океан та його поділ. Моря. Солоність та хімічний склад води. Циркуляція вод океаносфери. Ріки. Озера. Підземні води. Болота. - Екзогенні геологічні процеси: Температура повітря. Баричне поле Землі і вітер. Загальна циркуляція атмосфери. Причини ритмічності змін клімату. - Структура географічної оболонки: Поясно-зональні та азональні структури. Особливості географічних поясів та зон суші. Вертикальна зональність. Ландшафтна структура.
Методи та критерії оцінювання: • Поточний контроль, усне опитування (40%) • підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (60%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Геологія з основами геоморфології Підручник. / Рудько Г. І., Адаменко О.М., Чепіжко О.В., Крочак М.Д. -Чернівці: «Букрек», 2010 р. - 400 с. 2. Енциклопедія " Земля" (гол. ред.Джеймс Ф. Лер)/ (укр. мовою) - ДК. 2007, 520 с. 3. Олійник Я.Б., Федорищак Р.П., Шищенко П.Г. Загальне землезнавство. Навчальний посібник.- К.:"Знання-прес", 2003 .-247с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).