Інформатика

Спеціальність: Екологія
Код дисципліни: 6.101.00.O.020
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Екологічна безпека та природоохоронна діяльність
Лектор: О.Н. Кузь, канд. техн. наук, доцент
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни є формування у майбутніх фахівців сучасного рівня інформаційної та комп'ютерної культури, набуття практичних навичок роботи на сучасній комп'ютерній техніці та використання сучасних інформаційних технологій для вирішення різноманітних завдань у практичній діяльності за фахом.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: інтегральна компетентність: - здатність розв’язувати складні спеціалізовані задпчі та практичні проблеми у сфері екології, охорони довкілля і збалансованого природокористування, або у процесі навчання, що передбачає застосування основних теорій та методів наук про довкілля, та характеризуються комплексністю та невизначеністю. умов; загальні компетентності: - навички використання інформаційних і комунікаційних технологій
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: - Уміти проводити пошук інформації з використанням відповідних джерел для прийняття обґрунтованих рішень; - Уміти доносити результати діяльності до професійної аудиторії Та широкого загалу, робити презентації та повідомлення; - Уміти обирати оптимальні методи та інструментальні засоби для проведення досліджень, збору та обробки даних.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Вища математика частина 1, Вища математика частина 2, Інженерна та комп’ютерна графіка
Короткий зміст навчальної програми: Формування знань у студентів про можливості використання сучасних інформаційних технологій для успішного здійснення інформаційно-комунікаційної діяльності в екології, що передбачає оволодіння знаннями, уміннями та навичками роботи з прикладними програмами OC Windows, використання текстових редакторів, табличних процесорів, побудова та адміністрування баз даних, створення презентацій.
Опис: Основи інформатики. Інформація, дані, знання. Інформаційна технологія. Інформаційна система. Інформація як об’єкт обчислювальної системи. Поняття про алгоритм. Базові структури обчислювального процесу. Архітектура і схема функціонування персонального комп’ютера. Апаратне і програмне забезпечення. Види програмного забезпечення. Операційні системи персональних комп’ютерів. Прикладне програмне забезпечення для обробки різного типу інформації (текстові редактори, табличні процесори, графічні редактори). Принципи організації баз даних. Комп’ютерні мережі: топологія, архітектура, апаратне забезпечення. Інформаційна безпека. Комп’ютерні віруси: класифікація та методи виявлення. Типи антивірусного програмного забезпечення. Система для автоматизації математичних розрахунків MathCAD: розв’язання задач, обробка експериментальних даних, елементи програмування. Тенденції і перспективи розвитку інформаційних систем та технологій, їх застосування в галузі охорони навколишнього середовища.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (47%) – лабораторні заняття, усне опитування. Підсумковий контроль (53%) – іспит.
Критерії оцінювання результатів навчання: Лабораторні роботи: 10 робіт – вчасне виконання роботи та успішний захист – 4 бали; виконання роботи та успішний захист – 3 бали; виконання роботи та не достатнє висвітлення питань на захисті – 2 бали; виконання роботи – 1 бал. Тести: 7 тестів за темами по 2 питання - вірна відповідь – 0,5 бала; невірна відповідь – 0 балів; Екзаменаційний контроль: письмова компонента – 43 бали; усна компонента – 10 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення 1. Кузь О.Н. Інформатика. Електронний навчально-методичний комплекс. Номер та дата реєстрації: Е41-295-245/2021 від 06.12.2021 р. 2. Інформаційні системи та технології: Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт для студентів базового напряму 6.140103 “Туризм” / Укл.: О.Н. Кузь. – Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2014. – 40 с. 3. Інформаційні системи та технології: Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт для студентів базового напряму 6.140103 “Туризм”/ Укл.: С.П. Стасевич, О.Н. Кузь. – Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2016. – 40 с. Рекомендована література Базова 1. Основи інформаційних технологій : навчальний посібник для здобувачів професійної (професійно-технічної) освіти / А. М. Гуржій, Л. І. Возненко, Н. І. Поворознюк, В. В. Самсонов. — Київ : Літера ЛТД, 2023. — 288 с. 2. Бурячок В. Л.Інформаційний та кіберпростори: проблеми безпеки, методи та засоби боротьби: підручник / В. Л. Бурячок, Г.М.Гулак, В.Б. Толубко: Магнолія, 2023 - 448. 3. Саєнко Н.С. Інтеграція цифрових технологій в освітній процес: виклики та перспективи: монографія / Н.С. Саєнко, Т.П. Голуб, Ю.Е. Лавриш, В.В. Лук’яненко, І.М. Литовченко. – Киів.: Центр навчальної літератури, 2022. – 220 с. 4. Остапов С.Е. Технології захисту інформації: навчальний посібник / С.Е. Остапов, С.П. Євсеєв, О.Г. Король – Новий світ-2000, 2024. – 678 с. Допоміжна література 1. Назаркевич М. А., Міюшкович Ю. Г. Технічне редагування. Основи роботи в LaTeX: Навчальний посібник. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2020. 216 с. 2. Пасічник В.В. Веб-технології: підручник / В.В. пасічник, О.В. Пасічник Д.І. Угрин - Магнолія, 2024. – 336 с. Інформаційні ресурси 1. Глинський Я.М. Інформатика: Електронний підручник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2023. 392 с. 2. Ромака В. А., Крайовський В. Я., Гаранюк П. І., Горпенюк А. Я. Технології розслідування інцидентів інформаційної безпеки: Електронний підручник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2023. 340 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).