Аналітична хімія та фізико-хімічні методи аналізу
Спеціальність: Екологія
Код дисципліни: 6.101.00.O.003
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Фізична, аналітична та загальна хімія
Лектор: доц. Стаднік В.Є.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: - набуття компетенції застосування інструментальних методів аналітичної хімії використання фізико-хімічних методів аналізу в системі моніторингу забруднень довкілля;
- знання та розуміння предметної області та професійної діяльності
Результати навчання: • оцінювати аналітичні можливості методів.
• обґрунтовано вибирати методику аналізу для конкретної речовини.
• мати навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
• кваліфіковано використовувати лабораторне аналітичне обладнання та прилади.
• точно відтворювати методику аналізу за описом.
• проводити метрологічну оцінку одержаних результатів.
• мати уявлення про застосування інструментальних методів аналітичної хімії в майбутній роботі за спеціальністю та про умови використання фізико-хімічних методів аналізу в системі моніторингу забруднень довкілля.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Загальна хімія
• Фізика
• Вища математика
• Основи промислової екології
Короткий зміст навчальної програми: Предмет, завдання, основнi поняття та класифікація методiв аналiтичної хімiї. Загальна характеристика якісного аналізу. Загальна характеристика кількісного аналізу. Методи кислотно-основного титрування. Окисно-вiдновні та комплексонометричнi методи аналiзу. Фізико-хімічні (інструментальні) методи аналізу. Оптичні методи аналізу. Атомно-емісійний спектральний аналіз. Молекулярно-абсорбційний аналіз. Хроматографічні методи аналізу. Електрохімічні методи аналізу, їх класифікація.
Опис: 1. Правила технiки безпеки та поведiнки в лабораторiях аналiтичної хiмiї. Визначення вмісту ацетатної кислоти в розчині;
2. Визначення лужних та лужноземельних металiв методом фотометрiї полум'я;
3. Визначення залiза у виглядi сульфосалiцилату;
4. Потенцiометричне визначення сумiшi кислот;
5. Якiсний хроматографічний аналiз сумiшi органiчних сполук за часами утримування;
6. Визначення натрій тіосульфату кулонометричним титруванням електроґенерованим йодом;
7. Кондуктометричне визначення вмісту сильної кислоти в розчині.
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, контрольна робота (40 %)
• підсумковий контроль (60 %) – екзамен
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК) - 40 балів
- Захист лабораторних робіт: 20 балів;
- Тест: 20 балів;
Семестровий екзамен (СЕ) - 60 балів
- письмова компонента: 50 балів;
- усна компонента: 10 балів.
Разом - 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Аналітична хімія та інструментальні методи аналізу. Д.І. Семенишин, М.М. Ларук: Видавництво Львівської політехніки, 2015.- 148 с.
2. CRC Handbook of Chemistry and Physics 95th Edition / CRC Press, Taylor & Francis Group, 2014, International Standard Book Number-13: 978-1-4822-0868-9 (eBook - PDF)
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).