Практикум комп'ютерних технологій

Спеціальність: Пожежна безпека
Код дисципліни: 6.261.00.O.009
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Будівельні конструкції та мости
Лектор: Доцент кафедри БКМ, к.т.н. Титаренко Роман Юрійович.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Підготувати спеціаліста, який матиме необхідні теоретичні знання, які дозволять розуміти принципи роботи в системі комп’ютерної графіки (AutoCAD), а також практичні навички виконання технічної документації, що необхідні при проектуванні об’єктів промислового та цивільного будівництва з дотриманням вимог пожежної безпеки.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти наступних компетентностей: - ІНТ; загальні компетентності: ЗК03. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу; ЗК05. Здатність спілкуватися іноземною мовою; - фахові компетентності: СК03. Здатність до застосування тенденцій розвитку техніки і технології захисту людини, матеріальних цінностей і довкілля від впливу небезпечних чинників пожежі та обґрунтований вибір систем забезпечування пожежної безпеки та захисту довкілля; СК19. Здатність до читання та виконання ескізів та креслень, застосування комп’ютерної графіки в сфері професійної діяльності.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: освоїти: - принципи роботи в системі комп’ютерної графіки (AutoCAD); вміти: - використовувати та розробляти технічну документацію, що необхідна при проектуванні об’єктів промислового та цивільного будівництва, в тому числі з використанням сучасних комп’ютерних технологій; - створювати або застосовувати об’ємно-планувальні рішення для подальшого проектування, в тому числі з дотриманням вимог пожежної безпеки. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: РН21. Розробляти та використовувати технічну документацію, зокрема з використанням сучасних інформаційних технологій.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: - Інженерна і комп’ютерна графіка; - Вища математика, ч. 1. Супутні і наступні навчальні дисципліни: - Вища математика, ч. 2; - Теоретична механіка; - Будівельна механіка; - Будівельні конструкції.
Короткий зміст навчальної програми: Основними завданнями курсу «Практикум комп’ютерних технологій» є формування теоретичних знань та практичних навиків побудови дво- та тривимірних об’єктів в системі комп’ютерної графіки (AutoCAD), виконання технічної документації, в тому числі з дотриманням вимог пожежної безпеки, що використовується в будівництві за допомогою графічних комплексів.
Опис: Теми: 1. Огляд систем комп’ютерної графіки. Загальні принципи роботи системи AutoCAD. Інтерфейс системи AutoCAD. Засоби організації креслення. Засоби вводу команд та даних. Засоби креслення та редагування. 2. Розміри. Робота з шарами. Засоби роботи з текстом та розмірами. Розмірні та текстові стилі. 3. Засоби друку. Робота в просторі листа. 4. Робота з блоками (статичні, динамічні) та атрибутами. 5. Тривимірне моделювання. Засоби тривимірного моделювання.
Методи та критерії оцінювання: - виконання письмових звітів з лабораторних робіт (розрахунково-графічної роботи); - захист лабораторних робіт; - складання заліку: контрольного заходу + усного опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: 1. Письмові звіти з лабораторних робіт (РГР) - 10 балів. 2. Захист лабораторних робіт - 50 балів. Заліковий контроль: 3. Контрольний захід + усне опитування - 40 балів. Разом за дисципліну - 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Базова: 1. Топчій В.І. Графічна система AutoCAD. Основи інженерно-будівельного креслення, моделювання та анімації: навчально-методичний посібник / В.І. Топчій, І.С. Афтаназів, І.Г. Свідрак, Р.З. Стоцько, П.Ф. Холод. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2017. 396 с. 2. Шмиг Р.А. Інженерна комп’ютерна графіка: навч. посібник / Р.А. Шмиг, В.М. Боярчук, І.М. Добрянський, В.М. Барабаш. Львів: Український бестселлер, 2012. 600 с. Допоміжна: 1. AutoCAD 2016. For Architectural Design. Tutorial Books. 225 p. 2. AutoCAD 2021 Tutorial. 1st Level. 2D Fundamentals. 42 p. 3. Learn about AutoCAD. An Introduction to AutoCAD for Beginners. 89 p. Інформаційні ресурси: https://www.autodesk.com/education/free-software/all – завантажити офіційну студентську версію AutoCAD; https://www.youtube.com/playlist?list=PLcH1MIEuSvoENPQ6nj1i6RzurjuKekZx_; https://www.youtube.com/playlist?list=PLcH1MIEuSvoFSxKyl_7xBSc9lSQscbUcm – відеоуроки AutoCAD.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).